Jobbermedbarn Skrevet 16 timer siden #108281 Skrevet 16 timer siden Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Du syns det er greit å kommentere utseende til barn? Skam! Det er selvfølgelig helt uakseptabelt å kommentere sånn, men dette viser jo hva den enorme eksponeringen fører til for en helt uskyldig mindreårig part. Det er foreldrene som legger til rette for det og det er så ubegripelig at de fortsetter å gjøre det år etter år. Skammelig. 27 5
Stargaze Skrevet 13 timer siden #108282 Skrevet 13 timer siden Fremtidig forfatter? Hun lever ikke bare gjennom sitt eget speilbilde lenger, men gjennom barna som deles for alt det er verdt. På tide hun får litt innhold i livet. 7
Dåsen Skrevet 13 timer siden #108283 Skrevet 13 timer siden Caroline syns jo det er stas hvis ungene blir gjenkjent på gata. Kjendiser vettu! Tror overhodet ikke hun kommer til å ta til seg den kampanjen der dessverre. 12 2
Jojo345 Skrevet 12 timer siden #108284 Skrevet 12 timer siden Syntes jo rett og slett at hvis hun ikke vil at barna skal kommenteres på nett så bør hun jo ikke fronte deres talenter og utseende i some. 10 2
Pust Skrevet 11 timer siden #108285 Skrevet 11 timer siden Escadamango skrev (11 timer siden): Nå får jeg nok kjeft men den gamleste jenta ligner på Ole Henry Snildalsli. Ikke ondskapsfullt ment, han er nå søt da W.T.F.????? Sånt skriver man ikke om barn! Uansett hvem foreldrene er og hvor dumme de foreldrene er. 10 2
Escadamango Skrevet 8 timer siden #108286 Skrevet 8 timer siden Pust skrev (3 timer siden): W.T.F.????? Sånt skriver man ikke om barn! Uansett hvem foreldrene er og hvor dumme de foreldrene er. Jeg har sletta kommentaren, så da kan du redigere den bort 2
Felis Skrevet 7 timer siden #108287 Skrevet 7 timer siden Jeg vurderte å høre på dagens episode og kanskje skrive en liten recap, men jeg ga opp allerede i innledningen. Om noe, så har denne podcasten bare blitt dårligere. For å ta det tekniske først: Jeg tror at de spiller inn hjemme hos Guri nå. Dette gjenspeiles i lydkvaliteten, som ikke er optimal. Samtidig skravler de ofte i munnen på hverandre, slik at jeg sliter med å få med meg innholdet. Det blir mye mumling, avbrutt av høylydt latter som får katten min til å skvette. Det er rett og slett litt ubehagelig å lytte til en podcast med så ujevnt lydbilde. Og det hjelper ikke at de gjentar hverandre såpass ofte at man lurer på om det er ekko. Innholdsmessig går det i det samme. Guri mimrer om gamle bragder, og helsen sin. Og det faktum at hun er singel. Caroline utleverer barna og prater om håret sitt. Begge to virker veldig snevre, de skal prate om dagsaktuelle ting og saken de trekker frem at de norske Miss Universedeltakeren hadde på et laksekostyme. Begge er enige i at hun burde gått for bunad... Caroline røper at hun tror TikTok går under "nyheter". Caroline synes det er viktig å ikke la seg lede av andres meninger, for det ødelegger for den hun er, så det hadde neppe nyttet å dele lenken fra Henrik Troy. 10 13
Villroses hage Skrevet 6 timer siden #108288 Skrevet 6 timer siden Felis skrev (20 minutter siden): ? Innholdsmessig går det i det samme. Guri mimrer om gamle bragder, og helsen sin. Og det faktum at hun er singel. Caroline utleverer barna og prater om håret sitt. Begge to virker veldig snevre, de skal prate om dagsaktuelle ting og saken de trekker frem at de norske Miss Universedeltakeren hadde på et laksekostyme. Begge er enige i at hun burde gått for bunad... Caroline røper at hun tror TikTok går under "nyheter". Caroline synes det er viktig å ikke la seg lede av andres meninger, for det ødelegger for den hun er, så det hadde neppe nyttet å dele lenken fra Henrik Troy. All sympati til katten din (og deg, da). Fint at du tar deg tid til å sjekke denne fantastiske/verdifulle/underholdende (?) podcasten med jevne mellomrom. Virkelig en gåte hva disse personasjene mener å ha å bidra med, som skal og bør publiseres offentlig. Guri Schanke har jeg aldri hatt sansen for, men mulig hun er et hakk mer oppegående og sympatisk enn ex-bloggeren. Når det gjelder sistnevntes aversjon mot å ledes av andres meninger av redsel for å få ødelagt sin personlighet, er det nok bare å gi opp å nå inn med en smule fornuft. Veldig rart at en som ser såpass mye på seg selv i speilet slett ikke evner å se seg selv. Hva er det å ødelegge, liksom? Selvopptatthet og støyende vissvass synes å være innholdet. Litt av et suppelement til påvirkerbedriftens ellers potensielt skadelige, grense- og lovoverskridende virksomhet. 8 2
Kollontaj Skrevet 5 timer siden #108289 Skrevet 5 timer siden Felis skrev (1 time siden): Jeg vurderte å høre på dagens episode og kanskje skrive en liten recap, men jeg ga opp allerede i innledningen. Om noe, så har denne podcasten bare blitt dårligere. For å ta det tekniske først: Jeg tror at de spiller inn hjemme hos Guri nå. Dette gjenspeiles i lydkvaliteten, som ikke er optimal. Samtidig skravler de ofte i munnen på hverandre, slik at jeg sliter med å få med meg innholdet. Det blir mye mumling, avbrutt av høylydt latter som får katten min til å skvette. Det er rett og slett litt ubehagelig å lytte til en podcast med så ujevnt lydbilde. Og det hjelper ikke at de gjentar hverandre såpass ofte at man lurer på om det er ekko. Innholdsmessig går det i det samme. Guri mimrer om gamle bragder, og helsen sin. Og det faktum at hun er singel. Caroline utleverer barna og prater om håret sitt. Begge to virker veldig snevre, de skal prate om dagsaktuelle ting og saken de trekker frem at de norske Miss Universedeltakeren hadde på et laksekostyme. Begge er enige i at hun burde gått for bunad... Caroline røper at hun tror TikTok går under "nyheter". Caroline synes det er viktig å ikke la seg lede av andres meninger, for det ødelegger for den hun er, så det hadde neppe nyttet å dele lenken fra Henrik Troy. Å, leste du ikke min advarsel for et par uker siden? 🥹 Jeg hørte jo en halv episode og jeg har vondt både i ørene og sjela fortsatt. For å være alvorlig: det er virkelig imponerende dårlig! Litt sånn at man blir rystet av hvor dårlig det kan bli. At noen kan finne på å publisere det, er helt vilt, faktisk. 10
Felis Skrevet 5 timer siden #108290 Skrevet 5 timer siden Kollontaj skrev (43 minutter siden): Å, leste du ikke min advarsel for et par uker siden? 🥹 Jeg hørte jo en halv episode og jeg har vondt både i ørene og sjela fortsatt. For å være alvorlig: det er virkelig imponerende dårlig! Litt sånn at man blir rystet av hvor dårlig det kan bli. At noen kan finne på å publisere det, er helt vilt, faktisk. Jo, jeg leste jo den, men jeg trodde helt ærlig ikke at det var SÅ ille😅 Men du overdrev ikke..... De sa at de har gitt ut 82 episoder til nå, og det er helt tydelig at ingen av dem har selvinnsikt nok til å stoppe 8 6
Snødronninga Skrevet 3 timer siden #108291 Skrevet 3 timer siden Det deles en videosnutt av at minstejenta har vært på reklameoppdrag i dag. En stolt mor deler jo det, noe annet ville vært uhørt. At barna må jobbe for å bidra økonomisk, er ingen overraskelse. 8 3
Kollontaj Skrevet 3 timer siden #108292 Skrevet 3 timer siden Felis skrev (1 time siden): Jo, jeg leste jo den, men jeg trodde helt ærlig ikke at det var SÅ ille😅 Men du overdrev ikke..... De sa at de har gitt ut 82 episoder til nå, og det er helt tydelig at ingen av dem har selvinnsikt nok til å stoppe De 14-1500 som lytter til dette, lurer jeg på hvem kan være. (Nå var det for så vidt meg for et par uker siden. 🤪) Det er så mye bra podcast der ute! 5
Frisk Frosk Skrevet 2 timer siden #108293 Skrevet 2 timer siden Felis skrev (4 timer siden): Jeg vurderte å høre på dagens episode og kanskje skrive en liten recap, men jeg ga opp allerede i innledningen. Om noe, så har denne podcasten bare blitt dårligere. For å ta det tekniske først: Jeg tror at de spiller inn hjemme hos Guri nå. Dette gjenspeiles i lydkvaliteten, som ikke er optimal. Samtidig skravler de ofte i munnen på hverandre, slik at jeg sliter med å få med meg innholdet. Det blir mye mumling, avbrutt av høylydt latter som får katten min til å skvette. Det er rett og slett litt ubehagelig å lytte til en podcast med så ujevnt lydbilde. Og det hjelper ikke at de gjentar hverandre såpass ofte at man lurer på om det er ekko. Innholdsmessig går det i det samme. Guri mimrer om gamle bragder, og helsen sin. Og det faktum at hun er singel. Caroline utleverer barna og prater om håret sitt. Begge to virker veldig snevre, de skal prate om dagsaktuelle ting og saken de trekker frem at de norske Miss Universedeltakeren hadde på et laksekostyme. Begge er enige i at hun burde gått for bunad... Caroline røper at hun tror TikTok går under "nyheter". Caroline synes det er viktig å ikke la seg lede av andres meninger, for det ødelegger for den hun er, så det hadde neppe nyttet å dele lenken fra Henrik Troy. Det virker som om det ene samarbeidet etter det andre med podkast-innspillere avsluttes. Hvis de nå er kommet dit at de må spille inn "hjemme hos", enda mindre profesjonelt, da er det vel snart slutt. Forstår godt at profesjonelle ikke vil fortsette samarbeid med dem i så fall, for det er jo bare dårlig reklame for samarbeidspartnerne. (All ære til deg for å forsøke å gi dem en sjans igjen! ) 4
Isola2 Skrevet 2 timer siden #108294 Skrevet 2 timer siden Kollontaj skrev (1 time siden): De 14-1500 som lytter til dette, lurer jeg på hvem kan være. (Nå var det for så vidt meg for et par uker siden. 🤪) Det er så mye bra podcast der ute! Hun hører på den selv, så kanskje hun kjører den på repeat? Ellers ymse familiemedlemmer og en og annen Guri-fan? 2
Kollontaj Skrevet 2 timer siden #108295 Skrevet 2 timer siden Frisk Frosk skrev (10 minutter siden): Det virker som om det ene samarbeidet etter det andre med podkast-innspillere avsluttes. Hvis de nå er kommet dit at de må spille inn "hjemme hos", enda mindre profesjonelt, da er det vel snart slutt. Forstår godt at profesjonelle ikke vil fortsette samarbeid med dem i så fall, for det er jo bare dårlig reklame for samarbeidspartnerne. (All ære til deg for å forsøke å gi dem en sjans igjen! ) De spiller ikke inn hjemme? 😬 Var de ikke i Fredrikstad nå nettopp? 1
Felis Skrevet 2 timer siden #108296 Skrevet 2 timer siden Kollontaj skrev (10 minutter siden): De spiller ikke inn hjemme? 😬 Var de ikke i Fredrikstad nå nettopp? Jeg vet ikke om de var i Fredrikstad nettopp, men i en tidligere episode hadde Caroline et langt innlegg om kjøreturen fra Sarpsborg til Guri (det er alltid drama når hun kjører bil), og i dag pratet de om at det var så varmt i boden de satt. Jeg fikk inntrykk av at de var hjemme hos en av dem. Guri har nevnt tidligere at hun har innredet et lite lydstudio hjemme, som hun bruker når hun leser inn bøker. Det fungerer kanskje til lydbokopptak, men det fungerer særdeles dårlig til podcast for to damer som hvert minutt bryter ut i høylydt latter. For ikke å snakke om lydeffektene til de forskjellige faste (?) innslagene. Det er altfor høyt volum i forhold til skravlingen. Det er faktisk ikke tull at katten min skvatt, han tryglet meg om å slippe ut. Jeg hører MYE podcast, og han har aldri reagert sånn før. 1 3
Kollontaj Skrevet 1 time siden #108297 Skrevet 1 time siden (endret) Ok, skjønner. Husker bare at det var noe om at G kjørte til Fredrikstad for opptak, og drev og hentet CBE, men hvis de spiller inn hos G er det kanskje ikke rart at lyden mht høy latter er verre enn før. Avbrytelser og gjentagelser har nok ikke med innspillings-sted å gjøre. Ikke det «innholdet», heller. PS Jeg har observert at CBE er hos G (story), men tenkte de planla podcasten der, liksom begynt med det. Neida! Endret 1 time siden av Kollontaj 1
Skrottefar Skrevet 1 time siden #108298 Skrevet 1 time siden Kollontaj skrev (1 time siden): De 14-1500 som lytter til dette, lurer jeg på hvem kan være. (Nå var det for så vidt meg for et par uker siden. 🤪) Det er så mye bra podcast der ute! Isola2 skrev (34 minutter siden): Hun hører på den selv, så kanskje hun kjører den på repeat? Ellers ymse familiemedlemmer og en og annen Guri-fan? Sikkert bikkja som hører på, pluss alle andre bikkjer de møter når de er ute på tur, blir mange bikkjer det som syns podcasten er stas 😛 5
Frisk Frosk Skrevet 11 minutter siden #108299 Skrevet 11 minutter siden Kollontaj skrev (1 time siden): Ok, skjønner. Husker bare at det var noe om at G kjørte til Fredrikstad for opptak, og drev og hentet CBE, men hvis de spiller inn hos G er det kanskje ikke rart at lyden mht høy latter er verre enn før. Avbrytelser og gjentagelser har nok ikke med innspillings-sted å gjøre. Ikke det «innholdet», heller. PS Jeg har observert at CBE er hos G (story), men tenkte de planla podcasten der, liksom begynt med det. Neida! Jeg vet ikke, bare svarte ut fra det Felis skrev. Vi vet vel ikke, men om de nå har begynt å ta dette opp selv, da går det enda raskere nedover, tror jeg. Ser ikke ut som om CBE og GS lenger har samarbeid med Studio Wallin lenger ang. podkast: https://www.studiowallin.no/podcast Har også hatt inntrykk av at det har vært mye mindre samarbeid mellom ESW og CBE en stund. Kanskje ikke så rart all den tid ESW fikk mye (berettiget) kritikk for flere av samarbeidene de har hatt. Ser ut som om de fremdeles har et samarbeid ang. markedsføring av influenservirksomheten til CBE (gå inn på menyen i linken og influenser eller markedsføring). Dette siste er jo også litt rart all den tid CBE tilsynelatende fremdeles er tilknyttet Kontent AS: https://kontent.no/ Om det er slik at CBE bare har hatt et reklameoppdrag for Studio Wallins egenreklame for deres influenserreklametjenester, så viser det bare det problematiske som er påpekt før i denne tråden. Disse vennskapene hvor CBE, ESW og IMA roter sammen sine forretningsvirksomheter med sine "venninneforhold", slik at de visker ut grensene mellom hva som faktisk er forretningsvirksomhet og reklame og hva som er privat. Vi har sett dette i stort omfang, hvor Caroline Berg Eriksen, Emilia S Wallin og Ine Møller Anwar (som får sin podkast laget gjennom Studio Wallin) har samarbeidet, drevet reklame for hverandre osv., og hvor svært mye av dette har skjedd uten at de har merket det med reklame. Vi ser det også her: https://www.studiowallin.no/influencer-marketing hvor det er bl.a. bilde av CBE og IMA som også har vært brukt som "venninnebilder" på CBEs IG-konto tidligere. Noe også som merket og umerket reklame for annen samarbeidspartner(e). Men det ser ikke ut som om CBE og ESW lenger samarbeider om podkast. I forrige runde hvor de to hadde foredrag, så var CBE kun på ett av to kurs, hvor CBE var med som medtaler på det mest elementære, og ESW hadde en mer profesjonell samarbeidspartner når det kom til det andre kurset. Jeg tror det forretningsmessige samarbeidet disse har hatt har... vel, ikke vært spesielt gunstig for ESW, i hvert fall er det inntrykket som gis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå