blåbærpai Skrevet 2. juli 2020 #23781 Skrevet 2. juli 2020 Tomt og fullstendig blottet for mål og mening, spør du meg. Hva er målet hennes? Hva brenner hun for? Hva er det hun vil med dette sammensuriumet av barn og sexy-mama? Er det det hun brenner for? Alle med mer enn tre celler mellom øra skjønner at det virkelige liv ikke er sånn. Ser bare sjukt fjernt og merkelig ut. Freakshow. Delikat, sådan. But still. 25
LilleSnupp Skrevet 2. juli 2020 #23782 Skrevet 2. juli 2020 Damn if you do and damn if you don’t - gjelder visstnok ikke bare for cbe her.. 😅 8
Klaraku78 Skrevet 3. juli 2020 #23783 Skrevet 3. juli 2020 https://www.tv2.no/underholdning/11527615/ 20 influencere har fått brev fra forbrukertilsynet angående for dårlig merking. Går det an å finne ut hvilke 20? CBE burde jo hvertfall være blant de. 9
Gjest CecilieX Skrevet 3. juli 2020 #23784 Skrevet 3. juli 2020 50 minutter siden, Klaraku78 skrev: https://www.tv2.no/underholdning/11527615/ 20 influencere har fått brev fra forbrukertilsynet angående for dårlig merking. Går det an å finne ut hvilke 20? CBE burde jo hvertfall være blant de. Forstod artikkelen dithen at det handler om 20 influencere som har reklamert for et produkt fra Sports Nutrition. Det ser ut som FT går etter annonsørene og ikke influencerne.
Inocybe Skrevet 3. juli 2020 #23785 Skrevet 3. juli 2020 (endret) 1 time siden, Klaraku78 skrev: https://www.tv2.no/underholdning/11527615/ 20 influencere har fått brev fra forbrukertilsynet angående for dårlig merking. Går det an å finne ut hvilke 20? CBE burde jo hvertfall være blant de. Ja Treasures burde få refs men de har en lei tendens til å klare å sno seg unna ansvaret sitt. Så jeg holder ikke pusten for å si det sånn, men fortsetter å melde inn bruddene jeg ser hos Treasures. En vakker dag må da noen ta tak 🙄 Spesielt er jeg dritt lei groomingen og manglende merking i tiden etter Treasures er så "flinke" til. Vanskelig for FT å følge med på hvilke klær, ting, utstyr som vises men bare merkes med reklame en kort periode. Jeg er ikke i tvil om at Treasures kynisk utnytter det for alt det er verdt. Bedriftsmoral er tross alt noe de er helt forskånet for. CBE og influencer-kollegaer har mye å ta tak i hvis de skal klare å etterfølge det Frode Haugen, juridisk direktør i FTs sier i pressemeldingen (sitat fra artikkel linket til oppe): – Bruk av påvirkere er en populær markedsføringsstrategi der man benytter påvirkningskraften som finnes i sosiale medier. Det er viktig at slik markedsføring ikke gir inntrykk av å være personlige anbefalinger fra påvirkere som mange ser opp til, men at det er tydelig at det dreier seg om markedsføring Alt presenteres jo som personlig anbefaling som bare av og til krydres med #reklame. For en bedriten gjeng disse influencerne 🤮 Endret 3. juli 2020 av Inocybe Presisering. Skrev litt uklart. 23
Inocybe Skrevet 3. juli 2020 #23786 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, CecilieX skrev: Forstod artikkelen dithen at det handler om 20 influencere som har reklamert for et produkt fra Sports Nutrition. Det ser ut som FT går etter annonsørene og ikke influencerne. Kan være en god strategi å gå etter annonsørene i stedet. Vi vet at annonsører ofte ønsker og betaler mer for skjult reklame så de fortjener å få svi. I tillegg er det vanskeligere for en ikke-influencer-bedrift å skjule seg bak "jammen jeg er bare en søt liten blond jente som gjør så godt jeg kan". Hvis annonsørene vet de vil bli straffet for brudd må influencerne også skjerpe seg eller annonsekronene uteblir. 15
Klaraku78 Skrevet 3. juli 2020 #23787 Skrevet 3. juli 2020 5 minutter siden, CecilieX skrev: Forstod artikkelen dithen at det handler om 20 influencere som har reklamert for et produkt fra Sports Nutrition. Det ser ut som FT går etter annonsørene og ikke influencerne. Ja, kanskje jeg misforstod. 3
LilleSnupp Skrevet 3. juli 2020 #23788 Skrevet 3. juli 2020 Det er Sport Nutrition som har fått bot på 20.000,- for hvert umerket innlegg siden de ikke kunne dokumentere at de har informert influencere om at og hvordan det skal merkes som reklame. Kanskje håp om at neste babystep tar for seg rosabloggere og groomingen da. Bare å fortsette å sende inn brudd som dokumentasjon 👍🏻 14
Inocybe Skrevet 3. juli 2020 #23789 Skrevet 3. juli 2020 På 2.7.2020 den 10.06, Alenvers skrev: Jeg støtter hundre prosent det som er blitt sagt angående barn og lettkledte bilder. Jeg er ikke enig i at det er ok så lenge barna bare holdes utenfor. Det er selvsagt mye bedre, men de blir berørt uansett. Vi er mange som har presisert at bedriften synes å være i utakt med det som skjer ellers i samfunnet. Jeg synes det er bekymringsfullt at influensene jobber mot kreftene som ønsker å forbedre kvinnens stilling i samfunnet. Jeg følger blant annet Amanda Oxell, som jobber for å fjerne sexistisk innhold fra sosiale medier. Hun legger press på annonsører som opprettholder foreldede kjønnsstereotypier. I reklameverdenen er det fremdeles slik at kvinner skal være sexy og tilgjengelige, mens menn skal vise styrke og makt. Det er naivt å tro at dette ikke påvirker oss. Jeg oppfordrer influenserne til å lese og tenke over Amanda Oxells tips til annonsører. Hun oppfordrer blant annet til å ikke selge sex, til å være bevisste på hvem som er aktiv og passiv på bildene og til å unngå "body cropping", det å fokusere på enkelte kroppsdeler. Personen på bildet er et menneske, ikke et objekt. Bevisstgjøring og engasjement gir resultater. I reklamer for treningstøy og undertøy ser vi nå i større grad modeller med ulike kropper, strekkmerker osv. Det er forfriskende og frigjørende, men vi har fremdeles en lang vei å gå. Det er derfor trist og provoserende at influensere som CBE velger å føre oss i motsatt retning. http://blogmindshare.se/2017/03/20/objektifiering-5-tips-att-undvika-den/ Takk for et suverent godt innlegg 👏 Det kan ikke gjentas for mange ganger hvorfor influencere som CBE er så problematiske, og du beskriver det mye bedre enn det jeg klarer. Kvinnesynet som promoteres er ikke bare gammeldags og misogyn men disse holdningene til kvinner framstiller influencerne som noe som skal tilbes og selve idealet. Kvinnen skal alltid være sexy og tilgjengelig for mannen (ref utallige skriftlige og bildelige fortellinger om den hotte gravide, barselkvinne eller småbarnsmor) og mannen er den aggressive dominante (ref bildet i hvit kjole fra Hotell Continental men det er mange fler lignende eksempler på CBE.no). Vi har endelig kommet oss bort fra kvinnekropper i undertøy som brukes som blikkfang og noe pent å hvile øynene på i bilreklamer, skiltholdere og podiedamer under idrettsarrangementer, men influencerne fortsetter! Det influencerne gjør er faktisk verre enn objektiviseringen av kvinnekroppen i ViMenn eller bilreklamen. Verre fordi influencerne framstiller seg som en suksessfull venninne og objektivisering som en ideal-livstil. Og leserne påvirkes og følger etter. Å tro man ikke påvirkes er naivt. Når mange så skriver at de ikke ser problemene med dette eller avskriver det som at de som sier i mot er misunnelige blir jeg skremt. Influencere som CBE drar kvinnekampen og kvinners rett til å være likeverdige mannen mange 10-år tilbake. Det hjelper ikke at influenceren også er bedriftsleder med god inntjening når det som vises fram som vår alles ønskedrøm er den nedverdigende delen. Jeg ser for meg vår (fortsatt nære) histories kvinnekampheltinner skrike "Hva Faen! Skjønner ikke disse influencerne hvilket samfunnsnormer de egentlig promoterer?". Bare fordi kvinnekampen er kommet så langt at man kan vise seg sexy-naken, så trenger man ikke gjøre det. Og hvert fall ikke i settinger der objektivisering er selve målet. 47
Populært innlegg Inocybe Skrevet 3. juli 2020 Populært innlegg #23790 Skrevet 3. juli 2020 Min oppfordring til CBE (og lignende influencere): Vis selvrespekt og respekt for kvinners likeverd ved å slutte å vise deg fram som et objekt. Enten dette objektet er i form av en reklame-attributt eller en side 3-pike. Det går an for vi ser andre influencere som får det til. Vis respekt for samfunnet som vi er så heldige å bo i. Det er ikke normen i verden at kvinner skal ha samme muligheter og rettigheter som menn og det er ikke mange år siden det ble slik hos oss heller. Vis respekt for dem som har kjempet for at det nå er slik her hos oss ved ikke å aktivt motarbeide arbeidet deres. Det handler ikke om prippenhet eller Ottar men om hvilket samfunn vi ønsker våre barn skal vokse opp i. Det hvor kvinnekropper er objekter eller det hvor kroppene våre er vårt tempel (for å bruke en klisje). Vis respekt for jorden vår ved å ikke motarbeide arbeid for miljø og klima. Du er influencer som påvirker mange. Bruk påvirkningen din på mest mulig sammfunnsoppbyggende bærekraftig måte (eller i det minste vær minst mulig ødeleggende). Vis respekt for menneskerettigheter og barns rett til privatliv. At du selv ikke har hemninger er ikke det samme som at andre tenker likt om eksponering de blir utsatt for. Bildene og historiene kan være så nydelige og fine men de er alt alt for mange og samme sekund de publiseres er det for sent å ta tilbake. Vær forutseende å ikke ødelegg noe som ikke kan gjenoppbygges. Dette over gjelder absolutt også for mange andre influencere. Det er en stor industri som må motarbeides alt vi kan før den ødelegger noe av det som er godt og bra. Penger, likes og selveksponerings-trang gir bare kortvarig lykke for de involverte og stor ulykke for samfunnet som helhet. 67
Consita Skrevet 3. juli 2020 #23791 Skrevet 3. juli 2020 4 minutter siden, Inocybe skrev: Min oppfordring til CBE (og lignende influencere): Vis selvrespekt og respekt for kvinners likeverd ved å slutte å vise deg fram som et objekt. Enten dette objektet er i form av en reklame-attributt eller en side 3-pike. Det går an for vi ser andre influencere som får det til. Vis respekt for samfunnet som vi er så heldige å bo i. Det er ikke normen i verden at kvinner skal ha samme muligheter og rettigheter som menn og det er ikke mange år siden det ble slik hos oss heller. Vis respekt for dem som har kjempet for at det nå er slik her hos oss ved ikke å aktivt motarbeide arbeidet deres. Det handler ikke om prippenhet eller Ottar men om hvilket samfunn vi ønsker våre barn skal vokse opp i. Det hvor kvinnekropper er objekter eller det hvor kroppene våre er vårt tempel (for å bruke en klisje). Vis respekt for jorden vår ved å ikke motarbeide arbeid for miljø og klima. Du er influencer som påvirker mange. Bruk påvirkningen din på mest mulig sammfunnsoppbyggende bærekraftig måte (eller i det minste vær minst mulig ødeleggende). Vis respekt for menneskerettigheter og barns rett til privatliv. At du selv ikke har hemninger er ikke det samme som at andre tenker likt om eksponering de blir utsatt for. Bildene og historiene kan være så nydelige og fine men de er alt alt for mange og samme sekund de publiseres er det for sent å ta tilbake. Vær forutseende å ikke ødelegg noe som ikke kan gjenoppbygges. Dette over gjelder absolutt også for mange andre influencere. Det er en stor industri som må motarbeides alt vi kan før den ødelegger noe av det som er godt og bra. Penger, likes og selveksponerings-trang gir bare kortvarig lykke for de involverte og stor ulykke for samfunnet som helhet. Tiltredes. 13
Populært innlegg Conradine Skrevet 3. juli 2020 Populært innlegg #23792 Skrevet 3. juli 2020 Jeg er så enig med mange av innleggene over her. Jeg skriver sjeldent i denne tråden, men har lenge hatt lyst til å skrive noe om CBEs lettkledde bilder og objektivisering av kvinnekroppen. Kritikk av CBEs bilder av seg selv i undertøy handler ikke om at noen synes det er støtende å se en lettkledd/ naken kropp, det handler om at det å framstille lettkledde/ nakne kvinner på en måte som gjør kvinnen til et objekt IKKE er greit! Enkelte påpekte f. eks. at CBEs instabilde i My Muse-undertøyet ga helt andre assosiasjoner enn bildet på My Muse sin egen nettside. Det er ikke så rart. My Muse sitt bilde er et bilde av en kvinne i hvitt blondeundertøy, mens bildet tatt av LKE er et bilde av en damerumpe i blondetruse, hvor hodet til damen er kuttet vekk. Jeg reagerer ikke på det første bildet i CBEs instapost, hvor hun står med ansiktet mer mot kamera og hele henne er synlig, men jeg reagerer på bilde nummer to, hvor hodet som sagt er kuttet vekk og det bare er den lettkledde rumpen som er i fokus. Det er forskjell på sexy og seksualisert, og det er forskjell på nakenhet/ lettkleddhet og objektivisering. Den forskjellen jeg synes My Muse sitt bilde og CBEs bilde nummer to viser ganske tydelig! 50
2020 Skrevet 3. juli 2020 #23793 Skrevet 3. juli 2020 Var besøket på det dinosaurgreiene merket som reklame på Instagram ? For jeg gikk inn på nettsiden til Inspiria science center og der står det at de ikke åpner utstillingen før i dag.. så da har vel de fått privatomvisning da eller noe som de senere skal reklamere for? 🤔 23
Pollen Skrevet 3. juli 2020 #23794 Skrevet 3. juli 2020 Lurer på hvorfor hun trenger filter på snap når hun bruker så mye sminke ellers🤔 13
MaleficentAurora Skrevet 3. juli 2020 #23795 Skrevet 3. juli 2020 (endret) Rart at CBE påpeker at det er tvilende at det vil bli flere filmer av 365 days når det har blitt bekreftet at film 2 vil komme, men er sent i gang med laging av filmen pga carona. On Tuesday, Michele Morrone confirmed he's returning as Massimo for the 365 Days sequel. https://www.google.com/amp/s/www.oprahmag.com/entertainment/tv-movies/amp33025083/365-days-dni-sequel-release-date-cast-news/ So if you are expecting the flick to arrive in 2021 then it will likely come out in 2022. Endret 3. juli 2020 av MaleficentAurora 3
blåbærpai Skrevet 3. juli 2020 #23796 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, MaleficentAurora skrev: Rart at CBE påpeker at det er tvilende at det vil bli flere filmer av 365 days når det har blitt bekreftet at film 2 vil komme, men er sent i gang med laging av filmen pga carona. On Tuesday, Michele Morrone confirmed he's returning as Massimo for the 365 Days sequel. https://www.google.com/amp/s/www.oprahmag.com/entertainment/tv-movies/amp33025083/365-days-dni-sequel-release-date-cast-news/ So if you are expecting the flick to arrive in 2021 then it will likely come out in 2022. Hvor påpeker hun dette?
MaleficentAurora Skrevet 3. juli 2020 #23797 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, blåbærpai skrev: Hvor påpeker hun dette? På instagramstoryen. Siden hun sa det på filmsnutt så får jeg ikke dokumentert det. 1
Nikea Skrevet 3. juli 2020 #23798 Skrevet 3. juli 2020 Det er vel ikke noe rarere enn at hun synes den var elendig, at hun derfor ikke synes det er sannsynlig, og rett og slett ikke har sjekket om det kommer en oppfølger. 6
MaleficentAurora Skrevet 3. juli 2020 #23799 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, Nikea skrev: Det er vel ikke noe rarere enn at hun synes den var elendig, at hun derfor ikke synes det er sannsynlig, og rett og slett ikke har sjekket om det kommer en oppfølger. Det er ett av mange klassisk trekk av henne å gjøre. Ting som ikke interesserer henne sjekker hun ikke opp, men likevel så uttaler hun seg om det. Med at søsteren hennes var så godt oppdatert på filmen så var det jo rart at hun ikke fortalte CBE at film 2 er blitt bekreftet siden hun har nærmeste googlet seg ihjel slik at CBE skulle slippe å gjøre det. 3
LilleSnupp Skrevet 3. juli 2020 #23800 Skrevet 3. juli 2020 #bestiklassen har glemt å merke IG-storyen med blomster som reklame. Skal merkes selv om det muligens er en gave. 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå