Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kiosk skrev (10 minutter siden):

Er det sånn å forstå at hvis det vises fram en tom bokhylle, så betyr det at det ikke leses i det hele tatt? Er det fastslått? Eller er det spekulasjoner?

Det passer narrativet 😀 hva cbe gjør privat vet vi ingneting om, men ut fra bloggen å dømme vet vi at det knapt leses. Det har blitt lest et par Jon Nesbø igjennom tiden og på alle årene bloggen har eksistert kan man ikke si at bloggeren er veldig belest. Ut fra skrivestil og innhold ser man også at det ikke har vært noen utvikling når det gjelder skriving , interesser eller andre input. 

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CecilieX skrev (På 3.12.2021 den 18.06):

Jeg forstår ikke dette. På tross av å ha fulgt med på konseptet lenge, så undrer det meg at noen  legger det frem på denne måten. At andre faktisk har stor interesse av å se på hvordan noen har pyntet til jul. Nå har vi sett barnerom, TV-stue og neste greie er juletreet. 

Jeg skjønner venninneperspektivet, men samtidig greier jeg ikke å se for meg at jeg får besøk av en venninne og drar henne med rundt i huset for å vise hvor fint jeg har pyntet til jul. At noen av mine venninner skulle innta rollen som beundrer av min julepynt. Ville ikke det vært litt snålt?

Denne «velkommen hjem til meg», se hvor fint jeg har det, se så flink jeg er, se på kroppen min, se på håret til bara mine, er ikke det bare veldig veldig rart? 

Har du ikke hørt om interiørblader eller interiørblogger? I så fall må du ha bodd under en stein. Det å vise frem hjemmet sitt for å inspirere andre, er på ingen måte noe merkelig fenomen. Faktisk er det noe som har eksistert i mange tiår, og som fremdeles kommer til å eksistere i lang tid fremover. 

• Liker 13
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg tenker at hvis man viser frem hver eneste kaffekopp og hver eneste treningsøkt, er det merkelig hvis man faktisk leser masse og ikke deler det i SoMe.

Så spekulasjoner altså 

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Lafamiglia skrev (46 minutter siden):

Har du ikke hørt om interiørblader eller interiørblogger? I så fall må du ha bodd under en stein. Det å vise frem hjemmet sitt for å inspirere andre, er på ingen måte noe merkelig fenomen. Faktisk er det noe som har eksistert i mange tiår, og som fremdeles kommer til å eksistere i lang tid fremover. 

Det er stor forskjell på kommunikasjonsformen i et interiørblad vs den måten CBE kommuniserer med følgerne. 

La oss ta det faktum at det er gjort en redaksjonell vurdering av noen andre enn den som viser frem interiøret som et eksempel. Deretter at det ikke er det samme hjemmet som vises frem igjen og igjen. Det er to av mange forskjeller. Hovedpoenget mitt var måten som CBE henvender seg til leseren på, som heller ikke likner noe man ser i interiørblader. 

Tilføyelse: Ser du nevner interiørblogger. Jeg blir ikke inspirert av slike, da de stort sett også driver innholdsmarkedsføring. Også der har genuinitet blitt erstattet av hva enn annonsører vil betale for å vise frem. 

Endret av CecilieX
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett, avsporinger, spekulasjoner og svar til dette.

Måne, admin. 

Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Det er stor forskjell på kommunikasjonsformen i et interiørblad vs den måten CBE kommuniserer med følgerne. 

La oss ta det faktum at det er gjort en redaksjonell vurdering av noen andre enn den som viser frem interiøret som et eksempel. Deretter at det ikke er det samme hjemmet som vises frem igjen og igjen. Det er to av mange forskjeller. Hovedpoenget mitt var måten som CBE henvender seg til leseren på, som heller ikke likner noe man ser i interiørblader. 

Tilføyelse: Ser du nevner interiørblogger. Jeg blir ikke inspirert av slike, da de stort sett også driver innholdsmarkedsføring. Også der har genuinitet blitt erstattet av hva enn annonsører vil betale for å vise frem. 

Men uansett var poenget ditt i det forrige innlegget ditt at det var merkelig å skulle vise frem hjemmet sitt for å inspirere andre. Og det synes jeg altså ikke er rart i det hele tatt, ettersom dette er noe som alltid har forekommet.

• Liker 6
Skrevet
MacBeth skrev (18 timer siden):

Og hva har det å si for bedriften og dens drift? At du syns den er upraktisk møblert eller hvor vidt det er bøker i bokhyllene eller ei er fullstendig irrelevant.

Jeg kommenterte det hun la ut; interiør!! Det var det innlegget hennes handlet om, hun viste frem hvor fint det var på TV-stua/biblioteket. Som har tomme bokhyller. 
Om du synes det jeg synes er irrelevant, er i hvert fall irrelevant! :hoho: Du diskuterer det jeg mener, jeg det hun deler på kontoen sin. :) 

Lafamiglia skrev (3 timer siden):

Litt forskjell på de som kan interiør og CBE. 

• Liker 32
Gjest CecilieX
Skrevet
CecilieX skrev (På 3.12.2021 den 18.06):

Jeg forstår ikke dette. På tross av å ha fulgt med på konseptet lenge, så undrer det meg at noen  legger det frem på denne måten. At andre faktisk har stor interesse av å se på hvordan noen har pyntet til jul. Nå har vi sett barnerom, TV-stue og neste greie er juletreet. 

Jeg skjønner venninneperspektivet, men samtidig greier jeg ikke å se for meg at jeg får besøk av en venninne og drar henne med rundt i huset for å vise hvor fint jeg har pyntet til jul. At noen av mine venninner skulle innta rollen som beundrer av min julepynt. Ville ikke det vært litt snålt?

Denne «velkommen hjem til meg», se hvor fint jeg har det, se så flink jeg er, se på kroppen min, se på håret til bara mine, er ikke det bare veldig veldig rart? 

Lafamiglia skrev (7 timer siden):

Men uansett var poenget ditt i det forrige innlegget ditt at det var merkelig å skulle vise frem hjemmet sitt for å inspirere andre. Og det synes jeg altså ikke er rart i det hele tatt, ettersom dette er noe som alltid har forekommet.

Nei, det var ikke poenget. Hvis du leser det igjen, spesielt det uthevede så ser du at jeg kommenterer kommunikasjonsmåten. 

Måten som CBE henvender seg til lesere fremstår som om leseren er svært investert i alt som CBE gjør og kjenner på det samme engasjementet som CBE selv har, denne gangen for hennes julepynting. Det er rollen som passiv beundrer som hun legger opp til. I innlegget som jeg siterte skriver hun «jeg gleder meg til å vise dere resten av julehuset».

Å stå opp hver morgen og vurdere at det meste av det en gjør er av interesse for leseren, det fremstår snålt. 

Dersom «inspirasjon» hadde hatt fokuset, så ville kanskje leserne fått svar på hvor ting var kjøpt, det får de ikke. I interiørblader listes det opp, fordi de har fokus på leserens behov. 2 dager etter at innlegget er postet er alle spørsmål ubesvart. Noe nærmere en bekreftelse på at dette handler om at CBE vil vise frem og ikke det å hjelpe / inspirere leseren får du ikke. 

Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Zenhouse skrev (21 timer siden):

Og så drar vi trøya opp, slik at den ligger skrukkete over puppene, slik at magen vises godt- der ja *knips 

43AB43C9-AC19-4043-9DB5-98E6309346E0.png

Netfit😂

Skrevet

Hvordan skal de å se bilde av en tynn, trent dame motivere deg til å faktisk trene? Hvor er inspirasjonen? 🤔 Andre influensere som promoterer trening legger ut hele økter, øvelser, treningsprogram osv. CBE legger ut kaffekopper, magetopper og ingen fremgang eller prestasjon. 

• Liker 40
Skrevet (endret)
h/k skrev (1 time siden):

Hvordan skal de å se bilde av en tynn, trent dame motivere deg til å faktisk trene? Hvor er inspirasjonen? 🤔 Andre influensere som promoterer trening legger ut hele økter, øvelser, treningsprogram osv. CBE legger ut kaffekopper, magetopper og ingen fremgang eller prestasjon. 

«Fremgangen» er magen hennes. Hun legger ut bilder av sin egen kropp for å få skryt på hvor flink hun er og hvor flott hun er. De har misforstått sin rolle totalt. Det er hun som skal fokusere på å motivere «kunden», ikke motsatt. Det er resultatet av årevis med selvdigging. Først den dagen de evner å flytte det fokuset har de noe som helst å gjøre i den bransjen. Ingen vil vel betale en trener som står og beundrer seg selv og tar selfier i speilet?

Endret av Surikatt
  • Liker 48
Skrevet

Hvor lenge har egentlig denne siden ligget slik nå?

https://www.netfit.no/

Og hva er influencerparets definisjon på "soon". 

Det begynner å minne om "fantasi-bedriftene" til ABD. 

• Liker 30
Skrevet

I dagens IG-story får vi presentert party bilder av kvelden i går med halvfulle vinglass og brett med shotteglass i uskjønn forening med påfølgende bilder av barn som åpner julekalender. Det er noe svært umusikalsk over det. Ser de det ikke det selv? #barn+alkohol=not

• Liker 42
Gjest Snøsøta
Skrevet

Ser interiør-influenser CBE har avansert fra å fokusere på symmetri til å samle tre på et brett, så noe har hun tatt til seg etter 12 år i bransjen. Mulig det er flaks, resten av bildene viser først og fremst hvor nye hun har klart å få plass til av sukkersøtt nips i vinduskarmer og andre flater. Gjerne to av alt, bare litt mer rotete denne gangen. 

Skjønner nå valget av interiør i den siste utskiftingen - det helt tomme, pregløse interiøret er som et blankt lerret for annonsører som vil produktplassere puter, pledd, plakater og andre varer. Mitt hjem er ditt showroom. Jeg har meg selv, mann, hund og barn som props ved behov. Bilder med oss koster litt mer, men da er det lettere å slippe å merke som reklame. Kjøp en annonse dyrt og vi bilder med putene dine en hel sesong, umerket. 

Som mildt design og arkitekturinteressert er dette ikke en interiørblogg. Det er pushing av forbruk og nips av en som kan content marketing, men som er helt blank på fag. Dette er shopping, vindusutstilling, jeg hadde valgt IKEA-katalogen for inspirasjon over dette anyday. 

Jeg har et behov for å si dette fordi jeg er drittlei av det misbruket av ord og begreper som florerer i influencerverden. Man er designere, popstjerner, interiørkyndige, motebloggere uten å ha peiling på noen av temaene. Det er en fantasiverden hvor alle kan være alt de vil og ingen skal kunne peke på at de mangler helt fundamental grunnkunnskap om det de skriver og viktigst, tjener penger på. Da trekker man hverandre ned, kvinner er kvinner verst og janteloven styrer. Man er slem. 

Klart man skal legge godviljen til og ja, jeg tenker den massive kritikken mot enkelte influencere kan bikke over og bli for mye. Men når man klarer å ikke la seg trekke inn i den persondebatten influencerne selv legger opp til, så gjenstår det mye rettmessig kritikk. Denne manipuleringen av virkeligheten er ikke et gode for samfunnet. Det er et stort problem at folk går på en smell fordi de opplever at de ikke klarer å leve opp til falske illusjoner. Folk klarer faktisk ikke å være alle disse tingen på en gang, fordi det krever masse arbeid, stor innsats og ofte et snev av talent for å bare bli en av delene. Dette er Barbie-illusjonen, i dag er Barbie flyvertinne, i morgen frisør. Nå er Barbie advokat, da har Barbie briller, ikke utdanning og flere tusen timer med arbeidspraksis.

Det er fullt mulig å være en redelig og god influencer. Bransjen må i seg selv ikke dø, men de bør virkelig rydde opp i dette sammensuriummet. 

Skrevet
Felis skrev (2 minutter siden):

Til Carolines forsvar ligger det en bok på bordet. Jeg håper hun faktisk leser den, og at den ikke bare ligger til pynt....

Ellers er det lite som minner om leseglede der i gården. Jeg husker bokbadet de var på, hvor de var mest opptatt av Carolines kåpe og at Lars Kristian måtte gå en hel etasje opp for å hente seg drinker. Jeg husker også at de ville kjøpe brukte bøker som matchet interiøret. Det oser ikke akkurat leseglede... 

Det er veldig synd at hun prioriterer tenåringsserier på netflix, og ikke lesing, for hun trenger sårt og utvikle språket sitt.

Det er så tragisk🙈

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...