Gjest CecilieX Skrevet 3. desember 2021 #53741 Skrevet 3. desember 2021 Kollontaj skrev (9 minutter siden): Hvis det kom med liste over butikker eller var reklame for et eller annet, ville det ikke vært rart iom at jobben hennes er influencer som driver med annonsesalg. Da hadde det bare vært dårlig utført innholdsmarkedsføring. Men ingenting er merket, en slik liste finnes ikke, foruten at det henvises til butikker i kommentarfeltet. Da gjenstår bare invitasjonen til å detaljstudere pynten.
Gjest Solaire Skrevet 3. desember 2021 #53742 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Tulipanpiken skrev (7 minutter siden): Jeg blir beskyldt for å avspore og svarer på det? Og hva er det som er så grusomt med at jeg påpeker at CBE har plassert mengder av sesongens plastikkpynt på alle flater på barnas rom? CBE fronter som vanlig et massivt overforbruk, noe som er kritikkverdig med tanke på dages klimasituasjon. Hun utleverer også barnas soverom, noe som er kritikkverdig med tanke på alle advarsler som i mange år har kommet fra institusjoner som Unicef og Kripos. Det er ikke som om jeg har skrevet at noen fortjener ei kule i panna eller at noen er psykobitch akkurat, slik som LKE har gjort. Jeg lever ekstremt fint med å påpeke at den profesjonelle påvirkeren CBE fronter overforbruk og at hun utleverer barna sine og bruker dem aktivt for å forme merkevaren sin. Endret 3. desember 2021 av Solaire
Kollontaj Skrevet 3. desember 2021 #53743 Skrevet 3. desember 2021 Tulipanpiken skrev (4 minutter siden): Jeg blir beskyldt for å avspore og svarer på det? Er du enig med meg i at jeg ble utsatt for hersketeknikk? Nei. 17
Kollontaj Skrevet 3. desember 2021 #53744 Skrevet 3. desember 2021 CecilieX skrev (1 minutt siden): Da hadde det bare vært dårlig utført innholdsmarkedsføring. Men ingenting er merket, en slik liste finnes ikke, foruten at det henvises til butikker i kommentarfeltet. Da gjenstår bare invitasjonen til å detaljstudere pynten. Positivt; noe er gjenbruk. Mulig noe ikke er plast, vanskelig å vite, har ikke sett noen av de tinnsoldatene i butikk. Det «grønne» i vaser osv er definitivt plast, så i sum er det mye plast uansett. 9
Anonym90059005 Skrevet 3. desember 2021 #53745 Skrevet 3. desember 2021 Er omvendt julenisse Østfold lagt ned/sletta på fb? 5
Gjest CecilieX Skrevet 3. desember 2021 #53746 Skrevet 3. desember 2021 Jeg sveipet innom Monika Nyhus sin konto i går, etter kommentar om eksponeringen som foregår der. Er det ikke bare et helt utrolig sammentreff at både hun og CBE har hatt samme favorittprodukt fra EA i mange år? Og at de mottar identisk gavepakning fra EA med to dagers mellomrom i november? #narrativ #innholdsmarkedsføring
Gjest CecilieX Skrevet 3. desember 2021 #53747 Skrevet 3. desember 2021 Anonym90059005 skrev (16 minutter siden): Er omvendt julenisse Østfold lagt ned/sletta på fb? Ikke sist jeg sjekka. Det er andre folk som fronter det og de har plassert ut handlekurver i ulike matbutikker. LKE står fortsatt som daglig leder på proff.no. Lenken til hjemmesiden fungerte dog ikke.
Anonym90059005 Skrevet 3. desember 2021 #53748 Skrevet 3. desember 2021 CecilieX skrev (5 minutter siden): Ikke sist jeg sjekka. Det er andre folk som fronter det og de har plassert ut handlekurver i ulike matbutikker. LKE står fortsatt som daglig leder på proff.no. Lenken til hjemmesiden fungerte dog Fant ikke, men ser nå at den heter omvendt julenisse Sarpsborg. Virker uansett som om de har trukket seg helt ut da, gidder ikke engang promotere for det. 14
Gjest Kattedama Skrevet 3. desember 2021 #53749 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Slettet. Endret 4. desember 2021 av Lill :)
Gjest CecilieX Skrevet 3. desember 2021 #53750 Skrevet 3. desember 2021 Anonym90059005 skrev (7 minutter siden): Fant ikke, men ser nå at den heter omvendt julenisse Sarpsborg. Virker uansett som om de har trukket seg helt ut da, gidder ikke engang promotere for det. Nei, du skjønner at det ble så mye negativitet rundt slike innlegg så derfor vil hun ikke promotere sånt https://www.carolinebergeriksen.no/2021/09/11/coop-rydder-norge/#comments
Hallepalle2 Skrevet 3. desember 2021 #53751 Skrevet 3. desember 2021 90 % av all (jule)pynt er plast. Mens andre går tilbake til resirkulering og miljøvennlig materiale pøses det på med plastplanter, plastpynt og annet ræl. Det ser ut som at det er Disneyjul som er det store forbildet. 15
Felis Skrevet 3. desember 2021 #53752 Skrevet 3. desember 2021 Keikolina skrev (3 timer siden): Dama synger om chanel og da forventer jeg noe bedre enn nille nips 😊 Har nille greier jeg også, men tjener ikke millioner i året. Så billig og kjipt ut. Hun synger ikke om chanel, hun synger om kjannell. Jeg antar det er omtrent det samme som shell-ban. 17
Kollontaj Skrevet 3. desember 2021 #53753 Skrevet 3. desember 2021 Hallepalle2 skrev (11 minutter siden): 90 % av all (jule)pynt er plast. Mens andre går tilbake til resirkulering og miljøvennlig materiale pøses det på med plastplanter, plastpynt og annet ræl. Det ser ut som at det er Disneyjul som er det store forbildet. Hvis man ønsker annen inspo enn plast og ønsker et annet uttrykk enn «Nille meats Hageland», her:https://www.interiorzine.com/2020/12/22/christmas-decorating-trends-2021-2022-colors-designs-ideas/ 19
Gjest tarantulla Skrevet 3. desember 2021 #53754 Skrevet 3. desember 2021 Tulipanpiken skrev (2 timer siden): Slutt med hersketeknikkene, er du grei 😊 Jeg svarte en bruker som kritiserte jentenes barnerom. Jeg kan ikke se hvordan CBEs eksponering fritar andre, herunder de som sier de er mot eksponeringen, fra ansvar om hva de skriver. Jeg siterte deg på dette, som også var grunnen til at jeg klippet bort resten; Tulipanpiken skrev (4 timer siden): Ville det for eksempel vært ok å si at barna går harry/stygt/smakløst kledd så lenge bildene er lagt ut på bloggen og klærne er sponset? Kritisere håret deres hvis en frisørbehandling er sponset? Jeg håper inderlig de fleste vil tenke at det ikke er greit. Mulig jeg misforstod, men her leser jeg at du antyder at tråden potensielt vil kunne spore av og at det da er fare for at man begynner å gå løs på barna. Det var derfor jeg spurte om du var ny her. De aktive i tråden er svært opptatt av at barna må skjermes. Store deler av debatten går jo ut på akkurat dette, at barn aldri skal kunne ta skade av å bli eksponert på nettet. Diskusjon av barn slettes, barna nevnes ikke ved navn, og bilder av barna som CBE legger ut usladdet gjengis sladdet av brukere i tråden. At CBEs bruk av barna i bedriftens kanaler diskuteres er det kun CBE som har ansvar for. Spesielt når man får inntrykk av at de brukes som barbiedukker/staffasje. Drømmesituasjonen hadde jo vært at vi visste hun hadde barn, men at vi ikke ante hvordan de så ut, hva de heter, når de har fødselsdag, hvordan rommene deres ser ut, hvor skolen og barnehagen ligger, osv osv.
Populært innlegg Anonym90059005 Skrevet 3. desember 2021 Populært innlegg #53755 Skrevet 3. desember 2021 Når sokker/kjoler/hårbøyler/hårsløyfer/servietter skal matche på en fredagskveld, da lever du saktens et parodisk liv. 51
Klink Skrevet 3. desember 2021 #53756 Skrevet 3. desember 2021 tarantulla skrev (20 minutter siden): Jeg siterte deg på dette, som også var grunnen til at jeg klippet bort resten; Mulig jeg misforstod, men her leser jeg at du antyder at tråden potensielt vil kunne spore av og at det da er fare for at man begynner å gå løs på barna. Det var derfor jeg spurte om du var ny her. De aktive i tråden er svært opptatt av at barna må skjermes. Store deler av debatten går jo ut på akkurat dette, at barn aldri skal kunne ta skade av å bli eksponert på nettet. Diskusjon av barn slettes, barna nevnes ikke ved navn, og bilder av barna som CBE legger ut usladdet gjengis sladdet av brukere i tråden. At CBEs bruk av barna i bedriftens kanaler diskuteres er det kun CBE som har ansvar for. Spesielt når man får inntrykk av at de brukes som barbiedukker/staffasje. Drømmesituasjonen hadde jo vært at vi visste hun hadde barn, men at vi ikke ante hvordan de så ut, hva de heter, når de har fødselsdag, hvordan rommene deres ser ut, hvor skolen og barnehagen ligger, osv osv. Moralsk kan en jo føle litt ansvar selv også…? 3
Gjest tarantulla Skrevet 3. desember 2021 #53757 Skrevet 3. desember 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Moralsk kan en jo føle litt ansvar selv også…? For CBEs eksponering av barna? Det føler jeg overhodet ikke noe moralsk ansvar for, nei. That´s all on them.
Populært innlegg Aricia Skrevet 3. desember 2021 Populært innlegg #53758 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Klink skrev (6 minutter siden): Moralsk kan en jo føle litt ansvar selv også…? Når man prøver å kvele en debatt om eksponering av barn ved å skamløst legge dem i potten for å vinne en diskusjon på internett mot folk man har kverulert mot i årevis, kanskje. Antakelig metadebattens laveste punkt dette her, og en kjær gjenganger. Endret 3. desember 2021 av Aricia 53
lillevennen Skrevet 3. desember 2021 #53759 Skrevet 3. desember 2021 Tulipanpiken skrev (6 timer siden): Like fullt er det barnas soverom. Alle har ansvar for hva de poster på nett. Det gjelder både CBE som eksponerer barna og brukerne her som skriver negative ting som går på barnas og deres private sfære. Støtter deg på denne. Mange her, inkludert meg, er kritiske til eksponering av barn og skulle ønske denne diskusjonen ikke kunne funnet sted engang - for om barnas soverom ikke var vist kunne heller ingen kommentert hvordan det så ut. Men når det vises fram så synes jeg det på ingen måte er greit å kommentere hvordan det ser ut. Vi vet ikke... selv om alt tilsier at det er mor som står for valg av dekorasjoner, så kan det være barnas og uavhengig av hvem som har valgt kan de synes det er helt topp. Og de fortjener ikke å se allverdens negative kommentarer om det som kanskje for dem har vært flotte barndomsminner.. selv om det er foreldrene som har valgt å dele det. Delingen kan vi velge å ignorere eller gjøre verre. 14
MissLucy Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #53760 Skrevet 3. desember 2021 Klink skrev (7 minutter siden): Moralsk kan en jo føle litt ansvar selv også…? for eksponering av CBEs og LKEs barn? Nei. 32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå