ErGlad Skrevet 24. mai 2021 #42881 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (1 time siden): Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 Et glass vin på en fæl dag kan faktisk være avslappende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42882 Del Skrevet 24. mai 2021 Ultiva skrev (12 minutter siden): Reklameforbudets hovedformål er å hindre påvirkning som fører til økt etterspørsel av alkoholholdig drikk. Et godt eksempel på dette: I tillegg har forbudet til formål å opprettholde forståelse i befolkningen for at alkoholholdige drikkevarer skiller seg fra andre handelsvarer og at det er behov for særskilt regulering som begrenser alkoholforbruket i Norge. Hentet fra: https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame Hva angår CBEs offentlige påvirkningskanaler, så er formålet til bedriften definert slik på proff.no: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer, investere i andre virksomheter, utvikling av applikasjoner og annet som naturlig faller sammen med dette. Nå er jo influenserbransjen velkjent for å anvende de smutthull og gråsoner som finnes, og velger å legge seg gråtende i fosterstilling ved kritikk. "Jeg er bare ei jente som prøver å finne min vei her i livet", sa den 26 år gamle forretningskvinnen Sophie Elise senest i fjor: https://www.facebook.com/266015417079276/posts/1530430027304469/ Den massive påvirkningskraften tar influensere som CBE og SE kun ansvar for når fakturaen skal skrives, og når de får uforbeholden ros. Aldri ellers. Jeg mener at alle CBEs kanaler, og alle andre profesjonelle påvirkere sine kanaler, bør holdes fri for alkohol. Vi kan jo se at CBE påvirket for eksempel deg @Klink til å få lyst på alkohol, via sine offentlige påvirkningskanaler. Det gjorde hun og frister meg gjør hvilken som helst annen privatperson som legger ut en kald pils i sola eller et glass vin i sofaen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42883 Del Skrevet 24. mai 2021 Visum skrev (1 minutt siden): Et glass vin på en fæl dag kan faktisk være avslappende! Det er jeg enig i, men cbe bør vel kanskje ikke gå ut med å si at vin er en god måte å håndtere en fæl dag på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 24. mai 2021 #42884 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (35 minutter siden): Nei dette er jeg enig i. Bortsett fra at cbe bare reklamerer for crap. Hun skal ikke klippe håret mitt eller sminke meg. Hun skal bare påvirke meg til å kjøpe ting, om hun gjør dette med et glass vin innabords eller ikke utgjør liten forskjell. Hun blander reklame med privatlivet sitt for å virke mer troverdig. Dette er feil, som @FruJohansen påpeker. CBE skal selge deg til annonsørene. Det er dem hun skal overbevise, det er deres produkter hun skal lage en attraktiv ramme for. Du er produktet hennes, kjøttvekten, ikke noen kunde. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42885 Del Skrevet 24. mai 2021 FruJohansen skrev (29 minutter siden): Men syns du ikke at det å være troverdig henger sammen med god vurderingsevne? CBE er like avhengig av å framstå profesjonell i sin jobb, som enhver behandler i enhver bransje. For henne handler det også om relasjonen til de _faktiske_ kundene hennes, annonsørene. Jeg ville ikke kjøpt annonseplass i en kanal som presenterer en portefølje der alkohol tar mye plass- uansett hvor "delikat og dekadent" alkoholen er presentert. Det er for meg, utrolig merkelig at bedriftslederne ikke ser hvordan dette tar seg ut utenfra. Nå er jeg uenig i at alkohol tar en stor plass i hennes kanaler. kroppen hennes og treningsmølla tar stor plass. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42886 Del Skrevet 24. mai 2021 Aricia skrev (6 minutter siden): Dette er feil, som @FruJohansen påpeker. CBE skal selge deg til annonsørene. Det er dem hun skal overbevise, det er deres produkter hun skal lage en attraktiv ramme for. Du er produktet hennes, kjøttvekten, ikke noen kunde. Da får hun selge meg til en annonsør som selger god alkoholfri vin asap! Jeg er klar! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 24. mai 2021 #42887 Del Skrevet 24. mai 2021 Birdy804 skrev (11 timer siden): De har nevnt det en gang for lenge siden at han LK skal arve/ta over sin svigerfars hvitevarer business. Kanskje derfor de også flyttet til Sarp 🤭🙄 De må nok ty til andre planer, siden farens foretak er slettet fra Brønnøysundregisteret allerede i 2018, ser ut som. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 24. mai 2021 #42888 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (11 minutter siden): Noen skrev at alkohol alltid settes i en positiv sammenheng. Orker ikke bla tilbake for å finne innlegget. Skal alkohol avbildes mener jeg at det er mye bedre at det er i sammenheng med glede og å kose seg enn at det er noe negativt. Det var meg, det at alkohol settes i positiv sammenheng var basert på utdrag fra den artikkelen som beskrev hvordan det tar oppunder alkoholloven. Det er ikke ment i positiv sammenheng som i bra eller dårlig, men at alkoholen alltid har en rolle i at ting blir positivt, det blir fremhevet som en faktor i saken. Om alkoholen hadde hatt en negativ rolle så hadde den ikke blitt så satt fokus på selv om resten av bildet indikerer at set blir servert alkohol. Feks ute på byen setting, i bar, festival eller samling, anonyme glass det kan være hva som helst i. Når CBE tar bilde av magen sin og er vinglass, tar vekk vinglasset så er det ingen indikasjon på at det er alkohol i nærheten, det hadde bare vært et bilde av magen hennes. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 24. mai 2021 Populært innlegg #42889 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Klink skrev (35 minutter siden): Det gjorde hun og frister meg gjør hvilken som helst annen privatperson som legger ut en kald pils i sola eller et glass vin i sofaen. En hvilken som helst privatperson når ikke frem til 311 000 følgere på Instagram. Med makt kommer ansvar, og influensere må ansvarliggjøres når de påvirker negativt, uten at de kan dra misunnelseskortet eller legge seg i fosterstilling. https://www.dagsavisen.no/debatt/2020/04/20/influensere-ma-ansvarliggjores/ Endret 24. mai 2021 av Ultiva 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Baelfire Skrevet 24. mai 2021 Populært innlegg #42890 Del Skrevet 24. mai 2021 18 minutter siden, Klink said: Nå er jeg uenig i at alkohol tar en stor plass i hennes kanaler. kroppen hennes og treningsmølla tar stor plass. Så du ser at kropp tar mye plass i den kanalen... da burde det også være mulig å forstå hvorfor folk også blir påvirket av at kroppen er i konstant fokus, uansett hva slags tilbehør som er med på bildet, om det er vinglass eller hund eller hva det måtte være. Og dermed burde det også være unødvendig å komme med kommentarer på at man ikke forstår hvorfor noen får dårlig samvittighet av å se sånt. Når folk blir påvirket at slike fremvisninger så er det vel stortsett i negativ forstand, ergo dårlig samvittighet/selvfølelse. Noe bedriften gjerne liker å kalle misunnelse, enten fordi de ikke har større selvinnsikt, eller fordi de ønsker det sånn. Eventuelt at de ønsker det nettopp fordi de ikke klarer/vil ikke å forstå, fordi de lever i en boble hvor de kan dyrke egen bedrift som den eneste ene med riktige- og perfekte svar på alt. Om de har større selvinnsikt enn dette, så er ihvertfall ikke dette noe de klarer å formidle. Ut fra svar på bedriftens kontoer, som til tider selv ber lesere ha bedre selvinnsikt, så virker det ikke som de vet hva dette betyr. Dette til tross for at bedriften selv har henvist til betydning av selvinnsikt. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 24. mai 2021 #42891 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Monimoni skrev (35 minutter siden): De må nok ty til andre planer, siden farens foretak er slettet fra Brønnøysundregisteret allerede i 2018, ser ut som. Jasså, hva skjedde der? Faren har jo drevet firmaet med suksess i flere titalls år tidligere i følge frua. Endret 24. mai 2021 av hufsaaaaa 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 24. mai 2021 #42892 Del Skrevet 24. mai 2021 hufsaaaaa skrev (12 minutter siden): Jasså, hva skjedde der? Faren har jo drevet firmaet med suksess i flere titalls år tidligere i følge frua. Det er skikkelig unødvendig å spekulere om privatpersoner som ikke har søkt offentlig oppmerksomhet. Jeg rapporterer både ditt in legg og svaret mitt. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 24. mai 2021 #42893 Del Skrevet 24. mai 2021 Baelfire skrev (31 minutter siden): Så du ser at kropp tar mye plass i den kanalen... da burde det også være mulig å forstå hvorfor folk også blir påvirket av at kroppen er i konstant fokus, uansett hva slags tilbehør som er med på bildet, om det er vinglass eller hund eller hva det måtte være. Og dermed burde det også være unødvendig å komme med kommentarer på at man ikke forstår hvorfor noen får dårlig samvittighet av å se sånt. Når folk blir påvirket at slike fremvisninger så er det vel stortsett i negativ forstand, ergo dårlig samvittighet/selvfølelse. Noe bedriften gjerne liker å kalle misunnelse, enten fordi de ikke har større selvinnsikt, eller fordi de ønsker det sånn. Eventuelt at de ønsker det nettopp fordi de ikke klarer/vil ikke å forstå, fordi de lever i en boble hvor de kan dyrke egen bedrift som den eneste ene med riktige- og perfekte svar på alt. Om de har større selvinnsikt enn dette, så er ihvertfall ikke dette noe de klarer å formidle. Ut fra svar på bedriftens kontoer, som til tider selv ber lesere ha bedre selvinnsikt, så virker det ikke som de vet hva dette betyr. Dette til tross for at bedriften selv har henvist til betydning av selvinnsikt. Det kan virke som deres oppfattelse av misunnelse er det de ønsker å oppnå. Selvopptattheten der i gården har ingen grenser. Derfor vises mage frem på veldig mange bilder. Det er jo ingen vits i å trene seg halvt ihjel nede i en kjeller dersom ingen ser resultatet. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 24. mai 2021 #42894 Del Skrevet 24. mai 2021 pøbelsara skrev (5 minutter siden): Det er skikkelig unødvendig å spekulere om privatpersoner som ikke har søkt offentlig oppmerksomhet. Jeg rapporterer både ditt in legg og svaret mitt. Helt greit, jeg ser den. Var mest ironisk ment med tanke på tidligere utsagn fra paret selv om de mulige framtidsplanene/pensjonisttilværelsen de nå skulle hatt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkereim Skrevet 24. mai 2021 #42895 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (1 time siden): Det gjorde hun og frister meg gjør hvilken som helst annen privatperson som legger ut en kald pils i sola eller et glass vin i sofaen. Men hun er ingen "person", om man setter det litt på spissen så nyter hun alkohol på jobb. Og forresten, du ble fristet til å ta et glass vin av bildet? ! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 24. mai 2021 #42896 Del Skrevet 24. mai 2021 Surikatt skrev (1 time siden): Det kan virke som deres oppfattelse av misunnelse er det de ønsker å oppnå. Selvopptattheten der i gården har ingen grenser. Derfor vises mage frem på veldig mange bilder. Det er jo ingen vits i å trene seg halvt ihjel nede i en kjeller dersom ingen ser resultatet. Den magen er stort sett et resultat av minimalt med mat, og ikke så mye trening. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 24. mai 2021 #42897 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Det er helt utrolig hvordan hun har forandret seg på kun to år? Her ser hun ung, sunn og fresh ut, mens på de fleste bilder hun legger ut nå godt kunne vært 10 + år eldre enn her. (Bilde hentet fra Facebookprofilen Caroline Berg Eriksen) Endret 24. mai 2021 av Hallepalle2 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 24. mai 2021 Populært innlegg #42898 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Ultiva skrev (1 time siden): En hvilken som helst privatperson når ikke frem til 311 000 følgere på Instagram. Med makt kommer ansvar, og influensere må ansvarliggjøres når de påvirker negativt, uten at de kan dra misunnelseskortet eller legge seg i fosterstilling. https://www.dagsavisen.no/debatt/2020/04/20/influensere-ma-ansvarliggjores/ Når carolinebergeriksennos 34-år gamle budbringer for negativ innflytelse via thinspo-kroppspress og kaloriforbrennende "trening" nå har trengt seg inn på plattformen TikTok for barn og unge er det på høy tid å ansvarliggjøre bedriften for all den usunne, negative, ødeleggende påvirkningen som har fått nesten like fri flyt som alkoholen har fått i kanalene til en bedrift. Det er fankern meg nok søppelpåvirkning fra en voksen firmaeier når det nå aktivt søkes å påvirke ungdom og samtidig få dem til å føle seg dårlige gjenom utstuderte og bevisste publiseringer av uvirkelig kropp og utseende med filter, redigering og fokus på mage. Endret 24. mai 2021 av Revenge o'Cavatina 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 24. mai 2021 #42899 Del Skrevet 24. mai 2021 Revenge o'Cavatina skrev (15 minutter siden): Når carolinebergeriksennos 34-år gamle budbringer for negativ innflytelse via thinspo-kroppspress og kaloriforbrennende "trening" nå har trengt seg inn på plattformen TikTok for barn og unge er det på høy tid å ansvarliggjøre bedriften for all den usunne, negative, ødeleggende påvirkningen som har fått nesten like fri flyt som alkoholen har fått i kanalene til en bedrift. Det er fankern meg nok søppelpåvirkning fra en voksen firmaeier når det nå aktivt søkes å påvirke ungdom og samtidig få dem til å føle seg dårlige gjenom utstuderte og bevisste publiseringer av uvirkelig kropp og utseende med filter, redigering og fokus på mage. Jeg er ikke på TT og vet ikke hvordan hun vinkler ting der, men det er jo fullt mulig at følgere der som lar seg inspirere trekkes mot de andre kanalene hennes. Og da tenker jeg😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 24. mai 2021 #42900 Del Skrevet 24. mai 2021 CecilieX skrev (26 minutter siden): Jeg er ikke på TT og vet ikke hvordan hun vinkler ting der, men det er jo fullt mulig at følgere der som lar seg inspirere trekkes mot de andre kanalene hennes. Og da tenker jeg😱 Man trenger ikke en TikTok-konto for å kunne se et assortert utvalg fra kontoen carolinebergeriksenno der det lenkes til netfit- og instagram-kontoene. Jeg velger å ikke lenke til denne kanalen. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå