Sursøtsaus Skrevet 19. april 2021 #40221 Skrevet 19. april 2021 Ansjosen skrev (7 minutter siden): Jeg er usikker på om dette er relevant, men nevner det likevel: et søk på #balionsportswear indikerer at de samarbeider med flere modeller/profiler/mennesker med en instagramkonto. Også i ulike størrelser (kan jeg linke til de? Eller blir det galt? Forstår ikke helt den regelen når det er åpne instagram kontoer), fortsatt med en heftig overvekt av standardmodellen altså og CBE er etter hva jeg kan se defintivt den største profilen og antageligvis den som gir de mest oppmerksomhet på godt og vondt. Mulig jeg misforstår, men jeg søkte #balionsportswear på instagram og det at noen bruker emneknaggen indikerer egentlig ingenting om noe sammarbeid ettersom alle kan bruke de emneknaggene de selv ønsker. Få folk som faktisk promoterer klærne i bildeteksten. Når man går på Balions egen instagram er det BARE bilder som de som er illustrert i dette forumet så det er rett og slett ikke godt nok. 19
Gjest Snøsøta Skrevet 19. april 2021 #40222 Skrevet 19. april 2021 Aricia skrev (51 minutter siden): Takk for disse klare og svært tankevekkende punktene @Snøsøta! ☺️🙏
pøbelsara Skrevet 19. april 2021 #40223 Skrevet 19. april 2021 Snøsøta skrev (59 minutter siden): 1 - alle barn som blir eksponerte på nett blir tilført en sårbarhet barn som ikke blir eksponerte ikke har 2 - barn som får eksponert flere deler av livet sitt (mengde. bilder av seg selv med navn, preferanser, truser, soverom etc) er enda mer sårbare enn de som bare blir eksponert litt 3 - å bli eksponert når man har kjendisforeldre tilfører ekstra sårbarhet fordi de eksponerte barna må i større grad stå til rette for det foreldrene gjør enn de som ikke blir eksponerte. 4 - å bli eksponerte når man har kontroversielle kjendisforeldre gir en ekstra sårbarhet på toppen av det andre. For eksempel er det i de fleste kretser ikke vanlig å vise seksualiserte bilder sammen med bilder som eksponerer barna. Dette er langt fra et trygt miljø, og verken penger, nabolag eller Instafilter kan redusere den risikoen de utsetter barna for. Ikke har de særlig mye penger heller, for den saks skyld. Og hvordan de ser ut uten filter og posering vet knapt noen lengre. For meg blir dette å kaste barna ut i en iskald og nådeløs SoMe-elv. Mange klarer å svømme over til den andre siden, men hvor traumatisk det blir for hvert barn vet man ikke før lenge etterpå. Takk for et veldig godt innlegg. @Snøsøta Det er viktig å huske på alle disse punktene. Farene som oppstår når barn eksponeres på nett, handler jo ikke bare om at de kan bli mobbet - det er en veldig forenkling av problemstillingen. Jeg håper @SoWhat? leser dette flere ganger. 34
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. april 2021 #40224 Skrevet 19. april 2021 Nijole skrev (10 timer siden): Det er i foreldres natur å ville beskytte barna sine og vi vet ikke hvordan eksponering i sosiale medier vil påvirke barn i fremtiden. Og det er nok derfor mange reagerer på dette, for vi ser at noen tar risiko på barnas vegne. Vi kan synse, mene og tru masse om det er farlig med lite/mye eksponering eller ikke, men vi vet ikke. Derfor hadde det beste for barna vært, at de slapp å være prøvekaniner. Nemlig. Men i tillegg har disse barna andre slektninger som publiserer dem på nett, med navn og bilder. Attpåtil brukes det hashtager som #childrensrights i disse innleggene. Det er så sykt at jeg har ikke ord!!!! De har jo INGEN rettigheter, og INGEN som beskytter dem!?!?
Ansjosen Skrevet 19. april 2021 #40225 Skrevet 19. april 2021 (endret) 22 minutter siden, Sursøtsaus said: Mulig jeg misforstår, men jeg søkte #balionsportswear på instagram og det at noen bruker emneknaggen indikerer egentlig ingenting om noe sammarbeid ettersom alle kan bruke de emneknaggene de selv ønsker. Få folk som faktisk promoterer klærne i bildeteksten. Når man går på Balions egen instagram er det BARE bilder som de som er illustrert i dette forumet så det er rett og slett ikke godt nok. Nei, så klart noen ønsker nok bare spons når de bruker den (eller iallfall oppmerksomhet), men det var noen profiler som også merket med reklame/samarbeid i de samme postene, da antar jeg iallfall at det er et samarbeid (feks kjellrunbortne, sprekeremeg og annapow.lee) Og om det ikke kom klart nok fram: jeg er helt enig i at det ikke er godt nok slik det ser ut på både hjemmeside og instagrammen til merket selv. Men nå er jeg vel godt ute på avsporingsgaleien her. Endret 19. april 2021 av Ansjosen 1
Inocybe Skrevet 19. april 2021 #40226 Skrevet 19. april 2021 Justlooking skrev (7 timer siden): Off topic ...Gjelder kanskje ikke dette. Men var det ikke du som var så veldig negativ til feks Jan Thomas for noen uker siden? Folk har forskjellige preferanser, noen liker den ene eller misliker den andre. De vil da skrive om fordeler eller ulemper på den/de aktuelle personene. Du var ganske standhaftig på den negative siden angående jt. Hvorfor skjønner du ikke da at folk kan være like standhaftig som deg på andre personer? Stemmer 20
123Frustrert Skrevet 19. april 2021 #40227 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (10 timer siden): Nå skal jeg bare si noe. Familien Berg Eriksen bør i en liten by. Det er en oversiktlig by, og man velger miljø lett. Barna går på privatskole, og foreldrene bor i et eksklusivt strøk i den byen. Begge foreldrene er i tillegg pene. Dette er sånt barn og ungdom ser. Det er sånt de ser opp til og har respekt for. Jeg husker selv "rikingene" fra min barndom. De er ikke dem noen velger å mobbe! Uansett bilder på nett. Dette er tvert i mot barn de andre barna vil bli venner med. Det er sånn det fungerer. Og debatten som foregår i dag om ditt og datt er glemt på grunn av andre aktuelle saker etter at de trekker seg tilbake. Tror du vet veldig lite om mobbing. Smaken er som baken, den er delt. Om foreldrene er pene er din subjektive mening, jeg deler ikke din oppfatning. De er helt normale. Det er sånn det fungerer? De sier i såfall litt om miljøet de omgås, om pene foreldre gjør at du ikke blir mobbet. Oppførselen kan være ganske usmakelig, uansett utseende. Om mor ligger halvnaken på nett og flekker tenner og rumpe, tror jeg det siste barna tenker at « oi! Hun hadde pen rumpe ( og det lukter kokos!!) så barna hennes skal vi ikke mobbe» Det gjør meg trist at et voksent(?) menneske kan skrive at er du rik blir du ikke mobbet, men det er ikke overraskende at du har den holdningen om du er fan av cbe. For det er nettopp det jeg tror at overflatiske og grunne folk ser opp til cbe, ikke de hun hevder er målgruppen for bloggen. Jeg tror det siste ungdom ser opp til er personer som har tjent seg rike på å selge barna sine og kroppen sin. Du bør snakke med et par ungdommer, de ungdommene jeg jevnlig snakker med har et mer reflektert syn på SOME og livet generelt. Det gir overholdet ingen status å holde på slik cbe, heller det motsatte. 47
Gjest Snøsøta Skrevet 19. april 2021 #40228 Skrevet 19. april 2021 pøbelsara skrev (26 minutter siden): Takk for et veldig godt innlegg. @Snøsøta Det er viktig å huske på alle disse punktene. Farene som oppstår når barn eksponeres på nett, handler jo ikke bare om at de kan bli mobbet - det er en veldig forenkling av problemstillingen. Jeg håper @SoWhat? leser dette flere ganger. ☺️🙏
Gjest Lin11 Skrevet 19. april 2021 #40229 Skrevet 19. april 2021 (endret) Lille_Krokodille skrev (På 19.4.2021 den 9.50): Nemlig. Men i tillegg har disse barna andre slektninger som publiserer dem på nett, med navn og bilder. Attpåtil brukes det hashtager som #childrensrights i disse innleggene. Det er så sykt at jeg har ikke ord!!!! De har jo INGEN rettigheter, og INGEN som beskytter dem!?!? #childrensrights? Er det en syk form for humor? Endret 20. april 2021 av Lin11
Populært innlegg Frk.Fjas Skrevet 19. april 2021 Populært innlegg #40230 Skrevet 19. april 2021 Jeg sender av og til snap av barna mine (til et begrenset antall jeg kjenner). Eldste min er på alder med eldste til CBE. Hen har for lenge siden begynt å si tydelig i fra når hen ikke vil bli snappet, jeg viser alltid frem før jeg sender og avklarer med hen. Hen er jo ikke myndig og voksen og ser ikke konsekvensene av sine valg, så egentlig burde jeg kanskje droppet avklaringen. Uanset, her om dagen snappet jeg at hen satt og tegnet (synes hen var så fokusert og fin). Og tok meg selv i å tenke «hjelp, hva er det jeg driver med?? Filmer ungen min i smug». Skammet meg så utrolig mye! Filmen ble selvsagt ikke sent. Og dette gjør andre regelmessig av eget barn til flere hundre tusen ukjente 😱😳 uansett, takk til de her inne som er med å belyse et så viktig tema. Dere har gitt meg en vekker. Håper CBE også blir vekket av å lese her inne! 55
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. april 2021 #40231 Skrevet 19. april 2021 Lin11 skrev (4 minutter siden): #childrensrights? Er det en syk form for spøk? Nope. Sendt deg pm.
pøbelsara Skrevet 19. april 2021 #40232 Skrevet 19. april 2021 (endret) Mobbing kan man utsettes for av mange grunner, og jeg har faktisk aldri før sett at det skal være forbyggende å ha pene og rike foreldre. Men det er adskillig større farer forbundet ved å bli uvitende eksponert enn at man kan bli mobbet. Og det å bruke sine egne barn for å underholde andre, ukjente mennesker, og for å tjene penger - jfr helgens reklameinnlegg hvor barnas soverom brukes i markedsføringen av plakater, det er bare så ugreit. Jeg får helt vondt på barnas vegne. Desenio kan bruke ikke-navngitte barns rom til markedsføring. Å skulle kjøpe reklameinnlegg fra allerede navngitte barns private soverom, er så himla ugreit. Jeg klaer ikke å forstå hvordan man ikke kan se at det er et overgrep. Endret 19. april 2021 av pøbelsara 45
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. april 2021 #40233 Skrevet 19. april 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Mobbing kan man utsettes for av mange grunner, og jeg har faktisk aldri før sett at det skal være forbyggende å ha pene og rike foreldre. Men det er adskillig større farer forbundet ved å bli uvitende eksponert enn at man kan bli mobbet. Og det å bruke sine egne barn for å underholde andre, ukjente mennesker, og for å tjene penger - jfr helgens reklameinnlegg hvor barnas soverom brukes i markedsføringen av plakater, det er bare så ugreit. Jeg får helt vondt på barnas vegne. Desenio kan bruke ikke-navngitte barns rom til markedsføring. Å skulle kjøpe reklameinnlegg fra allerede navngitte barns privatesomerom, er så himla ugreit. Jeg klaer ikke å forstå hvordan man ikke kan se at det er et overgrep. Jeg har handlet fra Desenio før. Det skjer IKKE igjen!
Nijole Skrevet 19. april 2021 #40234 Skrevet 19. april 2021 Lille_Krokodille skrev (1 time siden): Nemlig. Men i tillegg har disse barna andre slektninger som publiserer dem på nett, med navn og bilder. Attpåtil brukes det hashtager som #childrensrights i disse innleggene. Det er så sykt at jeg har ikke ord!!!! De har jo INGEN rettigheter, og INGEN som beskytter dem!?!? I alle dager 😳 nå vet jeg ikke om jeg forsto rett. Kan du sende meg pm og? 3
pøbelsara Skrevet 19. april 2021 #40235 Skrevet 19. april 2021 Nijole skrev (21 minutter siden): I alle dager 😳 nå vet jeg ikke om jeg forsto rett. Kan du sende meg pm og? Har sendt. 4
Hallepalle2 Skrevet 19. april 2021 #40236 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (10 timer siden): Jeg er opptatt av ærlighet. Trenger dokumentasjon på at pene, rike og ressurssterke ikke blir mobbet? @SoWhat?Jeg venter på dokumentasjonen. Jeg sa tilogmed ja takk Hallepalle2 skrev (10 timer siden): Ja takk, gjerne. Og opptatt av ærlighet? Er det det du mener du finner på bloggen CBE? Ærlighet altså? Og så kunne jeg også ønske meg svar på dette. 14
SoWhat? Skrevet 19. april 2021 #40237 Skrevet 19. april 2021 Hallepalle2 skrev (5 minutter siden): @SoWhat?Jeg venter på dokumentasjonen. Jeg sa tilogmed ja takk Og så kunne jeg også ønske meg svar på dette. Jeg kommer inn hit og skriver hva jeg mener. Får spørsmål og svarer på dem. Stiller selv spørsmål og sier hva jeg tenker og mener. Og hver jævla gang begynner noen med å rope opp om utestenging og går på person. Latterligjøring og hersketeknikk "over hodet" på folk, bare for å ikke bli tatt for latterligjøring og brükerangrep direkte. Det er så hinsides feigt! Og tilslutt ropes det opp om utestenging og straff. Alt KUN fordi folk misliker hva jeg skriver. Så hvorfor gidder jeg? Men ok. Nei, de er ikke alltid ærlige. Det vet vi jo. Ingen på denne stakkars jordkloden er alltid ærlige. Enda mindre redelige. 2
123Frustrert Skrevet 19. april 2021 #40238 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Jeg kommer inn hit og skriver hva jeg mener. Får spørsmål og svarer på dem. Stiller selv spørsmål og sier hva jeg tenker og mener. Og hver jævla gang begynner noen med å rope opp om utestenging og går på person. Latterligjøring og hersketeknikk "over hodet" på folk, bare for å ikke bli tatt for latterligjøring og brükerangrep direkte. Det er så hinsides feigt! Og tilslutt ropes det opp om utestenging og straff. Alt KUN fordi folk misliker hva jeg skriver. Så hvorfor gidder jeg? Men ok. Nei, de er ikke alltid ærlige. Det vet vi jo. Ingen på denne stakkars jordkloden er alltid ærlige. Enda mindre redelige. Men kan du dokumentere at barn som har «pene» foreldre ikke blir mobbet? 27
SoWhat? Skrevet 19. april 2021 #40239 Skrevet 19. april 2021 (endret) 123Frustrert skrev (3 minutter siden): Men kan du dokumentere at barn som har «pene» foreldre ikke blir mobbet? Nei det tror jeg neppe. Og dere må se alt i den sammenhengen jeg sa det. Det handler ikke kun om utseende, gjorde det vel? Endret 19. april 2021 av SoWhat? 1
Tørst Skrevet 19. april 2021 #40240 Skrevet 19. april 2021 SoWhat? skrev (11 timer siden): Jeg blir ærlig talt litt oppgitt her. Jeg fatter ikke hva du og flere her ikke skjønner. Barna går på privatskole. Helt sikkert et trygt miljø. Foreldrene har tradisjonelle famimueverdier og bor i et trygt og attraktivt strøk. De har god råd, og sunne interesser som å gå på turer og trene. Det er åpenbart ikke noe drama rundt dem. Ikke noe utagerende livsstil. Hva med dette er ikke trygt? Det er så lett å se, så vær så snill! Hvorfor da gjøre verden for barna enda mer utrygg ved å eksponere dem? Hva er det DU ikke skjønner? Hvis de har det så trygt og godt, hvorfor da snu om på alt og gjøre det fullstendig utrygt for dem? Hvorfor gjøre det vanskeligere for dem å vokse opp og skape sin egen identitet, ved å allerede skape den for dem, attpåtil for alle til å bivåne? 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå