Sol79 Skrevet 28. januar 2021 #34921 Del Skrevet 28. januar 2021 Kaffekoppen er byttet ut med pasta og That's Amore hver dag nå eller? ;D 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkos Skrevet 28. januar 2021 #34922 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Finlay skrev (18 timer siden): Ser ut som "alle jentene var på tur, unntatt Caroline, hun var...." ett eller annet. Ser nesten litt trist ut😅 Alle jentene var på tur, unntatt Caroline, hun var opptatt med å være den fine 😄 Endret 28. januar 2021 av kokkos skrivefeil 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 28. januar 2021 #34923 Del Skrevet 28. januar 2021 blåbærpai skrev (2 timer siden): Bursdagsbilde nr 2 av seg selv på insta er noe av det kleineste jeg har sett av henne på lenge. Kan vi som er blokkert få en imgur? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 28. januar 2021 #34924 Del Skrevet 28. januar 2021 https://imgur.com/a/xFZR6eQ kilde: instagram 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. januar 2021 #34925 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Bildet skulle nok illustrere en kvinne som er avslappa og uhøytidelig, men jeg fikk bare en følelse av 100% posering. Satte meg på kjøkkenbordet i samme positur og slappet av. Føttene mine pekte ikke spisst nedover for å si det sånn. Forsøkte å etterlikne hennes beinposisjon og oppdaget at da løftet lårene seg og musklene strammet seg. Jeg har vondt for å forstå hvorfor en 34-år gammel kvinne må tviholde på dette imaget som perfekt. Til å ha jobbet som modell i sitt eget glansede magasin i 11 år, mestrer hun fortsatt ikke kunsten i å portrettere et menneske som er ekte og relaterbart. Det blir faktisk bare verre og verre. Jo mer de forsøker jo kunstigere fremstår det. Problemet er dog at dette trykkes i fleisen på 300.000 mennesker på daglig basis. Og som 34-åring har CBE fortsatt ikke skjønt problemstillingene rundt sitt ansvar som påvirker. Enten det eller så gir hun blaffen, og det er er alternativ som er minst like sjokkerende når man har vært i bransjen i så mange år. Endret 28. januar 2021 av CecilieX Leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 28. januar 2021 #34926 Del Skrevet 28. januar 2021 CecilieX skrev (6 minutter siden): Bildet skulle nok illustrere en kvinne som er avslappa og uhøytidelig, men jeg fikk bare en følelse av 100% posering. Satte meg på kjøkkenbordet i samme positur og slappet av. Føttene mine pekte ikke spisst nedover for å si det sånn. Forsøkte å etterlikne hennes beinposisjon og oppdaget at da løftet lårene seg og musklene strammet seg. Jeg har vondt for å forstå hvorfor en 34-år gammel kvinne må tviholde på dette imaget som perfekt. Til å ha jobbet som modell i sitt eget glansede magasin i 11 år, mestrer hun fortsatt ikke kunsten i å portrettere et menneske som er ekte og relaterbart. Det blir faktisk bare verre og verre. Jo mer de forsøker jo kunstigere fremstår det. Problemet er dog at dette trykkes i fleisen på 300.000 mennesker på daglig basis. Og som 34-åring har CBE fortsatt ikke skjønt problemstillingene rundt sitt ansvar som påvirker. Enten det eller så gir hun blaffen, og det er er alternativ som er minst like sjokkerende når man har vært i bransjen i så mange år. Hun strammer nok lårene ja. Gud forby om de skulle «flyte» utover, som de naturlig ville gjort når de er avslappet, uansett hvor mye muskler eller ikke muskler du har. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bab123 Skrevet 28. januar 2021 #34927 Del Skrevet 28. januar 2021 Fast leser som ikke har deltatt noe særlig i debatten, her. Jeg har tenkt på en ting: Lager en liten disclaimer først. Spørsmålet nedenfor knytter seg ikke til problemstillingene rundt eksponering av barn. Ingen barn fortjener å bli frarøvet sin digitale identitet. Det jeg ønsker meg er synspunkter på hva slags ansvar du mener mottakeren av markedsføring og annet innhold på sosiale medier har for å distansere seg fra eventuelt innhold som oppleves triggende, støtende, irriterende, ulovlig, ikke i henhold til vedkommendes moralske standarder osv. Når får et individ eventuelt et slikt ansvar (18 år? 14 år - når man kan opprette egne konti på sosiale medier?)? Hvor vidtrekkende vil i så fall et slikt ansvar være? Eksempel: Kvinne (22) har et krevende forhold til mat, kropp og vekt. Hun blir negativt påvirket av influencere som CBE som tilsynelatende fronter et høyt treningsvolum uten annet mål enn å forbli slank, samt lavkalorimåltider og lettkledde bilder med fokus på slankhet. Har du noen tanker om «ansvarsfordelingen» mellom avsender og mottaker i slike situasjoner? Jeg er helt enig i at influencere har et ansvar for hva de publiserer, men hva mener dere om mottakers ansvar for å avfølge, begrense bruk av SoMe (siden utforsk-siden på IG et et evigvarende virvar av halvnakne mennesker, nesten uansett hva slags konto man har) og lignende «tiltak»? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig på hva de ulike brukerne her inne tenker om problemstillingen. Det skrives mye om avsenders ansvar, så jeg syns det kunne vært interessant å høre synspunkter hva gjelder mottakers plikt til å begrense hva slags innhold hen eksponeres for. Takknemlig for alle svar 😌 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 28. januar 2021 Populært innlegg #34928 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Jeg tenker at samtidig som en hver selvsagt må skjerme seg mot ting de vet kan trigge, tenker jeg at vi som kollektiv - samfunnet - har et ansvar for å diskutere innholdet i mediene våre. Det jeg synes er verst i SOMe-debatten, er at de aller fleste influencere forbeholder seg retten til å publisere akkurat hva de vil - og til å IKKE delta i debatten om hvordan de påvirker. Jfr. debatten som ble forsøkt reist nå i januar om influencere som har reist på ferie/til utlandet og trosset smittevrnanbefalinger - og som etterpå ikke bare nekter å delta i debatten, men som også henger ut journalistene som forsøker å få dem på banen og gi dem tilsvarsrett. Jeg tenker at hvis folk nekter å uttale seg i mediene og ikke gidder å delta i debatten på annen måte enn å hevde i egne kanaler at de er urettferdig behandlet og utsatt for hets, så må debatten faktisk foregå uten dem. Selv om mediene altså har tradisjon for at tilsvarsretten og fremstillingen av en sak fra begge sider, fortsatt er det som er gjeldende. Men jeg tenker at når du livnærer deg av det du publiserer i SOMe, bør du ta ansvar på linje med andre medier. SLik er det ikke idag. Og influenceren har selvsagt ansvaret for alt det de publiserer. De har 100 % kontroll på innholdet i SOME og budskapet de sender ut. Hvis noen betaler deg noen millioner i året fordi du påvirker en gruppe kjøpesterke unge, har du stor påvirkning. Med det bør det følge et stort ansvar. De som bare vil ha pengene og mener folk må skjerme seg hvis de ikke tåler budskapet, har ganske slett moral, synes jeg. Og de oppfyller overhodet ikke det samfunnsansvaret vi alle har - men hvor de med mye makt også selvsagt har mer ansvar. Endret 28. januar 2021 av pøbelsara 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twistdott Skrevet 28. januar 2021 #34929 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg tror ikke hun eier skamvett i det hele tatt. Dess mer hun kan vise av kroppen sin, dess bedre synes nok både hun og LKE det er. Forstå det den som kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. januar 2021 #34930 Del Skrevet 28. januar 2021 @bab123 Stort sett er det nettopp argumentet om at «da kan du bare avfølge» som dukker opp hos influencere dersom de mottar kritikk. De fraber seg fullstendig å ta stilling til eget ansvar. I det perspektivet synes jeg dermed ikke at spørsmålet ditt er så interessant. Jeg er ikke med på en slik debatt hvor det er mottakeren som «bare kan slutte å følge» hvis det betyr at influenceren kan fortsette å toe sin hender. Jeg har jobbet med opplæring av unge mennesker i mange år, og mitt aller største fokus har vært på å få dem til å se hva slags ansvar enkeltmennesket har for hva slags samfunn vi får. Influencere i særdeleshet har påvirket samfunnet vårt siden det ble en greie. Det handler om alt fra hvordan deres inntreden har gjort at tradisjonelle medier mister annonsekroner og ikke lenger har finansielle muskler til å være gravende vaktbikkje i samfunnet til hvordan influencere påvirker følgere til å operere seg for å passe inn i det skjønnhetsidealet som presenteres. Så jo, alle voksne har et ansvar for hva de følger, men nei det fritar ikke influencere for deres ansvar. Det er også skjerpende jo flere du når ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. januar 2021 #34931 Del Skrevet 28. januar 2021 Syns de selv at det bildet hvor trusen syntes er fint mon tro. Ikke noe problem at truser synes, men det ser jo ut som et "uhell" hele bildet - i beste fall "uheldig" , men de velger altså å legge det ut allikevel. Svært lite flatterende vinkel å la trusa komme til syne iallefall. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 28. januar 2021 #34932 Del Skrevet 28. januar 2021 bab123 skrev (43 minutter siden): Fast leser som ikke har deltatt noe særlig i debatten, her. Jeg har tenkt på en ting: Lager en liten disclaimer først. Spørsmålet nedenfor knytter seg ikke til problemstillingene rundt eksponering av barn. Ingen barn fortjener å bli frarøvet sin digitale identitet. Det jeg ønsker meg er synspunkter på hva slags ansvar du mener mottakeren av markedsføring og annet innhold på sosiale medier har for å distansere seg fra eventuelt innhold som oppleves triggende, støtende, irriterende, ulovlig, ikke i henhold til vedkommendes moralske standarder osv. Når får et individ eventuelt et slikt ansvar (18 år? 14 år - når man kan opprette egne konti på sosiale medier?)? Hvor vidtrekkende vil i så fall et slikt ansvar være? Eksempel: Kvinne (22) har et krevende forhold til mat, kropp og vekt. Hun blir negativt påvirket av influencere som CBE som tilsynelatende fronter et høyt treningsvolum uten annet mål enn å forbli slank, samt lavkalorimåltider og lettkledde bilder med fokus på slankhet. Har du noen tanker om «ansvarsfordelingen» mellom avsender og mottaker i slike situasjoner? Jeg er helt enig i at influencere har et ansvar for hva de publiserer, men hva mener dere om mottakers ansvar for å avfølge, begrense bruk av SoMe (siden utforsk-siden på IG et et evigvarende virvar av halvnakne mennesker, nesten uansett hva slags konto man har) og lignende «tiltak»? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig på hva de ulike brukerne her inne tenker om problemstillingen. Det skrives mye om avsenders ansvar, så jeg syns det kunne vært interessant å høre synspunkter hva gjelder mottakers plikt til å begrense hva slags innhold hen eksponeres for. Takknemlig for alle svar 😌 Tenker dette fortjener en egen tråd slik at det ikke forsvinner i CBE-tråden 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 28. januar 2021 Populært innlegg #34933 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) bab123 skrev (1 time siden): Fast leser som ikke har deltatt noe særlig i debatten, her. Jeg har tenkt på en ting: Lager en liten disclaimer først. Spørsmålet nedenfor knytter seg ikke til problemstillingene rundt eksponering av barn. Ingen barn fortjener å bli frarøvet sin digitale identitet. Det jeg ønsker meg er synspunkter på hva slags ansvar du mener mottakeren av markedsføring og annet innhold på sosiale medier har for å distansere seg fra eventuelt innhold som oppleves triggende, støtende, irriterende, ulovlig, ikke i henhold til vedkommendes moralske standarder osv. Når får et individ eventuelt et slikt ansvar (18 år? 14 år - når man kan opprette egne konti på sosiale medier?)? Hvor vidtrekkende vil i så fall et slikt ansvar være? Eksempel: Kvinne (22) har et krevende forhold til mat, kropp og vekt. Hun blir negativt påvirket av influencere som CBE som tilsynelatende fronter et høyt treningsvolum uten annet mål enn å forbli slank, samt lavkalorimåltider og lettkledde bilder med fokus på slankhet. Har du noen tanker om «ansvarsfordelingen» mellom avsender og mottaker i slike situasjoner? Jeg er helt enig i at influencere har et ansvar for hva de publiserer, men hva mener dere om mottakers ansvar for å avfølge, begrense bruk av SoMe (siden utforsk-siden på IG et et evigvarende virvar av halvnakne mennesker, nesten uansett hva slags konto man har) og lignende «tiltak»? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig på hva de ulike brukerne her inne tenker om problemstillingen. Det skrives mye om avsenders ansvar, så jeg syns det kunne vært interessant å høre synspunkter hva gjelder mottakers plikt til å begrense hva slags innhold hen eksponeres for. Takknemlig for alle svar 😌 Jeg er helt uenig i det som synes å være premissene dine, ut fra ordvalget ditt. "Ansvarsfordeling" indikerer en slags symmetri mellom avsender og mottaker av stoffet en influencer publiserer. Slik er det jo ikke. Influenceren er en kommersiell medieaktør med stort nedslagsfelt og betydelig makt (i kraft av lesertall og inntjening), og en organisasjon i ryggen (egen virksomhet, management, annonsører, eventuelle bloggplattformer eller andre formidlere mellom annonsør og influencer). Vedkommendes ansvar må står i forhold til denne offentlige rollen, og inngår i en debatt om moderne (sosiale) medier. Mottakerens ansvar for å la seg påvirke (ut fra scenariet med spiseforstyrrelser som du beskriver) handler derimot i første rekke om det ansvaret hver og en som privatperson må ta for sitt eget liv og sin egen psykiske og fysiske helse. Det er en helt annen debatt om et helt annet tema, og ingen "vekting" eller ansvarsfordeling mellom de to typene ansvar gir noen mening. Endret 28. januar 2021 av Aricia 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. januar 2021 #34934 Del Skrevet 28. januar 2021 For noen dager siden postet hun tre bilde med teksten «living room» Umerket. Ble ikke overrasket over at noen spør om hvor de sentralt plasserte putene og pleddene var fra. CBE svarer selvfølgelig; to annonsører som hun har samarbeidet tett med tidligere. Troverdig at dette ikke er reklame. Not! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 28. januar 2021 #34935 Del Skrevet 28. januar 2021 CecilieX skrev (6 minutter siden): For noen dager siden postet hun tre bilde med teksten «living room» Umerket. Ble ikke overrasket over at noen spør om hvor de sentralt plasserte putene og pleddene var fra. CBE svarer selvfølgelig; to annonsører som hun har samarbeidet tett med tidligere. Troverdig at dette ikke er reklame. Not! Alle så jo at det var ment som reklame i utgangspunktet. Om man ikke ser det? 😶 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 28. januar 2021 #34936 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) 34? Ser mer ut som en 40 årig som holder seg godt. Influensere er virkelig dårlig reklame for alle disse «behandlingene« de utsetter seg for. Være seg botox, Restylane eller lipfillers. Det samme gjelder holywoodfruer og Kardashian klanen. Endret 28. januar 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 28. januar 2021 #34937 Del Skrevet 28. januar 2021 Hehehe, tidenes bursdagsbilder 😂 Dette er jo bare flaut.... ser de det ikke selv, eller er de helt fjerne???? 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærblå Skrevet 28. januar 2021 #34938 Del Skrevet 28. januar 2021 Uff ja det bursdagsbildet var kleint. Hele posituren ser bare merkelig ut. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twistdott Skrevet 28. januar 2021 #34939 Del Skrevet 28. januar 2021 Isild skrev (1 time siden): Syns de selv at det bildet hvor trusen syntes er fint mon tro. Ikke noe problem at truser synes, men det ser jo ut som et "uhell" hele bildet - i beste fall "uheldig" , men de velger altså å legge det ut allikevel. Svært lite flatterende vinkel å la trusa komme til syne iallefall. Jeg kan ikke tenke meg noen andre 34 åringer som sitter nystrigla all over, og tar bildet der trusa vises. Det et så blodharry. De synes nok det er greit, for det trekker følgere - så dette er så kalkulert som det kan få blitt . Jeg lurer på hva svigerforeldre, og annen familie tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 28. januar 2021 #34940 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) .... Endret 28. januar 2021 av MaleficentAurora Ble bare feil. Trekker det tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå