neon_sun Skrevet 20. november 2021 #52961 Skrevet 20. november 2021 Kleenex skrev (1 minutt siden): Ser Caroline Berg Eriksen på tv idag og ser at hun har overraskende "lite ved foran hyttedøra" der hun står i en kjole ala skøyteprinsesse. Hæ? Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva du mener med det 😂 (jeg tror, men håper ikke jeg skjønner det) 4
Kiosk Skrevet 20. november 2021 #52962 Skrevet 20. november 2021 FruJohansen skrev (29 minutter siden): Det skyldes at du, og en del andre "faste brukere" kritiserer andre deltagere i tråden, framfor å holde dere til tema. Det blir rapportert som brukerdebatt, og da kommer moderator. Håper dette var oppklarende. Fikk advarsel. Pøbelsara/Aricia er på saken 3
Hut Skrevet 20. november 2021 #52963 Skrevet 20. november 2021 Kleenex skrev (7 minutter siden): Ser Caroline Berg Eriksen på tv idag og ser at hun har overraskende "lite ved foran hyttedøra" der hun står i en kjole ala skøyteprinsesse. Jøss. Du vokste kanskje opp for en seksti sytti år siden? Det var nok ikke så vanlig med sånne antrekk den gangen😁
Klokkereim Skrevet 20. november 2021 #52964 Skrevet 20. november 2021 Da har jeg hatt en laaang oktoberpause og jaggu kom jeg ikke langt ut i november også. Plutselig dukket hun opp på skjermen i et tv program og da kom jeg på at jeg egentlig hadde glemt henne litt. Har ikke tenkt å lese meg opp eller være aktiv i denne tråden... Anbefales😊 20
Maydis8 Skrevet 20. november 2021 #52965 Skrevet 20. november 2021 Hvis alle slutter å engasjere seg i denne tråden, så dør bloggen ut. TV-programmet blir med en sesong. Det kommer til å floppe. 13
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 20. november 2021 Populært innlegg #52966 Skrevet 20. november 2021 13 minutter siden, neon_sun said: Jeg synes den teksten bare bekrefter hele mitt inntrykk av CBE. Klarer ikke se ironien i den, og jeg elsker ironi. Teksten isolert er skikkelig kvalm når den kommer fra henne. Likte starten av låten, men så skjena det i vei fort. Her kunne hun ha hatt en tekst for å bygge andre opp, og da hadde jeg faktisk blitt positivt overrasket, men nok en gang ble dette bare nok en selvopphøyelig seanse. Det er det samme inntrykket jeg sitter med. Ironi er ikke CBEs forte og har heller aldri vært det. Og det er helt greit. Ikke alle kan være ironikere eller satirikere. Hadde denne sangen faktisk hadde handlet om å bygge seg selv og andre (les: kvinner) opp, så ville første grep vært å bytte ut "jeg" med "vi". I stedet fremstår sangen slik den er som en kjærlighetshyllest til seg selv med tydelige undertoner av narsissisme. 54
Kiosk Skrevet 20. november 2021 #52967 Skrevet 20. november 2021 Maydis8 skrev (2 minutter siden): Hvis alle slutter å engasjere seg i denne tråden, så dør bloggen ut. TV-programmet blir med en sesong. Det kommer til å floppe. Er hennes 300000 i denne tråden? Hvor er logikken? 7
Irja Skrevet 20. november 2021 #52968 Skrevet 20. november 2021 (endret) Ble overrasket jeg. Synes hun slapp seg litt løs faktisk. Ja, teksten er teit, men.. Ble litt imponert. Tøft av henne. Endret 20. november 2021 av Irja 25
neon_sun Skrevet 20. november 2021 #52969 Skrevet 20. november 2021 Hunter7 skrev (7 minutter siden): I stedet fremstår sangen slik den er som en kjærlighetshyllest til seg selv med tydelige undertoner av narsissisme. Helt enig! Jeg har liksom håpet at hun på privaten er mer likanes, men dette her avkrefter det desverre. Hun understreker bare mer og mer hvor usunt det er å gå hjemme og dyrke seg selv i år etter år. Hun er ikke i kontakt med jorden lenger. Og iallefall ikke med meg, som sånn egentlig burde være helt i målgruppen hennes. 35
Kollontaj Skrevet 20. november 2021 #52970 Skrevet 20. november 2021 Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Så, skal vi gå tilbake til det tråden handler om og snakke om markedsverdien carolinebergeriksenno / Treasures AS oppnår ved å sende frontfiguren og daglig leder til kiosksalg og honorert deltakelse i et program der jakten på "megahit'en" har et større fokus enn deltakerne selv? Carolinebergeriksenno fikk 72 nye følgere i dag, i følge socialblade. Da vippet det over 307 000 igjen, var under i går. Regner med at de følgerne kom med deltagelsen. 10
Rev. Revenge Skrevet 20. november 2021 #52971 Skrevet 20. november 2021 (endret) Kollontaj skrev (8 minutter siden): Carolinebergeriksenno fikk 72 nye følgere i dag, i følge socialblade. Da vippet det over 307 000 igjen, var under i går. Regner med at de følgerne kom med deltagelsen. 72 nye. Det var jo overveldende positivt. Takk! Endret 20. november 2021 av Revenge o'Cavatina 7
