Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
NewStart87 skrev (13 timer siden):

Mer reklame for sminke med filter.

05DA8C0D-1304-496A-B2A3-56F55CE13355.jpeg

Det bildet er helt feil på så mange måter, men mest av alt virker hun truende, ikke innbydende. "Kjøp! Ellers ..."

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Levina skrev (2 minutter siden):

Det er jo fordi det ikke er noe filter. Et tips! Ikke tro at alt som blir påstått her inne er riktig😅

Jo det er filter. 
Et tips! Ikke tro at alt CBE påstår er riktig heller ;) Hun har ikke akkurat god track record hva gjelder sannhet om fotoredigering - eller sannhet i det hele tatt. Og her lyver hun og gjør igjen en dårlig jobb over for oppdragsgiveren sin. Hvem ønsker å kjøpe produkter som modellen ikke tør vise fram slik de faktisk er? 

• Liker 40
Skrevet
Levina skrev (4 minutter siden):

Det er jo fordi det ikke er noe filter. Et tips! Ikke tro at alt som blir påstått her inne er riktig😅

Er uansett nysgjerrig på hvorfor så mange mener det er brukt filter, lurer oppriktig på hva de ser.

Pust skrev (3 minutter siden):

Det bildet er helt feil på så mange måter, men mest av alt virker hun truende, ikke innbydende. "Kjøp! Ellers ..."

Det er vel en screenshot av en filmsnutt vil jeg tro, da kan ansiktsuttrykk bli litt rare når de er fryst. Men mulig jeg tar feil 😊

• Liker 4
Skrevet
Salmonella skrev (12 minutter siden):

Unnskyld at jeg spør dumme spørsmål men jeg er ikke så dreven på det der..Hva som gjør at du (og andre) er så sikker på filterbruk her? For jeg ser det ikke. Men så vet jeg ikke hva jeg skal se etter heller 😜

Blant annet så er ansiktstrekkene forandret. Større øyner og lepper, smalere ansikt og høyere kinnben og øyebryn. Unaturlig smooth hud.
Prøv slike filtre på deg selv og du vil skjønne. :) 

• Liker 33
Skrevet

Et sminket ansikt kan jo se ganske smooth ut, halsen og armene derimot blir IKKE så glatte uten filter. 

• Liker 9
Skrevet
Inocybe skrev (10 minutter siden):

Blant annet så er ansiktstrekkene forandret. Større øyner og lepper, smalere ansikt og høyere kinnben og øyebryn. Unaturlig smooth hud.
Prøv slike filtre på deg selv og du vil skjønne. :) 

Takk for svar. Er nok lettere å se forskjellen på meg selv enn andre tror jeg, mulig jeg ikke kjenner ansiktet til CBE godt nok til å se endringene filteret gjør 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)
Levina skrev (46 minutter siden):

Skal vi ta Danae Mercer som eksempel og prøve én gang til?

https://www.instagram.com/p/CBQZp_dgA8i/?igshid=1tof1tpm4i1gl

https://www.instagram.com/p/B_z2k0LJ-Og/?igshid=mxlv59wtc1u1

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 48
Skrevet
Salmonella skrev (10 minutter siden):

Takk for svar. Er nok lettere å se forskjellen på meg selv enn andre tror jeg, mulig jeg ikke kjenner ansiktet til CBE godt nok til å se endringene filteret gjør 😊

CBE poster jo aldri bilder uten de er tungt redigerte/manipulerte på den ene eller andre måten. Så ikke så rart leserne ikke har noe forhold til hennes naturlige utseende. 😂😉

• Liker 31
Skrevet

Jeg kjøpte et av produktene CBE reklamerte for for en stund siden. Lovde helt fantastisk dekkevne, og plettfri hud. Produktet levde ikke opp til den lovnaden for å si det midt. Hadde eg tatt bilde med samme filter som CBE, så hadde den nok levert det hun lovet.

Dette gjorde jeg bevisst for å se hvor mye disse influenserne villeder kundene ved å bruke filter som ikke er merket.

• Liker 29
Skrevet
Salmonella skrev (21 minutter siden):

Normalt sett vil filterbruk avsløres av en tekst i hjørnet som forteller hvilket filter som er brukt. Dette kan imidlertid endres på, som Janka Polliani nylig har påpekt: 

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame-ogsaa-paa-some

Sitat

Polliani trekker frem et stadig økende «triks» for å skjule at du har brukt filter på bilder og videoer.

– Det er flere som spiller inn videoer og tar bilder med Instagram-filter på, lagrer dem på kamerarullen og så laster dem opp igjen, for da forsvinner skriften øverst i venstre hjørne om at du har lagt på filter. Det er en skikkelig uting, forklarer hun.

Jeg antar det er dette trikset mange her mener CBE benytter seg av i den nevnte reklamen.

Jeg er selv fullstendig grønn mht filterbruk på Instagram, men mer opplyste og erfarne kan kanskje utdype hvordan man ser hvilket filter som er brukt.

• Liker 34
Skrevet
Liver skrev (4 minutter siden):

Jeg kjøpte et av produktene CBE reklamerte for for en stund siden. Lovde helt fantastisk dekkevne, og plettfri hud. Produktet levde ikke opp til den lovnaden for å si det midt. Hadde eg tatt bilde med samme filter som CBE, så hadde den nok levert det hun lovet.

Dette gjorde jeg bevisst for å se hvor mye disse influenserne villeder kundene ved å bruke filter som ikke er merket.

Joda, men det er jo ganske vanlig at hudsminke fungerer og oppleves forskjellig hvis man ikke har samme hudtype - så det er ikke sikkert det er et dårlig produkt. En person med tørr hud vil feks kanskje synes at pudder-foundation har altfor tørr finish og oppleve at huden ser blass ut osv.

• Liker 2
Skrevet
AntiBullshit skrev (17 minutter siden):

Joda, men det er jo ganske vanlig at hudsminke fungerer og oppleves forskjellig hvis man ikke har samme hudtype - så det er ikke sikkert det er et dårlig produkt. En person med tørr hud vil feks kanskje synes at pudder-foundation har altfor tørr finish og oppleve at huden ser blass ut osv.

Jeg har ganske god kontroll på hva forskjellige type smiler kan utføre, og har et ganske realistisk bilde om hva de kan få til. Dette produktet var rett og slett dårlig, og en av de verre dekkevnene jeg har vært borti. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
NewStart87 skrev (18 timer siden):

Mer reklame for sminke med filter.

05DA8C0D-1304-496A-B2A3-56F55CE13355.jpeg

Bildet ovenfor er fra CBEs Instastory nå nylig (kilde: https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=1aosujkl6bhae). Bildet nedenfor er fra en artikkel i Nettavisen 2019:

https://imgur.com/a/RyOnjie

Dersom det ikke er brukt et omfattende skjønnhetsfilter på instastory (som CBE da aktivt har gått inn for å skjule), så har CBE altså operert og injisert nesen smalere, leppene større, øynene større og smalnet ansiktsfasongen kraftig inn. Er det å foretrekke, @Levina?

Endret av Ultiva
  • Liker 41
Skrevet
Ultiva skrev (6 minutter siden):

https://imgur.com/a/RyOnjie

Dersom det ikke er et skjønnhetsfilter som CBE aktivt har gått inn for å skjule, så har CBE operert nesen smalere, leppene større, øynene større og smalnet ansiktsfasongen kraftig inn. Er det å foretrekke, @Levina

Nå er ikke jeg akkurat bevandret i kirurgien, men kan man smalne ansiktsformen slik? For hun har jo ganske rund ansiktsform egentlig og det er den ikke i nærheten av mer.

• Liker 17
Skrevet
LilleSnupp skrev (2 minutter siden):

Nå er ikke jeg akkurat bevandret i kirurgien, men kan man smalne ansiktsformen slik? For hun har jo ganske rund ansiktsform egentlig og det er den ikke i nærheten av mer.

I redigering-/filterkirurgien så kan man det tydeligvis 🙃

• Liker 25
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Det som er mest skremmende med de nye filtrene er at det nettopp er vanskelig å avsløre dem. Man må nesten ha et ufiltrert bilde å sammenlikne med. Og det er som flere sier mangelvare i CBE sine kanaler. Før gjorde man jo redigeringen manuelt og da var det enklere å se glippene. 

Endret av CecilieX
Skrevet (endret)
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

I redigering-/filterkirurgien så kan man det tydeligvis 🙃

Ikke glem filler-injeksjoner. De brukes til alt, også mer markerte ansiktstrekk. Men man blir ikke lengre og smalere i maska av det, eller får høyere isse.

Glemte å legge til den usynlige fettreduksjonskirurgien av kinnene får å få mer markerte kinnbein og mindre rundt ansikt: Buccal fat pad removal.

NB: Jeg uttaler meg ikke om hvorvidt dette er foretatt av objektet for tråden her eller ei, bare at muligheter for å endre trekk finnes.

Endret av Revenge o'Cavatina
tilføyelse
  • Liker 28
Skrevet

Litt sånn generelt, en tanke jeg har fått: det kommer til å bli en ny diagnose innen kategorien forstyrret kroppsbilde, som baserer seg (blant annet) på avvik mellom faktisk utseende og redigert utseende. Tror en sånn vane kan trigge mental lidelse 

• Liker 29
Skrevet

Vet det ikke er rette tråden, men benytter meg av HASfit på YouTube når jeg ikke har mulighet å dra på trening.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...