Klink Skrevet 16. september 2020 #28061 Skrevet 16. september 2020 4 minutter siden, Halle-Palle skrev: Ok. Gjelder dette alle aspekt i livet? Northug kjørte for fort, men andre kjører fortere? Giske tafset på ungjenter, men andre voldtar? CBE eksponerer barna, men andre selger barna på the Dark web? Få ting kan kritiseres fordi det er andre som er verre. Det samfunnet vil ikke jeg leve i. Selvfølgelig kan vi ikke se sånn på det. Jeg ser ikke at det cbe gjør når det gjelder barna er så forferdelig. Jeg ser at det flere andre gjør er kritikkverdig, men ut fra det jeg ser fra cbe når det gjelder barn , så lurer jeg på om akkurat det med eksponering av barn er så galt ? Og når det gjelder de knekkebrødene, nå har hun lagt ut en tallerken med noe som så ut som svært næringsrik mat? 4
Klink Skrevet 16. september 2020 #28062 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, MaleficentAurora skrev: At andre bloggere/influencere er så mye verre enn CBE er ikke ett relevant eller nyttig argumentasjon når tråden her handler om CBE&co virksomhet. Det skal sies at jeg selv har brukt Funkygine som ett par eksempler i mine kommentarer ang CBE. Og det var for vise fram forskjellen på hvordan man kan utgjøre en bedre forretnings virksomhet uten å alltid spille på kropp og sex. La meg nå ta ett teit eksempel nå; CBE klippet seg lugg og la ut bildet av det 19.aug. fikk 4,317 likes. La så ut nytt den 25.aug og fikk 3,039 likes. Igjen den 2.sep fikk 3,248 likes. Og så prøvde igjen for 6 dager siden å fikk 1,835 likes Da funkygine la ut bildet 6.sep at hun hadde klippet seg en korter bob så fikk hun slårende 74,510 likes. Poenger med dette er at Funkygine gjør ikke mye ut av seg for å få likes. Selvsagt så slår en nydelig bob klippet hår mot en kjedelig pannelugg som man har sett. Også ser man at Funkygine tar opp viktige saker som folk flest kjenner seg igjen eller synes er viktig å utgjøre mindre tabulagt. Jeg har enda til gode og se at CBE engasjere seg i viktige saker som er samfunnsviktig å få belyst mer om. Hva med omvendt julenisse? Er vel smak og behag om den «nydelige» Bobfrisyren mot den «kjedelige» panneluggen ? Noe vil kanskje brukt adjektivene annerledes. 6
MaleficentAurora Skrevet 16. september 2020 #28063 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, Klink skrev: Hva med omvendt julenisse? Er vel smak og behag om den «nydelige» Bobfrisyren mot den «kjedelige» panneluggen ? Noe vil kanskje brukt adjektivene annerledes. Det var et eksempel. Om du ikke skjønte det, så er det greit. Jeg kommer ikke til å forklare det for deg. Når det gjelder omvendt julenisse så gjorde CBE det for få bokt på all den kritikken hun hadde mottatt tidligere på noe annet. Husket ikke nå hva det var. Men det står sikkert i tråden om det i sammheng med hennes omvendt julenisse prosjekt. 6
Klink Skrevet 16. september 2020 #28064 Skrevet 16. september 2020 4 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Det var et eksempel. Om du ikke skjønte det, så er det greit. Jeg kommer ikke til å forklare det for deg. Når det gjelder omvendt julenisse så gjorde CBE det for få bokt på all den kritikken hun hadde mottatt tidligere på noe annet. Husket ikke nå hva det var. Men det står sikkert i tråden om det i sammheng med hennes omvendt julenisse prosjekt. Fordi eksempelet var rimelig dårlig ! Det med omvendt julenisse er rene spekulasjoner. 8
MaleficentAurora Skrevet 16. september 2020 #28065 Skrevet 16. september 2020 (endret) 4 minutter siden, Klink skrev: Fordi eksempelet var rimelig dårlig ! Det med omvendt julenisse er rene spekulasjoner. Jeg skrev tross alt at det var ett TEIT eksempel jeg skulle komme med🤭 Det er nå din formening og ikke mine. Endret 16. september 2020 av MaleficentAurora 2
Klink Skrevet 16. september 2020 #28066 Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Jeg skrev tross alt at det var ett TEIT eksempel jeg skulle komme med🤭 Det er nå din formening og ikke mine. Det var ikke et teit eksempel det var et eksempel uten særlig hold i det hele tatt. i tillegg kom du med din mening om hvilken frisyre som er finest. Selvfølgelig får funkygine flere likes, cbe er gammelt nytt og har sjeldent noe spes interessant å komme med, det er jeg enig i. 3
Populært innlegg Ultiva Skrevet 16. september 2020 Populært innlegg #28067 Skrevet 16. september 2020 (endret) 5 timer siden, Lana01 skrev: Dette har jeg svvart på før. Ønsker ikke å diskutere dette ang spesifikke barn,men kan ta kort på generelt grunnlag. Jeg er ikke så svart/hvit som de fleste i denne tråden. Jeg er mer opptatt av hva som deles en til hvor mange.det deles til. som hvis barnet blir krenket/ydmyket. Et bilde som mor (eller far) deler på FB med sine 200 venner kan være langt mer skadelig, en masse bilder som blir delt SOME med langt flere følgere.Skadevirkningen det evnt vil medføre er vansklig å forutsi, men som sagt tenker jeg hva som deles er verre. og at SOME bransjen har kommet for å blir Det er svært mange som deler mye, så de er ikke alene om det, ( det alminneliggjøre)s svært få vil nok reagere på bilder som ble delt i en bursdag for mange år siden, uten at det nødvendigvis gjør det riktig å dele av den grunn Personlig deler jeg svært lite av mine barn i SOME( som forøvrig er eldre, og blir spurt) Jeg har som sagt ingen problemer med at dette blir diskutert på generelt grunnlagt i tråden som omhandler dette, men gremmes av tråder som denne. Og jeg håper at barna til de bloggrene som blir omtalt her på forumet ikke kommer til å lese disse trådene en dag. Jeg deler din oppfatning av at jo mer krenkende utlevering, jo verre er det. De gangene jeg har kommet over filming av barn på f eks YouTube eller i Facebook-videoer, eller f eks America's Funniest Home Videos, hvor barn filmes mens de er redde, sinte, syke eller blir latterliggjort; det provoserer meg voldsomt. Og jeg tar meg i å ønske at noen burde filme den som har lagt ut videoen i nøyaktig samme situasjon; syk med snørr i hele fjeset, under et raserianfall eller sittende på wc. For det er overhodet ikke greit; det er dypt krenkende og det formelig lyser uvitenhet og mangel på empati av slike videoer. Jeg syns likevel at det er like ugreit når CBE deler filmsnutt nr 3000 eller bilde nr 5000 av sine barn i sosiale medier, og her har jeg institusjoner som Kripos, UNICEF, Datatilsynet og Barnekonvensjonen i ryggen. Disse institusjonene er klare på at barn har rett til å skjermes mot uvilkårlig innblanding i sine liv, og de har rett til å forme sin egen digitale identitet. CBE (og andre influensere) trosser offisielle anbefalinger og råd fra nevnte organisasjoner når de daglig velter ut nytt film- og bildemateriale av barna sine. Vi VET ikke hva det gjør med barn å bli utlevert på internett til hundretusenvis av fremmede, annet enn at barna som er gamle nok til å si i fra velger å si NEI (jamfør f eks tenåringsbarna til Anne Brith Davidsen og Camilla Øvestad). Vi ser også et økende antall tilfeller i utlandet hvor barn går til sak mot sine foreldre pga utlevering på internett (dokumentert litt tidligere i tråden). Massiv utlevering (tusenvis av bilder og filmer gjennom mange år) er åpenbart å gamble med barns psykiske helse, og jeg fatter ikke at CBE velger å ta sjansen. Det er ingen tvil om at CBE mangler de sperrene som 99,99 % av den øvrige befolkningen har, jamfør f eks regelmessige puppe- og rumpebilder. Men dette betyr faktisk ikke at barna vokser opp til å bli like grenseløse som henne selv, og som forelder må man klare å takle at barna ikke bare er rene forlengelser av en selv. Ja, sosiale medier har nok dessverre kommet for å bli, med all den prestasjonsangst og stress som det medfører, men tunge institusjoner er tydelige på at egen deltakelse i SoMe er noe barn selv må få bestemme. Hva angår Funkygine så er det nok ingen her som forsvarer utleveringen hennes. Men Funky representerer flere elementer som er mangelvare hos CBE; nemlig rå treningsglede og hjertelig innblikk i en usminket og naturlig hverdag. CBEs kanaler er lagt opp som iscenesatte og retusjerte skrytekanaler ispedd reklame, mens hos Funky så får vi rett og slett mer ekte hjertevarme og noe vi kan kjenne oss igjen i. Funkys barn er ikke retusjert og fargekoordinert, og CBE har gjennom de siste 7 årene oppkonstruert en hyperdelikat og prinsesserosa digital identitet for sine barn som det kan bli svært frustrerende og vanskelig for dem å ta avstand fra. Også i denne tråden har en bruker skrevet at "dette er jo ikke ukjente barn, det er barna til CBE!" og bare det forteller jo hvordan grenser viskes ut og om hvor utrolig mange som faktisk går rundt og mener at de kjenner disse SoMe-barna. CBE har selv fortalt om hvor ubehagelig det var når fans oppsøkte dem i hjemmet på Siljan fordi de syntes det var naturlig å få hilse på deres førstefødte 😳 Endret 16. september 2020 av Ultiva 50
MaleficentAurora Skrevet 16. september 2020 #28068 Skrevet 16. september 2020 9 minutter siden, Klink skrev: Det var ikke et teit eksempel det var et eksempel uten særlig hold i det hele tatt. i tillegg kom du med din mening om hvilken frisyre som er finest. Selvfølgelig får funkygine flere likes, cbe er gammelt nytt og har sjeldent noe spes interessant å komme med, det er jeg enig i. Det er hva du sier å mener. Det er ok det også. 《Selvsagt så slår en nydelig bob klippet hår mot en kjedelig pannelugg som man har sett》 Tilsvarende på hva som faktisk er forskjellen på hva man har sett før og ikke. Ingen har sett Funkygine med bobfrisyre før. Alle har sett CBE med pannelugg tidligere, det er ikke noe nytt. Denne pirke leken din er faktisk kjedelig. Så du får nøye deg med svarende du har fått. Om ikke så får du bare slå deg til ro med det. 1
FruRosa Skrevet 16. september 2020 #28069 Skrevet 16. september 2020 Der kom der jammen meg story om panneluggen igjen. 9
Gjest Finlay Skrevet 16. september 2020 #28070 Skrevet 16. september 2020 27 minutter siden, FruRosa skrev: Der kom der jammen meg story om panneluggen igjen. Panneluggen vokser!😲
enkefru Skrevet 16. september 2020 #28071 Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, Finlay skrev: Panneluggen vokser!😲 WOW! Amaaaaazing! 🥳 12
Louiah Skrevet 16. september 2020 #28072 Skrevet 16. september 2020 En av de store bloggerne for mange år siden sine tanker vedrørende barn og influencere. https://ibb.co/W20MT22 https://ibb.co/THvvsxY 18
Klaraku78 Skrevet 16. september 2020 #28073 Skrevet 16. september 2020 33 minutter siden, FruRosa skrev: Der kom der jammen meg story om panneluggen igjen. Jeg blir nesten flau på hennes vegne. Voksen dame, og så opptatt av en pannelugg. Hadde det enda vært humoristisk ment, men hun er jo dønn seriøs med den selfien der. 34
FruRosa Skrevet 16. september 2020 #28074 Skrevet 16. september 2020 32 minutter siden, Finlay skrev: Panneluggen vokser!😲 Bare panneluggen, ikke resten av håret. De der hårvitaminpillene hun reklamerte for, virker de KUN på panneluggen nå? 30
Klink Skrevet 16. september 2020 #28075 Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, MaleficentAurora skrev: Det er hva du sier å mener. Det er ok det også. 《Selvsagt så slår en nydelig bob klippet hår mot en kjedelig pannelugg som man har sett》 Tilsvarende på hva som faktisk er forskjellen på hva man har sett før og ikke. Ingen har sett Funkygine med bobfrisyre før. Alle har sett CBE med pannelugg tidligere, det er ikke noe nytt. Denne pirke leken din er faktisk kjedelig. Så du får nøye deg med svarende du har fått. Om ikke så får du bare slå deg til ro med det. Nøye meg med og slå meg til ro? Er ikke dette et diskusjonsforum? I alle dager. Da skjønte jeg hva du mente. 4
Inocybe Skrevet 16. september 2020 #28076 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, Louiah skrev: En av de store bloggerne for mange år siden sine tanker vedrørende barn og influencere. https://ibb.co/W20MT22 https://ibb.co/THvvsxY Veldig bra 👏 15
Halle-Palle Skrevet 16. september 2020 #28077 Skrevet 16. september 2020 3 timer siden, Klink skrev: Selvfølgelig kan vi ikke se sånn på det. Jeg ser ikke at det cbe gjør når det gjelder barna er så forferdelig. Jeg ser at det flere andre gjør er kritikkverdig, men ut fra det jeg ser fra cbe når det gjelder barn , så lurer jeg på om akkurat det med eksponering av barn er så galt ? Og når det gjelder de knekkebrødene, nå har hun lagt ut en tallerken med noe som så ut som svært næringsrik mat? Jeg har da aldri kommentert knekkebrød? Men tilbake til eksponering av barn. Du ser ikke at det er galt å poste enorme mengder av bilder og opplysninger om små barn som ikke aner omfanget av hva mor og far deler med andre? Lurer du på hvorfor Kripos, barneombudet og universitetet advarer mot å dele bilder tekst om barna også? 28
Klink Skrevet 16. september 2020 #28078 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, Halle-Palle skrev: Jeg har da aldri kommentert knekkebrød? Men tilbake til eksponering av barn. Du ser ikke at det er galt å poste enorme mengder av bilder og opplysninger om små barn som ikke aner omfanget av hva mor og far deler med andre? Lurer du på hvorfor Kripos, barneombudet og universitetet advarer mot å dele bilder tekst om barna også? Nei det lurer jeg ikke på . Jeg syns fremdeles ikke den eksponeringen cbe gjør er så gal, selv om den burde vært 0. Og jeg reagerer på at bloggere som legger ut «verre» bilder som amming og div andre ting mye mer utleverende enn bakhodet på en unge, blir rost opp i skyene (ikke her i tråden nødvendigvis ) og brukt som eksempler. (Her i tråden) Skal sies at jeg ser ikke noe galt i ammingen i seg selv, men hvis noen skulle fått en refs angående eksponering av barn burde det vært den bloggeren. Blant annet. Eller hva med hun sexologen? Eller hun der som er gravid i bloggerne? Cbe er ikke noe i forhold. Nei, men knekkebrødene ble kommentert og ikke når hun faktisk legger ut noe som ser både godt og næringsrikt ut 😊 4
pøbelsara Skrevet 16. september 2020 #28079 Skrevet 16. september 2020 (endret) Jeg synes forøvrig ikke at et ammebilde er verre enn et oppstilt bilde i finstasen - eller et bilde hvor alle er kledd og stylet for å oppfylle en slags visuell ide. Å fremstille noen som ikke selv har fått være med på å bestemme hvordan, hvor, til hvor mange, hvorfor og i hvilken sammenheng er uansett ikke innafor. Det er uetisk. Man skal verne om folk som ikke har samtykkekompetanse. Ikke bruke dem som innhold i kommersielle kanaler. Endret 16. september 2020 av pøbelsara 39
Klink Skrevet 16. september 2020 #28080 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Jeg synes forøvrig ikke at et ammebilde er verre enn et oppstilt bilde i finstasen - eller et bilde hvor alle er kledd og stylet for å oppfylle en slags visuell ide. Mye mer utleverende syns jeg. Intim setting liksom. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå