Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Tørst skrev:

Altså, jeg har løpt både intervaller på idrettsbane og "langtur" med min fireåring, vi trener fotball også. Både på fotballbane og i hagen. Har lært barnet å løpe MED ballen kontrollert. Har lært barnet å sprake ballen med innsiden av foten, og vi leker masse mens vi trener. Sist vi løp intervaller, øvde vi på å ikke prate så mye mens vi løp, og heller konsentrere oss om å løpe hele runden på 400 meter kontrollert og jevnt. Det gikk sånn passe. Som regel må vi gå litt underveis, men det er mystisk hvor mye energi det er å oppdrive de siste 100 meterne, for da skal det nemlig løpes om kapp. Og barnet må selvfølgelig vinne 😎 

Barnet har vært med på turer helt siden før det lærte å gå, da med gåvogn. Jeg syns det supert å kunne ta med barnet på ting JEG syns er gøy, og samtidig ha kvalitetstid og kose oss sammen. Jeg får IKKE barnet med på noe det ikke vil, og vi tilpasser alltid underveis. Feks vil ikke barnet sykle, selv om mange av vennene kan det allerede. Barnet vil bare sykle på balansesykkel, ikke med pedaler. Så da gjør vi det, og det blir lange fine turer likevel (6-7 km). Sparkesykkel i byen er også en hit, da har vi hver vår og suser av gårde. 

Hun sier jo bare at barnet og henne løp 3 km, ingenting om hvor mye av dette som var gåpauser. Det var neppe "langkjøring". Jeg syns det høres helt supert ut. Og mener barna har mye igjen for senere å bli introdusert for "ordentlig" trening, så lenge det likevel er på barnets premisser. 

det er jo det som er problemet. Hun viser den filmen og forteller at barnet har løpt 3 km og syklet 7 km. Det er alt vi vet. Det er jo som du selv er inne på ganske uvanlig for et barn på den alderen, og dermed har vi det gående med hele rekka av rosabloggproblematikk om narrativ og falsk fremstilling og ikke minst problemet med barnets privatliv.

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, MissLucy skrev:

det er jo det som er problemet. Hun viser den filmen og forteller at barnet har løpt 3 km og syklet 7 km. Det er alt vi vet. Det er jo som du selv er inne på ganske uvanlig for et barn på den alderen, og dermed har vi det gående med hele rekka av rosabloggproblematikk om narrativ og falsk fremstilling og ikke minst problemet med barnets privatliv.

Problemet med barns privatliv, enig. Uansett hva hun hadde delt om barnet. Om avstandene og treningsmengden er vanlig eller uvanlig, er jeg ikke så sikker på. 

Jeg løp selv nesten 3 km i går på idrettsbanen med min fireåring, vi løp "intervaller" rundesvis, og gikk den siste runden som nedtrapping. Det var etter flere (nesten 5) km tur på sparkesykkel i byen, med ispause 😊 Så jeg reagerer absolutt ikke på noen avstand eller treningsmengde, iallfall. Barnet ville tilbake til idrettsbanen for å "trene med mamma", da jeg spurte hva vi skulle gjøre videre, om vi skulle sparkesykle mer eller gjøre noe helt annet. 

Inntrykket mitt er bare at hun gjør ikke noe overilt med å ta med barnet på trening, hvis barnet vil. Du får ikke et barn på 6 til å løpe 3 km på 20 min hvis barnet ikke vil... Men å dele det med hele verden, derimot, er jo riv ruskende galt. Jeg føler meg dum når jeg tar opp mobilen for å ta noen bilder av barnet mitt, og hen er 4 år! Jeg tar bilder til kamerarullen, ikke til en åpen bedriftskonto. Vi sender kanskje et bilde til pappa og lillesøster der hjemme, kanskje til noen besteforeldre senere på kvelden. Å dra opp mobilen sånn og "dokumentere" det vi gjør sammen, forstyrrer kontakten veldig. Det aller beste mitt barn vet å gjøre, er å være sammen med oss, fullstendig fokuserte på det vi gjør sammen. Og en seksåring forstår jo enda mer enn en fireåring, jeg hadde syns det var så ekkelt å snikpublisere masse private greier om barna på åpne some, for å øke egen anerkjennelse, motta likes og applaus på vegne av barnet mitt. Usmakelig. 

• Liker 35
Skrevet
På 22.4.2020 den 23.37, Halle-Palle skrev:

Men for søren da! Har dere ikke lært? Hvor mange ganger skal tråden stenges for moderering før dere slutter å bite på brukerdebatt og diskusjon om diskusjonen? 

Gir dere dere ikke nå, blir jo tråden helt stengt snart! 

Er jo bare å lage en ny 😃

• Liker 1
Skrevet

Da ser der ut til at etter 10 år med hjemmekontor, så har CBE og LK fått seg pc-skjerm. Det sier kanskje litt om kvaliteten på hjemmekontoret i disse 10 årene. Det vil si at de kan ikke ha brukt så veldig mange timer foran skjermen hver dag. 

• Liker 18
Skrevet

Diskusjonen ang. rumpe, tights, posering og variabel størrelse på rompe slo meg når det dukket opp et tilfeldig fra en konto som heter Fitmoral på Instagram. 5 bilde fra toppen i rekken til høyre, two second transformation. En ærlig fremstilling!

• Liker 6
Skrevet
På 21.4.2020 den 12.17, Rubella skrev:

Husk at frua er så perfekt at hun bæsjer såpebobler, promper regnbuer, svetter parfyme og har NULL utflod eller sekreter fra skjeden! Null stress å gå uten truse under stram, tynn tights som skal vaskes på maks 30 grader da!

Lurer igrunnen på hvorfor hun var så fornøyd med den sprayen for underlivet hvis influenseren selv egentlig ikke trenger den? Noen ganger biter hun seg selv i halen.... 

• Liker 33
Skrevet
3 timer siden, Klaraku78 skrev:

Da ser der ut til at etter 10 år med hjemmekontor, så har CBE og LK fått seg pc-skjerm. Det sier kanskje litt om kvaliteten på hjemmekontoret i disse 10 årene. Det vil si at de kan ikke ha brukt så veldig mange timer foran skjermen hver dag. 

Tja..mannen min jobber på laptop og har gjort det i 10-11 år og han jobber MYE hjemmefra, men er først nå han vurderer PC-skjerm, så betyr vel ikke nødvendigvis at kvaliteten er dårlig. Jeg vet hvertfall at mannen min jobber utrolig hardt. Syns sånt blir litt smålige spekulasjoner.

• Liker 15
Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Lurer igrunnen på hvorfor hun var så fornøyd med den sprayen for underlivet hvis influenseren selv egentlig ikke trenger den? Noen ganger biter hun seg selv i halen.... 

Det er et veldig gjentakende problem for henne. Hun går ofte svært langt for å vinne diskusjoner, og da plumper det ut informasjon som slår beina under andre utsagn. 

Eksempelet du kommer med er i så måte typisk. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Breakeven skrev:

Tja..mannen min jobber på laptop og har gjort det i 10-11 år og han jobber MYE hjemmefra, men er først nå han vurderer PC-skjerm, så betyr vel ikke nødvendigvis at kvaliteten er dårlig. Jeg vet hvertfall at mannen min jobber utrolig hardt. Syns sånt blir litt smålige spekulasjoner.

Det kommer helt an på hva man jobber med. Bildebehandling og behandling av store filer krever større skjerm. Jeg driver med begge deler i jobben min, og bruker to skjermer på jobb, og ekstra stor ekstern skjerm hjemme. Bildebehandling på en liten laptopskjerm for bilder som skal publiseres på nett eller til trykk er pyton, for jeg ser ikke detaljene godt nok og kvaliteten blir deretter.

Jeg er overrasket over at en ekstern skjerm skaffes hele 10 år etter starten på firmaet, spesielt når den ene ansatte jobber som firmaets fotograf.

Endret av Revenge o'Cavatina
rettelser
  • Liker 20
Skrevet
22 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det kommer helt an på hva man jobber med. Bildebehandling og behandling av store filer krever større skjerm. Jeg driver med begge deler i jobben min, og bruker to skjermer på jobb, og ekstra stor ekstern skjerm hjemme. Bildebehandling på en liten laptopskjerm for bilder som skal publiseres på nett eller til trykk er pyton, for jeg ser ikke detaljene godt nok og kvaliteten blir deretter.

Jeg er overrasket over at en ekstern skjerm skaffes hele 10 år etter starten på firmaet, spesielt når den ene ansatte jobber som firmaets fotograf.

Nå snakker du jo bare tull. Ett kjapt googlesøk og man finner tidligere innlegg fra 2014 og 2016 der firmaeier sitter foran - wait for it- en ekstern skjerm! 

https://www.carolinebergeriksen.no/2014/10/24/julestemning-pa-kontoret/

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/21/10-tips-hvordan-jobbe-effektivt-hjemmefra/

PS. jeg har null peil på hva de bruker til vanlig i dag. Men påstanden din var at de ikke har skaffet seg en ekstern skjerm før nå ;) 

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, Klaraku78 skrev:

Jeg glemte å sitere deg i kommentaren min over. Se svar, det du sier stemmer ikke.

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, Ostepooopp skrev:

Nå snakker du jo bare tull. Ett kjapt googlesøk og man finner tidligere innlegg fra 2014 og 2016 der firmaeier sitter foran - wait for it- en ekstern skjerm! 

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/21/10-tips-hvordan-jobbe-effektivt-hjemmefra/

PS. jeg har null peil på hva de bruker til vanlig i dag. Men påstanden din var at de ikke har skaffet seg en ekstern skjerm før nå ;) 

Du må ta faktafeil med den som kommer med dem. Jeg tok utgangspunkt i at den jeg siterte ga korrekt informasjon.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 9
Skrevet
22 timer siden, Nudeldama skrev:

Det var et svar på det som @pøbelsara skrev, om at bransjen avfeide kritikken. Hvorfor gikk ingen hardt ut mot henne når hun skrev det? 

Jeg kan gjerne modifisere til "HVIS bransjen avfeier" osv... 

Hvorfor spurte du ikke pøbelsara om å dokumentere samme utsagnet, noen få poster opp?

Hvorfor ba du ikke pøbelsara om å dokumentere samme utsagn noen få poster opp?

Så når hun sier det så er det greit. Når jeg siterer henne, så må jeg dokumentere det?

Det som i hvert fall er dokumentert her, er et ekstremt eksempel på forskjellsbehandling og dobbeltmoral fra dere som har svart her. 

Her er første innlegg som pøbelsara skrev om dette. 

Jeg er glad dette skjedde. Nå er det ugjendrivelig dokumentert den dobbeltmoralen og den skitne debatteknikken som noen bruker her inne. 

Fortsatt var det ingen som krevde dokumentasjon på hennes påstander. Jeg forklarte hva jeg mente og ufinhetene bare fortsatte. Pilråttent.

Nå får du jammen står for det du skriver og ikke fremstå så snurt! Dere skrev to helt forskjellige ting, det kan du ikke krangle på. Du har en svært dårlig diskusjonsteknikk - og ja, jeg rapporterer meg selv for brukerdebatt, men du kan jo irritere gråstein!

• Liker 20
Skrevet

Siste blogginnlegg - leser hun ikke korrektur?

• Liker 5
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Du må ta faktafeil med den som kommer med dem. Jeg tok utgangspunkt i at den jeg siterte ga korrekt informasjon.

😂

Kildekritikk er det noe som heter. Du skrev en kommentar. Da er det helt innafor å sitere deg på det du skrev. Du kom jo også med faktafeil, det er ikke kun vedkommende som skrev det første gang. Men ser det er vanskelig å innrømme sin egen feil, enklere å skylde på andre. 

Og vedkommende du siterte skrev i og for seg ingenting om at CBE ikke har brukt ekstern skjerm tidligere, vedkommende skrev om mannen sin.

Du skrev dette og snakket da om CBE sin bedrift "Jeg er overrasket over at en ekstern skjerm skaffes hele 10 år etter starten på firmaet, spesielt når den ene ansatte jobber som firmaets fotograf".

Endret av Ostepooopp
  • Liker 9
Skrevet
1 time siden, Ostepooopp skrev:

39 minutter siden, Ostepooopp skrev:

😂

Kildekritikk er det noe som heter. Du skrev en kommentar. Da er det helt innafor å sitere deg på det du skrev. Du kom jo også med faktafeil, det er ikke kun vedkommende som skrev det første gang. Men ser det er vanskelig å innrømme sin egen feil, enklere å skylde på andre. 

Og vedkommende du siterte skrev i og for seg ingenting om at CBE ikke har brukt ekstern skjerm tidligere, vedkommende skrev om mannen sin.

Du skrev dette og snakket da om CBE sin bedrift "Jeg er overrasket over at en ekstern skjerm skaffes hele 10 år etter starten på firmaet, spesielt når den ene ansatte jobber som firmaets fotograf".

Ro litt ned da ;)  Slik du formulerer deg forsvinner budskapet ditt. For jeg regner med at budskapet er å korrigere informasjon i tråden her og ikke ta @Revenge o'Cavatina

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, Inocybe skrev:

Ro litt ned da ;)  Slik du formulerer deg forsvinner budskapet ditt. For jeg regner med at budskapet er å korrigere informasjon i tråden her og ikke ta @Revenge o'Cavatina

Jeg påpeker feilinformasjon, på samme måte det stort sett blir gjort i denne tråden (om du er en av de som gjør det vet jeg ikke, så nå snakker jeg på generelt grunnlag). I tillegg dokumenterte jeg påstanden min med linker. 

Du glemte å sitere den andre brukeren og det vedkommende svarte, for hadde du gjort det hadde man sett grunnen til svar nummer to. Men da hadde kanskje ikke "ro ned litt" kommentaren vært like passende. Hva med å heller fokusere på at 2 av de faste brukerne her inne kom med en påstand som var feil, istedenfor å hakke på en bruker du gjerne ikke er enig med i denne tråden? For man er vel objektiv her inne, eller...?

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Jeg påpeker feilinformasjon, på samme måte det stort sett blir gjort i denne tråden (om du er en av de som gjør det vet jeg ikke, så nå snakker jeg på generelt grunnlag). I tillegg dokumenterte jeg påstanden min med linker. 

Du glemte å sitere den andre brukeren og det vedkommende svarte, for hadde du gjort det hadde man sett grunnen til svar nummer to. Men da hadde kanskje ikke "ro ned litt" kommentaren vært like passende. Hva med å heller fokusere på at 2 av de faste brukerne her inne kom med en påstand som var feil, istedenfor å hakke på en bruker du gjerne ikke er enig med i denne tråden? For man er vel objektiv her inne, eller...?

👏👏👏

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, Ostepooopp skrev:

Helt fint å komme med dokumenterte korrigeringer 👍 Alle ønsker vel at det som skrives om her skal være korrekt.
Jeg bare påpeker at jeg ikke anser måten budskapet ditt ble levert på som spesielt hensiktsmessig. Ikke utenkelig jeg også hadde steilet over formuleringene dine som i tillegg overdøver budskapet. Dette er ikke et forsøk på brukerdebatt så jeg stopper her :) 

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Inocybe skrev:

Helt fint å komme med dokumenterte korrigeringer 👍 Alle ønsker vel at det som skrives om her skal være korrekt.
Jeg bare påpeker at jeg ikke anser måten budskapet ditt ble levert på som spesielt hensiktsmessig. Ikke utenkelig jeg også hadde steilet over formuleringene dine som i tillegg overdøver budskapet. Dette er ikke et forsøk på brukerdebatt så jeg stopper her :) 

Jeg har lært av de faste brukerne her i tråden hvordan man skal si ifra når noen sier noe som ikke stemmer 🤷‍♀️ 

Og jeg tror nok budskapet kom helt fint frem, at noen er mer hårsåre enn andre når deres egne feil blir påpekt kan jeg dessverre ikke ta ansvar for. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...