LisenL Skrevet 24. april 2021 #40581 Skrevet 24. april 2021 Helt enig i at det er unødvendig å studere ansiktet uten filter og påpeke «feil». De færreste mennesker er symmetriske i ansiktet, og det er ofte en persons særegenheter som gir et ansikt liv, sjarme og avgjør om andre oppfatter en som attraktiv. Jeg foretrekker i hvert fall den ufiltrerte/uredigerte versjonen av CBE langt foran det som nå presenteres i bedriftens kanaler. 18
Keaton Skrevet 24. april 2021 #40582 Skrevet 24. april 2021 Gunvald skrev (51 minutter siden): Tror ikke Hoka har behov for å sponse en influencer, som nevnt over her virker de litt mer profesjonelle og forholder seg til idrettsutøvere. De har et opplegg med ulike løpere som fremmes, blant annet ultraløpere, Team Hoka, ikke alle er profesjonelle løpere, ser ut som vanlige folk. Hadde sikkert vært et mål å bli inkludert der. 13
Gjest Maayaaa Skrevet 24. april 2021 #40583 Skrevet 24. april 2021 Kollontaj skrev (1 time siden): De har et opplegg med ulike løpere som fremmes, blant annet ultraløpere, Team Hoka, ikke alle er profesjonelle løpere, ser ut som vanlige folk. Hadde sikkert vært et mål å bli inkludert der. Av en eller annen grunn tviler jeg på at team CBE vil inkluderes blant "vanlige folk". 😅
123Frustrert Skrevet 24. april 2021 #40584 Skrevet 24. april 2021 Hallepalle2 skrev (4 timer siden): Å kaste fullt brukende utstyr og slutte å bruke ting som man liker og som fungerer fordi man tror at andre bryr seg såpass om hva man har på seg at de assosierer deg med en blogger er minst like idiotisk som å kjøpe ting kun fordi en blogger bruker de. Du skjønner hva jeg mener, eller det gjør du kanskje ikke? Jeg kaster ikke sko jeg kan bruke, men jeg kommer aldri til å kjøpe meg hoka igjen. Takk og lov er skoene så godt brukt at bør kastes snart, uansett. Ser jeg burde ha formulert med annerledes, men jeg står på ingen måte for det idiotiske bruk og kast mentaliteten til cbe. 25
odipodis Skrevet 24. april 2021 #40585 Skrevet 24. april 2021 Pottah skrev (4 timer siden): Jøsses, er det magi?? Det brukes jo ifølge bedriften sjeldent filtre, og iallefall ikke i feed/på blogg. Nå er ikke jeg veldig bevandret i photoshop, men kan man ikke ganske tydelig se skille mellom hva som har blitt "børstet" på og ikke på bilde nummer 2? Dette er iallefall et tydelig bevis på at det fortsatt redigeres mer enn lys og skygge. Det er ikke vanskelig å se at det er brukt retusjering på bildet i midten, nei. 16
punkyB Skrevet 24. april 2021 #40586 Skrevet 24. april 2021 (endret) Gunvald skrev (4 timer siden): Tror ikke Hoka har behov for å sponse en influencer, som nevnt over her virker de litt mer profesjonelle og forholder seg til idrettsutøvere. De sponser vel Vita & Wanda Synes ikke Hoka er sånn overeksponert når det gjeler sponsing av influensere dog - uansett er det hvertfall veldig gode sko som jeg fortsatt vil bruke. Mer skeptisk når det kommer et helt ukjent treningstøymerke som skal være kjempebra ifl. influenseren . Huske rikke hav dte het det merket det har vært litt støy om her. Endret 24. april 2021 av punkyB skriver mer 6
odipodis Skrevet 24. april 2021 #40587 Skrevet 24. april 2021 punkyB skrev (21 minutter siden): De sponser vel Vita & Wanda Synes ikke Hoka er sånn overeksponert når det gjeler sponsing av influensere dog - uansett er det hvertfall veldig gode sko som jeg fortsatt vil bruke. Mer skeptisk når det kommer et helt ukjent treningstøymerke som skal være kjempebra ifl. influenseren . Huske rikke hav dte het det merket det har vært litt støy om her. Vita og Wanda er jo toppidrettsutøvere, i følge dem selv 😂 Men enig. Tviler ikke på at de som er sponset av Hoka faktisk liker skoene. Håper bare Hoka holder seg for gode til å sponse en influenser med så usunt bilde på kropp og trening som CBE. 6
Skrottefar Skrevet 24. april 2021 #40588 Skrevet 24. april 2021 punkyB skrev (37 minutter siden): Mer skeptisk når det kommer et helt ukjent treningstøymerke som skal være kjempebra ifl. influenseren . Huske rikke hav dte het det merket det har vært litt støy om her. Du tenker nok på Balion, eller? 5
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 24. april 2021 Populært innlegg #40589 Skrevet 24. april 2021 Jeg synes det er helt greit å diskutere retusjering og filterbruk, men vær så snill å la være å påpeke symmetri og bittesmå detaljer. Hvis man er imot kroppspress, hvorfor utsette CBE for det? 54
Rubella Skrevet 24. april 2021 #40590 Skrevet 24. april 2021 pøbelsara skrev (15 minutter siden): Jeg synes det er helt greit å diskutere retusjering og filterbruk, men vær så snill å la være å påpeke symmetri og bittesmå detaljer. Hvis man er imot kroppspress, hvorfor utsette CBE for det? Helt enig. Jeg mente ikke påpeke det som en negativ ting, jeg bare bekrefta det en annen bruker sa og sa i tillegg at jeg synes det er trist at hun går så hardt inn for å skjule det. Hun er jo så mye søtere, finere og mer sjarmerende på uretusjerte bilder hvor hun slapper av! ❤️ 19
Minnie Mus Skrevet 24. april 2021 #40591 Skrevet 24. april 2021 Barna er på jobb i dag igjen ser jeg på insta. Skal tro om de får helgetillegg der de tusler uvitende rundt og plukker blomster, mens mor filmer dem og legger ut til over 300.000 følgere? 25
Klokkereim Skrevet 24. april 2021 #40592 Skrevet 24. april 2021 Håper NRK og debatten vil ta opp dette viktige temaet så mannen i gata som syntes eksponeringen er innafor får en liten tankevekker. Har mine tvil om CBE og mannen stiller opp om de blir invitert da men det er en annen diskusjon. https://www.seher.no/kjendis/foles-ekstremt-invaderende/73651327 19
punkyB Skrevet 24. april 2021 #40593 Skrevet 24. april 2021 Skrottefar skrev (3 timer siden): Du tenker nok på Balion, eller? Ja det stemmer , de kom vel ikke så godt ut av det samarbeidet 10
punkyB Skrevet 24. april 2021 #40594 Skrevet 24. april 2021 odipodis skrev (3 timer siden): Vita og Wanda er jo toppidrettsutøvere, i følge dem selv 😂 Men enig. Tviler ikke på at de som er sponset av Hoka faktisk liker skoene. Håper bare Hoka holder seg for gode til å sponse en influenser med så usunt bilde på kropp og trening som CBE. Det siste er jeg veldig enig i 2
Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 24. april 2021 Populært innlegg #40595 Skrevet 24. april 2021 Denne debatten mellom utseendefokus som komersiell virksomhet vs kritikk av utseende minner meg om Khloé Kardiashian-saken tidligere denne måneden. Ved et uhell ble et uretusjert bilde av henne publisert på instagram og hun trengte selvfølgelig hele teamet sitt for å prøve å få det slettet og blokkert fra nett. Det er i det hele og det store jævlig trist at man skal få panikk og bli hysterisk hvis verden får se hvordan du egentlig ser ut. Da har vi egentlig kommet for langt inn i kaninhullet av forvrenget kroppssyn og det er ingen vei tilbake. Det får meg til å tenke på hvor mye press samfunnet og influencerne selv pålegger seg med å ha slike yrker. Tenk deg at du håver inn skryt og bekfreftelse for utseende flere ganger hver dag, for en versjon av deg selv som er uoppnålig til og med for deg. Men plutselig legger noen igjen en kommentar om en valke du ikke la merke til, eller en nese som du ikke hadde noe problem med fra før. Når noen kommenterer feil ved deg når du er redigert, hvordan kommer folk til å reagere hvis de får se den virkelige deg? For meg virker det som at påvirkerne påvirker seg selv til å kun finne verdi i eget utseende, være perfekt, være tynn, ha fylde "på de rette stedene", osv. De blir oppslukt i et bilde av seg selv som ikke en gang de greier å leve opp til. Folk har kommentert den episoden hvor LK snikfilmer Caroline og hun raskt skvetter til, begynner å rufse seg i håret, og poserer for å få en kontroll på egen fremstilling. Selv om jeg er forbannet over den virksomheten CBE fronter og har frontet i 10+ år så greier jeg ikke å legge fra meg tanken om at samfunnet og media har et medansvar for influenceres store kroppsfokus. Når store deler av jobben din er å vise frem deg selv så utsetter du deg selv for mye potensiell dritt fra andre, både publikums meninger og pressen. Nå sitter ikke jeg og skriver at CBE ikke er ansvarlig for verken den lange historien hennes med å markedsføre usunne holdninger til kropp, trening og mat, eller at hun ikke er skyld i å ha løyet om kroppen sin via manipulering og miskommunikasjon. Det jeg prøver å få frem er at alle taper på det. Vi som samfunn gir henne bekreftelse eller kritikk for utseende sitt og samtidig blir vi påvirket av det vi liker eller ikke liker. Det virker som en evig ond sirkel hvor alle involvert taper på det. CBE vinner litt på å tjene penger på diett-kultur, men det koster tydeligvis på selvtilliten når man må legge på filter til en hver tid, putte i puter for å få større former og redigere seg tynnere. Det hele er bare trist. 55
NewStart87 Skrevet 24. april 2021 #40596 Skrevet 24. april 2021 odipodis skrev (10 timer siden): Her har noen føflekker bare forsvunnet fra det ene bildet til det andre: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/21/ut-pa-tur-varvaeret/ Og på siste insta-post er alle borte 😱: Fjerner de til og med føflekker på bildene?! Går det an å bli mer utseendefikserte?! 31
Gjest Lin11 Skrevet 24. april 2021 #40597 Skrevet 24. april 2021 (endret) Klokkereim skrev (1 time siden): Håper NRK og debatten vil ta opp dette viktige temaet så mannen i gata som syntes eksponeringen er innafor får en liten tankevekker. Har mine tvil om CBE og mannen stiller opp om de blir invitert da men det er en annen diskusjon. https://www.seher.no/kjendis/foles-ekstremt-invaderende/73651327 Siterer Gjeldsvik og er enig med henne. Ekstra problematisk at Treasures AS deler frivillig for penger. «- Jeg tenker mye på hvordan informasjonen vi deler om barna våre kan misbrukes. Tanken på at fremmede og potensielle overgripere kan bygge tillit og dialog med barna våre, basert på informasjon og bilder vi foreldre har delt helt frivillig, skremmer meg.». Endret 24. april 2021 av Lin11
Populært innlegg emilie333 Skrevet 24. april 2021 Populært innlegg #40598 Skrevet 24. april 2021 Det er merkverdig hvordan influencere som velger å frarøve barna sine retten til å skape sin egen digitale identitet sjeldent snakker om bruk av uvitende barn i deres sosiale kanaler, blant annet Caroline Berg Eriksen. Jeg er ikke alene om å ha prøvd å bevisstgjøre CBE ift. de negative sidene ved deling av bilder av barn. På bloggen blir det ikke godkjent og på Instagram blir det fjernet raskere enn du kan si barns rettigheter. Mon tro om de har en annen ansatt i Treasures AS til å overvåke deres SoMe-kanaler. Kort tid etter den nylige kronikken som omhandler barns rett til privatliv, i tillegg til Kristin Gjelsvik’s video hvor hun blant annet tar opp hvor privat et soverom er, valgte CBE å dele bilde av soverommet til døtrene på Instagram. Får hun ikke med seg noen ting? Stikker det ikke litt engang? Eller er det «jeg driter i det-holdning», hadde vært interessant med en skikkelig debatt rundt tematikken, men CBE vil trolig aldri stille opp. Man må heller ikke glemme at det er drøssevis med mennesker der ute som trykker liker på bilder etter bilder av søte influencer-barn uten å være bevisst på at disse barna faktisk ikke er gamle nok til å kunne samtykke til at bildene publiseres. Disse må også bevisstgjøres. Når jeg først er inne på influencer-barn: Sist CBE svarte på spørsmål om nevnte tema var i oktober 2019 på bloggen. Blogg-eieren var som vanlig arrogant i svarene sine, men jeg la ekstra merke til dette svaret: «jeg har ikke tall på hvor mange ganger noen har kritisert meg på Instagram eller andre sosiale medier for eksponering av barn, og så går jeg inn på deres profil og ser bilde etter bilde av deres barn i svært uheldige situasjoner. Det er normen, ikke unntaket.» Kjenner jeg er nysgjerrig på utsagnet, og har mine tvil om at mennesker kritisk til andres eksponering, i dette tilfelle CBE, eksponerer sine barn langt verre og i uheldigere situasjoner. Min generelle oppfatning av de som stiller seg kritisk til deling av bilder av barn i SoMe sjeldent eller aldri deler bilder av barna sine. Jeg finner derfor utsagnet særdeles merkelig og lite troverdig. Det kan tolkes som: «men andre er jo mye verre enn meg, og bildene jeg deler av barna mine er dessuten delikate så da er det innafor» Tenk å ha så lite respekt for sine egne barn. Kilder: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/ https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/R9op6a/advarer-foreldre-paa-instagram https://www.instagram.com/tv/CNiOh5lBjGZ/?igshid=1k0aiqsm33lnw 53
Gjest Lin11 Skrevet 24. april 2021 #40599 Skrevet 24. april 2021 (endret) Tenker at denne oppsummerer profilen til NetFit godt: https://www.nrk.no/ytring/den-farlige-idealkroppen-1.15464794 Sitat fra tekst; «For det første: Fysiologisk sett er det å bygge muskler samtidig som en skal reduserer fettmassen, slik oppskriften på «idealkroppen» fremstilles, to motstridende prosesser, og svært få evner å ivareta god helse i forbindelse med en slik prosess. For det andre: I sosiale medier og på nettet kan de kroppene som presenteres være kraftig retusjert, og de kan rett og slett være satt sammen av et dataprogram. Altså, idealet- og det vi måler oss opp mot, er ikke nødvendigvis ekte.» (Nettros.no gjør en super jobb, de ivaretar også gutter med spiseforstyrrelser.) Endret 24. april 2021 av Lin11
Kleenex Skrevet 24. april 2021 #40600 Skrevet 24. april 2021 odipodis skrev (12 timer siden): Her har noen føflekker bare forsvunnet fra det ene bildet til det andre: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/21/ut-pa-tur-varvaeret/ Og på siste insta-post er alle borte 😱: Hvem er hun nederst? 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå