Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg skjønte det. Det jeg mener, er at hun har samarbeid som hun får godt betalt for, og derfor bør vi som leser, alltid være kritiske når hun viser frem noe - særlig når det er fokus på noe over mange innlegg og over lang tid. 

Jeg antar alltid at alt som vises frem og elskes av både CBE og andre influencere, er kjøpt og betalt. 

Aha, sånn ment ja. Ja det er jeg enig med deg. Jeg skal ha det i minnet til neste gang.

  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse dagene med Norgesglass-fokus, har jo vist at hun oppnår et vilt engasjement til og med på helt meningsløse innlegg. Til og med to kaffekopper som er stablet slik at de sitter sammen, skaper engasjement fra leserne. Hun har dokumentert dette store engasjementet og vil helt sikkert bruke det for alt det er verdt for potensielle samarbeidspartnere. Det er vi/de som engasjerer seg som er produktet hun selger til oppdragsgiverne sine.

Derfor er det viktig å snakke om hva dette er, hva vi utsettes for og hvordan denne bransjen virker. 

Jeg liker ikke kynisk utnytting. Lev gjerne av reklame - men vær redelig og fortell alle som ser reklamen at det er reklame. Og hold ungene utenfor denne sammenblandingen av kommers i familiens dagligliv. 

 

  • Liker 45
Skrevet (endret)
39 minutter siden, Twistdott skrev:

Snart kommer det reklame for Norgesglass 

Vi har allerede vært utsatt for reklame for norgesglass over lengre tid. Det er utrolig naivt å tro noe annet. Hvis hennes some er verdt minst 10.000/dag, er det merkverdig og utrolig lite forretningssmart å gi bort norgesglassreklame i tre døgn. Jeg tror ikke på at dette ikke er reklame. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 27
Skrevet (endret)
12 minutter siden, pøbelsara skrev:

Vi har allerede vært utsatt for reklame for norgesglass over lengre tid. Det er utrolig naivt å tro noe annet. Hvis hennes some er verdt minst 10.000/dag, er det merkverdig og utrolig lite forretningssmart å gi bort norgesglassreklame i tre døgn. Jeg tror ikke på at dette ikke er reklame. 

Hva med skjult reklame da?

Er da bare å ta twentyfour som ett eksempel fra høstferien.

Endret av MaleficentAurora
Tilføyelse
  • Liker 1
Skrevet

I følge regelverket, så skulle Twentyfour-innleggene vært merket. Jeg tror de spekulerer i å merke så lite som mulig. Det henger ikke på greip at det nesten ikke er noe reklame hos henne, men at hun likevel både viser frem en hel rekke produkter i ett eneste kjør og i tillegg altså tjener fett. 

  • Liker 30
Skrevet
5 timer siden, pøbelsara skrev:

Og dessuten - hvem i all verden har en vanndispensere på fem liter på et treningsrom det er en eller to personer som bruker? Hvem vil drikke lunkent, noen-dager-gammelt-vann når de trener? 

 

Har også lurt på hvor fristende det døde lunkne vannet er..

  • Liker 17
Skrevet (endret)

Det glemte å nevnes at CBE måtte spørre følgerne sine om hun skulle ha knestrømper til eller ikke ang oktober autfitn sin.. ......

(Vedlegget dokumentasjon så man ikke blir anklaget for påstander og spekulasjoner)

*screenhots og kan derfor  ikke linkes til*

 

 

20201010_191811.jpg

Endret av MaleficentAurora
Dokumentasjon Tilføyelse
  • Liker 4
Skrevet
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Det glemte å nevnes at CBE måtte spørre følgerne sine om hun skulle ha knestrømper til eller ikke ang oktober autfitn sin.. ......

(Vedlegget dokumentasjon så man ikke blir anklaget for påstander og spekulasjoner)

*screenhots og kan derfor  ikke linkes til*

 

 

20201010_191811.jpg

Det er så beregnende at det nesten er imponerende. 

  • Liker 14
Skrevet (endret)
10 timer siden, Halle-Palle skrev:

Jeg er i utgangspunktet enig, men det er jo ikke noen god reklame da? To kopper som ‘sitter fast’? 

Og den vanndunken er jo også et kroneksempel på ting som er anskaffet for syns skyld og ikke pga nytteverdi. 

De trener i kjelleren. Jeg tipper det går ti ganger raskere å ta med en vannflaske med friskt vann enn å fylle opp 5-literen for en økt 🙄

 

Hun har hatt Norgesglass-reklame tidligere. Også for nevnte vanndispenser.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-caroline-berg-eriksen/?do=findComment&comment=16750115

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156896172855721&id=220568945720

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155361790888474&id=168343568473

https://www.carolinebergeriksen.no/2012/03/09/na-kan-du-se-brudekjolen-min-live/

Endret av Revenge o'Cavatina
lenker
  • Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg fikk Norgesglass-reklame i feeden min på IG i dag, så det tyder kanskje også på at de har en reklamekampanje på gang i sosiale medier?

Endret av Aricia
  • Liker 17
Skrevet (endret)
2 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det er 3 Norske som står bak merkevaren Norgesglass. De eier Hadeland Glassverk, Porsgrund Porselænsfabrik og Christiania Glasmagasin, samt cruiseselskapet Seadream Yacht Club. Ser ut som det har vært samarbeid mellom CBE og 3 Norske gjennom flere år.  Flere av merkevarene CBE jevnlig viser frem når hun dekker bord føres av Christiania Glasmagasin. F.eks. Wedgwood, Kosta Boda, Iittala, Hardanger Bestikk og Royal Copenhagen. Noe er sikkert tilfeldig, men alt? Det tror jeg ikke på et sekund. Akkurat som jeg nekter å tro at de gitt bort reklame til Hotel Continental i årevis.

Endret av Christiane_W
La til litt
  • Liker 35
Gjest Professor Hvasadu
Skrevet

De må gjerne fortsette dette sirkuset, om det er så vanvittig betydningsfullt for dem. Som flere sikkert har nevnt tidligere, så er et visst nivå av redelighet viktig, uansett hva slags bransje du driver i. Man skal rett og slett ikke holde folk for narr. Synes denne bloggen ofte har et ganske uheldig sammensurium av familie, snikreklame, høyst diskutable idealer og generell visvas. Tydeligere retningslinjer ville ikke skadet. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Christiane_W skrev:

Det er 3 Norske som står bak merkevaren Norgesglass. De eier Hadeland Glassverk, Porsgrund Porselænsfabrik og Christiania Glasmagasin, samt cruiseselskapet Seadream Yacht Club. Ser ut som det har vært samarbeid mellom CBE og 3 Norske gjennom flere år.  Flere av merkevarene CBE jevnlig viser frem når hun dekker bord føres av Christiania Glasmagasin. F.eks. Wedgwood, Kosta Boda, Iittala, Hardanger Bestikk og Royal Copenhagen. Noe er sikkert tilfeldig, men alt? Det tror jeg ikke på et sekund. Akkurat som jeg nekter å tro at de gitt bort reklame til Hotel Continental i årevis.

Det har vært flere tilfeller der cbe beskriver å impulsivt å ha poppet innom lokale butikker for å låne fullt service for å dandere spisestuebordet, der hun ved henvendelser beskriver å ha pakket alt ned og kjørt servicet tilbake til utlånsbutikken uten større viderverdigheter.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156896172855721&id=220568945720

 

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 10
Skrevet

Synes det er snodig at ei dame på over 30 år legger ut «fylle Snap» av en privat fest. Jeg synes det vitner til at hun legger ut alt som skjer i livet på some. Det er da virkelig ingen grunn til p legge ut disse bildene!

  • Liker 17
Skrevet

Det å filme andre er helt greit. Men at hun selv blir filmet, ja da står ikke verden til påsken.. Hun er virkelig fæl med snikfilming uavhengig om det er barn, voksne eller dyr.

  • Liker 17
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)

Jeg syns det blir for dumt å skrive her inne "hvem syns det er interessant med de to koppene" når Caroline viser frem dusinvis med meldinger hun har fått om nettopp de to koppene. Som noen skriver her så bruker hun sikkert dette engasjementet for å tiltrekke seg flere annonsører. Det som er kleint og flaut er hvordan så trivielle ting kan engasjere så mange voksbe mennesker.

Jeg tror Caroline fremstiller seg enkel og dum fordi folk trenger å se på enkel og dum underholdning for å stresse ned. Men det folk ikke skjønner er at hverdagen er stressende nettopp på grunn av folk som Caroline, som fronter kroppshysteri, kjøpehysteri, ekstremfeiring av alle høytider, trening hver eneste dag og fremstilling av "perfekte" barn. Hun kan enkelt fake et slikt liv gjennom kameralinse og skjønnhetsfiltere, da både hun og mannen har som heltidsjobb å skape denne illusjonen i sosiale medier. Men sunn påvirkning er det hvert fall ikke, det skaper faktisk bare enda mer stress, dårlig samvittighet og følelse av utilstrekkelighet da folk flest har 80 timer mindre per uke enn Caroline og Lars Kristian på å oppnå disse tingene. Dermed trenger man hjernedød underholdning for å roe ned, som å "vri" hjernen for å finne svar til Caroline på om man må ha knestrømper til oktoberfest-kjolen eller ikke. Det er rett og slett en ond sirkel som gjør folk både dummere og mer stressa. Og her syns jeg det er helt greit å gå direkte på denne bedriften da det er de selv som mener de er kjernesunne forbilder. Dette har f eks aldri Sophie Elise påberopt seg å være.

Endret av Tannbein
Skrevet (endret)

På United Influences (UI) er det listet opp samarbeidende firmaene til UI. Disse firmaene har vi på ulike måter fått presentert hyppig og på ulike måter i alle kanalene til CBE. CBE vil måtte fronte disse firmaene for å kunne opprettholde sin avtale med UI så lenge hun er en del av bloggerne til UI.

UI har også beskrevet kundecase, der vi får innblikk i hvordan det jobbes, og flere av samarbeidene CBE har vært involvert i beskrives der.

 

Kanalene hennes er bare reklamekanaler, og alt som presenteres skal føre til salg. På den måten får hun inntekt. Det hele er nøye planlagt.

Det ser imidlertid ut som at CBE har fått ny markedsførings-/salgsperson. Noen som vet?

 

Endret av Mrs Bella
  • Liker 8
Skrevet

Det med å liksom spørre følgerne til råds, legge ut poll i stories etc på IG er et velbrukt og patetisk triks for å få mer aktivitet i kommentarfeltet og stige i algoritmene. 

Det må trigge et eller annet i oss alle, for det er lett å se at det virker - folk iler til for å komme med synspunkter, råd og personlige anekdoter om de mest idiotisk oppkonstruerte problemstillinger.

  • Liker 17
Gjest Tannbein
Skrevet
5 minutter siden, Aricia skrev:

Det med å liksom spørre følgerne til råds, legge ut poll i stories etc på IG er et velbrukt og patetisk triks for å få mer aktivitet i kommentarfeltet og stige i algoritmene. 

Det må trigge et eller annet i oss alle, for det er lett å se at det virker - folk iler til for å komme med synspunkter, råd og personlige anekdoter om de mest idiotisk oppkonstruerte problemstillinger.

Ja, det er et eldgammelt triks. Jeg har i min tid fulgt mange matbloggere, og et klassisk triks er å spørre "would you eat cupcake no 1, no 2 or no 3??" for eksempel. Det er så tydelig at Caroline og Lars Kristian stort sett lever i instagram-land og får lite påfyll fra den virkelige verden, for det er så himla unorsk med åpenlys selvdigging. I likhet med pilotfrue Julianne så fremstiller de seg selv veldig "korte" (Caroline hadde ikke engang fått med seg den nasjonale busstreiken og viser åpenlyst at hun bryter coronaregler over en lav sko) og det er jo ikke noe de tjener på i lengden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...