Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun skulle nok gjerne ha lagt ut bilder av alle sammen men det tør hun ikke. 

Og hva er det som holder henne igjen til å gjøre det? Er det fordi de ikke bringer $cash i kassen eller?

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Og hva er det som holder henne igjen til å gjøre det? Er det fordi de ikke bringer $cash i kassen eller?

Kanskje fordi de sier ifra at de ikke ønsker å være på bloggen?

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, miamiamia skrev:

Det vet jeg og er klar over. Tenkte kanskje det var noe annet som lå til grunn.

Skrevet

Ser at funkygine reklamerer for alpro. Dårlig bisniss av Treasure å gi alpro så mye gratisreklame..

• Liker 36
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
17 minutter siden, miamiamia skrev:

La meg omformulere: Kanskje de er store nok til å si fra at de ikke vil være med. Voksne har tydeligvis noe de skulle ha sagt i den saken. 

Kjekt med barn som er for små til å protestere, si...

Skrevet

Ikke sikkert det er så veldig mange år til barna hennes begynner å nekte og bli fotografert opp og ned og i mente. Mine er i tenårene nå, og bildene jeg tar av dem er ene og alene til eget bruk (noe annet kunne ikke falt meg inn). Det er et sabla styr å få samla hele gjengen til et fellesbilde på julekvelden, og fotografering i hverdagen er det ofte nekt på,- evt at det godtas under tvil med løfte om at det ikke skal sendes til noen! Da de var like gamle som CBE sine er nå kunne jeg jo knipse ivei som det passa meg, men det skipet har seilt for å si det sånn. 

Skal tro hvilken strategi bedriften tar den dagen det går opp for dem at deres barn har egne meninger! Den dagen de faktisk sier nei til å bli tatt bilde av!

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Ser at funkygine reklamerer for alpro. Dårlig bisniss av Treasure å gi alpro så mye gratisreklame..

men at hun eksponerer barna er du ikke så opptatt av? ( også i mer intime stunder en CBE)  siden  du virker  til å følge henne og sammenligner de? men det er kanskje ikke så viktig ? da det ikke er CBE . Bare en observasjon. Når det er sagt ønsker jeg ikke at hun skal oppleve det CBE gjør og ar den diskusjonen  evnt tas på generelt grunnlag. 

• Liker 8
Skrevet
42 minutter siden, Lana01 skrev:

men at hun eksponerer barna er du ikke så opptatt av? ( også i mer intime stunder en CBE)  siden  du virker  til å følge henne og sammenligner de? men det er kanskje ikke så viktig ? da det ikke er CBE . Bare en observasjon. Når det er sagt ønsker jeg ikke at hun skal oppleve det CBE gjør og ar den diskusjonen  evnt tas på generelt grunnlag. 

Hvorfor tror du CBE velger å gi bort så mye gratisreklame? det lurer jeg veldig på. 

• Liker 26
Skrevet

Forøvrig kan man enkelt telle om Funky eksponerer barna sine like mye som CBE.

(gjett hva svaret er?)

• Liker 18
Skrevet (endret)
13 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvorfor tror du CBE velger å gi bort så mye gratisreklame? det lurer jeg veldig på. 

Det har jeg ingen formening om, følger ikke så nøye med / eller opptatt av alle detaljer. om hva  hun gjør- Er det spekulasjoner? Leser bloggen sporadisk., men følger henne på Insta, Er allikevel minimalt opptatt  av CBE , eller oppdatert  i forhold til masse her inne, som tilsynelatende har stålkontroll på alle uttalelser eller innlegg hun har postet i SOME gjennom tiden.Ikke  at jeg tar ting som \blir postet her så seriøst  ,da alt tilsynelatende blir spekulert i, og gjerne overdrives.

Endret av Lana01
  • Liker 8
Skrevet

Jeg ser på bloggerne og det er en del flere som eksponerer barna sine på verre måter enn jeg noen sinne har sett cbe gjøre. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
14 minutter siden, pøbelsara skrev:

Forøvrig kan man enkelt telle om Funky eksponerer barna sine like mye som CBE.

(gjett hva svaret er?)

så da er det greit? og forøvrig når hun ut til langt flere. Bildet hun ammer sønnens sin på 2 år, for 2 dager siden,  har 44 k likes. 

Endret av Lana01
  • Liker 5
Skrevet
1 time siden, Lana01 skrev:

Dette fremstår som særs problematisk og uredelig debatteknikk; å diskreditere en annen bruker uten grunnlag.

• Liker 23
Skrevet
1 time siden, Lana01 skrev:

Lana01 hva synes du om at Caroline eksponerer barna sine på bloggen sin og i andre kanaler på SoMe?

• Liker 23
Skrevet (endret)

Om noen er verre eller bedre, har iķke noe å si. CBE.no har i årevis eksponert barna i sine SoMe-kanaler og de siste årene også på TV. Å dele slike mengder med film, bilder og tekst om gjenkjennbare barn advarer fagfolk mot, da det bryter med FNs barnekonvensjon, jf. https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/

Eksempelvis skriver jurist og spesialrådgiver i Redd Barna, Sara Eline Grønvold - https://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

Stadig eksponering på åpne blogger, vil være nettopp en slik «vilkårlig innblanding», og derfor være i strid med barnekonvensjonen.

Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier.»(…).

Endret av Lavande
Skrevet
16 minutter siden, Lana01 skrev:

så da er det greit? og forøvrig når hun ut til langt flere. Bildet hun ammer sønnens sin på 2 år, for 2 dager siden,  har 44 k likes. 

Hun får masse likes uansett hva hun legger ut - i motsetning til CBE.no. Over 80 000 likes på bryllupsdagen, CBE fikk 11000 (veldig bra til å være CBE.no). Barn skal ikke eksponeres, men 6 barnerelaterte bilder fra 1.juni og frem til nå der antallet er 14 hos CBE.no, sier også noe. 

• Liker 28
Skrevet
32 minutter siden, Lana01 skrev:

Nei. Jeg har aldri sagt at det er greit,  jeg sier at hun eksponerer mindre/skjeldnere. Jeg synes ingen former for eksponering av barns privatliv er greit, og har heller aldri sagt at jeg synes det. 

• Liker 26
Skrevet (endret)
36 minutter siden, Klink skrev:

Jeg ser på bloggerne og det er en del flere som eksponerer barna sine på verre måter enn jeg noen sinne har sett cbe gjøre. 

Andres eksponering er virkelig ingen unnskyldning. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 29
Skrevet
1 time siden, Nudeldama skrev:

Så saklig er denne tråden. (Med 27 liker så er det mer enn bare en enkeltperson).

Rapportert.

Skulle ønske du lot være å rapportere 🙂 sånt bør egentlig bli stående. 

Skrevet
58 minutter siden, Nudeldama said:

Så saklig er denne tråden. (Med 27 liker så er det mer enn bare en enkeltperson).

Rapportert.

Kan ikke huske å ha sett at du utbasunerer "rapportert" når "CBE-kritikerne" tituleres som mobbere, giddalause, overvektige, NAVere, misunnelige, sjalu osv. Da er det tydeligvis ikke så viktig med anstendighet og slikt.

Men med en gang man omtaler en meddebattant i ikke engang tilsvarende ordlag, så kommer du heseblesende inn inn i tråden, slår deg triumferende på brystet, og gauler ut "Dette er altså hvo saklig denne tråden er!". 

Hykleriet ditt er til å ta og føle på.

• Liker 39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...