Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt enig i at det er unødvendig å studere ansiktet uten filter og påpeke «feil».

De færreste mennesker er symmetriske i ansiktet, og det er ofte en persons særegenheter som gir et ansikt liv, sjarme og avgjør om andre oppfatter en som attraktiv. Jeg foretrekker i hvert fall den ufiltrerte/uredigerte versjonen av CBE langt foran det som nå presenteres i bedriftens kanaler. 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gunvald skrev (51 minutter siden):

Tror ikke Hoka har behov for å sponse en influencer, som nevnt over her virker de litt mer profesjonelle og forholder seg til idrettsutøvere. 

De har et opplegg med ulike løpere som fremmes, blant annet ultraløpere, Team Hoka, ikke alle er profesjonelle løpere, ser ut som vanlige folk. Hadde sikkert vært et mål å bli inkludert der. 

• Liker 13
Gjest Maayaaa
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

De har et opplegg med ulike løpere som fremmes, blant annet ultraløpere, Team Hoka, ikke alle er profesjonelle løpere, ser ut som vanlige folk. Hadde sikkert vært et mål å bli inkludert der. 

Av en eller annen grunn tviler jeg på at team CBE vil inkluderes blant "vanlige folk". 😅

Skrevet
Hallepalle2 skrev (4 timer siden):

Å kaste fullt brukende utstyr og slutte å bruke ting som man liker og som fungerer fordi man tror at andre bryr seg såpass om hva man har på seg at de assosierer deg med en blogger er minst like idiotisk som å kjøpe ting kun fordi en blogger bruker de. 

Du skjønner hva jeg mener, eller det gjør du kanskje ikke? Jeg kaster ikke sko jeg kan bruke, men jeg kommer aldri til å kjøpe meg hoka igjen. Takk og lov er skoene så godt brukt at bør kastes snart, uansett. Ser jeg burde ha formulert med annerledes, men jeg står på ingen måte for det idiotiske bruk og kast mentaliteten til cbe.

• Liker 25
Skrevet
Pottah skrev (4 timer siden):

Jøsses, er det magi?? Det brukes jo ifølge bedriften sjeldent filtre, og iallefall ikke i feed/på blogg.

Nå er ikke jeg veldig bevandret i photoshop, men kan man ikke ganske tydelig se skille mellom hva som har blitt "børstet" på og ikke på bilde nummer 2? 

Dette er iallefall et tydelig bevis på at det fortsatt redigeres mer enn lys og skygge.

Det er ikke vanskelig å se at det er brukt retusjering på bildet i midten, nei. 

• Liker 16
Skrevet (endret)
Gunvald skrev (4 timer siden):

Tror ikke Hoka har behov for å sponse en influencer, som nevnt over her virker de litt mer profesjonelle og forholder seg til idrettsutøvere. 

De sponser vel Vita & Wanda

Synes ikke Hoka er sånn overeksponert når det gjeler sponsing av influensere dog - uansett er det hvertfall veldig gode sko som jeg fortsatt vil bruke. 

Mer skeptisk når det kommer et helt ukjent treningstøymerke som skal være kjempebra ifl. influenseren . Huske rikke hav dte het det merket det har vært litt støy om her. 

Endret av punkyB
skriver mer
  • Liker 6
Skrevet
punkyB skrev (21 minutter siden):

De sponser vel Vita & Wanda

Synes ikke Hoka er sånn overeksponert når det gjeler sponsing av influensere dog - uansett er det hvertfall veldig gode sko som jeg fortsatt vil bruke. 

Mer skeptisk når det kommer et helt ukjent treningstøymerke som skal være kjempebra ifl. influenseren . Huske rikke hav dte het det merket det har vært litt støy om her. 

Vita og Wanda er jo toppidrettsutøvere, i følge dem selv 😂

Men enig. Tviler ikke på at de som er sponset av Hoka faktisk liker skoene. Håper bare Hoka holder seg for gode til å sponse en influenser med så usunt bilde på kropp og trening som CBE. 

• Liker 6
Skrevet
punkyB skrev (37 minutter siden):

Du tenker nok på Balion, eller?

• Liker 5
Skrevet
pøbelsara skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit å diskutere retusjering og filterbruk, men vær så snill å la være å påpeke symmetri og bittesmå detaljer. Hvis man er imot kroppspress, hvorfor utsette CBE for det?

Helt enig. Jeg mente ikke påpeke det som en negativ ting, jeg bare bekrefta det en annen bruker sa og sa i tillegg at jeg synes det er trist at hun går så hardt inn for å skjule det. Hun er jo så mye søtere, finere og mer sjarmerende på uretusjerte bilder hvor hun slapper av! ❤️

• Liker 19
Skrevet

Barna er på jobb i dag igjen ser jeg på insta. Skal tro om de får helgetillegg der de tusler uvitende rundt og plukker blomster, mens mor filmer dem og legger ut til over 300.000 følgere?

• Liker 25
Skrevet
Skrottefar skrev (3 timer siden):

Du tenker nok på Balion, eller?

Ja det stemmer , de kom vel ikke så godt ut av det samarbeidet

• Liker 10
Skrevet
odipodis skrev (3 timer siden):

Vita og Wanda er jo toppidrettsutøvere, i følge dem selv 😂

Men enig. Tviler ikke på at de som er sponset av Hoka faktisk liker skoene. Håper bare Hoka holder seg for gode til å sponse en influenser med så usunt bilde på kropp og trening som CBE. 

Det siste er jeg veldig enig i 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Klokkereim skrev (1 time siden):

Håper NRK og debatten vil ta opp dette viktige temaet så mannen i gata som syntes eksponeringen er innafor får en liten tankevekker. Har mine tvil om CBE og mannen stiller opp om de blir invitert da men det er en annen diskusjon.

https://www.seher.no/kjendis/foles-ekstremt-invaderende/73651327

Siterer Gjeldsvik og er enig med henne. Ekstra problematisk at Treasures AS  deler frivillig for penger. 

«- Jeg tenker mye på hvordan informasjonen vi deler om barna våre kan misbrukes. Tanken på at fremmede og potensielle overgripere kan bygge tillit og dialog med barna våre, basert på informasjon og bilder vi foreldre har delt helt frivillig, skremmer meg.».   

Endret av Lin11
Skrevet (endret)

Tenker at denne oppsummerer profilen til NetFit godt: https://www.nrk.no/ytring/den-farlige-idealkroppen-1.15464794  Sitat fra tekst;

«For det første: Fysiologisk sett er det å bygge muskler samtidig som en skal reduserer fettmassen, slik oppskriften på «idealkroppen» fremstilles, to motstridende prosesser, og svært få evner å ivareta god helse i forbindelse med en slik prosess.

For det andre: I sosiale medier og på nettet kan de kroppene som presenteres være kraftig retusjert, og de kan rett og slett være satt sammen av et dataprogram. Altså, idealet- og det vi måler oss opp mot, er ikke nødvendigvis ekte.»  (Nettros.no gjør en super jobb, de ivaretar også gutter med spiseforstyrrelser.)

Endret av Lin11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...