Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Kollontaj skrev:

CBE.no og Treasures står for alt jeg mener er negativt med SoMe som bransje; forskjønning av virkelighet og kropp som skaper kunstige behov og unødig kroppspress (selv influencerne ser ikke ut som på bildene til tross for timesvis med trening og tid på badet hver dag), miljøverstinger, klimaproblematisk, konsumpushere, juks og bedrag med reklame, ekstremforbruk og eksponering av barn. 

Glemte: arkaisk kvinnesyn, stort sett fremvisning av WP (glemmer ikke Mexicoferien...)

Enig, og det er nok derfor denne tråden er den største her på KG. Hun er en av de virkelig store, en av de første, og også en av de influenserne som inneholder alt av hva man kan kalle negativ påvirkning. 

Mye av det som kommer frem i denne tråden er ikke bare rettet mot CBE som influenser, men mot hele bransjen også. Hun er på en måte et symbol på denne bransjen for mange. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På alle punktene feiler CBE ubeskrivelig ofte. Det skjer så ofte at man forbinder ikke henne med det positive, men med det negative. Selv om hun gjør positive ting inni mellom så forsvinner det veldig fort. Dessverre 

1. Som influencer jobber du for å påvirke andres holdninger og handlinger.  Du må være flink med sosiale medier, kunne jobbe i redigeringsprogrammer og bør ha god kjennskap til produktet og annonsøren du markedsfører for. 

2. Når du jobber med markedsføring, også på dine egne profiler i sosiale medier, må du følge markedsføringsloven. Forbrukertilsynet fører tilsyn med at reglene for merking av reklame og sponsede innlegg følges.

3. Som influencer bør du være målrettet, analytisk, initiativrik og god til å bygge tillit. Du må være salgs- og resultatorientert og ha høy arbeidskapasitet.  Det er en fordel å være god til å samarbeide og ha lett for å komme i kontakt med folk. 

4. Bilderedigeringsprogram kan være fint for å justere lys, farger og utsnitt, men unngå å endre kroppsstørrelse eller fasong.

5. Del gjerne mat og treningsinspirasjon, men vær flink til å understreke hvem det er ment for, at ikke alle løper like fort, veier like mye eller i det hele tatt trenger å endre noe. 

6. Fokuser heller på treningsgleden fremfor hvor langt du selv løper og hvor mange repetisjoner du tar.

Skriv gjerne om klær, men unngå å skrive hvilken klesstørrelse du bruker.

https://sunnfornuft.unitedbloggers.no/

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MaleficentAurora skrev:

På alle punktene feiler CBE ubeskrivelig ofte. Det skjer så ofte at man forbinder ikke henne med det positive, men med det negative. Selv om hun gjør positive ting inni mellom så forsvinner det veldig fort. Dessverre 

1. Som influencer jobber du for å påvirke andres holdninger og handlinger.  Du må være flink med sosiale medier, kunne jobbe i redigeringsprogrammer og bør ha god kjennskap til produktet og annonsøren du markedsfører for. 

2. Når du jobber med markedsføring, også på dine egne profiler i sosiale medier, må du følge markedsføringsloven. Forbrukertilsynet fører tilsyn med at reglene for merking av reklame og sponsede innlegg følges.

3. Som influencer bør du være målrettet, analytisk, initiativrik og god til å bygge tillit. Du må være salgs- og resultatorientert og ha høy arbeidskapasitet.  Det er en fordel å være god til å samarbeide og ha lett for å komme i kontakt med folk. 

4. Bilderedigeringsprogram kan være fint for å justere lys, farger og utsnitt, men unngå å endre kroppsstørrelse eller fasong.

5. Del gjerne mat og treningsinspirasjon, men vær flink til å understreke hvem det er ment for, at ikke alle løper like fort, veier like mye eller i det hele tatt trenger å endre noe. 

6. Fokuser heller på treningsgleden fremfor hvor langt du selv løper og hvor mange repetisjoner du tar.

Skriv gjerne om klær, men unngå å skrive hvilken klesstørrelse du bruker.

https://sunnfornuft.unitedbloggers.no/

Jeg vil faktisk påstå at hun feiler hver eneste dag, flere ganger og det verste av alt er at hun ikke lærer noen ting. Læringskurven er helt flat og heller nedadgående. Stusselig.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 123Frustrert skrev:

Jeg vil faktisk påstå at hun feiler hver eneste dag, flere ganger og det verste av alt er at hun ikke lærer noen ting. Læringskurven er helt flat og heller nedadgående. Stusselig.

Ja, hun har jo feilet fra første dag. Hun gjør jo overhode ikke noe riktig og ikke er hun flink. Ikke forstår jeg at hun har kunnet leve av dette i 11 år og tjene millioner. Er nok bare feil det også. Godt vi er så opplyste og vet hva som er riktig i denne tråden. Og ikke er vi bitre eller misunnelige heller. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Levina skrev:

Ja, hun har jo feilet fra første dag. Hun gjør jo overhode ikke noe riktig og ikke er hun flink. Ikke forstår jeg at hun har kunnet leve av dette i 11 år og tjene millioner. Er nok bare feil det også. Godt vi er så opplyste og vet hva som er riktig i denne tråden. Og ikke er vi bitre eller misunnelige heller. 

Så fint vi er enige!!
Bortsett fra at du er misunnelig og bitter da, det er jeg langt fra. Jeg føler meg heldig som kan gå på jobb hver dag og tjene penger på noe samfunnsnyttig og ikke minst ærlig. Og kjempe heldig at jeg ikke er så glad i penger at jeg trenger å selge barna mine og egen kropp. Jeg føler meg også veldig heldig at Kroppen og utseende ikke er alt for meg og at jeg ikke måler vellykket het etter utseende og hvor mye penger man tjener. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Ja, hun har jo feilet fra første dag. Hun gjør jo overhode ikke noe riktig og ikke er hun flink. Ikke forstår jeg at hun har kunnet leve av dette i 11 år og tjene millioner. Er nok bare feil det også. Godt vi er så opplyste og vet hva som er riktig i denne tråden. Og ikke er vi bitre eller misunnelige 

Trump har mye penger, bruker brunkrem og har mange tilhengere (nesten halve Amerika) så han må jo gjøre mye riktig. Men er han en likandes kar fordet?

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg-Eriksen tar selfier av datteren og seg selv mens de kysser på munnen for så å spre det på Internett. Har disse barna ingen privatliv ??

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Kan CBE.bo gjøre noe riktig? Ja, hun kan:

Merke reklame tydelig og riktig og avstå fra å bruke smutthull i regelverket

Drive forretning uten å bruke private øyeblikk og krenke integriteten til egne barn i kommersiell virksomhet

Gå foran som et godt eksempel og utvikle nye forretningskonsept innen bærekraft for influencervirksomheter

Ikle publisere innlegg som bidrar til kroppspress og thinspo

Men gjør hun det? 
Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Levina skrev:

Ja, hun har jo feilet fra første dag. Hun gjør jo overhode ikke noe riktig og ikke er hun flink. Ikke forstår jeg at hun har kunnet leve av dette i 11 år og tjene millioner. Er nok bare feil det også. Godt vi er så opplyste og vet hva som er riktig i denne tråden. Og ikke er vi bitre eller misunnelige heller. 

Dette fremstår som et furtent og umodent bidrag som ikke tilfører debatten noe nytt. i tillegg reagerer jeg på fokuset ditt: "Å tjene millioner." Treasures tjener til salt på maten, men ikke så voldsomt mye mer enn det andre med god inntekt gjør. Men det er måten det gjøres på som klinger hult og kynisk for meg. Gjennom utlevering og eksponering av egne ikke-samtykkekompetente barn, manglende merking av reklame i alle kanaler, kroppspress, seksualisering og objektivisering av kropp, redigering, oppstilthet og massiv filterbruk, blant annet. Ingenting av dette har noen samfunnsnytte, og folk flest klarer seg fint uten forbrukshysteriet på produktene hun så velvillig poserer med. Treasures opererer hele tiden i bakvendtland uten noen utvikling til det bedre, og det fremstår som om hele konseptet deres har stagnert i en tid langt tilbake. Dette sammen med et tilsynelatende infantilt oppheng i en lugg som bare en fjortis kan.

Er denne fremstillingen av familielivet i Særp på alle bedriftens kanaler verdt det?

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg Eriksen med ektemann kan gjerne selge sand i Sahara for min del. Men den kyniske og kalkulerende måten man bruker egne barn i kommersielle sammenhenger og den manglende respekt for at forbrukeren har rettigheter er ikke ok. Mange rike mennesker der ute som har tjent penger på en ugrei måte, og det er virkelig ikke et parameter på suksess.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, 123Frustrert skrev:

Så fint vi er enige!!
Bortsett fra at du er misunnelig og bitter da, det er jeg langt fra. Jeg føler meg heldig som kan gå på jobb hver dag og tjene penger på noe samfunnsnyttig og ikke minst ærlig. Og kjempe heldig at jeg ikke er så glad i penger at jeg trenger å selge barna mine og egen kropp. Jeg føler meg også veldig heldig at Kroppen og utseende ikke er alt for meg og at jeg ikke måler vellykket het etter utseende og hvor mye penger man tjener. 

Nå må du lese hva jeg skriver da. Hverken jeg eller andre er bitre eller misunnelige, og selvfølgelig ikke du heller. Skulle tatt seg ut, vi har da integritet og selvinnsikt.  Vi er tolerante for andre mennesker og så er vi heller ikke dømmende. Det er så viktig å forstå at i samfunnet trenger vi alle typer yrker. Kjempefint at du er fornøyd med jobben din, det samme er CBE, som elsker sin jobb. Noen er lærere og andre er influencere som inspirerer og gir underholdning.  Det er viktig med noen avbrekk i hverdagen, og som du skriver så er du heldig at du har en jobb, skulle tatt seg ut å bare sitte her inne.  Så bruker du litt tid på å følge CBE sine kanaler, så det er jo flott at hun gir deg noe.
 

At ditt utseende ikke er altoppslukende  er jo betryggende å høre, da har du jo noe felles med CBE. Det er så godt at det finnes kvinner som er positive til andre kvinner. Vi er en fin gjeng her inne dere. Barna våres er heldige som har oss som gode forbilder! 

Endret av Levina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
17 minutter siden, Levina skrev:

Nå må du lese hva jeg skriver da. Hverken jeg eller andre er bitre eller misunnelige, og selvfølgelig ikke du heller. Skulle tatt seg ut, vi har da integritet og selvinnsikt.  Vi er tolerante for andre mennesker og så er vi heller ikke dømmende. Det er så viktig å forstå at i samfunnet trenger vi alle typer yrker. Kjempefint at du er fornøyd med jobben din, det samme er CBE, som elsker sin jobb. Noen er lærere og andre er influencere som inspirerer og gir underholdning.  Det er viktig med noen avbrekk i hverdagen, og som du skriver så er du heldig at du har en jobb, skulle tatt seg ut å bare sitte her inne.  Så bruker du litt tid på å følge CBE sine kanaler, så det er jo flott at hun gir deg noe.
 

At ditt utseende ikke er altoppslukende  er jo betryggende å høre, da har du jo noe felles med CBE. Det er så godt at det finnes kvinner som er positive til andre kvinner. Vi er en fin gjeng her inne dere. Barna våres er heldige som har oss som gode forbilder! 

Kan folk i denne tråden la være svare på slike helt åpenbare krangleinnlegg? Hva skjer med netfit? Og hva skjer med omvendt julenisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tannbein skrev:

Kan folk i denne tråden la være svare på slike helt åpenbare krangleinnlegg? Hva skjer med netfit? Og hva skjer med omvendt julenisse?

NetFit kommer snart. Omvendt julenisse i 2020 er under planlegging. Så du har noe å glede deg til da! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tannbein skrev:

Kan folk i denne tråden la være svare på slike helt åpenbare krangleinnlegg? Hva skjer med netfit? Og hva skjer med omvendt julenisse?

Omvendt julenisse? I disse koronatider virker det mye viktigere med inntekter man får fra lettkledde bilder og kolleksjon fra mymuse. Men det er hun vel ikke alene om. Hvor mange er det som har kolleksjoner gående nå?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tannbein skrev:

Hva skjedde med netfit egentlig? Ga de opp hele greia?

Lurer jeg på også. Ikke så lenge siden de hadde ny fotoshoot hvor de på 6 (?) timer fikk gjort på nytt alt de hadde fra før på grunn av ny samarbeidspartner. Har det skjedd noe mer? Jeg har bare sett umerket reklame for treningstøy og veldig lite annet. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Levina skrev:

NetFit kommer snart. Omvendt julenisse i 2020 er under planlegging. Så du har noe å glede deg til da! 

Hvor står ny Netfit-lanseringsdato? Den første var vel for noe år siden.
Andre omvendt julenisse har vært i gang en god stund allerede. Mens CBE virker bakpå. Om bare to måneder må tross alt være ferdig levert. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...