Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lin11 skrev (9 timer siden):

Det er stigmatiserende og krenkende å bruke slike begreper. Å ha psykisk sykdom er ikke/bør ikke være et skjellsord. Her burde bedriften som lar slike kommentarer stå, gå i seg selv. De bygger opp under det dårlige inntrykket man har av de. Og ikke minst at bedriften åpenbart mangler en grunnleggende respekt for folk som har utfordringer. 

Helt enig. Det er derfor ekstra beklagelig at CBE velger å publisere kommentarer av den typen. Hun er journalistutdannet (sier hun selv i egenbeskrivelsen på bloggen) og burde vite hva hun gjør.

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

@herese

Det er litt spesielt at du hevder at merkene er vannmerker (hva nå det vil si) fra pulsbelte (rundt livet?) når cbe selv forklarer merkene med brennmerker? 

• Liker 42
Skrevet
Smoothie skrev (54 minutter siden):

CBE svarer nå i kommentarfeltet til Balion at hun brukte en annen tights på løpeturen hun fikk gnagsårene på. Veldig interessant at det ble delt en løpevideo fra den turen, hvor man tydelig ser at det er Balion-tights. 

Screenshot_20210313-110224_Instagram.jpg

Hun bruker også copy/paste-versjonen på kommentarene hun skriver.

Dette er kanskje ofte det som skjer når en blogger skal gjøre et samarbeid med et merke: ingen av dem klarer å opptre profesjonelt fordi venninne-aspektet er for sterkt og den ene må ut og forsvare den andre i SoMe. Resultatet blir en suppe av uprofesjonalitet, løgner og flauser. 

• Liker 38
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (41 minutter siden):

Så, hvilken størrelse mener BALion.no @herese skal sendes til carolinebergeriksenno sammen med salven for gnagsår?

Særlig nå som carolinebergeriksenno spammer alle kommentarfeltene hos BALion.no med at hun brukte en annen bukse fra et ikke-navngitt merke som forårsaket sårene, siden hun ikke brukte BALion fordi det var for kaldt ute.

https://www.instagram.com/p/CL8_h2-hpvS/?igshid=i2cjldzl9c40

Tilføyelse: Uansett hva som er sant eller ikke, det blir ingen handel fra BALion.no grunnet hårreisende uprofesjonalitet, samt bruk av uprofesjonell reklamepartner med thinspo, barneeksponering og utallige uredeligheter i historikken.

Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har en stor samling av tights for utebruk, men de 3 jeg har (fra 3 ulike merker) er på ingen måte stive nok til å gi gnagsår. En gang har jeg fått gnagsår av tights, da var det på innsiden av lårene pga at tightsen hadde blitt feilsydd med uelastisk tråd istedenfor elastisk. 

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 17
Skrevet

Den turen hvor hun finn brannsår var en tur på 16 km forrige lørdag og da løp hun alene og filmet det i svarte klær. Det er ikke samme løpevideo som det refereres til tidligere i tråden. Hun hdde f.eks en svart vest osv. Så ikke hvilken tights det var. Så kan godt stemme det hun sier er sant. 

• Liker 5
Skrevet

Balion-gate. CBE reklamer for merket, går alltid i merkets klær, men altså ikke da hun fikk brannsår. Skaden er uansett gjort. Balion vil forbindes med brannsår. 

• Liker 47
Skrevet
Lavande skrev (53 minutter siden):

Jeg mener å huske en instastory i helgen, der CBE løp alene i svarte (?) klær, der viste ingen logo. Det var ikke samme løpevideo som ligger på cbe.no sin instagram.

Det kan derfor være sant det CBE skriver,  men siden hun har løyet før, dokumentasjon her https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/, så er det vanskelig å vite om det hun påstår er sant eller kun et forsøk på skadebegrensning. 

Takk for denne opplysningen @Lavande, jeg hadde ikke fått med meg denne andre storyen. Det var en vesentlig opplysning.

Samtidig må jeg si at Balion sin insistering på at det er KG som har skapt dette problemet heller ikke er riktig akkurat. For CBE satte selv de famøse brannsårene i fokus i en IG-story der hun nettopp har på seg Balion-klær, stemmer ikke det?

Her, allerede delt flere ganger i tråden, fra IG-story:

20210309_194320.jpg

Dermed bidrar hun sterkt selv til å assosiere brannsårene med nettopp disse klærne, så lenge hun ikke presiserer noe annet.

Hva poenget med å legge dette ut skulle være er virkelig ikke lett å forstå - man skulle tro at hun var mer opptatt av å ivareta interessene til oppdragsgiverne sine bedre enn dette. Det er ikke bare helt nærliggende, men nærmest uunngåelig for leseren å knytte merkene hun stolt (?) viser fram til noe annet enn gnaging fra treningsklærne hun har på i bildet, der bukselinning og nedre kant på toppen går i linje med brannsårene hun har fått på treningstur.

For én gangs skyld kunne hun faktisk veldig enkelt og raskt photoshoppet vekk sårene på ryggen fra dette bildet, slik at all forvirring om hva bildet egentlig kommuniserer ble ryddet av banen - hvis det nå faktisk er sånn at merkene er laget av samme type treningstøy, bare av et annet merke.

• Liker 49
Skrevet (endret)
Aricia skrev (På 13.3.2021 den 12.33):

Takk for denne opplysningen @Lavande, jeg hadde ikke fått med meg denne andre storyen. Det var en vesentlig opplysning.

Samtidig må jeg si at Balion sin insistering på at det er KG som har skapt dette problemet heller ikke er riktig akkurat. For CBE satte selv de famøse brannsårene i fokus i en IG-story der hun nettopp har på seg Balion-klær, stemmer ikke det?

20210309_194320.jpg

Dermed bidrar hun sterkt selv til å assosiere brannsårene med nettopp disse klærne, så lenge hun ikke presiserer noe annet.

Hva poenget med å legge dette ut skulle være er virkelig ikke lett å forstå - man skulle tro at hun var mer opptatt av å ivareta interessene til oppdragsgiverne sine bedre enn dette. Det er ikke bare helt nærliggende, men nærmest uunngåelig for leseren å knytte merkene hun stolt (?) viser fram til noe annet enn gnaging fra treningsklærne hun har på i bildet, der bukselinning og nedre kant på toppen går i linje med brannsårene hun har fått på treningstur.

For én gangs skyld kunne hun faktisk veldig enkelt og raskt photoshoppet vekk sårene på ryggen fra dette bildet, slik at all forvirring om hva bildet egentlig kommuniserer ble ryddet av banen - hvis det nå faktisk er sånn at merkene er laget av samme type treningstøy, bare av et annet merke.

Jepp, dette kunne enkelt og greit vært airbrushet/photoshoppet bort. For redigering/retusjering, det kan denne bedriften. Meen, så har du jo dette med selvskryt da.....Nå fikk hun faktisk delt med følgerne sine at hun trener så hardt at hun får brannsår. Å kunne dele akkurat dette trumfet tydeligvis alt annet.

#thinspo

Endret av Mädchen
  • Liker 29
Skrevet
Felis skrev (7 minutter siden):

Nå er det NESTEN så jeg føler med Therese. Her har familien spyttet inn sparepengene, satt sin gamle mor i arbeid og far driver trappevask på si for å få det til å gå rundt. Likevel har bedriften blodrøde tall, 4 år etter oppstart.

Jeg vet ikke hvor mange penger de brukte på samarbeidet med CBE, men jeg tror vi kan si at de pengene betalte for bedriftens undergang. For mens Therese har blitt sjarmert til å tro at Caroline er en venninne som vil henne vel, er Therese bare en inntektskilde for Caroline. Hun driter i både Therese og firmaet hennes, noe hun tydelig har vist de siste dagene.

Caroline viser seg med store brannsår under BH strikk og midje. Allerede der svikter hun Balion. Så tillater hun kommentarer på sine kommersielle kanaler, som bruker psykisk sykdom som skjellsord. Det er i utgangspunktet veldig ugreit, men i en tid hvor det er enormt fokus på psykisk helse og åpenhet er det enda verre. Deretter innrømmer hun at gnagsåret skyldes treningstøyets passform, fordi hun ikke kan la en anledning gå fra seg til å skryte av kroppen sin. Det hun derimot ikke gjør, er å informere samarbeidspartneren sin om utviklingen.

Noe som fører samarbeidspartneren ut på ville veier. Først angrep på potensielle kunder på Kvinneguiden. Ikke alle leser KG, så det kunne hun kommet unna med. Men så drar hun dritten over i eget kommentarfelt. Hun har bortforklaringer som ikke samsvarer med Carolines. Hun anklager kontoer for å være falske. Og når Carolines svik endelig innhenter henne, så kommer hun på at det er en bedrift hun leder, ikke mean girls i skolegården, og svarer profesjonelt at Caroline skal få tilsendt riktig størrelse. En størrelse som ikke finnes, da Caroline allerede har den minste. Firmaet som skryter av å lage treningsklær for alle kropper, har valgt DEN ENE kroppen som ikke passer, til å fronte klærne.

I mellomtiden ler CBE og mannen hele veien til banken. De mangler både lesertall og engasjement, og de siste dagenes kontroverser har ført til akkurat det. Disse tallene bruker de når de selger seg inn til seg neste samarbeidspartner. For ny samarbeidspartner må de ha, Balion har akkurat begått profesjonelt selvmord. De er som gresshopper, de to.

Just presis. Flott oppsummert👏

• Liker 31
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Felis skrev (11 minutter siden):

Nå er det NESTEN så jeg føler med Therese. Her har familien spyttet inn sparepengene, satt sin gamle mor i arbeid og far driver trappevask på si for å få det til å gå rundt. Likevel har bedriften blodrøde tall, 4 år etter oppstart.

Jeg vet ikke hvor mange penger de brukte på samarbeidet med CBE, men jeg tror vi kan si at de pengene betalte for bedriftens undergang. For mens Therese har blitt sjarmert til å tro at Caroline er en venninne som vil henne vel, er Therese bare en inntektskilde for Caroline. Hun driter i både Therese og firmaet hennes, noe hun tydelig har vist de siste dagene.

Caroline viser seg med store brannsår under BH strikk og midje. Allerede der svikter hun Balion. Så tillater hun kommentarer på sine kommersielle kanaler, som bruker psykisk sykdom som skjellsord. Det er i utgangspunktet veldig ugreit, men i en tid hvor det er enormt fokus på psykisk helse og åpenhet er det enda verre. Deretter innrømmer hun at gnagsåret skyldes treningstøyets passform, fordi hun ikke kan la en anledning gå fra seg til å skryte av kroppen sin. Det hun derimot ikke gjør, er å informere samarbeidspartneren sin om utviklingen.

Noe som fører samarbeidspartneren ut på ville veier. Først angrep på potensielle kunder på Kvinneguiden. Ikke alle leser KG, så det kunne hun kommet unna med. Men så drar hun dritten over i eget kommentarfelt. Hun har bortforklaringer som ikke samsvarer med Carolines. Hun anklager kontoer for å være falske. Og når Carolines svik endelig innhenter henne, så kommer hun på at det er en bedrift hun leder, ikke mean girls i skolegården, og svarer profesjonelt at Caroline skal få tilsendt riktig størrelse. En størrelse som ikke finnes, da Caroline allerede har den minste. Firmaet som skryter av å lage treningsklær for alle kropper, har valgt DEN ENE kroppen som ikke passer, til å fronte klærne.

I mellomtiden ler CBE og mannen hele veien til banken. De mangler både lesertall og engasjement, og de siste dagenes kontroverser har ført til akkurat det. Disse tallene bruker de når de selger seg inn til seg neste samarbeidspartner. For ny samarbeidspartner må de ha, Balion har akkurat begått profesjonelt selvmord. De er som gresshopper, de to.

Dette 👏🏻👏🏻 Når annonsørene går i «venninnefellen» og ikke skjønner at de har å gjøre med en av Norges mest kyniske bedrifter.  Som kun skal inspirere seg selv og selge sine varer( NetFit, coach Eriksen, og narrative om familieidyll som er kjøpt og betalt i alle sammenhenger på bloggen). 

Endret av Lin11
Skrevet

Hvor er managementet til Treasures AS? Har ikke de noe å si her? Eller er penger i kassa viktigst?

• Liker 4
Gjest Lavande
Skrevet
Aricia skrev (20 minutter siden):

20210309_194320.jpg

Enig med deg. 👍

@herese håper du får med deg dette.

Skrevet
Karianne30 skrev (3 minutter siden):

Hvor er managementet til Treasures AS? Har ikke de noe å si her? Eller er penger i kassa viktigst?

Managementet har vel ikke brydd seg tidligere heller, så det er nok penga som rår, pluss at CBE/Treasures AS gjør som de sjøl vil alltid og tror de vet best uansett 🤣

• Liker 10
Skrevet (endret)
Lavande skrev (4 minutter siden):

Enig med deg. 👍

@herese håper du får med deg dette.

Hun har ikke vært pålogget siden onsdag, men mulig hun er inne her anonymt, og om hun får det med seg og, sist, men ikke minst, tar til seg det som er skrevet her inne siden onsdag er nok en annen sak 😜

Endret av Skrottefar
  • Liker 8
Skrevet

Er det ikke dårlig gjort av følgere ( "venninner") å sladre til CBE om hva det skrives om på KG når hun (CBE) absolutt ikke bryr seg om /vil vite hva som diskuteres der?

• Liker 15
Skrevet
Inocybe skrev (17 minutter siden):

Trist for Balion at de valgte en samarbeidspartner som konsekvent skyver alle andre under bussen så lenge de selv kan slippe å ta ansvar for egne handlinger. 

Skulle gjerne visst om Balion valgte CBE, eller omvendt, og om Balion gikk inn i dette samarbeidet blendet av at det var "selveste" CBE og at hun ble forespeilet direkte markedsføring mot den perfekte målgruppen via Netfit......og Netfit er jo et kapittel for seg selv, der skjer det jo lite, selv om hele prosjektet burde vært oppe og gått 100% for lengst. Det er jo selvfølgelig ikke CBE & Co sin skyld, neida 🤣

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...