Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Påvirkermodellen beveger seg tvunget hjulbeint for å unngå og vise at lårene møtes. Et tragikomisk skue.

Endret av Villroses hage
presisering
  • Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym90059005 skrev (42 minutter siden):

Før løp hun veldig på hæl og "tungt", fikk da jevnlig en del kommentarer på det hvor de gikk rett i forsvarsmodus med at løpsteknikk/forfot/bakfot ikke var så viktig. Så har nok kommentarene preget henne allikevel, for nå har hun endret til voldsom tåløping på filmklipp som legges ut. Også morsomt at de fleste løpevidoene som legges ut, så jogger hun med mye høyere tempo enn hva øktene skulle tilsi. Veldig ofte har hun jo sine 10km/1t økter, med 6 min per km, mens klippene som regel viser noen som ser ut som har et tempo 4.00-4.30/km basert på steg og intensitet.

Du vet at du kommenterer to som er verdensmestre i bløffing og narrativkorreksjon? 😉

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert på løping og skal ikke mene sterke ting om Carolines teknikk, men jeg synes generelt sett at løpingen hennes ser keitete og amatørmessig ut sammenlignet med andre løpecoacher og løpeinfluensere som jeg følger. Ikke en jeg ville betalt penger for at skulle trene meg til forbedring og konkurranse. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke noen ekspert på løping og skal ikke mene sterke ting om Carolines teknikk, men jeg synes generelt sett at løpingen hennes ser keitete og amatørmessig ut sammenlignet med andre løpecoacher og løpeinfluensere som jeg følger. Ikke en jeg ville betalt penger for at skulle trene meg til forbedring og konkurranse. 

Det som gjenstår å se om hun i det hele tatt har planer eller ønske om å trene andre, selv om denne «PT-utdanningen» bestås. Vil bli veldig overrasket å så tilfelle. Se bare hva som skjedde etter at hun ble «yogainstruktør». Jeg har ikke akkurat inntrykk at yoga praktiseres som yrke, heller mer til å ha som «CV-pynt» i bio, nettfit appen etc etc (you name it). Og at CBE egentlig bare ønsker å fortsette å sulle innenfor hjemmets dører, med 100% på seg selv.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (9 minutter siden):

Det som gjenstår å se om hun i det hele tatt har planer eller ønske om å trene andre, selv om denne «PT-utdanningen» bestås. Vil bli veldig overrasket å så tilfelle. Se bare hva som skjedde etter at hun ble «yogainstruktør». Jeg har ikke akkurat inntrykk at yoga praktiseres som yrke, heller mer til å ha som «CV-pynt» i bio, nettfit appen etc etc (you name it). Og at CBE egentlig bare ønsker å fortsette å sulle innenfor hjemmets dører, med 100% på seg selv.

Er nok for å få reklameoppdrag. Se, CBE, PT og yogainstruktør, spiser dette (insert noe flytende). Skal skape tillit og troverdighet, noe som ikke oppnås kun på grunn av navnet og utseendet lengre. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Er nok for å få reklameoppdrag. Se, CBE, PT og yogainstruktør, spiser dette (insert noe flytende). Skal skape tillit og troverdighet, noe som ikke oppnås kun på grunn av navnet og utseendet lengre. 

Ja, det tror jeg også er en hovedmotivasjon utover det jeg nevnte. Alle «utdanninger» hun har startet på i løpet av blogg/influencertiden har vel vært en eller annen slags form for spons/reklameoppdrag i seg selv også.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (1 time siden):

Bare appearances ja.

Det er 9 år siden CBE prøvde seg på sponsa PT-kurs første gang og begrunnet det som:

"det er noe jeg virkelig brenner for, noe jeg er lidenskapelig opptatt av, noe jeg driver med flere ganger i uken og noe som virkelig driver meg – klarer dere å gjette det da? Jeg skal bli personlig trener! Grunnene er flere, men først og fremst er det fordi jeg virkelig interesserer meg for trening og fordi jeg ønsker å gi bloggen enda mer dybde og riktig kunnskap når det kommer til denne biten. Jeg vil gi dere tips til øvelser, lage videoer og ikke minst, hjelpe andre å finne treningsglede – og på helt korrekt måte! "

Klarte ikke gjennomføre den gangen.

Så fant de jo ut at forskning, trening, kosthold kan de jo bedre enn alle andre og begynte å planlegge "treningsuniverset Netfit" for 7 år siden.

Så, 9 år har de hatt til å få drømmen på beina - hun kunne tatt doktorgrad i PT på den tiden. De kunne startet treningsstudio, levert onlinetreninger, vært ute og fått erfaring med å trene folk. Etablert seg i bransjen, vært i et fagmiljø, fått tilbakemeldinger på hvordan de jobber. Blitt en relevant aktør.

Men etter 9 år velger hun å gå på et kortkurs for å få PT på instabioen ved siden av den teite yogalærertittelen. For noe "hun virkelig brenner for, er lidenskapelig opptatt av, driver med flere ganger i uken og virkelig driver henne"

Det må være tidenes slappeste drive og lidenskap.

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/02/09/tilbake-pa-skolebenken/

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/01/15/netfit/

• Liker 23
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (1 minutt siden):

Bare appearances ja.

Det er 9 år siden CBE prøvde seg på sponsa PT-kurs første gang og begrunnet det som:

"det er noe jeg virkelig brenner for, noe jeg er lidenskapelig opptatt av, noe jeg driver med flere ganger i uken og noe som virkelig driver meg – klarer dere å gjette det da? Jeg skal bli personlig trener! Grunnene er flere, men først og fremst er det fordi jeg virkelig interesserer meg for trening og fordi jeg ønsker å gi bloggen enda mer dybde og riktig kunnskap når det kommer til denne biten. Jeg vil gi dere tips til øvelser, lage videoer og ikke minst, hjelpe andre å finne treningsglede – og på helt korrekt måte! "

Så fant de jo ut at forskning, trening, kosthold kan de jo bedre enn alle andre og begynte å planlegge "treningsuniverset Netfit" for 7 år siden.

Så, 9 år har de hatt til å få drømmen på beina - hun kunne tatt doktorgrad i PT på den tiden. De kunne startet treningsstudio, levert onlinetreninger, vært ute og fått erfaring med å trene folk. Etablert seg i bransjen, vært i et fagmiljø, fått tilbakemeldinger på hvordan de jobber. Blitt en relevant aktør.

Men etter 9 år velger hun å gå på et kortkurs for å få PT på instabioen ved siden av den teite yogalærertittelen. For noe "hun virkelig brenner for, er lidenskapelig opptatt av, driver med flere ganger i uken og virkelig driver henne"

Hun hadde ikke noe å foreta seg da LKE spilte på Lyn og LSK, og så flytta de inn i hus på bygda utenfor Skien da bloggen  genererte gode inntekter. Det fristet vel mer å rake inn millioner på kort sikt enn å studere og ha jobbsikkerhet på lang sikt. Nå som inntektene svikter, aner ingen av dem hva de skal leve av de neste 30 åra.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (7 minutter siden):

Hun hadde ikke noe å foreta seg da LKE spilte på Lyn og LSK, og så flytta de inn i hus på bygda utenfor Skien da bloggen  genererte gode inntekter. Det fristet vel mer å rake inn millioner på kort sikt enn å studere og ha jobbsikkerhet på lang sikt. Nå som inntektene svikter, aner ingen av dem hva de skal leve av de neste 30 åra.

Helt enig med deg. Men det forklarer ikke hvorfor hun ikke gjør ting ordentlig nå heller.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (11 minutter siden):

Bare appearances ja.

For 9 år siden ville hun altså "gi tips til øvelser, lage videoer og ikke minst, hjelpe andre å finne treningsglede – og på helt korrekt måte!".

Ni år etterpå har hennes mann lenge vært ferdig med sine pt-kurs, og hun er nesten ferdig med sitt kort-kurs - og likevel velger de helt bevisst fremdeles å vise øvelser utført feil og potensielt skadebringende. Og hvorfor velger de å vise inkorrekt utførte øvelser fremdeles? Fordi de tydeligvis fremdeles kun har ett fokus - å vise frem bedriftseier Caroline Berg Eriksens kropp på den måten eierne tydeligvis mener er mest tiltrekkende, med stadige henvisninger til det seksuelle.

En "yogautdanning" med fire helgesamlinger på to-tre måneder og alt CBE greide å vise frem etterpå var feil utførte øvelser hvor hennes kropp istedenfor skulle seksualiseres. I så stor grad var CBE og LKE opptatt av dette at det ble en parodi å kalle det hun/de gjorde for yoga.

Når kritikken av "yoga-utøvelsen" ble for stor, hoppet CBE på kortkurs innen personlig trening. Skal man dømme ut fra det som er lagt ut av treningsvideoer på CBEno og Netfit.no i den tiden hun har tatt dette kurset, så har fremdeles hverken hun eller makker Lars Kristian Eriksen lært noe mer av dette. Fokuset er fremdeles på å fremstille CBEs kropp på en seksualisert måte, og de driter fremdeles i om de viser frem øvelser på en måte som kan påføre andre skade.

Både Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen stryker på det de publiserer ang. trening via sine bedriftskanaler.

Ingen bør velge CBE, LKE eller noen av de bedriftene de driver om kunden ønsker råd og veiledning ang. trening. Og for all del - ikke selg egne barn som levende reklameplakater for LKEs behov for å eksponere egne og andres barn på nett!

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (5 minutter siden):

Helt enig med deg. Men det forklarer ikke hvorfor hun ikke gjør ting ordentlig nå heller.

Hun gjør det nok "ordentlig", hvis man ser på hva hennes og mannens hensikt synes å være. Å jukse og lyve på seg kompetanse for å late som om de er "profesjonell", mens hovedfokuset er å fremstille CBEs kropp som noe de mener er sexy - og alt for å tjene mest mulig penger på minst mulig innsats.

Om de skader noen andre på veien, det synes de ikke å bry seg om, for skulle de brydd seg om det, da måtte de jo gjort en innsats, tatt fullstendige utdannelse, skaffet seg reell erfaring og reell kompetanse. Nå hopper de bare på korte opplegg de kan bruke for å bygge mer falske narrativer om seg selv.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (12 minutter siden):

Fordi snarveier og juks for raske penger er alt hun kan.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 minutter siden):

Hun gjør det nok "ordentlig", hvis man ser på hva hennes og mannens hensikt synes å være. Å jukse og lyve på seg kompetanse for å late som om de er "profesjonell", mens hovedfokuset er å fremstille CBEs kropp som noe de mener er sexy - og alt for å tjene mest mulig penger på minst mulig innsats.

Om de skader noen andre på veien, det synes de ikke å bry seg om, for skulle de brydd seg om det, da måtte de jo gjort en innsats, tatt fullstendige utdannelse, skaffet seg reell erfaring og reell kompetanse. Nå hopper de bare på korte opplegg de kan bruke for å bygge mer falske narrativer om seg selv.

Synes ikke man skal vanne ut ordet ordentlig på den måten 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sykt at den netfit-drømmen startet i 2015/2016 og har nix null nada å komme med…

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (15 minutter siden):

Helt sykt at den netfit-drømmen startet i 2015/2016 og har nix null nada å komme med…

Ser ut som om flere forstår det - nå har visst alle de "nye" trenerne som kom til i fjor forsvunnet. De har vel også innsett at dette ikke er en reell treningsportal hvor målet er å yte pt-tjenester, men bare en poseringskanal for spesielt CBE.

https://netfit.no/vare-coacher/

Nå står kun CBE, LKE, AP og LT som coach hos Netfit.

Ser ut som om "rottene" forlater skipet.

LT har vel aldri vært synlig på netfits kanaler (med mulig unntak å være statist i et par videoer hvor CBE skulle skinne), bortsett fra at hun står oppført der. Bortsett fra å være modell for noen bilder har AP, selv som daglig leder, også vært mer eller mindre usynlig, og LKE har heller ikke vært særlig synlig, bortsett fra sammen med CBE få ganger hvor også eksponerte egne barn på kanalen.

Netfit AS reklamerer på Netfit.no med 24/7 oppfølging av kunder. Når antall pt'er plutselig er halvert, da avslører det enda tydeligere enn tidligere at Netfit.no på ingen måte har mulighet til å tilby 24/7 oppfølging av kunder.

Med andre ord, firmaet driver med svært så villedende markedsføring fortsatt - som de har gjort hele tiden.

Og selv om Caroline Berg Eriksen fremdeles ikke er ferdig og har tatt eksamen på sitt kortkurs innen pt, så fremstilles hun nå som "personlig trener" på Netfit.nos hjemmeside.

Fasade er alt, innhold ingenting.

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Honningmor skrev (På 29.4.2024 den 13.33):

Var noen som nevnte ordet "bronsestatue" over her. Ler på meg brokk! To polerte bronsestatuer. Ingen redigering der altså! 

LKE brukte det samme bronse bilde 13/6-23

• Liker 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som LKE har gitt opp det Athlete Excel opplegget sitt også, hvertfall på Instagram. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (2 timer siden):

Ser ut som LKE har gitt opp det Athlete Excel opplegget sitt også, hvertfall på Instagram. 

Ja, han har fjernet Athlete Excel fra bioen sin og snart 2 måneder siden det er blitt lagt ut noe der.

Det tar jo tid å bygge opp kundebase til nye opplegg, særlig når man fra før har et dårlig rykte som man må bruke tid på å bygge opp igjen. Virket som at LK forventet å få toppidrettsutøvere som betalende kunder med en gang han bare lager en ny Instagram-profil, og når det ikke går med en gang gir han bare opp istedenfor å jobbe med det. Og forstår jo bare ved å lese gjennom den siste posten på Athlete Excel hvorfor dette ikke har blitt noe suksess. Til kontekst er utøveren i videoen et barn som han trener/leker med.

Kanskje han heller skal prøve seg som coach på de hyrox greiene som neste prosjekt. Selvfølgelig kun for de beste og mest dedikerte utøverne. 

IMG_5536.png

IMG_5537.png

Endret av Sinccis
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Ser ut som om flere forstår det - nå har visst alle de "nye" trenerne som kom til i fjor forsvunnet. De har vel også innsett at dette ikke er en reell treningsportal hvor målet er å yte pt-tjenester, men bare en poseringskanal for spesielt CBE.

https://netfit.no/vare-coacher/

Nå står kun CBE, LKE, AP og LT som coach hos Netfit.

Ser ut som om "rottene" forlater skipet.

LT har vel aldri vært synlig på netfits kanaler (med mulig unntak å være statist i et par videoer hvor CBE skulle skinne), bortsett fra at hun står oppført der. Bortsett fra å være modell for noen bilder har AP, selv som daglig leder, også vært mer eller mindre usynlig, og LKE har heller ikke vært særlig synlig, bortsett fra sammen med CBE få ganger hvor også eksponerte egne barn på kanalen.

Netfit AS reklamerer på Netfit.no med 24/7 oppfølging av kunder. Når antall pt'er plutselig er halvert, da avslører det enda tydeligere enn tidligere at Netfit.no på ingen måte har mulighet til å tilby 24/7 oppfølging av kunder.

Med andre ord, firmaet driver med svært så villedende markedsføring fortsatt - som de har gjort hele tiden.

Og selv om Caroline Berg Eriksen fremdeles ikke er ferdig og har tatt eksamen på sitt kortkurs innen pt, så fremstilles hun nå som "personlig trener" på Netfit.nos hjemmeside.

Fasade er alt, innhold ingenting.

Vi hørte vel aldri noe mer om den ernæringsfysiologen som skulle starte Desember 2023 heller?

Eller var det bare en grei liten avledningsmanøver for å prøve å få fokuset bort fra kritikkene som kom på den tiden, når det ble oppdaget at Netfit kopierte andre nettsteders matplaner?

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...