Frisk Frosk Skrevet 7. februar #103301 Del Skrevet 7. februar Snødronninga skrev (På 7.2.2025 den 12.41): Kom over denne gamle artikkelen, som jeg ikke har sett før. Vedkommende fikk spiseforstyrrelse eller å ha blitt inspirert/påvirket av CBEs rosenrøde liv. CBE tar ingen selvkritikk, sier det er et ansvar å skrive en stor blogg men fraskriver seg likevel ansvar for at mennesker blir negativt påvirket. Det er jo akkurat slik tankegang hun har i dag også, nesten 12 år (!!) etter at dette ble publisert. I mens ler CBE seg skakk og skryter av at hun må vise leg både på polet og for å kjøpe nesespray. Tenk at noen tror hun er SÅ ung, det høres ut som både julekvelden, bursdag og 17. mai på en gang. Det er ikke bare det at det blir sagt, det er måten det blir sagt på, som er i overkant barnslig og umodent. Da var sikkert den dagen reddet, kanskje hun sov som en stein om natta også. Hvorfor er det slik at de fleste utvikler seg og modnes, men hos Caroline går det motsatt vei? https://www.bladet.no/nyheter/i/PyG2QR/leste-fotballfrue-ble-syk Ekspander Fra din link: https://www.bladet.no/nyheter/i/PyG2QR/leste-fotballfrue-ble-syk "Jeg har et stort fokus på trening, men slanking, shaker og et lavt inntak av mat er noe jeg ALDRI har oppfordret til, sier Eriksen som peker på at lesere som Nina Marie har et ansvar for seg selv. Samtidig erkjenner hun at det å ha mange lesere på en blogg også er et ansvar. – Så lenge man ikke oppfordrer til ukritisk slanking og ekstreme dietter eller treningsmetoder, ser jeg ikke problemet med at de Nina Marie sikter til, blogger som de gjør, sier Caroline Berg Eriksen." I 2013 fikk altså Caroline Berg Eriksen vite at det HUN gjør påvirker andre til å få svært alvorlige spiseforstyrrelser. I 2023 ( @Felis eller andre, link?) sa CBE i podkasten at hele livet har hun vært slik at hvis hun blir kritisert for noe, så svarer hun med å bare gjøre enda mer av det hun ble kritisert for. I 2025 ser vi at Caroline Berg Eriksen (som nå også kaller seg for pt_carolineberg etter to korte kurs hun selv har vist hun har lært uforsvarlig lite på) siden 2013 virkelig har gjort det hun sa i 2023. Blir hun kritisert for noe, så gjør hun bare mer av det. I podkasten i 2023 så virket det også som om hun faktisk var stolt av akkurat dette. Hun fikk altså vite at hun i 2013 (minner om at hun 2-3 år etter dette ble avslørt for massiv og årevis med bildejuks for å redigere henne mye tynnere enn hun var, ofte ble redigert sykelig tynn, samtidig som mannen, Lars-Kristian Eriksen gikk ut og kritiserte normalvektige kvinner...) fikk vite at det bedriftsinnholdet hun valgte å produsere helt spesifikt førte andre kvinner rett ut i svært alvorlig spiseforstyrrelse - på grunn av Caroline Berg Eriksens bevisste påvirkning. Spol frem til januar 2016, og CBE lot som om hun var en angrende synder etter å ha blitt avslørt i dette massive bildejuksen, og hun lovet dyrt og hellig at hun er til å stole på og at hun lovet at hun aldri mer ville jukse og endre eget utseende. Denne lovnaden krydret hun med krokodilletårer om at hun ikke ville at hennes barn skulle vokse opp med en mor som hadde behov for å endre eget utseende. I 2025 vet vi at disse "lovnadene" bare var strategiske løgner og narrativ fra CBEs side, i et forsøk på å redde eget omdømme. I 2025 vet vi at Caroline Berg Eriksen / pt_carolineberg har vært verre enn noen gang de siste årene. Ikke bare har hun utført diverste kosmetiske inngrep/injeksjoner for å endre sitt utseende, men hun har blitt mer og mer ekstrem i sine poseringer for å se tynnere ut, og ikke minst de evinnelige filtrene hun bruker for å oppnå det hun selv tydeligvis mener er et bedre utseende, filter som også er med på å fremstille henne som tynnere enn hun er, endrer hele benbygningen hennes slik at hun fremstiller seg som skremmende levende reklamefigurer for tidvis både thinspo og proana. Dette totalt uforsvarlige og rent farlige innholdet er altså bedriftsstrategien til Treasures AS, eid av Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen (aka coach_eriksen som så endret navn til athlete_excel), står for. Caroline Berg Eriksen fyller sine bedriftskanaler videre med mengder av pulver"mat" (CBE anno 2013: "...slanking, shaker og et lavt inntak av mat er noe jeg ALDRI har oppfordret til..."), bittesmå måltidsporsjoner sett ut fra det aktivitetsnivået hun selv har og oppfordrer andre å ha. Hun har som forretningsmodell at hun - som ikke har noen som helst utdanning innen kosthold og ernæring (bortsett fra noen ytterst få timer på et kort pt-kurs) - skal lære folk å slanke seg, lære folk om kosthold. Og en stor del av det hun der viser er pulverdrikker, pulver"mat" - som hun også i stor grad driver umerket reklame for. Det Caroline Berg Eriksen har vist på sine bedriftskanaler de siste årene må kalles ekstremt forhold til både trening, kosthold og minimale måltider med lite næring i. Dette er så paret med et enda mer ekstremt utseende- og kroppsfokus for å fremstille henne tynnest mulig. Gå opp og se på den siste setningen jeg siterte av det CBE sa i 2013: "Så lenge man ikke oppfordrer til ukritisk slanking og ekstreme dietter eller treningsmetoder, ser jeg ikke problemet med at de Nina Marie sikter til, blogger som de gjør, sier Caroline Berg Eriksen." (understrekning og forstørring gjort av meg) Ved å bruke "de" på denne måten så distanserte CBE seg fra "de" som blir kritisert - selv om hele artikkelen faktisk handlet om at det var helt spesifikt CBE selv som ble kritisert for at hun hadde "inspirert" så mye at en person som fulgte CBEs opplegg ble svært alvorlig syk. I 2025 kan vi fastslå to ting: Caroline Berg Eriksen tok ikke ansvar for egne feil i 2013, og gjør det fremdeles ikke i 2025. (Den lovnaden Caroline Berg Eriksen i januar 2016 kom med på sin blogg, om å aldri mer endre på eget utseende, ikke minst for sine barns skyld, det er blitt linket til flere ganger i denne tråden, også lagt ut skjermdump eller sitat fra. Etter at de endret "bloggen" for noen måneder siden og slo denne sammen med pt-carolineberg på hjemmesiden carolinebergeriksen.no, så virker det som om de har slettet resten av bloggen og muligheten til å søke etter den. Siden de endret hjemmesiden for noen måneder siden så ligger det kun ute tre gamle innlegg fra 2022. Siste innlegg er fra 28.03.2022. Så har de lagt inn luftslottet pt_carolineberg i tillegg som en egen avdeling på hjemmesiden. Med andre ord, hjemmesiden har også blitt en reklameplakat som synes å kun ha som hensikt å lure potensielle annonsører til å betale dyrt for annonser. Det er ikke innhold, det er ikke troverdighet. Og det jobbes tydelig mye fra eierne av Treasures AS med å slette alt det som CBE har fått legitim kritikk for gjennom årene. Det hjelper dem lite når det innholdet som fremdeles legges ut er minst like kritikkverdig, om ikke mer kritikkverdig, for nå forsøker de å gjemme seg bak kunnskap de ikke har, seksualisering av CBE og overeksponering av barn på 12. året... ) Caroline Berg Eriksen er blitt enda mer ekstrem og farlig i sitt uforsvarlige forhold til trening, utseendefokus, kosthold, tynnhet. 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. februar #103302 Del Skrevet 7. februar @vanecoach Sammet med teamet mitt spesialiserer meg på å hjelpe mennesker med vektnedgang, vaneendring og forbedring av livskvalitet. Min tilnærming kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for... Og: Jeg kombinerer ekspertise innen vektnedgang, livsstilsendringer, og treningsplanlegging for å sikre at du får den støtten og veiledningen du trenger... Videre: Du følger mitt treningsprogram, men det kan enkelt skaleres både ned og opp, og justeres slik at det passer deg og din hverdag. Det skrives vektnedgang, men alt av bilder dokumenterer tilsynelatendekun små porsjoner, pulver, thinspo, ekstreme vinkler, kaloritelling av boom-snacks og ekstrem kondisjonstrening. Det du får er hennes eget treningsprogram. jeg lurer fortsatt på hvem dette teamet / ekspertisen består av. Det jeg derimot er sikker på er at nettsiden kun er et ferniss for å fremstå seriøs, og ikke følges opp grunnet mengden grammatiske feil som ennå ikke er rettet opp. nettsiden er villedende markedsføring, juks og bedrag. 24 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladidagogså Skrevet 7. februar #103303 Del Skrevet 7. februar Hallepalle2 skrev (På 7.2.2025 den 9.55): 15 timer og 10 kommentarer - fra oppdragsgiver Jan Thomas med svar fra CBE, fra ektemann Lasse med svar fra CBE, fra trofast mannlig følgesvenn som svarer på alt som legges ut med svar fra CEB. Så altså to genuine kommentarer fra brukere som faktisk liker posten. To av ca 300 000 følgere gidder å kommentere på det som er noe så sjelden som en gjennomført reklame. Det kan neppe kalles suksess. Ekspander Jan Thomas har vel ikke gjort noe research før han brukte hun som reklamedukke 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. februar #103304 Del Skrevet 7. februar (endret) Gladidagogså skrev (På 7.2.2025 den 15.49): Jan Thomas har vel ikke gjort noe research før han brukte hun som reklamedukke Ekspander Tidligere samarbeidspartnere, husker ikke om hva. 🙂 Er det ikke samme sminkevideo som i januar, da? 🧐 Endret 7. februar av Kollontaj 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. februar #103305 Del Skrevet 7. februar (endret) Kollontaj skrev (På 7.2.2025 den 16.24): Tidligere samarbeidspartnere, husker ikke om hva. 🙂 Er det ikke samme sminkevideo som i januar, da? 🧐 Ekspander Hår og sminkeprodukter fra Jan Thomas. Det var vel også han, cbe og en til som gikk ut med å ha et hemmelig prosjekt på gang som det aldri ble noe av? Samt "Kjendisrestauranten". Endret 7. februar av Rev. Revenge 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 7. februar #103306 Del Skrevet 7. februar Rev. Revenge skrev (På 7.2.2025 den 15.02): @vanecoach Sammet med teamet mitt spesialiserer meg på å hjelpe mennesker med vektnedgang, vaneendring og forbedring av livskvalitet. Min tilnærming kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for... Og: Jeg kombinerer ekspertise innen vektnedgang, livsstilsendringer, og treningsplanlegging for å sikre at du får den støtten og veiledningen du trenger... Videre: Du følger mitt treningsprogram, men det kan enkelt skaleres både ned og opp, og justeres slik at det passer deg og din hverdag. Det skrives vektnedgang, men alt av bilder dokumenterer tilsynelatendekun små porsjoner, pulver, thinspo, ekstreme vinkler, kaloritelling av boom-snacks og ekstrem kondisjonstrening. Det du får er hennes eget treningsprogram. jeg lurer fortsatt på hvem dette teamet / ekspertisen består av. Det jeg derimot er sikker på er at nettsiden kun er et ferniss for å fremstå seriøs, og ikke følges opp grunnet mengden grammatiske feil som ennå ikke er rettet opp. nettsiden er villedende markedsføring, juks og bedrag. Ekspander Vanecoachingen er Google translate og copy paste fra en britisk nettside. På enkelte av dagene har de glemt å fjerne deler av den engelske teksten. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. februar #103307 Del Skrevet 7. februar På besøk skrev (På 7.2.2025 den 18.25): Vanecoachingen er Google translate og copy paste fra en britisk nettside. På enkelte av dagene har de glemt å fjerne deler av den engelske teksten. Ekspander Joda, men dette er hva hun titulere seg som ved siden av PT og livvstilscoach. Samt ordene "team" og "ekspertise" 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. februar #103308 Del Skrevet 7. februar Rev. Revenge skrev (På 7.2.2025 den 18.10): Hår og sminkeprodukter fra Jan Thomas. Det var vel også han, cbe og en til som gikk ut med å ha et hemmelig prosjekt på gang som det aldri ble noe av? Samt "Kjendisrestauranten". Ekspander Ja, du har rett. Hadde glemt at hun var med i det matprogrammet. Var en influencerfyr de to skulle gjøre noe med, husker ikke navnet, mulig det var han Anne-Birth også vanket med en periode. Uansett var det vel mer ærlig arbeid enn det som fremvises nå for tida. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 7. februar #103309 Del Skrevet 7. februar Rev. Revenge skrev (På 7.2.2025 den 15.02): @vanecoach Sammet med teamet mitt spesialiserer meg på å hjelpe mennesker med vektnedgang, vaneendring og forbedring av livskvalitet. Min tilnærming kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for... Og: Jeg kombinerer ekspertise innen vektnedgang, livsstilsendringer, og treningsplanlegging for å sikre at du får den støtten og veiledningen du trenger... Videre: Du følger mitt treningsprogram, men det kan enkelt skaleres både ned og opp, og justeres slik at det passer deg og din hverdag. Det skrives vektnedgang, men alt av bilder dokumenterer tilsynelatendekun små porsjoner, pulver, thinspo, ekstreme vinkler, kaloritelling av boom-snacks og ekstrem kondisjonstrening. Det du får er hennes eget treningsprogram. jeg lurer fortsatt på hvem dette teamet / ekspertisen består av. Det jeg derimot er sikker på er at nettsiden kun er et ferniss for å fremstå seriøs, og ikke følges opp grunnet mengden grammatiske feil som ennå ikke er rettet opp. nettsiden er villedende markedsføring, juks og bedrag. Ekspander Jeg tror hun strør rundt seg med svada hun ikke kan gjennomføre. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebart1 Skrevet 7. februar #103310 Del Skrevet 7. februar Isola2 skrev (På 7.2.2025 den 5.05): Dette bildet er hentet fra Guri Schanke sin Instagram og synliggjør forskjellen mellom disse to.Guri som naturlig og avslappet,mens Caroline fremstår som en parodi (mulig fordi bildet ble tatt før hun fikk sugd inn kinnene og stukket ut leppa helt).Manisk vridd for å vise den ene siden og hun ser nesten komisk ut med den grimasen hun gjør.Som sikkert også er hvorfor hun ikke har reposta bildet.Komisk hele greia!! Ekspander I alle dager, det kunne jo vært et hyggelig bilde, men blir jo helt rart med poseringen hennes… Er nok en grunn til at det ikke er repostet ja, samme med podcastepisoden hun var med i hos Benjamin Sikseth og Niklas Baarli. Der er hun filmet veeeldig nærme, har masse rynker (som er naturlig for en dame seint i 30 åra), men ser helt annerledes ut enn vi er vant med å se henne. Er nok en grunn til at hun ikke har nevnt det heller med et eneste ord, eller reposta 🙈 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. februar #103311 Del Skrevet 7. februar Kollontaj skrev (På 7.2.2025 den 18.50): Ja, du har rett. Hadde glemt at hun var med i det matprogrammet. Var en influencerfyr de to skulle gjøre noe med, husker ikke navnet, mulig det var han Anne-Birth også vanket med en periode. Uansett var det vel mer ærlig arbeid enn det som fremvises nå for tida. Ekspander Espen Hilton, tro? Han jobber visst med casting for div. realityprogrammer nå. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 8. februar #103312 Del Skrevet 8. februar Minthia skrev (På 6.2.2025 den 17.00): Ingen "endelig yogasession" uten å filme og legge ut på nett. Ingen kaffe uten å publisere og snakke om det. Ingen tur i skogen uten å rigge til kameravinkler og rekvisitter for instagram. Ingen hodepine uten tårer på snapstory Ingen løpetur uten drone og kameramann Og ingen venninneprat uten å ta opp og legge ut som podcast. Hvis et tre faller i skogen og ingen hører det - lager det da en lyd? Hvis ingen andre ser eller hører det man gjør, har man egentlig et liv? Og hvis man ikke har utnyttet det kommersielle potensialet til ens egen hvile, resistusjon, tilstedeværelse, har man faktisk gjort den aktiviteten? Men hvis man filmer og publiserer at man gjør sin egen yogasession, gjør man egentlig yoga da? Hvis man tar bilde av eller filmer morgenkaffen, drikker man morgenkaffe sånn egentlig? Om man filmer når man løper, får man trent da? Og - om man velger å ta opp venninnepraten og utgi den for å være en podcast, er det en podcast da? Eller er det omvendt - har det blitt umulg å sette seg ned og være tilstede med venner uten å gjøre det til en kommersiell vare? Ekspander Hvis man ikke selger unger, har man da barn? 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo345 Skrevet 8. februar #103313 Del Skrevet 8. februar Ny video ute med datteren. Flott å benytte barna for å tjene penger. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutrine Skrevet 8. februar #103314 Del Skrevet 8. februar Det er igjen bare kopiert noe noen andre har gjort. Tipper datteren har sett det på TikTok. Har sett den samme fra fler der ihverfall. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisabeth30 Skrevet 8. februar #103315 Del Skrevet 8. februar Jojo345 skrev (På 8.2.2025 den 2.17): Ny video ute med datteren. Flott å benytte barna for å tjene penger. Ekspander Det komiske er at på den videoen så viser hun antall likes. Det har hun skjult på reklamevideoen til Jan Thomas 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 8. februar #103316 Del Skrevet 8. februar elisabeth30 skrev (På 8.2.2025 den 9.52): Det komiske er at på den videoen så viser hun antall likes. Det har hun skjult på reklamevideoen til Jan Thomas Ekspander Hun får dessverre mer engasjement på innhold med barna, tragisk hele greia. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 8. februar #103317 Del Skrevet 8. februar 25 kommentarer fra heiagjengen på bildet med hyseøyne aka 'sløret' blikk ihjelsminket og med filter. Blir rart å se henne i KL. Er som 2 forskjellige damer med og uten filter. Vi vet hvordan hun så ut for 10 år siden. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 8. februar #103318 Del Skrevet 8. februar Vi kjenner jo til utseendet fra helt tilbake til tidlig i bloggingen https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/dette-holder-fotballfrue-skjult-for-bloggleserne/13330976/ Og ikke minst: https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/ 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 8. februar #103319 Del Skrevet 8. februar Rev. Revenge skrev (På 8.2.2025 den 14.06): Vi kjenner jo til utseendet fra helt tilbake til tidlig i bloggingen https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/dette-holder-fotballfrue-skjult-for-bloggleserne/13330976/ Og ikke minst: https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/ Ekspander Skjønner godt at hun har filtrert seg både på ekte og via skjermen. Hun har et lite sympatisk utseende, for å si det pent. Til de som evt føler behovet for å kommentere ukonstruktiv uttalelse: #Notsorry 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. februar #103320 Del Skrevet 8. februar (endret) Xmasclovn skrev (På 8.2.2025 den 17.42): Skjønner godt at hun har filtrert seg både på ekte og via skjermen. Hun har et lite sympatisk utseende, for å si det pent. Til de som evt føler behovet for å kommentere ukonstruktiv uttalelse: #Notsorry Ekspander Bildet fra TV2 viser to utgaver det også🤭 Endret 8. februar av Kollontaj 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå