Hedy Lamarr Skrevet 30. juli 2021 #47281 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Hollyjolly skrev (10 minutter siden): Igjen: Helt enig i at det er flere slike brukere, også ved stikkprøver. Men ber igjen om hvor det er dokumentert at de gjelder "de fleste". Jeg har aldri påstått det er «de fleste». Men dokumentasjon, det er jo umulig, da må noen gå gjennom alle de 300.000+ følgerne hennes. Som @Powerball beskrev over her, passer svært mange av følgerne hennes inn i mønsteret for hva som kjennetegner falske følgere. Det er helt klart at det er «et visst antall» av dem, og ikke bare det. For som du er enig i, om man tar stikkprøver finner man svært mange. Det sier jo sitt, eller hva? Det sier iallfall at antallet følgere det opereres med på instagram ikke er reelt. Endret 30. juli 2021 av Hedy Lamarr 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollyjolly Skrevet 30. juli 2021 #47282 Del Skrevet 30. juli 2021 Hedy Lamarr skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri påstått det er «de fleste». Men dokumentasjon, det er jo umulig, da må noen gå gjennom alle de 300.000+ følgerne hennes. Som @Powerball beskrev over her, passer svært mange av følgerne hennes inn i mønsteret for hva som kjennetegner falske følgere. Det er helt klart at det er «et visst antall» av dem, og ikke bare det. For som du er enig i, om man tar stikkprøver finner man svært mange. Det sier jo sitt, eller hva? Det sier iallfall at antallet følgere det opereres med på instagram ikke er reelt. Beklager, "de fleste" hørte til et annet innlegg, ser at du ikke har skrevet det. Min feil. For ordens skyld: Jeg har ikke skrevet at jeg er enig i at det gjelder mange følgere, jeg sa meg enig i at det er "flere". Mitt inntrykk ved å bla i lista er at det er noen falske profiler, men at mange som ikke åpenbart er falske (i henhold til kriteriene gitt av @Powerballovenfor) er private kontoer man ikke kan vite noe om. Jeg ble derfor oppriktig nysgjerrig på dokumentasjon fra @Powerball, som la frem påstanden om at de fleste av følgerne er falske, inaktive eller har glemt å avfølge. Som du skrev selv: (...) "da må noen gå gjennom alle de 300.000+ følgerne hennes". Spesielt interessant er det med dokumentasjon på at noen følgere har glemt å avfølge. Helt oppriktig nysgjerrig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 30. juli 2021 #47283 Del Skrevet 30. juli 2021 Powerball skrev (1 time siden): Det er bare å sette seg en smule inn i hva som kjennetegner falske instagramfølgere. F eks: Kontoer uten profilbilde. Kontoer uten innlegg. Kontoer uten personlig informasjon i bio. Kontoer som bare heter en rekke bokstaver og tall, f eks fidbdkf778dd. Kontoer som har voldsom mismatch mellom antall følgere og kontoer man selv følger. F eks at man har 5 følgere og selv følger 3000 stk. Jeg påstår ikke at CBE har kjøpt følgere. Men falske følgere er et enormt problem for Instagram generelt. https://influencermatchmaker.co.uk/blog/fake-instagram-followers-how-spot-them Ville bare si at jeg følger folk på Instagram , men legger ikke ut noe , har ikke bilde, eller noe info om meg selv . Så alle trenger ikke være falske. Men hvis største parten av brukere som følger cbe har slik type profil, er det noe muffens da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Powerball Skrevet 30. juli 2021 #47284 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Hollyjolly skrev (21 minutter siden): Beklager, "de fleste" hørte til et annet innlegg, ser at du ikke har skrevet det. Min feil. For ordens skyld: Jeg har ikke skrevet at jeg er enig i at det gjelder mange følgere, jeg sa meg enig i at det er "flere". Mitt inntrykk ved å bla i lista er at det er noen falske profiler, men at mange som ikke åpenbart er falske (i henhold til kriteriene gitt av @Powerballovenfor) er private kontoer man ikke kan vite noe om. Jeg ble derfor oppriktig nysgjerrig på dokumentasjon fra @Powerball, som la frem påstanden om at de fleste av følgerne er falske, inaktive eller har glemt å avfølge. Som du skrev selv: (...) "da må noen gå gjennom alle de 300.000+ følgerne hennes". Spesielt interessant er det med dokumentasjon på at noen følgere har glemt å avfølge. Helt oppriktig nysgjerrig. Beviset er at av 309 000 følgere så er det bare 2000 som blir engasjert nok til å gidde å bruke et halvt sekund på å trykke "like" på det hun legger ut. Algoritmen på Instagram (og internett generelt) er jo slik at man ser mest av det man liker og søker opp mest. Når så bare 1 % av følgerne liker det CBE har lagt ut så forteller det at de ikke søker opp innholdet hennes lenger. For i så fall hadde 309 000 mennesker sett innholdet hennes hver gang de var på IG, og da hadde langt mer enn 2000 trykket "like". Endret 30. juli 2021 av Powerball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 30. juli 2021 #47285 Del Skrevet 30. juli 2021 Powerball skrev (4 minutter siden): Beviset er at av 309 000 følgere så er det bare 2000 som blir engasjert nok til å gidde å bruke et halvt sekund på å trykke "like" på det hun legger ut. Og det syns jeg bør være bevis nok......men det mest skremmende er at det faktisk er 2000 som trykker på "like" på det begredelige makkverket som legges ut 🤣 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollyjolly Skrevet 30. juli 2021 #47286 Del Skrevet 30. juli 2021 Powerball skrev (14 minutter siden): Beviset er at av 309 000 følgere så er det bare 2000 som blir engasjert nok til å gidde å bruke et halvt sekund på å trykke "like" på det hun legger ut. Algoritmen på Instagram (og internett generelt) er jo slik at man ser mest av det man liker og søker opp mest. Når så bare 1 % av følgerne liker det CBE har lagt ut så forteller det at de ikke søker opp innholdet hennes lenger. For i så fall hadde 309 000 mennesker sett innholdet hennes hver gang de var på IG, og da hadde langt mer enn 2000 trykket "like". Så ingen dokumentasjon med andre ord? Bare din tolkning av sammenhengen mellom følgere og antall likes? Venter fremdeles på dokumentasjon på hvordan man kan vite at noen har glemt å avfølge. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 30. juli 2021 #47287 Del Skrevet 30. juli 2021 Jeg har lest et sted (husker ikke hvor og mulig dette er gammelt nytt for mange) at IG har endret noe rundt dette med hva som dukker opp på feeden. Har selv merket det ved at de profilene jeg ser mest på og trykker oftest «like» er de som kommer først opp både på stories og i feeden. Andre jeg følger som jeg så masse bilder av før har mer eller mindre forsvunnet. Det kan vel med sikkerhet sies å være en god årsak til at få personer liker innleggene til CBE selv om følgertallet er høyt. Per i dag har hun en engasjementsrate på 1,14 % som er svært lavt (kilde: Socialblade) og betyr at det hun legger ut fenger veldig få av hennes følgere. Hvor mange av de som er falske profiler er det ingen statistikk på, men at det gjelder mange er rimelig å anta når bare stikkprøver avslører profiler av typen som @Powerball skisserte. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marioposa Skrevet 30. juli 2021 #47288 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) 309 000 følgere på Instagram. Og rett over 3000 likes i snitt på bildene. Det er lite. I hvertfall når man jobber fulltid som influenser. Endret 30. juli 2021 av Marioposa 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 30. juli 2021 #47289 Del Skrevet 30. juli 2021 Powerball skrev (3 timer siden): Bloggen hennes har vel bare 10 000 lesere. På instagram så er de fleste følgerne falske, inaktive, eller har bare glemt å trykke unfollow. Jeg tror hun engasjerer svært få. Hun har vel 10-20 engasjerte fans, og 30-40 engasjerte kritikere her inne. Resten tror jeg er rimelig "meh". 😂😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 30. juli 2021 #47290 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Fint at man støtter flere organisasjoner som hjelper barn. Men for diskusjonens skyld er det faktisk saken uvedkommende, siden det ikke kan etterprøves såfremt man ikke selv ønsker å avsløre sin faktiske identitet. Det er forøvrig kun én tråd under Rampelys hvor debatten om bloggerbarn tas på generelt grunnlag, nærmere sagt tråden om Bloggerbarna. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så bedriver CBE en utstrakt utlevering av mindreårige. Tekstmengden har riktignok gått ned i samsvar med mindre bloggaktivitet, men bilde- og filmmaterialet på IG har derimot steget betraktelig. Endret 30. juli 2021 av Hunter7 Presisering 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marioposa Skrevet 30. juli 2021 #47291 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Powerball skrev (4 timer siden): Bloggen hennes har vel bare 10 000 lesere. På instagram så er de fleste følgerne falske, inaktive, eller har bare glemt å trykke unfollow. Jeg tror hun engasjerer svært få. Hun har vel 10-20 engasjerte fans, og 30-40 engasjerte kritikere her inne. Resten tror jeg er rimelig "meh". Det er ihverfall veldig få av de 309 000 følgere som liker det CBE legger ut på Instagram. CBE får både lite likes og lite kommentarer. Hvorfor er det så lite interesse for det CBE legger ut? Endret 30. juli 2021 av Marioposa 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marioposa Skrevet 30. juli 2021 #47292 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Hollyjolly skrev (På 30.7.2021 den 22.23): Så ingen dokumentasjon med andre ord? Bare din tolkning av sammenhengen mellom følgere og antall likes? Venter fremdeles på dokumentasjon på hvordan man kan vite at noen har glemt å avfølge. Hva tenker du er årsaken til at CBE får så få likes og kommentarer? Hvorfor gir ikke flere av de 309 000 følgerne likes eller legger kommentarer på bildene til CBE hvis disse menneskene er "ekte følgere"? Endret 2. august 2021 av Marioposa 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollyjolly Skrevet 30. juli 2021 #47293 Del Skrevet 30. juli 2021 Marioposa skrev (2 minutter siden): Hva tenker du er årsaken til at CBE får så få likes og kommentarer? Tror du følgerne er lei av CBE? At de ikke gidder å like det hun legger ut? Hvorfor gir ikke flere av de 309 000 følgerne likes eller kommentarer hvis disse menneskene er "ekte følgere"? Jeg synes ihverfall det er noe som ikke stemmer helt mellom mengden følgere og mengden likes / kommentarer.. Altfor få likes i forhold til følgere!!!!!! Som jeg har svart tidligere: Jeg vet ikke årsaken. Det er derfor jeg ble veldig nysgjerrig når @Powerballla frem påstanden om at de fleste følgerne er falske, inaktive eller har glemt å avfølge som fakta og ikke som hans/hennes tolkning av sammenhengen mellom følgere og antall likes. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marioposa Skrevet 30. juli 2021 #47294 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Hollyjolly skrev (10 minutter siden): Som jeg har svart tidligere: Jeg vet ikke årsaken. Det er derfor jeg ble veldig nysgjerrig når @Powerballla frem påstanden om at de fleste følgerne er falske, inaktive eller har glemt å avfølge som fakta og ikke som hans/hennes tolkning av sammenhengen mellom følgere og antall likes. Jeg tror det må være riktig det @Powerballskriver. Hva kan ellers være grunnen?? Endret 30. juli 2021 av Marioposa 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 30. juli 2021 #47295 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Hollyjolly skrev (1 time siden): Så ingen dokumentasjon med andre ord? Bare din tolkning av sammenhengen mellom følgere og antall likes? Venter fremdeles på dokumentasjon på hvordan man kan vite at noen har glemt å avfølge. om flere brukere som følger en konto aldri kommenterer eller legger igjen spor etter seg så kan det tyde på at man ikke egentlig følger vedkommende. Og det er dokumentert i tråden flere ganger dette få likes og mange følgere. Nå er det ikke ALLTID sånn. Jeg liker aldri noe på insta, men følger folk jeg liker å følge selv om. Endret 30. juli 2021 av Klink 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 30. juli 2021 #47296 Del Skrevet 30. juli 2021 Marioposa skrev (4 minutter siden): Jeg tror det må være riktig det @Powerballskriver. Hva kan ellers være grunnen? Jeg er en slik bruker som aldri legger igjen spor etter meg på insta selv om jeg har noen brukere der jeg liker å følge. Og ikke bare har glemt å avfølge. Kan jo være flere! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollyjolly Skrevet 30. juli 2021 #47297 Del Skrevet 30. juli 2021 Marioposa skrev (2 minutter siden): Jeg tror det må være riktig det @Powerballskriver. Hva kan ellers være grunnen? Jeg vet ikke. Men dersom man legger frem en tolkning som fakta og ikke som en tolkning, så bør det vel også komme tydelig frem at det nettopp er en tolkning. Fakta skal vel kunne dokumenteres, og derfor ba jeg om hvor jeg kunne finne denne dokumentasjonen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollyjolly Skrevet 30. juli 2021 #47298 Del Skrevet 30. juli 2021 Klink skrev (3 minutter siden): om flere brukere som følger en konto aldri komme etter eller setter igjen spor så kan det tyde på det. Og det er dokumentert flere ganger. Nå er det ikke ALLTID sånn. Jeg liker aldri noe på insta, men følger folk jeg liker å følge selv om. Helt enig i at det er dokumentert i tråden hva noen tolker sammenhengen som. Men når noen først legger frem en påstand som fakta, så ble jeg veldig nysgjerrig på hvor jeg kan finne dokumentasjonen, så derfor spurte jeg etter den. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Powerball Skrevet 30. juli 2021 #47299 Del Skrevet 30. juli 2021 Hollyjolly skrev (13 minutter siden): Jeg vet ikke. Men dersom man legger frem en tolkning som fakta og ikke som en tolkning, så bør det vel også komme tydelig frem at det nettopp er en tolkning. Fakta skal vel kunne dokumenteres, og derfor ba jeg om hvor jeg kunne finne denne dokumentasjonen. Jeg har holdt på med andre ting i noen timer, men ser at du i mellomtiden har etterlyst meg med mange innlegg. Hyggelig å bli husket på 😁 Indikasjonene er veldig sterke, og alt peker jo i samme retning. Men nei, jeg gidder ikke å gjennomgå 309 000 profiler for å sjekke hvem som er falske, det har du rett i. Hvis det ikke holder med stikkprøver, eksempler og engasjementrater som støtter det jeg sier så er det helt greit for meg at du velger å ikke tro det. Det kan selvfølgelig hende at 309 000 følgere aktivt følger CBE men at 99,5 % kanskje mangler "like"-tasten, jeg kan jo ikke motbevise det 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollyjolly Skrevet 30. juli 2021 #47300 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Powerball skrev (10 minutter siden): Jeg har holdt på med andre ting i noen timer, men ser at du i mellomtiden har etterlyst meg med mange innlegg. Hyggelig å bli husket på 😁 Indikasjonene er veldig sterke, og alt peker jo i samme retning. Men nei, jeg gidder ikke å gjennomgå 309 000 profiler for å sjekke hvem som er falske, det har du rett i. Hvis det ikke holder med stikkprøver, eksempler og engasjementrater som støtter det jeg sier så er det helt greit for meg at du velger å ikke tro det. Det kan selvfølgelig hende at 309 000 følgere aktivt følger CBE men at 99,5 % kanskje mangler "like"-tasten, jeg kan jo ikke motbevise det 🤷♀️ Ok. Da forstår jeg deg slik at du ikke har dokumentasjon, bare indisier, og at innlegget jeg stilte spørsmål ved i utgangspunktet gjaldt din tolkning og ikke fakta slik du presenterte det. Takk for oppklaring 😊 Jeg har, for ordens skyld, ikke sagt noe om jeg tror deg eller ei, jeg har bedt om dokumentasjon på din påstand. Endret 30. juli 2021 av Hollyjolly 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå