123Frustrert Skrevet 19. april 2021 #40241 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Nei det tror jeg neppe. Og dere må se alt i den sammenhengen jeg sa det. Det handler ikke kun om utseende, gjorde det vel? Handler det ikke mest om tilfeldigheter ? Jeg tror ingenting av de tingene du nevner er noe fritak mot å bli mobbet. Heller det motsatte. Hvordan kan en halvnaken mor på Internett hjelpe seg mot mobbing? 29
SoWhat? Skrevet 19. april 2021 #40242 Skrevet 19. april 2021 123Frustrert skrev (6 minutter siden): Handler det ikke mest om tilfeldigheter ? Jeg tror ingenting av de tingene du nevner er noe fritak mot å bli mobbet. Heller det motsatte. Hvordan kan en halvnaken mor på Internett hjelpe seg mot mobbing? Hanne som er enslig mor på hjørnet i byens ghetto har nakenbilder av seg selv på nettet. Hennes fire barn med tre forskjellige fedre lider under morens dårlige økonomi da hun har kun uføretrygd. Vennene finner Hannes bilder på nett. Helene som er gift på tiende året bor i et av byens attraktive områder. Mannen er kristen og har de samme tradisjonelle verdiene som Helene. Deres to barn går på privatskole, hvilke faktisk betyr at foreldre har mye mer å si pluss kontroll enn på kommunal skole, så det er mest sannsynlig et tryggere og mer oversiktlig miljø. De har gjennomførte bursdagsselskaper hvor alle er inviterte og blir underholdt. Helene har lagt ut bilder hvor hun reklamerer for undertøy. Vel. Hvem er mest utsatt for mobbing her? Jeg *sier IKKE at noe er rett eller feil* Bare kommer med et reellt eksempel. 1
L'Eau D'Issey Skrevet 19. april 2021 #40243 Skrevet 19. april 2021 (endret) Det er mange kjendisbarn og barn av influencere som har meget så pene foreldre og har levd et overdådig livstil med fine bil og et meget pent hjem og hus. Men likevel så faller mange av disse såkalte "ressurssterke" barna utenfor å bli mobbet akkurat fordi foreldrene ikke har satt noe som helst begrensinger på seg selv. La meg to eksempler men som ikke direkte er om mobbing. Lisa Rinna er ei amerikanske skuespiller hennes handlinger og sterke meninger har påvirket hennes to døtres liv og det har ført til at døtrene har mistet både jobbtilbud og modelloppdrag. Det som er viktig å tenke på som influencere foreldre er at man skal ikke gjøre hva man selv vil men hvordan man kan beskytte sine barn fra media. For den dagen disse blogg og influencere barna blir myndige så vil de ha tilgang til dokumentasjoner som de ikke engang visste at det fantes av de. Deres digitale identitet har blitt laget av deres foreldre fra de lå i magen. Disse valgene har foreldrene tatt på vegne av dem. Caroline viser til dårlig dømmerkraft når hun sier at hun ikke viser barna sine i en sårbar situasjon men da blir spørsmålet hva er hennes definisjon på en sårbar situasjon? når hun til stadighet eksponere dem. At de fikk seg en ny hund ser jeg på som en slags "redning" for barna. Det vil da si at Caroline er så opptatt med få hunden opp å fram i lyset med seg selv at barna blir nesten "glemt". Men så velger hun gang på gang og selge det mest private rommet i hjemmet. Dette er noe man har sett at Caroline har gjort fra sitt forrige hjem på Siljan også. Jeg har sjekket litt rundt på IG nå og kom over at LKE's mor også eksponere barna når de er hos henne. Ellers så har mange i deres familie private kontoer som omverden ikke har innsynsrett i. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 19. april 2021 av Måne Rampelyset 37
123Frustrert Skrevet 19. april 2021 #40244 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Hanne som er enslig mor på hjørnet i byens ghetto har nakenbilder av seg selv på nettet. Hennes fire barn med tre forskjellige fedre lider under morens dårlige økonomi da hun har kun uføretrygd. Vennene finner Hannes bilder på nett. Helene som er gift på tiende året bor i et av byens attraktive områder. Mannen er kristen og har de samme tradisjonelle verdiene som Helene. Deres to barn går på privatskole, hvilke faktisk betyr at foreldre har mye mer å si pluss kontroll enn på kommunal skole, så det er mest sannsynlig et tryggere og mer oversiktlig miljø. De har gjennomførte bursdagsselskaper hvor alle er inviterte og blir underholdt. Helene har lagt ut bilder hvor hun reklamerer for undertøy. Vel. Hvem er mest utsatt for mobbing her? Jeg *sier IKKE at noe er rett eller feil* Bare kommer med et reellt eksempel. Det var litt av en sammenligning 😀 tror faktisk det er like stor sannsynlighet for at de blir mobbet, alle barna. Kommer helt an på «vennene» det. Men nå er ingen av disse lik det cbe står for.. 22
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. april 2021 #40245 Skrevet 19. april 2021 L'Eau D'Issey skrev (2 minutter siden): Jeg har sjekket litt rundt på IG nå og kom over at LKE's mor også eksponere barna når de er hos henne. Ellers så har mange i deres familie private kontoer som omverden ikke har innsynsrett i. Sikker på at du ikke mener tanta?
L'Eau D'Issey Skrevet 19. april 2021 #40246 Skrevet 19. april 2021 Lille_Krokodille skrev (Akkurat nå): Sikker på at du ikke mener tanta? Det kan hende,kanskje jeg tar feil.
Lin10 Skrevet 19. april 2021 #40247 Skrevet 19. april 2021 (endret) Tørst skrev (34 minutter siden): Hvorfor da gjøre verden for barna enda mer utrygg ved å eksponere dem? Hva er det DU ikke skjønner? Hvis de har det så trygt og godt, hvorfor da snu om på alt og gjøre det fullstendig utrygt for dem? Hvorfor gjøre det vanskeligere for dem å vokse opp og skape sin egen identitet, ved å allerede skape den for dem, attpåtil for alle til å bivåne? Kan det være at de kjenner sine barn og at de er så trygge i seg selv, og er oppvokst med at foreldrene har den jobben de har? Hverken du eller andre her inne har noen som helst forutsetninger til å vite hva som er best for CBE barn eller hvordan de opplever dette. Sitte her inne og spinne på dette blir bare spekulasjoner. Håper de av dere som har egne barn klarer å være gode forbilder og ta riktige avgjørelser uten at noen skal sitte på sidelinjen og være mammapoliti og tro at her vet man best. Tror du virkelig at CBE opplever at hun gjør barndommen vanskeligere for barna fordi hun viser de av og til. Dette er noe de har tatt en avgjørelse på og reflektert rundt. Dette har hun tatt opp flere ganger. Kristin Gjelsvik har valgt å ikke vise sitt barn på sine kanaler. Allikevel viser hun bilder av et rotehus x flere, samt opplyser hele Norge om at hun har restskatt på 1 mill og dårlig økonomisk styring. Det synes jeg er litt for privat og hva vil barnet tenke om det i ettertid at moren var så åpen om det? Det er også noe å tenke på, men hennes valg selvfølgelig. Influencere har valgt forskjellig fremtoning og det er helt greit, fordi influencere må få bestemme selv. Kristin G må også tjene penger og da er hennes clickbait å være ute med pekefingeren til andre influncere. Ikke rart hun er godt likt her inne. Så privatlivet handler mer om bare å vise eller ikke vise bilder av barna, men også grensen på hva annet man ønsker å dele. Endret 19. april 2021 av Lin10 1
SoWhat? Skrevet 19. april 2021 #40248 Skrevet 19. april 2021 123Frustrert skrev (10 minutter siden): Det var litt av en sammenligning 😀 tror faktisk det er like stor sannsynlighet for at de blir mobbet, alle barna. Kommer helt an på «vennene» det. Men nå er ingen av disse lik det cbe står for.. Tror du virkelig det? Sånn seriøst? 1
Gjest Lin11 Skrevet 19. april 2021 #40249 Skrevet 19. april 2021 (endret) Lin10 skrev (24 minutter siden): Kan det være at de kjenner sine barn og at de er så trygge i seg selv, og er oppvokst med at foreldrene har den jobbe de har? Hverken du eller andre her inne har noen som helst forutsetninger til å vite hva som er best for CBE barn eller hvordan de opplever dette. Sitte her inne og spinne på dette blir bare spekulasjoner. Håper de av dere som har egne barn klarer å være gode forbilder og ta riktige avgjørelser uten at noen skal sitte på sidelinjen og være mammapoliti og tro at her vet man best. Tror du virkelig at CBE opplever at hun gjør barndommen vanskeligere for barna fordi hun viser de av og til. Dette er noe de har tatt en avgjørelse på og reflektert rundt. Dette har hun tatt opp flere ganger. Kristin Gjelsvik har valgt å ikke vise sitt barn på sine kanaler. Allikevel viser hun bilder av et rotehus x flere, samt opplyser hele Norge om at hun har restskatt på 1 mill og dårlig økonomisk styring. Det synes jeg er litt for privat og hva vil barnet tenke om det i ettertid at moren var så åpen om det? Det er også noe å tenke på, men hennes valg selvfølgelig. nfluencere har valgt forskjellig fremtoning og det er helt greit, fordi influencere må få bestemme selv. Kristin G må også tjene penger og da er hennes clickbait å være ute med pekefingeren til andre influncere. Ikke rart hun er godt likt her inne. Så privatlivet handler mer om bare å vise eller ikke vise bilder av barna, men også grensen på hva annet man ønsker å dele. Berg Eriksen og noen i deres nettverk , vet åpenbart ikke hva #childrensrights er, og gangsynet hos Berg Eriksen familien når det kommer til barns rett til privatliv/ digitale identitet er noe hverken du eller de forstår. Endret 19. april 2021 av Lin11
Tørst Skrevet 19. april 2021 #40250 Skrevet 19. april 2021 (endret) Lin10 skrev (12 minutter siden): Kan det være at de kjenner sine barn og at de er så trygge i seg selv, og er oppvokst med at foreldrene har den jobbe de har? Hverken du eller andre her inne har noen som helst forutsetninger til å vite hva som er best for CBE barn eller hvordan de opplever dette. Sitte her inne og spinne på dette blir bare spekulasjoner. Håper de av dere som har egne barn klarer å være gode forbilder og ta riktige avgjørelser uten at noen skal sitte på sidelinjen og være mammapoliti og tro at her vet man best. Tror du virkelig at CBE opplever at hun gjør barndommen vanskeligere for barna fordi hun viser de av og til. Dette er noe de har tatt en avgjørelse på og reflektert rundt. Dette har hun tatt opp flere ganger. Kristin Gjelsvik har valgt å ikke vise sitt barn på sine kanaler. Allikevel viser hun bilder av et rotehus x flere, samt opplyser hele Norge om at hun har restskatt på 1 mill og dårlig økonomisk styring. Det synes jeg er litt for privat og hva vil barnet tenke om det i ettertid at moren var så åpen om det? Det er også noe å tenke på, men hennes valg selvfølgelig. nfluencere har valgt forskjellig fremtoning og det er helt greit, fordi influencere må få bestemme selv. Kristin G må også tjene penger og da er hennes clickbait å være ute med pekefingeren til andre influncere. Ikke rart hun er godt likt her inne. Så privatlivet handler mer om bare å vise eller ikke vise bilder av barna, men også grensen på hva annet man ønsker å dele. Poenget er at avgjørelsen da er tatt basert på hva som IKKE er best for de aller, aller fleste barn. Ja, mye er mulig, og det er du (og andre) flinke til å spekulere rundt, mulig barna og tanta og familien og bikkja til CBE er rene unikum, som overhode ikke er lik alle andre vanlige barn og folk, men jeg syns det er altfor tidlig å vite dette allerede i femte måned av svangerskapene, da de begynte denne massepubliseringen av barna sine. Poenget er: retningslinjene er laget fordi FAGFOLK med masse KUNNSKAP om etikk, lover, regler, psykologi, mobbing, barns beste, oppvekst, identitet etc mener de kan si noe om dette. Og alt dette med disse subjektive markørene om pene og rike... hva i alle dager har dette med noen som helst sak å gjøre? Dette er subjektive markører og har ingenting i en objektiv debatt å gjøre om barns rettigheter. Herregud. Jeg har bare hoppet galant over alle innleggene om at barn bør ikke eksponeres, men hvis man er rik og pen og har et stort trygt hus på riktig side av Sarpsborg, så gjelder ikke denne sårbarheten man påfører barna sine. Dette er bare tull, og det vet dere som påstår det (SoWhat og Lin10, såvidt jeg ser). Og ja, jeg har barn selv. Nei, de har ingen bilder ute på det åpne internettet, heller ikke tekst, eller gratulasjoner når de har bursdag (på mine sosiale medier). Besteforeldre har fått streng beskjed om å la det være, og jeg vil nok for alltid være upopulær for at jeg har bestemt dette. Barna mine er yngre enn CBE sine og jeg kjenner allerede på en bismak når jeg bryter inn i situasjoner for å filme/ta bilder av dem, enda det nesten alltid er til privat lagring. Litt blir sendt til de nærmeste. Men jeg tenker alltid "hva i alle dager er det vi driver med", og jeg tenker iallfall det når jeg ser hva andre deler av sine barn. Endret 19. april 2021 av Tørst 36
Marioposa Skrevet 19. april 2021 #40251 Skrevet 19. april 2021 (endret) pøbelsara skrev (På 19.4.2021 den 11.24): Har sendt. Endret 22. april 2021 av Marioposa
SoWhat? Skrevet 19. april 2021 #40252 Skrevet 19. april 2021 (endret) Tørst skrev (45 minutter siden): Hvorfor da gjøre verden for barna enda mer utrygg ved å eksponere dem? Hva er det DU ikke skjønner? Hvis de har det så trygt og godt, hvorfor da snu om på alt og gjøre det fullstendig utrygt for dem? Hvorfor gjøre det vanskeligere for dem å vokse opp og skape sin egen identitet, ved å allerede skape den for dem, attpåtil for alle til å bivåne? Tenker du at deres verden blir utrygg på grunn av mennesker i denne tråden? Jeg spør helt seriøst nå. Eller hvilke mennesker bør barna føle seg utrygge ovenfor? Det er en kjent sak at vi mennesker projiserer. Jeg elsker naive mennesker, for der er det ikke mye vondt å finne 🙂 om du klarer å skjønne hva jeg mener? Endret 19. april 2021 av SoWhat?
Tørst Skrevet 19. april 2021 #40253 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Tenker du at deres verden blir utrygg på grunn av mennesker i denne tråden? Jeg spør helt seriøst nå. Eller hvilke mennesker bør barna føle seg utrygge ovenfor? Det er en kjent sak at vi mennesker projiktser. Jeg elsker naive mennesker, for der er det ikke mye vondt å finne 🙂 om du klarer å skjønne hva jeg mener? Jeg tenker at barnet har rett til å skape sin egen identitet, også digitalt, eller velge å la være. Dette blir vanskeligere jo flere bilder og tekst de har på nett, og jo flere som kjenner (et glansbilde av) dem. Jeg tenker også at deres valgmuligheter i voksenlivet blir innsnevret. Det kan selvsagt by på noen enklere muligheter for dem også, å være kjent for å være kjent, for eksempel, og ikke for å ha prestert noe som helst. Tenk hvis de ikke presterer noe som helst, hvor vanskelig det vil bli at alle vet det? Eller, hvis de faktisk presterer noe og ønsker å bli kjent for dette, men så er de allerede kjent som barna til C-kjendiser som tviholder på sin status som kjendiser? 21
Tørst Skrevet 19. april 2021 #40254 Skrevet 19. april 2021 Marioposa skrev (7 minutter siden): Kan du sende pm til meg også? Hva er dette om, @pøbelsara ? 1
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. april 2021 #40255 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Tenker du at deres verden blir utrygg på grunn av mennesker i denne tråden? Jeg spør helt seriøst nå. Eller hvilke mennesker bør barna føle seg utrygge ovenfor? Det er en kjent sak at vi mennesker projiserer. Jeg elsker naive mennesker, for der er det ikke mye vondt å finne 🙂 om du klarer å skjønne hva jeg mener? For å sette ting litt på spissen... Hvis det hadde kommet en vilt fremmed dame bort til et av barna, sagt navnet deres og sagt «så fint du har fått det på rommet ditt! Og så fin lekestue dere har blitt inni!» Tror du ikke det hadde vært LITT creepy for barnet? For det finnes faktisk mennesker der ute med så dårlige antenner at de kan finne på å si noe sånt. Man ser jo på mange av kommentarene at noen lesere tror de har et venninneforhold med CBE, og dermed blir listen lavere for å ta kontakt dersom man ser dem ute, feks.
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. april 2021 #40256 Skrevet 19. april 2021 Tørst skrev (1 minutt siden): Hva er dette om, @pøbelsara ? Kan sende deg, jeg.
Gjest Lin11 Skrevet 19. april 2021 #40257 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (9 minutter siden): Tenker du at deres verden blir utrygg på grunn av mennesker i denne tråden? Jeg spør helt seriøst nå. Eller hvilke mennesker bør barna føle seg utrygge ovenfor? Det er en kjent sak at vi mennesker projiserer. Jeg elsker naive mennesker, for der er det ikke mye vondt å finne 🙂 om du klarer å skjønne hva jeg mener? Har du hørt om Dark Web? Ikke? Google IT.
Tørst Skrevet 19. april 2021 #40258 Skrevet 19. april 2021 Lille_Krokodille skrev (2 minutter siden): Kan sende deg, jeg. Ja, nå er jeg spent!
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. april 2021 #40259 Skrevet 19. april 2021 Marioposa skrev (12 minutter siden): Kan du sende pm til meg også? Sender deg, jeg.
minimymlen Skrevet 19. april 2021 #40260 Skrevet 19. april 2021 Lille_Krokodille skrev (6 minutter siden): Kan sende deg, jeg. Jeg tar gjerne i mot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå