Linda A Skrevet 13. april 2019 #2121 Skrevet 13. april 2019 57 minutter siden, Kleenex skrev: Ser at CarolineBergEriksen.no har begynt å dele VG.no hele 2 ganger på én uke. Er frua lei eller har skrivekløen avtatt en smule? Så synd at det blir vinklet til noe negativt når hun setter fokus på en særdeles viktig sak. 5
Jobbermedbarn Skrevet 13. april 2019 #2122 Skrevet 13. april 2019 3 minutter siden, Linda A skrev: Så synd at det blir vinklet til noe negativt når hun setter fokus på en særdeles viktig sak. Helt enig med deg! Bare bra at alle med en stemme, fra fagpersoner til bloggere, sier fra om hvor viktig vaksiner er🙏 14
Gjest 2ney Skrevet 13. april 2019 #2123 Skrevet 13. april 2019 (endret) @Lin10 Hva tenker du om Netfit? 14 000 følgere på 12 uker. Går det bra? CBE har en engasjementrate på kun 1.01% pr dags dato på Instagram. Det går nedover og nedover. På tide å ta imot tilbakemeldinger fra leserne sine? Innlegg fra Asti idag: https://influencere.wordpress.com/2019/04/13/engasjementrate-instagram/ Endret 13. april 2019 av 2ney
Kleenex Skrevet 13. april 2019 #2124 Skrevet 13. april 2019 1 time siden, Linda A skrev: Så synd at det blir vinklet til noe negativt når hun setter fokus på en særdeles viktig sak. Nå er det ikke jeg som vinkler dette til noe negativt. Frua har bare ikke delt saker fra VG så tett før. Vaksiner er absolutt et viktig tema. 2
Gjest CecilieX Skrevet 13. april 2019 #2125 Skrevet 13. april 2019 13. januar introduserte CBE ideen om NetFit.no. Straks 3 måneder senere er siden ikke åpen, domenet står som parkert. Er ikke dette litt stusselig? Sammenlikner du med andre lanseringer der alt smeller på en gang og man smir mens jernet er varmt, så er er jo dette rimelig lunkent. Hvorfor skjer det ikke noe?
Rev. Revenge Skrevet 13. april 2019 #2126 Skrevet 13. april 2019 23 minutter siden, CecilieX skrev: 13. januar introduserte CBE ideen om NetFit.no. Straks 3 måneder senere er siden ikke åpen, domenet står som parkert. Er ikke dette litt stusselig? Sammenlikner du med andre lanseringer der alt smeller på en gang og man smir mens jernet er varmt, så er er jo dette rimelig lunkent. Hvorfor skjer det ikke noe? Aktivia Adrian Paul, PTen de har på lag sitt firma, har eid domenenavnet siden mai ifjor. Det er ikke uvanlig å kjøpe opp noen domenenavn for å sikre seg hvis man har fremtidige planer, det koster tross alt ikke så mye per år. Det kjedelige her er at carolinebergeriksen.no promoterer produktet ganske iherdig, om enn lettere kunnskapsløst, uten at noe skjer. Vel, året er ikke omme så vi får se om det skjer noe som helst. Det kan vel ta litt tid når PTen sjøl er mer opptatt av å trene Carina Dahl, Triana Iglesias og Sophie Elise som i det minste stiller i treningstøy, mens frontfiguren for carolinebergeriksen.no og Netfit.no stilte i lårhøye stilettstøvletter og blondebluse og tok noen knebøy for fotografens skyld den ene gangen hun er avbildet på trening i Oslo. Mulig det bare var et møte. Bildet kan ses på instagrammen hans. 15
Gjest 2ney Skrevet 13. april 2019 #2127 Skrevet 13. april 2019 (endret) 38 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Aktivia Adrian Paul, PTen de har på lag sitt firma, har eid domenenavnet siden mai ifjor. Det er ikke uvanlig å kjøpe opp noen domenenavn for å sikre seg hvis man har fremtidige planer, det koster tross alt ikke så mye per år. Det kjedelige her er at carolinebergeriksen.no promoterer produktet ganske iherdig, om enn lettere kunnskapsløst, uten at noe skjer. Vel, året er ikke omme så vi får se om det skjer noe som helst. Det kan vel ta litt tid når PTen sjøl er mer opptatt av å trene Carina Dahl, Triana Iglesias og Sophie Elise som i det minste stiller i treningstøy, mens frontfiguren for carolinebergeriksen.no og Netfit.no stilte i lårhøye stilettstøvletter og blondebluse og tok noen knebøy for fotografens skyld den ene gangen hun er avbildet på trening i Oslo. Mulig det bare var et møte. Bildet kan ses på instagrammen hans. Adrian Paul er en dyktig PT. Det vet jeg. Jeg kjenner godt til han. Samarbeidet mellom han og CBE vet jeg derimot lite om. Men Adrian er flink, det er han. Hvorfor han jobber med CBE? Det stiller jeg spørsmål ved. Det synes jeg ikke er god reklame for han selv 😉 Endret 13. april 2019 av 2ney
Rev. Revenge Skrevet 13. april 2019 #2128 Skrevet 13. april 2019 23 minutter siden, 2ney skrev: Adrian Paul er en dyktig PT. Det vet jeg. Jeg kjenner godt til han. Samarbeidet mellom han og CBE vet jeg derimot lite om. Men Adrian er flink, det er han. Hvorfor han jobber med CBE? Det stiller jeg spørsmål ved. Det synes jeg ikke er god reklame for han selv 😉 Der er vi enige. 6
Gjest 2ney Skrevet 13. april 2019 #2129 Skrevet 13. april 2019 (endret) 4 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Der er vi enige. Jeg er stort sett alltid enig med deg. Du har veldig mange velformulerte og gode innlegg 🥰 Endret 13. april 2019 av 2ney
Rev. Revenge Skrevet 13. april 2019 #2130 Skrevet 13. april 2019 7 minutter siden, 2ney skrev: Jeg er stort sett alltid enig med deg. Du har mange gode innlegg 🥰 Prøver så godt jeg kan, tusen takk🤗 5
Medici Skrevet 13. april 2019 #2131 Skrevet 13. april 2019 Hva gjorde barna når foreldrene måtte jobbe på flyplassen ved hjemreise? Hvorfor måtte de jobbe da? 6
Keaton Skrevet 13. april 2019 #2132 Skrevet 13. april 2019 Tipper de redigerte bilder og fikset innlegget om hjemreisen. Viktige saker som må prioriteres. 8
Bestemorskogmus Skrevet 14. april 2019 #2133 Skrevet 14. april 2019 6 timer siden, Medici skrev: Hva gjorde barna når foreldrene måtte jobbe på flyplassen ved hjemreise? Hvorfor måtte de jobbe da? Akkurat! 3
Gjest ane_luise87 Skrevet 14. april 2019 #2134 Skrevet 14. april 2019 (endret) Det virker som CBE må dele alt, selv om hun hevder at hun kun viser små glimt fra hverdagen sin. Fatter ikke at de tror det er interessant for andre å se bilder fra hjemreisen fra en ferie!!? Jeg ser for meg LK som styrer rundt med et svært kamera på Gardermoen 🙈, mens kona poserer. Er det virkelig noe å ta bilde av? Og det siste innlegget om gårsdagens babyshower. Hvorfor deler hun bilder og tekst fra en privat fest som overhode ikke handler om henne? Har de virkelig så lite å komme med? Gjesp! Endret 14. april 2019 av ane_luise87
Eveliina Skrevet 14. april 2019 #2135 Skrevet 14. april 2019 Angående den pågående trenden med sellerijuice, som også Berg Eriksen har hatt et eget innlegg på: Sitat Ernæringsbiolog von Krogh mener de som fremmer juicen selv har blitt påvirket. – Jeg vil si at de snakker om ting de har lite greie på. Juicen ser helt nydelig ut, og det i seg selv gjør at det er Instagram-vennlig. Selv om mange influencere snakker varmt om effekten av sellerijuice, så er dette ikke forskningsbasert. Gode studier må til for å bevise potensiell helseeffekt. Å dele disse påstandene er villedende og feilaktig informasjon. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24575491/sellerijuice-tar-av-paa-instagram-eksperter-er-skeptiske Jupp, det ser ut som om ernæringsbiologen er spot on - Berg Eriksen er etter eget utsagn selv påvirket av andre påvirkere, og fremmer ukritisk deres udokumenterte påstander som sannheter: Sitat Kim Kardashian drikker det, Gwyneth Paltrow drikker det, Miranda Kerr drikker det (for å nevne noen) – sellerijuice skal nemlig gjøre mange gode ting for kroppen. Ikke er det bare bra for huden og energinivået, men fordøyelsen skal også bli bedre Så lenge dette ikke er forskningsbasert, og linket til dokumentasjon, så er denne typen utsagn ulovlig markedsføring/helseråd. Caroline Berg Eriksen er langt fra den eneste som gjør dette, men som en voksen og profesjonell aktør som har drevet lenge i bransjen, så burde de både vite bedre, og gå foran som et godt eksempel. For de som har lyst til å hoppe på sellerijuice-trenden og prøve selv, les gjerne artikkelen i Min mote i sin helhet. Ernæringsbiologen advarer mot at sellerijuice kan øke ømfintlighet for sol, så en blir lettere solbrent eller får solutslett, både om en drikker mye, eller får det på huden. Ser en influencere komme med slike påstander, er det lurt å være våken og be om dokumentasjon. 19
Aquarius04 Skrevet 14. april 2019 #2136 Skrevet 14. april 2019 På 13.4.2019 den 16.35, Isild skrev: Lurer på hva akkurat dette firmaet (CBE AS eller hva de kaller det) skal gjøre videre jeg. De er på en måte noen av de første i den bransjen som må overleve overgangen fra unge og hippe til "voksenbloggere". Det å finne (og ikke minst FENGE) et eldre og mer kresent publikum er nok en helt annen type utfordring i influencerbransjen. Mange har nok fulgt de hele veien og blir trofast med videre, men de har jo også mistet veldig mange lesere? Så lenge hun, altså navnet CBE reklamerer for alt mulig crap og er villig til å blogge om det så tror jeg dessverre firmaer og andre som ønsker å få varene sine ut vil fortsette å bruke henne også. Spørsmålet er når dette vil ta slutt. Selve bloggen i seg selv finnes jo ikke interessant. 9
Rev. Revenge Skrevet 14. april 2019 #2137 Skrevet 14. april 2019 (endret) 47 minutter siden, ane_luise87 skrev: Det virker som CBE må dele alt, selv om hun hevder at hun kun viser små glimt fra hverdagen sin. Fatter ikke at de tror det er interessant for andre å se bilder fra hjemreisen fra en ferie!!? Jeg ser for meg LK som styrer rundt med et svært kamera på Gardermoen 🙈, mens kona poserer. Er det virkelig noe å ta bilde av? Og det siste innlegget om gårsdagens babyshower. Hvorfor deler hun bilder og tekst fra en privat fest som overhode ikke handler om henne? Har de virkelig så lite å komme med? Gjesp! Det var jobb. Sponset kake og sponsede heliumsballonger fra de samme firmaene på Majorstua som hun har samarbeidet med flere ganger tidligere. Det var dekket på til 15, men det er bedriftseieren som er mest avbildet og omtalt. Selve selskapets midtpunkt og gjestene er statister i kulissene, vi ser kun noen få av dem. Så er det mange bilder av pyntedetaljene. Den sedvanlige fotografen ser ut til å ha vært med. Som vanlig, for bildene er i den sedvanlige stilen. I det hele tatt fremstår dette hverdagslivet som de viser frem noe absurd. For hvor mange står egentlig og fotograferer sin poserende kone dag ut og dag inn, mens kona justerer på smil, blikk, retning og posisjon i forhold til kameraet bortsett fra disse to eierne? Etter å ha sett hvordan disse seansene foregår på "Bloggerne", så er det egentlig litt rart at de ikke ser det selv. At de har en noe underlig adferd i habitatet de vanker i. Veldig lite med naturlig å gjøre. Endret 14. april 2019 av Revenge of Cthulhu 20
Keaton Skrevet 14. april 2019 #2138 Skrevet 14. april 2019 Lurer på hva CBE.no tjener selv på en slik babyshower. Tipper mellom 20 og 30 000. 7
Rev. Revenge Skrevet 14. april 2019 #2139 Skrevet 14. april 2019 (endret) 30 minutter siden, Eveliina skrev: Angående den pågående trenden med sellerijuice, som også Berg Eriksen har hatt et eget innlegg på: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24575491/sellerijuice-tar-av-paa-instagram-eksperter-er-skeptiske Jupp, det ser ut som om ernæringsbiologen er spot on - Berg Eriksen er etter eget utsagn selv påvirket av andre påvirkere, og fremmer ukritisk deres udokumenterte påstander som sannheter: Så lenge dette ikke er forskningsbasert, og linket til dokumentasjon, så er denne typen utsagn ulovlig markedsføring/helseråd. Caroline Berg Eriksen er langt fra den eneste som gjør dette, men som en voksen og profesjonell aktør som har drevet lenge i bransjen, så burde de både vite bedre, og gå foran som et godt eksempel. For de som har lyst til å hoppe på sellerijuice-trenden og prøve selv, les gjerne artikkelen i Min mote i sin helhet. Ernæringsbiologen advarer mot at sellerijuice kan øke ømfintlighet for sol, så en blir lettere solbrent eller får solutslett, både om en drikker mye, eller får det på huden. Ser en influencere komme med slike påstander, er det lurt å være våken og be om dokumentasjon. Legger til denne artikkelen om helsekost, troverdighet og SoMe her. En forklaring på hvorfor forskning og dokumentasjon seiler akterut fordi en stk. kjendis har større rekkevidde selv med udokumenterte påstander, synsing, vås og snake oil.https://forskning.no/helse-kul...eth-paltrows-helseshow/1325047 Endret 14. april 2019 av Revenge of Cthulhu 12
Gjest CecilieX Skrevet 14. april 2019 #2140 Skrevet 14. april 2019 48 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Det var jobb. Sponset kake og sponsede heliumsballonger fra de samme firmaene på Majorstua som hun har samarbeidet med flere ganger tidligere. Det var dekket på til 15, men det er bedriftseieren som er mest avbildet og omtalt. Selve selskapets midtpunkt og gjestene er statister i kulissene, vi ser kun noen få av dem. Så er det mange bilder av pyntedetaljene. Den sedvanlige fotografen ser ut til å ha vært med. Som vanlig, for bildene er i den sedvanlige stilen. I det hele tatt fremstår dette hverdagslivet som de viser frem noe absurd. For hvor mange står egentlig og fotograferer sin poserende kone dag ut og dag inn, mens kona justerer på smil, blikk, retning og posisjon i forhold til kameraet bortsett fra disse to eierne? Etter å ha sett hvordan disse seansene foregår på "Bloggerne", så er det egentlig litt rart at de ikke ser det selv. At de har en noe underlig adferd i habitatet de vanker i. Veldig lite med naturlig å gjøre. Det er litt trist. Tenk at babyshoweren blir en fotoshoot som brukes som innhold på bloggen. Ikke har de avklart det med vedkommende heller siden det var en overraskelse. Det er jo et privat øyeblikk som omhandler et minne for livet, og så er helt gjort til en kommersielle greie, der venninna di tjener penger. Når du tjener såpass med penger så burde det ikke være nødvendig å se inntjeningsmuligheter på venners privatliv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå