Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Det var snakk om båndtvang, men LK har lagt ut video på Tik tok der han løper med hunden. LK løper først, hunden etter og tauet/båndet etter hunden. Han vil jo ikke få med seg om hunden stikker av. Og er ikke 1t 40 min lang løpetur litt mye for en valp?...

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Det er mange grunner til at jeg tenker dårlig om produkter som bruker influencere i sin makedsføring. 

Jeg oppfatter influencermarkedsføring eller innholdsmakedsføring som det egentlug heter som forsøk på manipulasjon. Hensikten er jo å skjule at det er reklame ved å lage markedsføring som ligger tett opptil innhold som influenceren ellers lager. Målet er at følgeren konsumerer det uten å oppdage at det er reklame. Jeg oppfatter det som uredelig, som om noen prøver å manipulere meg.

Alle vet jo nå, etter å ha blitt lurt non ganger, at sjampoen du så på TV slett ikke gav det samme resultatet på eget hår, som på modellen på TV. Slike reklamer har rett og slett mindre og mindre effekt. Vi vet nå at reklame som regel lover mer enn de holder. Så derfor har bransjen funnet nye måter å reklamere på som vi ikke er like bevisste på. Men forskjellen er liten. Det er betalte meninger. 

Etterhvert har folk oppdaget at «elskingen» av produkter er lite troverdig.  Man har gått på smell etter smell. Og forstår at influencere har akkurat like lite troverdighet. Å elske produkter er det som betaler lønna deres. 

Så jeg blir skeptisk til produsenter som bruker influencere i markedsføring, rett og slett fordi jeg opplever at de prøver å manipulere meg til å kjøpe produktene deres. Og hvor bra er produktet egentlig da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kollega har en datter som ble mobbet på skolen fordi faren la ut masse merkelige videoer på tiktok. Det skal ikke mer til. 
Kanskje heller bruke tiden sin på å bli ferdige og få lansert netfit. Fritid har de tydeligvis nok av. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (9 timer siden):

Hun har herma etter LK. Han har også lagt ut treningsuka si sånn som cbe har gjort nå. Han har ikke helt skjønt hva tik tok er. Han jo lagt ut over 30 nesten identiske videoer av at han løper... filmet seg selv med drone. Hvor morsomt eller interessant er det...

Det er stort sett barn som har kommentert på CBE sine videoer. Og CBE takker som vanlig med hjerter. 

Kan de ikke heller bare løpe i stedet for å bruke så mye tid på å dokumentere det. Ikke rart det tar hele dagen. Jeg vil ikke kalle det jobb men selvskryt. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (14 minutter siden):

Kan de ikke heller bare løpe i stedet for å bruke så mye tid på å dokumentere det. Ikke rart det tar hele dagen. Jeg vil ikke kalle det jobb men selvskryt. 

Hvis de ikke dokumenterer, så er jo hele løpeturen bortkastet. Sånn er det jo med absolutt alt de gjør. Alt skal vises frem. De har vel aldri vært på søndagstur uten at det er blitt dokumentert, både på blogg, instagram, instastory og nå også filmet med drone.

All trening må jo vises frem. Og selvfølgelig handler det om selvskryt. Hvorfor skal hun ellers ha så stort behov for å vise frem trening flere ganger om dagen...

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (1 minutt siden):

Hvis de ikke dokumenterer, så er jo hele løpeturen bortkastet. Sånn er det jo med absolutt alt de gjør. Alt skal vises frem. De har vel aldri vært på søndagstur uten at det er blitt dokumentert, både på blogg, instagram, instastory og nå også filmet med drone.

All trening må jo vises frem. Og selvfølgelig handler det om selvskryt. Hvorfor skal hun ellers ha så stort behov for å vise frem trening flere ganger om dagen...

kan også ha med manglende kreativitet, skaperraft, teft for å skape innhold. Jeg ser tendensene til at de går tilbake i tid, der de gjenopptar dette med dagens antrekk osv. De har ikke mer å komme med enn det her, da skvisser en det lille en har for alt en kan. 

Men de kunne nå i det minste være ærlig om det. Sånn som SE på bloggerne var. Sa rett ut at hun gjorde ting for bildene sin del og kun det. Ikke rart det er slitsomt. Alltid være styla klar for innhold. Det gjelder også alle andre SOME-kjærringer der ute som bruker dagene på å snakke inn i kamera om seg selv, seg selv litt til og interiør/oppussing/organisering/egenpleie/sminke/sykdom/trening

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (På 19.4.2021 den 0.40):

Ja takk, gjerne.

Og opptatt av ærlighet? Er det det du mener du finner på bloggen CBE? Ærlighet altså?

Ja hehe, ærlighet fra en dame som ikke en gang klarer å poste et eneste bilde uten å suge inn magen🙄

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (9 timer siden):

Skolen har fortsatt bachelor i ernæring som nettstudier.  Det burde hun vite om dette er viktig for dem, særlig relatert til Netfit.no. Kort sagt, atter en uopplyst uttalelse i eget kommentarfelt.

Det er riktig at det ikke er noe som heter ernæringsfysiolog, man er enten bachelor i ernæring eller går videre med master i klinisk ernæring og får da den beskyttede tittelen klinisk ernæringsfysiolog. Pr nå er det ingen fra skolen LKE gikk på (tror ikke han fullførte) som får opptak til master ved et av de tre universitetene i Norge som tilbyr masterutdanning, fordi bachelorutdanningen ikke er vurdert som tilfredsstillende, og dermed oppfyller man ikke kravene for opptak til master. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Jeg må si at jeg er ganske forundret. Forklaringen på hvorfor LKE har oppført en ikke-fullført utdanning i CV-en sin i LinkedIn, er altså at "passordet har gått ut" og at alle må se at dette er gammel info? :overrasket: 

De lever av SoMe. Likevel klarer de altså ikke engang å sørge for at informasjonen på egne konti er oppdatert. Selv min gamle mor klarer å tilbakestille et passord.

Og den utstrakte jugingen de driver med, det er altså så himla provoserende. Noen ganger hadde man fått mye kred av et enkelt "Der tok vi feil!" eller "Det har vi glemt, takk for at du sier fra!". Tilogmed når det ble avslørt brutalt med buksene rundt anklene i kommentarfeltskandalen og foteredigeringssaken, var det andre sin feil. "Nettrollene drev meg til det!" "Noen sa at lårene mine fløt utover!" Det er skikkelig provoserende, og mitt tips er at det ville blitt adskillig færre innlegg  denne tråden hvis de hadde prøvd seg på en litt annen og ikke fullt så skråsikker tone innimellom. 

Men samtidig er slike kontroverser det eneste som skaper trafikk hos dem, da. Der de før hadde hundrevis av kommentarer under et ganske vanlig antrekksinnlegg, runder de ikke 20 engang uten når det er krangling i kommetarfeltet. 

Godt skrevet! De ser vel ikke på det som krangling, men engasjement. Før i tiden ble de jo tatt for å skrive en del kommentarer selv, de har ikke sagt at de sluttet med det, de bare tok vekk muligheten til å se hvem som skriver hva.  Forøvrig har jeg ikke sett fremmede folk ha et så kraftig behov for å forsvare noen i et kommentarfelt med ting som "hva har Caroline gjort deg/hvis du ikke liker så ikke les/DU ER MISUNNELIG" siden jeg var omtrent 14 år.. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (7 timer siden):

Det var snakk om båndtvang, men LK har lagt ut video på Tik tok der han løper med hunden. LK løper først, hunden etter og tauet/båndet etter hunden. Han vil jo ikke få med seg om hunden stikker av. Og er ikke 1t 40 min lang løpetur litt mye for en valp?...

LKE er vel stolt over at han klarer å slite ut en 4 mnd gammel valp da? Flere her har stilt seg tvilende til om de vil klare å gi en fullvoksen trekkhund nok mosjon med tanke på fraværende friluftsinteresse i hverdagen. Så det er muligens viktig for paret å vise at foreløpig så har de ingen problemer med å slite ut valpen nok til at den f eks sovner i snøen, eller at LKE klarer å løpe fra valpen mens den sliter med å henge på "far" 🤷‍♀️

Edit: jeg mener ikke at de vanskjøtter hunden. Den har det sikkert helt bra med 2 voksne som tross alt er hjemme med den hele tiden.

Endret av Ultiva
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to er altså så uspiselig som det er mulig å bli. Lyver, jukser og står i. For et trist liv det må være. Voksen mann som ikke fullfører noe av det han starter på.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inocybe skrev (1 minutt siden):

Løgn løgn løgn.

Forklaringen om passordet er så dum det bare er dem selv som kan tro på den. "Glemt passord" er fin knapp å trykke på.

Neste er at det er så uredelig å skrive opp en utdannelse man ikke har. Både da han var student og nå hvor han lar det stå uten korrigering. Jeg kjenner ingen studenter som titulerer seg som bachelor i et-eller-annet før de er ferdige og har tatt avsluttende eksamen.  Det er uredelig å pynte seg med grader man ikke har. De bruker studerer bachelor et-eller-annet. Den korrekte betegnelsen på LKE nå må vel være drop out student bachelor i ernæring.

Jezzz. 

Jepp, vanskelig å stole på disse folkene kjenner jeg!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg må si at jeg er ganske forundret. Forklaringen på hvorfor LKE har oppført en ikke-fullført utdanning i CV-en sin i LinkedIn, er altså at "passordet har gått ut" og at alle må se at dette er gammel info? :overrasket: 

De lever av SoMe. Likevel klarer de altså ikke engang å sørge for at informasjonen på egne konti er oppdatert. Selv min gamle mor klarer å tilbakestille et passord.

Og den utstrakte jugingen de driver med, det er altså så himla provoserende. Noen ganger hadde man fått mye kred av et enkelt "Der tok vi feil!" eller "Det har vi glemt, takk for at du sier fra!". Tilogmed når det ble avslørt brutalt med buksene rundt anklene i kommentarfeltskandalen og foteredigeringssaken, var det andre sin feil. "Nettrollene drev meg til det!" "Noen sa at lårene mine fløt utover!" Det er skikkelig provoserende, og mitt tips er at det ville blitt adskillig færre innlegg  denne tråden hvis de hadde prøvd seg på en litt annen og ikke fullt så skråsikker tone innimellom. 

Men samtidig er slike kontroverser det eneste som skaper trafikk hos dem, da. Der de før hadde hundrevis av kommentarer under et ganske vanlig antrekksinnlegg, runder de ikke 20 engang uten når det er krangling i kommetarfeltet. 

Bra skrevet! Det er så rart å holde på sånn som de gjør. Det må jo være kjempeslitsomt å huske hva de har sagt før når de alltid tilpasser historien. Det er helt vanlig at bedrifter viser frem én side nå og en annen side siden. Som forbruker forstår jeg at et varemerke tilpasser innholdet sitt, eksempelvis hvis en Volvo i en reklame kjører på fjellet og det sies at bilen tåler alt, mens den neste reklame viser en familie på vei fra dagligvarebutikken, så skriver jeg ikke her «nå må de bestemme seg, er bilen for friluftsfolk eller familieliv?» Det er fordi jeg forstår hva reklamen er og hva budskapet er. Men CBE bruker sitt eget liv som kulisse til reklamene og bruker sin egen troverdighet som kapital. Jeg forstår at det er hennes jobb, som sikkert tar mye tid, og at det nok blir en vindusvask eller løpetur fordi reklamen krever det - ikke fordi det var det hun ellers ville gjort. 

Men hun må holde tungen rett i munn. Har hun først sagt at hunden ikke trekker, kan hun ikke vise noe annet - selv om det bare skjedde de tre sekundene hun viste og dagen er lang etc. Betyr det at hun også bare liker klær fra sponsorer de tre sekundene hun viser, eller gjelder det hele dagen? 

Og når forbrukere i målgruppen spør, hva er det som egentlig stemmer, går de i forsvarsposisjon. Jeg synes deres svar i kommentarfeltet vitner om at ekteparet synes kritikken er smålig og at de blir tatt på alt, at folk skal følge med på alt de gjør. Men, newsflash, de lever av at folk skal følge med på alt de gjør. Hvis de vil slippe unna å bli konfrontert med sånt, må de gjøre jobben sin bedre. Rett og slett.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (4 timer siden):

Jeg har googlet litt ang valp og tur i det siste, og de fleste mener at valper på 4 mnd fint klarer turer som er litt lengre så lenge turene er lagt opp til at de skal styre tempoet sitt selv. Jeg tror svært få ville vært enige i at en nesten to timer lang løpetur er altfor langt, men jeg vet ikke om det kommer frem av videoen at LK løp hele veien sammen med hunden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...