Populært innlegg pøbelsara Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42761 Del Skrevet 22. mai 2021 Det finnes ganske mange eksempler på at CE røkter kommentarfeltet sitt med ganske hard hånd. Hun velger hva som skal publiseres og ikke, og har også ved flere anledninger redigert andres innlegg før de er sluppet igjennom. Det er derfor svært vanskelig å forstå at hun slapp igjennom det Gaza-innlegget. Det er enda vanskeligere å forstå at hun mener at forsvaret fra de tre andre leserne er egnet til å sette Sweetie, som skrev Gaza-innlegget, på plass. En av de som skrev forsvarsinnlegg, er notorisk til å forsvare absolutt alt, g angriper også folk som kommer til helt uskyldige spørsmål. Men jeg tenker at selv om det tydeligvis er vanskelig å skape engasjement og få lesere i de ulike kanalene, så burde faktisk CBE tenke seg litt om Har hun ingen rådgivere? Hvis hun ønsker en politikkfri blogg, så er det jo bare å la være å poste innlegg som etterlyser politisk engasjement. Når hun publiserer innlegget, for å gå til umodent bitche-angrep etterpå, assistert av sine trofaste fotsoldater, blir det bare skikkelig flaut. Hva mer å være litt voksen? Litt hyggelig? Hva med å prøve å bidra til den hyggelige stemningen hun selv hevder å ønske å oppnå? Hun slipper igjennom hva som helst av kommentarer som støtter henne, uansett hvor ufine de er mot andre. Det ser ikke bra ut i det hele tatt. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. mai 2021 #42762 Del Skrevet 22. mai 2021 Torden skrev (8 timer siden): Jeg har en sjelden rasehund og får rett som det er tilbud om samarbeid i fra en og annen ( useriøs) nettbutikk for hundeutstyr. Ikke f... om min hund skal gå med halstørkle 😂 Jeg opprettet en instakonto til min hund, og allerede etter første innlegg fikk jeg minst fire ulike tilbud om slike bandana-bånd. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 22. mai 2021 #42763 Del Skrevet 22. mai 2021 Isild skrev (1 time siden): De hvite skoene har iallefall ikke gått tur i skogen bak der. For i skogen er det bløtt om dagen. Mon tro om de har med en sekk med utstyr og klær, går tur til egnet location, kler opp modellen, rigger til kameraet og tar "hverdagsbilder". Ja, det tror jeg. De får det ikke helt til lenger, for det ser mer parodisk ut enn før. Skogsveien opp til Høgnipa er våt, klisseete og noe gjørmete. Har møtt dette paret Kalnesskogen og gud bedre sier jeg... 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 22. mai 2021 #42764 Del Skrevet 22. mai 2021 Pæddan skrev (Akkurat nå): Skogsveien opp til Høgnipa er våt, klisseete og noe gjørmete. Har møtt dette paret Kalnesskogen og gud bedre sier jeg... Hvordan da? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 22. mai 2021 #42765 Del Skrevet 22. mai 2021 Consita skrev (12 minutter siden): Hvordan da? Er mye kommers med de. Frua er høy på seg selv som beskrevet her inne, han dilter og lar seg diktere av dronningen, 100 shoot for et bilde osv. Jeg ramlet tilfeldigvis over dem da jeg tok en joggetur utenfor stien. Samt at jeg ser de i Kulås til tider🙄 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 22. mai 2021 #42766 Del Skrevet 22. mai 2021 Pæddan skrev (7 minutter siden): Er mye kommers med de. Frua er høy på seg selv som beskrevet her inne, han dilter og lar seg diktere av dronningen, 100 shoot for et bilde osv. Jeg ramlet tilfeldigvis over dem da jeg tok en joggetur utenfor stien. Samt at jeg ser de i Kulås til tider🙄 Tenk at dette gjør de hver dag. Jeg hadde blitt gal og drittlei! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 22. mai 2021 #42767 Del Skrevet 22. mai 2021 Jeg synes at det i utgangspunktet er greit st rosabloggere ikke har så mange meninger om politikk, men CBE gjorde det helt klart hva hun mener om konflikten i Gaza med sitt svar! «Israel må jo få forsvare seg» er svar nok! 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 22. mai 2021 #42768 Del Skrevet 22. mai 2021 Pæddan skrev (14 minutter siden): Er mye kommers med de. Frua er høy på seg selv som beskrevet her inne, han dilter og lar seg diktere av dronningen, 100 shoot for et bilde osv. Jeg ramlet tilfeldigvis over dem da jeg tok en joggetur utenfor stien. Samt at jeg ser de i Kulås til tider🙄 Hva tenker folk i Sarpsborg om denne familien, da? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 22. mai 2021 #42769 Del Skrevet 22. mai 2021 Pås skrev (7 minutter siden): Jeg synes at det i utgangspunktet er greit st rosabloggere ikke har så mange meninger om politikk, men CBE gjorde det helt klart hva hun mener om konflikten i Gaza med sitt svar! «Israel må jo få forsvare seg» er svar nok! Ja, hun sier hva hun mener der, ja. Hun prater ikke politikk på bloggen, altså..... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 22. mai 2021 #42770 Del Skrevet 22. mai 2021 Pukkus skrev (11 timer siden): https://imgur.com/a/vhWFRdH Tusen takk! Veldig blurret og helt poreløs hud, ja. Som en plastdukke. Og altfor trang bukse. Håper det ikke var reklame, for tviler noen har lyst å kjøpe en bukse med så sprikende gylf. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 22. mai 2021 #42771 Del Skrevet 22. mai 2021 Surikatt skrev (8 minutter siden): Hva tenker folk i Sarpsborg om denne familien, da? Nå vet ikke akkurat hva "alle" synes om den familien, men har fått svigerdatter til å avfølge henne på sosiale medier etter å ha vist henne tråden her inne. Hun så veldig opptil henne treningsmessig men så dessverre ikke alt det andre rundt som retusjering, eksponering m.m Så har jeg en på helt motsatt side som hyller henne for alt CBE har oppnådd. Oppnådd hva da tenkte jeg da hun sa dette..... Orket ikke starte en diskusjon der og da, men bare vet at det der mange som misliker denne CBE og liker LKE fordi han er hyggelig, hilser og slår av en prat mens dronninga står der med nesa i sky. Skulle tro hun var fra et fornemt strøk men kommer fra Hannestad som er et helt vanlig bosted i Sarpsborg. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 22. mai 2021 #42772 Del Skrevet 22. mai 2021 Pås skrev (47 minutter siden): Jeg synes at det i utgangspunktet er greit st rosabloggere ikke har så mange meninger om politikk, men CBE gjorde det helt klart hva hun mener om konflikten i Gaza med sitt svar! «Israel må jo få forsvare seg» er svar nok! Noen ganger er det greit å etterleve prinsippet om at det er bedre å bli mistenkt for å være dum, enn å si noe og fjerne all tvil. Hun skriver: «Dette er en ekstremt komplisert konflikt som jeg verken har tid eller evne til å forstå fullt ut» og « Bloggen min er ikke en politisk arena hvor jeg tar opp alle humanitære katastrofer som skjer i verden». Hvorfor tar hun opp temaet da? Kommentarfeltet er kun styrt av henne selv, ingen ting kommer ut uten at hun tenker seg om og trykker «publiser». Hvis hun ikke forstår konflikten og bloggen ikke er en politisk arena, hvorfor i alle dager gjør hun bloggen til en politisk arena likevel? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 22. mai 2021 #42773 Del Skrevet 22. mai 2021 Pust skrev (37 minutter siden): Noen ganger er det greit å etterleve prinsippet om at det er bedre å bli mistenkt for å være dum, enn å si noe og fjerne all tvil. Hun skriver: «Dette er en ekstremt komplisert konflikt som jeg verken har tid eller evne til å forstå fullt ut» og « Bloggen min er ikke en politisk arena hvor jeg tar opp alle humanitære katastrofer som skjer i verden». Hvorfor tar hun opp temaet da? Kommentarfeltet er kun styrt av henne selv, ingen ting kommer ut uten at hun tenker seg om og trykker «publiser». Hvis hun ikke forstår konflikten og bloggen ikke er en politisk arena, hvorfor i alle dager gjør hun bloggen til en politisk arena likevel? Jøss, opplever det som en gjennomtenkt og faktisk ryddig melding? Så hva skjedde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42774 Del Skrevet 22. mai 2021 Lin11 skrev (3 minutter siden): Jøss, opplever det som en gjennomtenkt og faktisk ryddig melding? Så hva skjedde? En leser etterlyste er engasjement fra Caroline angående barna i Gaza. Jeg er usikker på hvorfor hun spurte CBE om dette, for paret er omtrent like samfunnsengasjert som bikkja mi. Den eneste gangen de har kjøpt en avis, var det for å bruke den som rekvisitt i et 50 shades-inspirert bilde. Jeg er usikker på om Caroline kunne pekt ut Gaza på et kart engang.. Så det er mulig innlegget var ment nedlatende, eller som en provokasjon. Provosert ble de, i hvert fall, de faste våpendragerne i kommentarfeltet. Utdrag fra kommentarfeltet: Synes du er greit frekk som insinuerer at noen støtter det som skjer på Gaza. Den som hadde frekk kommentar her er deg. Da er det fint om vi unngår «å presse» folk til å mene noe. Og denne perlen, som Caroline burde tatt til seg: Jeg mener forøvrig en del av influenserne som nå fyller feedene og storyene sine med sterke og til dels ureflekterte meninger