Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Jeg mener ikke noe, jeg stiller spørsmål :) For jeg synes akkurat denne formuleringen er veldig åpen.

Men for å legge den død i forhold til Netfit og BAlion så ser jeg nå at Netfit har en IG post den 8.09 hvor de annonserer av BAlion er deres nye samarbeidspartner. Altså et innlegg med tøyet som fokus. Og heller ikke dette er merket som reklame. Noe det jo helt klart skulle vært!

Men om den siste posten burde vært merket er jeg ikke 100% sikker på ;) 

Det kommer vel an på hva slags fokus man har, vil jeg si. Veilederen sier jo klart at hvis man er i tvil skal man merke. Så det blir ikke noe problem før man blir opphengt i å merke minst mulig, slik at man kan føre leseren bak lyset så ofte man kan. ;) 

Endret av Aricia
  • Liker 22
Skrevet (endret)
46 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Jeg mener ikke noe, jeg stiller spørsmål :) For jeg synes akkurat denne formuleringen er veldig åpen.

Men for å legge den død i forhold til Netfit og BAlion så ser jeg nå at Netfit har en IG post den 8.09 hvor de annonserer av BAlion er deres nye samarbeidspartner. Altså et innlegg med tøyet som fokus. Og heller ikke dette er merket som reklame. Noe det jo helt klart skulle vært!

Men om den siste posten burde vært merket er jeg ikke 100% sikker på ;) 

Både annonsører (herunder Balion) og influenser CBE, har ansvar for at man ikke skal lure på om det er reklame eller ikke. Så sett utifra det skal det merkes https://www.stoffmagasin.no/2020/10/18/overfladisk-gravejournalistikk-fra-nrk/  Sitat; «  Hvor er refleksjonene rundt at en gigantisk bransje gjemmer seg bak sprudlende, velkledde unge voksne som er lette å stole på? Hvor er refleksjonene rundt at annonseinnleggenes mål er å fremstå så lite som mulig som reklame?»

Endret av Lin11
Skrevet

Sier som Kristin Gjelsvik. Få hodet ut av egen ræv. 

• Liker 17
Skrevet
På 22.10.2020 den 22.16, Lin11 skrev:

Kan noen forklare meg denne idiotiske måten å merke reklame på? Det ene innlegget er merket som reklame, det andre er ikke. 

871C8B5E-6965-425E-8E60-BC15F436A1CD.jpeg

C6815413-C80E-4028-B266-7B17FFDFE834.jpeg

Forøvrig et godt eksempel på redigering av lys og skygge der kragebeina blir veldig fremhevet på det ene bildet, men ikke det andre. Riktignok ikke samme bildet, men åpenbart tatt med bare sekunders mellomrom. 

• Liker 8
Skrevet

Blir så skjønt når denne dama ikke er relevant lenger. Jeg kan ikke fatte og begripe hva som gjør henne interessant. Hun har jo overhode ingenting "ekstra". Døll kjedelig.

• Liker 31
Skrevet
På 19.10.2020 den 14.42, Klokkereim skrev:

Trump har mye penger, bruker brunkrem og har mange tilhengere (nesten halve Amerika) så han må jo gjøre mye riktig. Men er han en likandes kar fordet?

Heldigvis beholder han klærne på😅🙈

• Liker 18
Skrevet
8 timer siden, Clara80 skrev:

Blir så skjønt når denne dama ikke er relevant lenger. Jeg kan ikke fatte og begripe hva som gjør henne interessant. Hun har jo overhode ingenting "ekstra". Døll kjedelig.

For meg personlig er det helt merkelig at noen finner influencere inspirerende. (alt de sier og gjør er jo for å selge deg noe) 

Men; jeg tror nok at CBE vil holde skuta flytende en stund til. De når nok frem til mennesker som trenger å "drømme seg bort", noen finner vel en slags glede i å følge dette: "Vakker, fresh og sporty småbarnsmor. Delikat hjem, barn uten et hår på avveie, lykkelig ekteskap, "livet leker"

Mens vi andre ser det alvorlige i å bruke barna i reklamekanalene på den måten de gjør, et svært usunt fokus på "thinspo" og kropp, et uoppnåelig ideal, overforbruk og vanvittig sløsing, slurv med merking av reklame, og en ganske så oppstilt "hverdag" der alt er til salgs. 

• Liker 29
Skrevet
1 time siden, Isild skrev:

For meg personlig er det helt merkelig at noen finner influencere inspirerende. (alt de sier og gjør er jo for å selge deg noe) 

Men; jeg tror nok at CBE vil holde skuta flytende en stund til. De når nok frem til mennesker som trenger å "drømme seg bort", noen finner vel en slags glede i å følge dette: "Vakker, fresh og sporty småbarnsmor. Delikat hjem, barn uten et hår på avveie, lykkelig ekteskap, "livet leker"

Mens vi andre ser det alvorlige i å bruke barna i reklamekanalene på den måten de gjør, et svært usunt fokus på "thinspo" og kropp, et uoppnåelig ideal, overforbruk og vanvittig sløsing, slurv med merking av reklame, og en ganske så oppstilt "hverdag" der alt er til salgs. 

Ja, enig. Men det rareste er at all selvdiggingen og ikke minst storyene på insta fenger folk? Er det fordi det rett og slett er kleint å se på eller hva er det? Selvopptatthet forbinder jeg med å være usympatisk. 

• Liker 14
Skrevet
16 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, enig. Men det rareste er at all selvdiggingen og ikke minst storyene på insta fenger folk? Er det fordi det rett og slett er kleint å se på eller hva er det? Selvopptatthet forbinder jeg med å være usympatisk. 

Husker jeg nevnte i en annen tråd en gang at jeg ser at det er to typer influencere: De som vender kameraet mot seg, og de som vender kameraet fra seg. CBE, SE m.flvender konsekvent kameraet mot seg selv. At noen finner det inspirerende å se noen gjøre seg til foran kamera og pushe produkter gjennom hele dagen er helt merkelig for meg. 

Men, jeg tror en stor del av de som trykker seg gjennom storyene på IG er kritikere. Innrømmer at jeg selv titt og ofte trykker meg gjennom de - spesiellt hvis jeg har lest noe her i tråden som jeg "må få med meg". Det er nok mange som følger fordi det er kleint ja. 

Helt enig. Selvopptatthet er usympatisk. 

• Liker 33
Skrevet

Helt enig i det du skriver her. Jeg "følger med" (en gang iblant) fordi det er kleint. Det aller meste er uinteressant. Har aldri klikket likes på en eneste story eller instagrambilde. Kunne ikke falt meg inn. 

• Liker 11
Skrevet

Og: hvem er det som prøver å etterligne hvem på IS av Camilla pihl og CBE? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner konseptet. Jeg skjønner at hun selger en illusjon med lykkelig ekteskap, vakre barn, sprek/sexy/kreativ/morsom/god mor for å ha tyngde bak reklame for sminke, treningsklær, leker, dåsespray, undertøy, barneklær, sjokolade, leverpostei, vitaminer osv. 

Men de bildene hvor hun bare ser henført på seg selv i speilet uten noe annet budskap enn ‘se hvor vakker jeg er’ - de ser jeg ikke hensikten med. Hun mener altså at dette er noe vi bør se? Tight gap, struttende pupper og svulmende lepper... og henført smil. 

• Liker 36
Skrevet
15 timer siden, Zenhouse skrev:

Enig at det holder. Men da må hvertfall jeg ha tilbehør som ris el potet. 

Det er jeg enig i... Men da er det bare og koke litt potet eller ris for de som ønsker dette😀

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg skjønner konseptet. Jeg skjønner at hun selger en illusjon med lykkelig ekteskap, vakre barn, sprek/sexy/kreativ/morsom/god mor for å ha tyngde bak reklame for sminke, treningsklær, leker, dåsespray, undertøy, barneklær, sjokolade, leverpostei, vitaminer osv. 

Konseptet er sikkert vel og bra det, men utførelsen er absolutt ikke det, og jeg fatter fortsatt ikke at disse annonsørene får igjen utgiftene sine ved å sponse dette paret, for hvem kan la seg inspirere til å kjøpe alt av hva som blir reklamert for på bloggen/instagram?

• Liker 11
Skrevet
29 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men de bildene hvor hun bare ser henført på seg selv i speilet uten noe annet budskap enn ‘se hvor vakker jeg er’ - de ser jeg ikke hensikten med. Hun mener altså at dette er noe vi bør se? Tight gap, struttende pupper og svulmende lepper... og henført smil. 

Helt enig i dette. Ingen tvil om at hun/de rett og slett på sin måte hiver seg på "sex selger" de også. De velger ofte en litt dunkel belysning og med det har jeg tenkt at de forsøker å gjøre det "elegant, glamorøst og delikat". Sammen med barnebursdag, kosestund med barna og annen blogging fra privatliv, så blir det en Uelegant, IKKE-glamorøst og Udelikat suppe alt sammen. Men de tror nok selv at de er sofistikerte. 

De ser nok på seg selv som hevet over det f.eks SE holder på med (wet T-shirt på tennisbanen, forførerinne foran slottet og "skræve" i kornåker osv. 

• Liker 17
Gjest Tannbein
Skrevet

Svære, krøllete duker på Halloweenbordet til barna, inspirert av Villa Paprika? Hun brukte åpenbart mye mer tid på hår, sminke og antrekk (hello boobies!) til seg selv enn på bordet til barna hvert fall, uten at det nødvendigvis er noe galt med det. Et sånt "halloween"bord klarer nok de fleste å raske sammen på 5 minutter, men CBE er forhåpentligvis for opptatt med Omvendt Julenisse til å pøse ut interiørinnlegg 🤞

Skrevet
25 minutter siden, Tannbein skrev:

Svære, krøllete duker på Halloweenbordet til barna, inspirert av Villa Paprika? Hun brukte åpenbart mye mer tid på hår, sminke og antrekk (hello boobies!) til seg selv enn på bordet til barna hvert fall, uten at det nødvendigvis er noe galt med det. Et sånt "halloween"bord klarer nok de fleste å raske sammen på 5 minutter, men CBE er forhåpentligvis for opptatt med Omvendt Julenisse til å pøse ut interiørinnlegg 🤞

Er omvendt julenisse igang? De kan forvente seg et stort  trøkk i år pga Covid-19.

Skrevet
19 minutter siden, Lin11 skrev:

Er omvendt julenisse igang? De kan forvente seg et stort  trøkk i år pga Covid-19.

Tror det bare er @Levina som har sett at CBE.no er i full gang med omvendt julenisse? Jeg har ikke fått med meg noe selv om det bare er 2 måneder til juleaften og det burde være full rulle i alle kanaler. 

• Liker 23
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Lin11 skrev:

LKE skilter med at han er grunnlegger av Omvendt Julenisse Østfold på Instagram så jeg regner da med at de er i full gang. Det er et kjempebra prosjekt og jeg håper de lærte av feilene fra i fjor, spesielt det hårreisende opplegget hvor de fikk folk i området til å sende dem søknader for å greie ut om hvor dårlig råd de hadde, for så å granske dem i sosiale medier etterpå for sjekke om de jugde eller ikke 😳 Men nå er de klokere, får vi tro.

Endret av Tannbein
Skrevet
1 minutt siden, Tannbein skrev:

LKE skilter med at han er grunnlegger av Omvendt Julenisse Østfold på Instagram så jeg regner da med at de er i full gang.

Men det som i denne sammenhengen er trumfkortet til CBE.no er at de har stor følgerskare som de kan engasjere i det veldedige arbeidet. Så hvorfor bruker de ikke det? Hvorfor er det helt stille om dette ellers så gode initiativet? Tiden før jul går fort og skal leserne rekke å engasjeres og bli med må de sette i gang. 

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...