Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finlay skrev (18 timer siden):

Ser ut som "alle jentene var på tur, unntatt Caroline, hun var...." ett eller annet.

Ser nesten litt trist ut😅

Alle jentene var på tur, unntatt Caroline, hun var opptatt med å være den fine 😄

Endret av kokkos
skrivefeil
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (2 timer siden):

Bursdagsbilde nr 2 av seg selv på insta er noe av det kleineste jeg har sett av henne på lenge. 

Kan vi som er blokkert få en imgur?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Bildet skulle nok illustrere en kvinne som er avslappa og uhøytidelig, men jeg fikk bare en følelse av 100% posering. 

Satte meg på kjøkkenbordet i samme positur og slappet av. Føttene mine pekte ikke spisst nedover for å si det sånn. Forsøkte å etterlikne hennes beinposisjon og oppdaget at da løftet lårene seg og musklene strammet seg. 

Jeg har vondt for å forstå hvorfor en 34-år gammel kvinne må tviholde på dette imaget som perfekt. Til å ha jobbet som modell i sitt eget glansede magasin i 11 år, mestrer hun fortsatt ikke kunsten i å portrettere et menneske som er ekte og relaterbart. Det blir faktisk bare verre og verre. Jo mer de forsøker jo kunstigere fremstår det. 

Problemet er dog at dette trykkes i fleisen på 300.000 mennesker på daglig basis. Og som 34-åring har CBE fortsatt ikke skjønt problemstillingene rundt sitt ansvar som påvirker. Enten det eller så gir hun blaffen, og det er er alternativ som er minst like sjokkerende når man har vært i bransjen i så mange år. 

Endret av CecilieX
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (6 minutter siden):

Bildet skulle nok illustrere en kvinne som er avslappa og uhøytidelig, men jeg fikk bare en følelse av 100% posering. 

Satte meg på kjøkkenbordet i samme positur og slappet av. Føttene mine pekte ikke spisst nedover for å si det sånn. Forsøkte å etterlikne hennes beinposisjon og oppdaget at da løftet lårene seg og musklene strammet seg. 

Jeg har vondt for å forstå hvorfor en 34-år gammel kvinne må tviholde på dette imaget som perfekt. Til å ha jobbet som modell i sitt eget glansede magasin i 11 år, mestrer hun fortsatt ikke kunsten i å portrettere et menneske som er ekte og relaterbart. Det blir faktisk bare verre og verre. Jo mer de forsøker jo kunstigere fremstår det. 

Problemet er dog at dette trykkes i fleisen på 300.000 mennesker på daglig basis. Og som 34-åring har CBE fortsatt ikke skjønt problemstillingene rundt sitt ansvar som påvirker. Enten det eller så gir hun blaffen, og det er er alternativ som er minst like sjokkerende når man har vært i bransjen i så mange år. 

Hun strammer nok lårene ja. Gud forby om de skulle «flyte» utover, som de naturlig ville gjort når de er avslappet, uansett hvor mye muskler eller ikke muskler du har. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fast leser som ikke har deltatt noe særlig i debatten, her. Jeg har tenkt på en ting: 

Lager en liten disclaimer først. Spørsmålet nedenfor knytter seg ikke til problemstillingene rundt eksponering av barn. Ingen barn fortjener å bli frarøvet sin digitale identitet. 

Det jeg ønsker meg er synspunkter på hva slags ansvar du mener mottakeren av markedsføring og annet innhold på sosiale medier har for å distansere seg fra eventuelt innhold som oppleves triggende, støtende, irriterende, ulovlig, ikke i henhold til vedkommendes moralske standarder osv. Når får et individ eventuelt et slikt ansvar (18 år? 14 år - når man kan opprette egne konti på sosiale medier?)? Hvor vidtrekkende vil i så fall et slikt ansvar være? 

Eksempel: Kvinne (22) har et krevende forhold til mat, kropp og vekt. Hun blir negativt påvirket av influencere som CBE som tilsynelatende fronter et høyt treningsvolum uten annet mål enn å forbli slank, samt lavkalorimåltider og lettkledde bilder med fokus på slankhet. Har du noen tanker om «ansvarsfordelingen» mellom avsender og mottaker i slike situasjoner? Jeg er helt enig i at influencere har et ansvar for hva de publiserer, men hva mener dere om mottakers ansvar for å avfølge, begrense bruk av SoMe (siden utforsk-siden på IG et et evigvarende virvar av halvnakne mennesker, nesten uansett hva slags konto man har) og lignende «tiltak»? 

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig på hva de ulike brukerne her inne tenker om problemstillingen. Det skrives mye om avsenders ansvar, så jeg syns det kunne vært interessant å høre synspunkter hva gjelder mottakers plikt til å begrense hva slags innhold hen eksponeres for. 

Takknemlig for alle svar 😌

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott

Jeg tror ikke hun eier skamvett i det hele tatt. Dess mer hun kan vise av kroppen sin, dess bedre synes nok både hun og LKE det er. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@bab123

Stort sett er det nettopp argumentet om at «da kan du bare avfølge» som dukker opp hos influencere dersom de mottar kritikk. De fraber seg fullstendig å ta stilling til eget ansvar. I det perspektivet synes jeg dermed ikke at spørsmålet ditt er så interessant. Jeg er ikke med på en slik debatt hvor det er mottakeren som «bare kan slutte å følge» hvis det betyr at influenceren kan fortsette å toe sin hender. 

Jeg har jobbet med opplæring av unge mennesker i mange år, og mitt aller største fokus har vært på å få dem til å se hva slags ansvar enkeltmennesket har for hva slags samfunn vi får. 

Influencere i særdeleshet har påvirket samfunnet vårt siden det ble en greie. Det handler om alt fra hvordan deres inntreden har gjort at tradisjonelle medier mister annonsekroner og ikke lenger har finansielle muskler til å være gravende vaktbikkje i samfunnet til hvordan influencere påvirker følgere til å operere seg for å passe inn i det skjønnhetsidealet som presenteres. 

Så jo, alle voksne har et ansvar for hva de følger, men nei det fritar ikke influencere for deres ansvar. Det er også skjerpende jo flere du når ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de selv at det bildet hvor trusen syntes er fint mon tro. Ikke noe problem at truser synes, men det ser jo ut som et "uhell" hele bildet - i beste fall "uheldig" , men de velger altså å legge det ut allikevel. 

Svært lite flatterende vinkel å la trusa komme til syne iallefall. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bab123 skrev (43 minutter siden):

Fast leser som ikke har deltatt noe særlig i debatten, her. Jeg har tenkt på en ting: 

Lager en liten disclaimer først. Spørsmålet nedenfor knytter seg ikke til problemstillingene rundt eksponering av barn. Ingen barn fortjener å bli frarøvet sin digitale identitet. 

Det jeg ønsker meg er synspunkter på hva slags ansvar du mener mottakeren av markedsføring og annet innhold på sosiale medier har for å distansere seg fra eventuelt innhold som oppleves triggende, støtende, irriterende, ulovlig, ikke i henhold til vedkommendes moralske standarder osv. Når får et individ eventuelt et slikt ansvar (18 år? 14 år - når man kan opprette egne konti på sosiale medier?)? Hvor vidtrekkende vil i så fall et slikt ansvar være? 

Eksempel: Kvinne (22) har et krevende forhold til mat, kropp og vekt. Hun blir negativt påvirket av influencere som CBE som tilsynelatende fronter et høyt treningsvolum uten annet mål enn å forbli slank, samt lavkalorimåltider og lettkledde bilder med fokus på slankhet. Har du noen tanker om «ansvarsfordelingen» mellom avsender og mottaker i slike situasjoner? Jeg er helt enig i at influencere har et ansvar for hva de publiserer, men hva mener dere om mottakers ansvar for å avfølge, begrense bruk av SoMe (siden utforsk-siden på IG et et evigvarende virvar av halvnakne mennesker, nesten uansett hva slags konto man har) og lignende «tiltak»? 

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig på hva de ulike brukerne her inne tenker om problemstillingen. Det skrives mye om avsenders ansvar, så jeg syns det kunne vært interessant å høre synspunkter hva gjelder mottakers plikt til å begrense hva slags innhold hen eksponeres for. 

Takknemlig for alle svar 😌

Tenker dette fortjener en egen tråd slik at det ikke forsvinner i CBE-tråden

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

For noen dager siden postet hun tre bilde med teksten «living room» Umerket. 

Ble ikke overrasket over at noen spør om hvor de sentralt plasserte putene og pleddene var fra. CBE svarer selvfølgelig; to annonsører som hun har samarbeidet tett med tidligere. 

Troverdig at dette ikke er reklame. Not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (6 minutter siden):

For noen dager siden postet hun tre bilde med teksten «living room» Umerket. 

Ble ikke overrasket over at noen spør om hvor de sentralt plasserte putene og pleddene var fra. CBE svarer selvfølgelig; to annonsører som hun har samarbeidet tett med tidligere. 

Troverdig at dette ikke er reklame. Not!

Alle så jo at det var ment som reklame i utgangspunktet. Om man ikke ser det? 😶

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34? Ser mer ut som en 40 årig som holder seg godt. Influensere  er virkelig dårlig reklame for alle  disse «behandlingene« de utsetter seg for. Være seg botox, Restylane eller lipfillers. Det samme gjelder holywoodfruer og Kardashian klanen. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, tidenes bursdagsbilder 😂 Dette er jo bare flaut.... ser de det ikke selv, eller er de helt fjerne????

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
Isild skrev (1 time siden):

Syns de selv at det bildet hvor trusen syntes er fint mon tro. Ikke noe problem at truser synes, men det ser jo ut som et "uhell" hele bildet - i beste fall "uheldig" , men de velger altså å legge det ut allikevel. 

Svært lite flatterende vinkel å la trusa komme til syne iallefall. 

Jeg kan ikke tenke meg noen andre 34 åringer som sitter nystrigla all over, og tar bildet der trusa vises. Det et så blodharry.

De synes nok det er greit, for det trekker følgere - så dette er så kalkulert som det kan få blitt . 

Jeg lurer på hva svigerforeldre, og annen familie tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...