Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skrottefar skrev (57 minutter siden):

Jeg finner det svært rart at dette store nettverket ikke ser hvor det bærer helt feil avsted og klarer å banke litt vett inn i skallene dems, men men, de tør vel ikke si imot mr. know-it-all-and know-it-best 🤣

Det nettverket er i beste fall oppskrytt.

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
bun9 skrev (5 timer siden):

Jeg husker det var flere som lurte på hvordan det så ut i profil når hun tok bilder forfra og poserte for å fremheve midjen, magen og thigh gap. Vel, CBE innfrir.. Ser like latterlig ut som jeg så for meg. Trist skue.

Screenshot 2021-12-10 at 16.17.03.jpg

Herregud - ser jo nærmest umenneskelig ut. I

• Liker 11
Skrevet

Har hun fryktelig dårlig selvtillit så alle andre må fortelle henne hvor bra hun er? Eller et ekstremt bekreftelsesbehov? Hvem over 30 holder på sånn dag ut og dag inn? Ingen jeg kjenner ihvertfall! 

• Liker 37
Skrevet

Så flott at flere og flere anerkjenner galskapen i bedriftens hyppige eksponering av barn og hva slags konsekvenser det kan få. 

• Liker 34
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Så flott at flere og flere anerkjenner galskapen i bedriftens hyppige eksponering av barn og hva slags konsekvenser det kan få. 

Veldig bra at flere får øynene opp. Jeg diskuterte løvemammaene med noen i familien for lenge siden, og de mente at foreldre vet hva som er best for sine barn. Jeg kan ikke si meg annet enn uenig i at det er greit med overeksponering av mindreårige som ikke kan samtykke til det. 

Håper det kommer på plass et regelverk snart mot eksponering av mindreårige i kommersielle reklamekanaler.

Folk har tydeligvis ikke verken vett eller nettvett. Da er forbud og regler det eneste som kan beskytte barna. 

• Liker 41
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Veldig bra at flere får øynene opp. Jeg diskuterte løvemammaene med noen i familien for lenge siden, og de mente at foreldre vet hva som er best for sine barn. Jeg kan ikke si meg annet enn uenig i at det er greit med overeksponering av mindreårige som ikke kan samtykke til det. 

Håper det kommer på plass et regelverk snart mot eksponering av mindreårige i kommersielle reklamekanaler.

Folk har tydeligvis ikke verken vett eller nettvett. Da er forbud og regler det eneste som kan beskytte barna. 

Jeg er helt enig med deg. Særlig med tanke på Løvemamma-barna. Men til det finnes det en egen tråd.

• Liker 9
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig med deg. Særlig med tanke på Løvemamma-barna. Men til det finnes det en egen tråd.

Absolutt. Poenget er bare at det er ikke alle foreldre som har dømmekraft og nettvett. Det ser vi jo blant samtlige influencere og offentlige personer som overeksponerer ungene så til de grader for mange, mange, tusen følgere. At de tørr, sier jeg. Bare det at en vilt fremmed kan kjenne igjen ungen på gata. Jeg hadde blitt jævlig paranoid om det var meg.. at de ikke tenker litt kritisk!

• Liker 23
Skrevet
Gjenferdet skrev (11 minutter siden):

Er helt enig med deg, det regelverket burde vært på plass i går.

Det er virkelig skremmende at det er egne foreldre som tar fra deg muligheten til å bygge din egen digitale identitet som alle individer har rett på. I tillegg setter de deg i en posisjon der du kan bli misbrukt digitalt. Dine egne foreldre. Det ER sjukt. 

• Liker 39
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Er helt enig med deg, det regelverket burde vært på plass i går.

Det er virkelig skremmende at det er egne foreldre som tar fra deg muligheten til å bygge din egen digitale identitet som alle individer har rett på. I tillegg setter de deg i en posisjon der du kan bli misbrukt digitalt. Dine egne foreldre. Det ER sjukt. 

Enig. Alle har rett til å danne sin egen identitet og fortelle sin egen historie. Det noen gjør er å fortelle barnas historie og barndom. De gjør barna til offentlige personer! Barna har kanskje en annen versjon av sin barndom, eller ønsker ikke å eksponeres. Eller de vil, men skjønner ikke konsekvensene fordi de ikke er samtykkekompetente. Og så vokser de opp og ser at store deler av barndommen allerede ligger ute på nett. Tusenvis av bilder, med mer. Jeg hadde blitt skremt, og jeg er glad det ikke er meg som har blitt tvunget til å leve som en offentlig person mens jeg enda var et barn. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 35
Skrevet

For å nevne noe. En annen kjent influencer har beskrevet at den ene eldste datteren ble redd da fremmede tok kontakt med henne. Selvsagt ble hun redd! Som voksen kan man også bli redd hvis man blir kontaktet av en fremmed som skal snakke med en på gata. Man kan bli redd for intensjonene. Og hvor redd må man ikke bli som barn da? Hvis det, for eksempel, kommer en fremmed mann bort som sier han kjenner igjen barnet fra mammas blogg? 

• Liker 38
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

For å nevne noe. En annen kjent influencer har beskrevet at den ene eldste datteren ble redd da fremmede tok kontakt med henne. Selvsagt ble hun redd! Som voksen kan man også bli redd hvis man blir kontaktet av en fremmed som skal snakke med en på gata. Man kan bli redd for intensjonene. Og hvor redd må man ikke bli som barn da? Hvis det, for eksempel, kommer en fremmed mann bort som sier han kjenner igjen barnet fra mammas blogg? 

Må bare nevne at den du skriver om her var 14 år når hun ble mamma første gang. Det finnes influensere der ute som er førstegangsfødende og over 30 år, som bruker barnet sitt som en del av inntektsgrunnlaget. Og det ser ut til at det har gitt denne mammainfluenseren en stor økonomisk oppsving. Men ingen som engasjerer seg  i det. Litt rart det der..

Endret av Lill :)
Skrevet

GÅR DU I SHARENTING-FELLA?

«Hver dag deler tusenvis av voksne bilder av barn på sosiale medier. De fleste bildene er i seg selv harmløse, men både mengden bilder og informasjonen som kan hentes ut av disse kan gi uante konsekvenser for barnet, både nå og i fremtiden. Identitetstyveri, psykiske belastninger ved uønsket eksponering, brudd på retten til privatliv og fremmedes misbruk av bilder er noen av de potensielle farene ved ubetenksom deling.»

https://www.unicef.no/nyheter/barns-rettigheter/6-tips-til-foreldre-om-deling-av-barnebilder

• Liker 38
Skrevet
Pusern3 skrev (16 timer siden):

jeg ser heller ikke det nye så mulig jeg også er blokkert… 🤣🤣🤣 isåfall det ultimate bevis for at bedriftslederen leser her og tar det med seg for jeg kommenterer ALDRI på IG eller blogg. Er heller ikke følger på IG. 

Men kan vi bli blokkert og hvordan da? Jeg kom inn når jeg logget meg på fra min mann sin laptop men ikke fra min iPad🙄🙄

• Liker 2
Skrevet

Dessverre bruker bedriften igjen bilder av barna og hva de gjør sosialt i kveld på IG - mest sannsynlig for å få «likes». 

• Liker 20
Skrevet

Helt sykt hvordan hun redigerer seg selv til det ugjenkjennelige på some 😬 Nesen hennes ser ut som en dårlig utført neseoperasjon. 

Skrevet (endret)
Lill :) skrev (11 timer siden):

Må bare nevne at den du skriver om her var 14 år når hun ble mamma første gang. Det finnes influensere der ute som er førstegangsfødende og over 30 år, som bruker barnet sitt som en del av inntektsgrunnlaget. Og det ser ut til at det har gitt denne mammainfluenseren en stor økonomisk oppsving. Men ingen som engasjerer seg  i det. Litt rart det der..

Man fascineres og provoseres av ulike folk, og om man var aktiv i flere tråder så hadde man garantert blitt beskyldt for å ikke ha noe liv utenfor KG. Det blir man jo allerede, selv om man bare er aktiv i én eneste tråd. Sånn sett så må man jo legge skylden på de som holder på med brukerangrep og brukerdebatt i stedet for å diskutere temaene i trådene.

Endret av Solaire
Skrevet

Vel, er vel en grunn til at FrP-ere ikke drar på landsmøtet til Rødt. 🤪

• Liker 7
Skrevet
Felis skrev (1 minutt siden):

Barna til Caroline Berg Eriksen har henholdsvis 54 500 og 43 800 treff på google, ikke ett av disse er i denne trådens 54 000 innlegg. Bare nevner det...

Når det gjelder kritikken av CBE på Kvinneguiden, så er det ikke slik at den samme kritikken har blitt repetert i over 10 år. Vi diskuterer ikke den samme hendelsen. Vi diskuterer at CBE gjentar hendelsen, gjerne på daglig basis. Så det er dagens bilde av barn (eller kaffekopp, eller mage osv) som er tema, ikke fjorårets, eller året før. Hvis hun slutter å eksponere barn, slutter det også å være et tema på Kvinneguiden.

Noen ganger trekkes dog gamle hendelser opp. Dette fordi det er hensiktsmessig for å vise et mønster av handlinger. Eller å vise til tidligere lovnader som ikke holdes. Som den gang de uttalte at de skulle eksponere barna mindre. Det har jo åpenbart ikke skjedd.

Dette er jeg sikker på at ALLE deltakere i tråden skjønner, og når det likevel blir et argument, lurer jeg fælt på hva som ble diskutert før denne avsporingen startet. Var det det redigeringen av nesa? Var det bildet som avslørte hvordan hun poserer for å fremstå tynnest mulig? Ett eller annet skal tydeligvis druknes i støy, så kanskje vi skal dreie diskusjonen tilbake dit?

Ja, de fleste kjenner vel igjen en red herring etter hvert. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Red_herring

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...