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 21. november 2021 #52972 Skrevet 21. november 2021 Kiosk skrev (40 minutter siden): Er hennes 300000 i denne tråden? Hvor er logikken? Kg har mange brukere, når du klikker inn på kg, er denne tråden OFTE populær, man leser om foreksempel ett staget søppelplukkebilde, klikk, oi bloggen fikk ett leseklikk, samme med Instagram. Jeg trodde hun var ferdig for mange år siden, så ble jeg nylig kgdame😎
Kiosk Skrevet 21. november 2021 #52973 Skrevet 21. november 2021 Kokofarius skrev (30 minutter siden): Kg har mange brukere, når du klikker inn på kg, er denne tråden OFTE populær, man leser om foreksempel ett staget søppelplukkebilde, klikk, oi bloggen fikk ett leseklikk, samme med Instagram. Jeg trodde hun var ferdig for mange år siden, så ble jeg nylig kgdame😎 Åååkey...du vet ikke forskjellen på følgere av en instakonto og lesere av denne tråden? 7
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 21. november 2021 Populært innlegg #52974 Skrevet 21. november 2021 Jobbermedbarn skrev (8 timer siden): Hørte det såvidt nå, det var da helt ok, selv om hverken låt eller tekst er noe høydare. Men det var da ikke live? Eller så var backingen så høy at det overdøvet? Men det er jo sikkert likt for alle. Hentet fra VG, som er enig med deg. 70
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 21. november 2021 Populært innlegg #52975 Skrevet 21. november 2021 Hallepalle2 skrev (7 timer siden): Hva skal man si… misunnelige dommere, der altså. Herregud. Det blir for dumt. Jeg har sagt det en million ganger - misunnelseskortet / sjalusikortet er fillete og oppbrukt! Og hvorfor i all verden skulle dommerne «sprute sjalusi ut av øra» i forhold til CBE? 🙄 50
Gjest CecilieX Skrevet 21. november 2021 #52976 Skrevet 21. november 2021 Aquarius04 skrev (24 minutter siden): Herregud. Det blir for dumt. Jeg har sagt det en million ganger - misunnelseskortet / sjalusikortet er fillete og oppbrukt! Og hvorfor i all verden skulle dommerne «sprute sjalusi ut av øra» i forhold til CBE? 🙄 Personlig har jeg alltid tenkt at de som roper om misunnelse er folk som selv misunner henne. Noe av konseptet med rosablogging handler jo om å presentere er liv som du får lyst på. Da blir du også mer tilbøyelig til å ville kjøpe produkter som vedkommende bruker og det har altså en direkte effekt på reklameeffekten. Misunnelseskortet handler også om å devaluere kritikere og kritikk. Produsentene/mentorene som er med i programmet har alle enten nå eller tidligere hatt suksess innen musikk. At de skulle hatt noen agenda der de vil trykke ned CBE fordi de er misunnelig faller på sin egen urimelighet. De har jo suksess selv.
Isild Skrevet 21. november 2021 #52977 Skrevet 21. november 2021 Aquarius04 skrev (57 minutter siden): Herregud. Det blir for dumt. Jeg har sagt det en million ganger - misunnelseskortet / sjalusikortet er fillete og oppbrukt! Og hvorfor i all verden skulle dommerne «sprute sjalusi ut av øra» i forhold til CBE? 🙄 Dommerne i et underholdningprogram er sjalu faktisk. Hva skal man si. 46
Isild Skrevet 21. november 2021 #52978 Skrevet 21. november 2021 Dagbladet oppfatter også teksten som ironisk (hvis den viser seg å ikke være ironisk, så er det virkelig en klein tekst) https://www.dagbladet.no/kultur/vi-anmeldte-norges-nye-megahit/74687495 Tekstmessig er det nemlig klare tegn på at hun har bidratt, for den handler i stor grad om henne sjøl, «blogg-babe nummer en». «Før sto jeg bak, men nå jobber til og med typen for meg», synger Caroline – en smule affektert. Men hun viser at hun behersker frontfigur-rollen, og er sånn passe sikker på scenen. Og hun skal få for en sjølironisk tekst. 19
Gjest CecilieX Skrevet 21. november 2021 #52979 Skrevet 21. november 2021 Klokkereim skrev (8 timer siden): Da har jeg hatt en laaang oktoberpause og jaggu kom jeg ikke langt ut i november også. Plutselig dukket hun opp på skjermen i et tv program og da kom jeg på at jeg egentlig hadde glemt henne litt. Har ikke tenkt å lese meg opp eller være aktiv i denne tråden... Anbefales😊 Det er jo dette som er problemet. Influencere legitimers av media. Ved å gi henne oppmerksomhet blir hun relevant igjen. Når hun nå får netto positiv tilvekst i følgere (hun får flere enn hun mister) så hjelper det ikke å tie det ihjel i håp om at mindre fokus vil gi fall i oppmerksomhet.
odipodis Skrevet 21. november 2021 #52980 Skrevet 21. november 2021 Spurte i kommentarfeltet på bloggen om teksten til "Gjør det selv" er ironisk, eller om hun mener alt hun synger. Den ble slettet. 40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå