Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest tranedatter
Skrevet (endret)
MorUgle skrev (57 minutter siden):

Verd notere seg at både VG og Dagbladet bare nevner cbe i forbifarten. Ingen headliners der lengere på de.

Men mistenker det finnes noen smutthull eller fem. Regner jo ikke med at feks Janka Polliani, som på VG siden viser null intekt og null, virkelig ikke har penger til mat engang, da hun jobber for bland annet Vouge. ;)

Tipper mye går inn i firma og tas ut på annen måte enn lønn.

Endret av tranedatter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MorUgle skrev (57 minutter siden):

Det var stusselige tall til å være så høye på pæra. 

Ingen grunn til at de skal "disse" Skoda, eller å synge om at de har alt på stell. 

Keeping up the apperance der altså. Får se hvor lenge det holder før de må ut i det vanlige arbeidslivet. 

• Liker 39
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Ingen grunn til at de skal "disse" Skoda, eller å synge om at de har alt på stell. 

Keeping up the apperance der altså. Får se hvor lenge det holder før de må ut i det vanlige arbeidslivet. 

Naboen kjører Skoda, og han tjener det dobblete! 🤣🤣

-De har vel bare en bil også dette paret? (Det ER jo sunnere å løpe, enn å kjøre bil! Det skal de ha!) 

• Liker 23
Skrevet
Isild skrev (10 minutter siden):

👍🏽👍🏽👍🏽

• Liker 7
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Synes det ser ut som en passende lønn jeg, for å gå hjemme hele dagen og ikke jobbe annet enn å pynte litt, lage seg mat, trene og vise fram noen klær. Samtidig burde de betalt en klekkelig dagsbot for hver dag de bruker barna i de kommersielle kanalene. For tiden ser det ut som barna, og barnerelaterte ting utgjør bedriftens hovedprodukt. Summa summarum sitter de igjen med mer enn de voksne i bedriften fortjener pr i dag, for å være helt ærlig.

Endret av Snøsøta
Skrevet (endret)

Hvis det er slik at de tar ut en kunstig lav lønn fordi de tar ut utbytte på andre måter, eller setter så mye av utgiftene sine på bedriften at selve lønnen blir som lommepenger å regne, begynner argumentet om at de bidrar til samfunnet på noen som helst slags måte å henge i en enda tynnere tråd. De bidrar fra før av ikke på noen positiv måte gjennom det «produktet» de presenterer, men at de er skattebetalere kunne man ikke (tidligere) ta fra dem. 80 000 kr i skatt er dog lommerusk.

Endret av Blondinbolla
  • Liker 42
Skrevet
tranedatter skrev (50 minutter siden):

Verd notere seg at både VG og Dagbladet bare nevner cbe i forbifarten. Ingen headliners der lengere på de.

Men mistenker det finnes noen smutthull eller fem. Regner jo ikke med at feks Janka Polliani, som på VG siden viser null intekt og null, virkelig ikke har penger til mat engang, da hun jobber for bland annet Vouge. ;)

Tipper mye går inn i firma og tas ut på annen måte enn lønn.

Åja. Det er garantert noen smutthull. Det kan de alt om. Men litt kjedelig for dem da å fremstå som de ikke tjener penger. Sånn for fasadens skyld. 

• Liker 30
Skrevet
Snøsøta skrev (24 minutter siden):

Synes det ser ut som en passende lønn jeg, for å gå hjemme hele dagen og ikke jobbe annet enn å pynte litt, lage seg mat, trene og vise fram noen klær. Samtidig burde de betalt en klekkelig dagsbot for hver dag de bruker barna i de kommersielle kanalene. For tiden ser det ut som barna, og barnerelaterte ting utgjør bedriftens hovedprodukt. Summa summarum sitter de igjen med mer enn de voksne i bedriften fortjener pr i dag, for å være helt ærlig.

Enig. Nå framstår lønnen som litt mer i forhold til portrettert innsats. Er muligvis bitte litt bedre nå som CBE har noen ukers lønn fra TV2 å spe på med.

Hadde det vært meg hadde jeg vært godt i gang med å finne neste gode stabile inntektskilde til familiebedriften. For selfies og egotripp-trening betaler seg tydeligvis ikke. I tillegg bør de virkelig spare mye og ha gode forsikringer for det der gir ikke mye til pensjon eller eventuell uføre. 

• Liker 18
Skrevet

Overraskende lav lønn på både henne og flere av de andre, får det ikke helt til å stemme. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Blondinbolla skrev (42 minutter siden):

Hvis det er slik at de tar ut en kunstig lav lønn fordi de tar ut utbytte på andre måter, eller setter så mye av utgiftene sine på bedriften at selve lønnen blir som lommepenger å regne, begynner argumentet om at de bidrar til samfunnet på noen som helst slags måte å henge i en enda tynnere tråd. De bidrar fra før av ikke på noen positiv måte gjennom det «produktet» de presenterer, men at de er skattebetalere kunne man ikke (tidligere) ta fra dem. 80 000 kr i skatt er dog lommerusk.

De tok vel ikke ut utbytte i 2020, så vidt jeg husker. Dette er jo CBEs personlige lønn, Treasure AS har jo en annen inntekt. Registrerer at CBE personlig skatter langt under halvparten av meg, men selskapet hennes betaler også skatt. 
Edit: ikke utbytte i 2020

https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Endret av Kollontaj
  • Liker 15
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

De tok vel ikke ut utbytte i 2020, så vidt jeg husker. Dette er jo CBEs personlige lønn, Treasure AS har jo en annen inntekt. Registrerer at CBE personlig skatter langt under halvparten av meg, men selskapet hennes betaler også skatt. 

Vel nå gikk trasures med hele 215.000 i overskudd i fjor. 

• Liker 7
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

Skattelisten - https://www.vg.no/rampelys/i/nWBMXJ/skattelistene-funkygine-oekte-isabel-raad-og-sophie-elise-isachsen-tjente-mindre

Screenshot_20211208-101346_Chrome.thumb.jpg.10fa3b59a1ecb0017e37c6780c93ae16.jpg

Gjenspeiler vel hvordan det går med bedriften Treasures AS, og overskriften til Finansavisen i  mai - https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor

Screenshot_20211208-101606_Chrome.thumb.jpg.fec5cdddb2972c404b90710d5c7e983f.jpg

Treasures AS sitt regnskap for 2020 - fra https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ viser bl.a. Screenshot_20211208-104938_Chrome.thumb.jpg.9302401c22ebb441f0d8866420f8ae25.jpg

Det eneste som ikke ser ut til å ha gått nedover er "andre driftskostnader". De økte fra 408 000 (2019)  til 531 000 (2020).

Endret av Lavande
Skrevet
Gulleplutt skrev (2 timer siden):

Hvis tanken er at bedriften ved å  vise fram et julepyntet hjem skal påvirke på interiør- og pyntefronten så treffer de i alle fall ikke meg.  Stivt, kaldt, oppstilt og veldig opphengt i symmetri. Rett og slett ukoselig, men smaken er som som baken..

og mye nytt nytt nytt fremfor tradisjoner og sjarme. Ikke noe jeg ville etterstrebet 

• Liker 10
Skrevet
Surikatt skrev (1 time siden):

Åja. Det er garantert noen smutthull. Det kan de alt om. Men litt kjedelig for dem da å fremstå som de ikke tjener penger. Sånn for fasadens skyld. 

og jeg vil tro smutthullene blir stadig færre og trangere for nedgang i inntekter er det helt klart… 

• Liker 9
Skrevet

Se og hør trenger sikkert journalister hvis hun ønsker å øke inntekten.

• Liker 6
Skrevet
Lavande skrev (1 time siden):

Skattelisten - https://www.vg.no/rampelys/i/nWBMXJ/skattelistene-funkygine-oekte-isabel-raad-og-sophie-elise-isachsen-tjente-mindre

Screenshot_20211208-101346_Chrome.thumb.jpg.10fa3b59a1ecb0017e37c6780c93ae16.jpg

Gjenspeiler vel hvordan det går med bedriften Treasures AS, og overskriften til Finansavisen i  mai - https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor

Screenshot_20211208-101606_Chrome.thumb.jpg.fec5cdddb2972c404b90710d5c7e983f.jpg

Treasures AS sitt regnskap for 2020 - fra https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ viser bl.a. Screenshot_20211208-104938_Chrome.thumb.jpg.9302401c22ebb441f0d8866420f8ae25.jpg

Det eneste som ikke ser ut til å ha gått nedover er "andre driftskostnader". De økte fra 408 000 (2019)  til 531 000 (2020).

Andre driftskostnader kan sikkert mer eller mindre regnes som forbruket deres. Alt blir jo vist på bloggen og kan skrives av som en kostnad. 
Jeg tenker mer på formuen.. husker de fablet om at de kunne gå av med pensjon særdeles tidlig., men med den formuen blir det magert.

• Liker 31
Skrevet
Oline12 skrev (17 timer siden):

Jeg følger endel treningsprofiler på Instagram, både små og store. Jeg stusser på at Netfit som har så lite likes på bildene, engasjementet fra de som følger er lavt, at de får så mange spørsmål når det er spørsmålsrunde. De andre profilene jeg følger har ikke i nærheten så mye, og de har opptil 10 000 likes på bilder. Det er merkelig. 

Det ser ut som følgere forlater denne kontoen også. I dag 32,5 k følgere (mener bestemt å huske at den har vært en del høyere)

• Liker 11
Skrevet

Antar de har hatt en del kostnader til utviklingen av denne Netfit appen som havarerer for n-te året på rad også. Koster en del å betale utviklere. De har vel også måtte starte på nytt minst en gang etter å ha klagd på dårlig produkt fra første utvikler. Spent på hva som er grunnen denne gangen, kanskje de har innsett at produktet deres rett og slett ikke er bra nok.

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...