om denne konflikten kunne gjort klokt i å være taus. Så kommer Caroline selv på banen og skriver at hun ikke kan bry seg med alle konflikter som skjer i verden. Forsåvidt en ryddig formulering, men dessverre har hun allerede brydd seg, ved å publisere alle de aggressive kommentarene fra tilhengerne sine. Å videreformidle andres meninger, er også å mene noe. Men hun fortsetter med en uvanlig innsiktsfull setning: Dette er en ekstremt komplisert konflikt som jeg verken har tid eller evne til å forstå fullt ut Her kunne hun faktisk gitt seg med æren delvis inntakt, dessverre klarer hun ikke å stoppe. For Caroline Berg Eriksen vet jo alltid best. Så hun skriver følgende om konflikten på Gaza: Men hvem sin skyld er det? Hamas som står blant sivilbefolkningen og skyter raketter mot Israel, eller Israel som forsvarer seg og skyter tilbake? Om ikke annet, så beviste hun sin evne til å ikke forstå... Nå skal ikke jeg starte en debatt om Gazakrigen, men siden paret åpenbart leser her inne, kan jeg prøve å forenkle det, slik at Caroline er litt mer nyansert neste gang noen provoserer henne med politiske spørsmål: Caroline: Se for deg at noen mennesker kaster dere ut av Villa Kulås, fordi guden til disse menneskene hadde sagt at disse menneskene var utvalgt til å bo i Kulåsparken. Du og Lars Kristian hadde lite å stille opp med, for disse menneskene hadde all verdens ressurser i ryggen når de sparket dere ut, og dere er bare et helt alminnelig par, med helt alminnelige midler... Dere blir omplassert til et mindre attraktivt område i nærheten, for eksempel Indre Østfold (bare et eksempel). Der sitter dere og syder av sinne, fordi noen andre bor i deres hus, i deres park, med deres rådyr osv. Så finner dere ut at dere skal ta til motmæle med de få ressursene dere har, og sender noen pinneraketter mot disse eiendomstyvene. Ikke en spesielt fruktbar løsning, men det føles godt å protestere med de få midlene man har. Dessverre har jo disse eiendomstyvene, som nevnt, all verdens ressurser i ryggen, og "forsvarer seg" ved å bombe Indre Østfold tilbake til steinalderen, slik at både jentene deres, og ungene til naboen blir drept. Da er det ikke lenger et spørsmål om "hvem som begynte", da er det en humanitær katastrofe.. Jeg avslutter med noen bevingede ord av Caroline Berg Eriksen: Jeg tror vi avslutter her 🙂 Kritikken du har fått i de andre kommentarene er veldig berettiget og noe du bør ta til deg. Ha en fin dag https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/18/17-mai-2021/#comments 91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 22. mai 2021 #42775 Del Skrevet 22. mai 2021 Felis skrev (28 minutter siden): En leser etterlyste er engasjement fra Caroline angående barna i Gaza. Jeg er usikker på hvorfor hun spurte CBE om dette, for paret er omtrent like samfunnsengasjert som bikkja mi. Den eneste gangen de har kjøpt en avis, var det for å bruke den som rekvisitt i et 50 shades-inspirert bilde. Jeg er usikker på om Caroline kunne pekt ut Gaza på et kart engang.. Så det er mulig innlegget var ment nedlatende, eller som en provokasjon. Provosert ble de, i hvert fall, de faste våpendragerne i kommentarfeltet. Utdrag fra kommentarfeltet: Synes du er greit frekk som insinuerer at noen støtter det som skjer på Gaza. Den som hadde frekk kommentar her er deg. Da er det fint om vi unngår «å presse» folk til å mene noe. Og denne perlen, som Caroline burde tatt til seg: Jeg mener forøvrig en del av influenserne som nå fyller feedene og storyene sine med sterke og til dels ureflekterte meninger om denne konflikten kunne gjort klokt i å være taus. Så kommer Caroline selv på banen og skriver at hun ikke kan bry seg med alle konflikter som skjer i verden. Forsåvidt en ryddig formulering, men dessverre har hun allerede brydd seg, ved å publisere alle de aggressive kommentarene fra tilhengerne sine. Å videreformidle andres meninger, er også å mene noe. Men hun fortsetter med en uvanlig innsiktsfull setning: Dette er en ekstremt komplisert konflikt som jeg verken har tid eller evne til å forstå fullt ut Her kunne hun faktisk gitt seg med æren delvis inntakt, dessverre klarer hun ikke å stoppe. For Caroline Berg Eriksen vet jo alltid best. Så hun skriver følgende om konflikten på Gaza: Men hvem sin skyld er det? Hamas som står blant sivilbefolkningen og skyter raketter mot Israel, eller Israel som forsvarer seg og skyter tilbake? Om ikke annet, så beviste hun sin evne til å ikke forstå... Nå skal ikke jeg starte en debatt om Gazakrigen, men siden paret åpenbart leser her inne, kan jeg prøve å forenkle det, slik at Caroline er litt mer nyansert neste gang noen provoserer henne med politiske spørsmål: Caroline: Se for deg at noen mennesker kaster dere ut av Villa Kulås, fordi guden til disse menneskene hadde sagt at disse menneskene var utvalgt til å bo i Kulåsparken. Du og Lars Kristian hadde lite å stille opp med, for disse menneskene hadde all verdens ressurser i ryggen når de sparket dere ut, og dere er bare et helt alminnelig par, med helt alminnelige midler... Dere blir omplassert til et mindre attraktivt område i nærheten, for eksempel Indre Østfold (bare et eksempel). Der sitter dere og syder av sinne, fordi noen andre bor i deres hus, i deres park, med deres rådyr osv. Så finner dere ut at dere skal ta til motmæle med de få ressursene dere har, og sender noen pinneraketter mot disse eiendomstyvene. Ikke en spesielt fruktbar løsning, men det føles godt å protestere med de få midlene man har. Dessverre har jo disse eiendomstyvene, som nevnt, all verdens ressurser i ryggen, og "forsvarer seg" ved å bombe Indre Østfold tilbake til steinalderen, slik at både jentene deres, og ungene til naboen blir drept. Da er det ikke lenger et spørsmål om "hvem som begynte", da er det en humanitær katastrofe.. Jeg avslutter med noen bevingede ord av Caroline Berg Eriksen: Jeg tror vi avslutter her 🙂 Kritikken du har fått i de andre kommentarene er veldig berettiget og noe du bør ta til deg. Ha en fin dag https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/18/17-mai-2021/#comments Du sier du ikke skal starte en debatt, men konstruerer selv en meget forenklet versjon som er gjennomsydet av ditt eget ståsted i konflikten... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gunvald Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42776 Del Skrevet 22. mai 2021 Å påstå at hun trener for å ha energi til jentene er greit, men man må ikke trene flere ganger daglig for å ha energi og overskudd til barna sine. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42777 Del Skrevet 22. mai 2021 6 minutter siden, Gunvald said: Å påstå at hun trener for å ha energi til jentene er greit, men man må ikke trene flere ganger daglig for å ha energi og overskudd til barna sine. Det er også en uheldig signaleffekt CBE sender ut her: Hvis du ikke trener like mye som meg, så har du heller ikke energi til å skjøtte dine barn ordentlig. For ja, det er jo virkelig å skjøtte sine barn ordentlig ved å utlevere dem for en slikk og ingenting på alle ens sosiale medie-kanaler ... 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 22. mai 2021 #42778 Del Skrevet 22. mai 2021 Gunvald skrev (8 minutter siden): Å påstå at hun trener for å ha energi til jentene er greit, men man må ikke trene flere ganger daglig for å ha energi og overskudd til barna sine. Hun blir faktisk en glad mamma! Noe hun ellers ikke hadde vært? Men alle som vet litt om trening, vet også at hvile er minst like viktig, for det er i hvilen oppbyggingen skjer. Treningen bryter ned musklene/kroppen, for så blir sterkere i restutisjonfasen. Derfor må du restituere skikkelig - Trening.no Å være et godt forbilde er å vise balanse, ta hånd om både kropp og sjel. Det skjer ikke med manisk mølletrening og stort fokus på eget utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gunvald Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42779 Del Skrevet 22. mai 2021 Folk med alvorlig fedme sliter med å klare å holde følge med barna sine. Hun er ikke i den kategorien, og hun kan fint løpe et par tre ganger i uka og det ville være mer enn nok. Å late som det er for å ha energi til barna og være en glad mamma er bare bullshit. Hun trener for å være glad selv, og for å skryte av det, holde figuren, og få bekreftelse. Noe hun selvsagt aldri vil innrømme. 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. mai 2021 #42780 Del Skrevet 22. mai 2021 Anonym90059005 skrev (29 minutter siden): Du sier du ikke skal starte en debatt, men konstruerer selv en meget forenklet versjon som er gjennomsydet av ditt eget ståsted i konflikten... Men Felis’ innlegg er likevel adskillig mer innsiktsfullt en cbes. Og felis skeiver «for å nyansere ..». Jeg går ut fra ar det er for p nyansere cbes påstand om at Palestina angriper og dreper, Israel forsvarer seg. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå