Marsh Skrevet 27. oktober 2023 #89941 Del Skrevet 27. oktober 2023 Minthia skrev (13 timer siden): Og dette er viktig for om man kan trene på tom mage eller ikke fordi...? Det LKE sier at det spiller ingen rolle om du har frokosten din i magen eller i en pose på ryggen når du trener. Det er et helt meningsløst svar. Det foregår da virkelig en konituerlig prosess nedbryting av mageinnholdet som så går over i tarmene. Hva dette betyr for trening vet vi fortsatt ikke, vi som ikke har greie på sånt. Svaret om at magen er utenfor kroppen gir ingen mening til de uinvidde og er igjen bare jåleri fra Netfit.no. Personlig liker jeg verken å trene på tom eller full mage, da magen unektelig er inne i kroppen min og skaper ubehag om jeg velger det ene eller det andre. Om det påvirker effekten av treningen ut over min subjektive opplevelse av ubehag må jeg nesten spørre noen andre enn treningsspesialisten netfit om da. Regner med at du kan gi meg et bedre svar enn LKE Jeg bare påpekte at det ikke er galt å si at maten egentlig ikke er inni kroppen så lenge den er i magesekken, anatomisk sett er det riktig. Jeg er ikke klinisk ernæringsfysiolog, og har heller ikke mye kunnskap innen treningsfysiologi, så der skal jeg ikke prøve å komme med synsing om hva som er det beste iht trening. Jeg ville heller ikke ha spurt Netfit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 27. oktober 2023 #89942 Del Skrevet 27. oktober 2023 LilleSnupp skrev (14 timer siden): Så om noe ligger inni et rør, så er det utfor røret - utfra denne definisjonen? Om noe ligger inni et rør som går tvers igjennom en organisme, f.eks mennesket, så er det ikke inni organismen før det tas opp over veggen i røret og kommer inn i blodet eller vevsvæsken. Sånn er det beskrevet i diverse anatomi/fysiologibøker. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 27. oktober 2023 #89943 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) Marsh skrev (12 minutter siden): Om noe ligger inni et rør som går tvers igjennom en organisme, f.eks mennesket, så er det ikke inni organismen før det tas opp over veggen i røret og kommer inn i blodet eller vevsvæsken. Sånn er det beskrevet i diverse anatomi/fysiologibøker. «Spør meg om trening», står det, til bildet av Caroline. Jeg gjentar, de bør begynne å signere med «hilsen x», og det bør definitivt ikke være verken CBE eller LKE som signerer slike svar. Ta gjerne med kildehenvisning også (netfit, altså). Endret 27. oktober 2023 av ~ Ada ~ 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 27. oktober 2023 #89944 Del Skrevet 27. oktober 2023 Denne burde alle foreldre se… https://vm.tiktok.com/ZGJKaH49e/ 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 27. oktober 2023 #89945 Del Skrevet 27. oktober 2023 Marsh skrev (1 time siden): Jeg bare påpekte at det ikke er galt å si at maten egentlig ikke er inni kroppen så lenge den er i magesekken, anatomisk sett er det riktig. Jeg er ikke klinisk ernæringsfysiolog, og har heller ikke mye kunnskap innen treningsfysiologi, så der skal jeg ikke prøve å komme med synsing om hva som er det beste iht trening. Jeg ville heller ikke ha spurt Netfit Svaret var ikke rettet mot deg altså Du skal ha takk for saklig og oppklarende opplysning! Poenget er at LKE tar påstander som gir mening i en sammenheng og bruker dem i en sammenheng de ikke gir mening, for å framstå som smartere enn han beviselig er. For en anatomistudent er det å forklare magen som utenfor kroppen en metafor for å synliggjøre noen egenskaper og sette dem i en større og annen sammenheng som hjelper dem å huske sentrale egenskaper ved mage og tarmsystemet. Metaforen fungerer ikke når det kommer til mat og trening, fordi vi er interesserte i hvordan det å a) ha et volum av mat i magen som ligger inne i den kroppen vi skal bevege påvirker treningen, og b) å ha et lager med ulike typer energi i magen påvirker ulike typer trening. Påvirker opptaket av mat treningen, eller påvirker treningen opptaket av mat? @FrkGordon sitt siste innlegg er godt og informativt i så måte. For oss som ikke har skolebøkene fra Bjørknes er og blir det å være født med tarmene utenfor kroppen en svært alvorlig tilstand. Så hele greia er egentlig bare et gyldent bilde på LKE og Netfits totale mangel på evne til kommunikasjon og refleksjon. 26 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. oktober 2023 #89946 Del Skrevet 27. oktober 2023 Merkelig greie å hevde det med maten og mage kontra beholder. Det er kunnskapsløst, fordi at selv om de øverste delene av fordøyelseskanalen ganske riktig er oppbevaring, er de også en del av bearbeidingen av maten - helt fra enzymene i spyttet er md på å omforme maten til fordøyelig for oss når vi tygger, til tilsettingen av magesyre i magesekken, til gradvis overgang til tynntarmen og absorpsjon og omforming av innhold. Så, nei - maten kunne ikke like gjerne ha ligget i sekken på ryggen - eller i en plastboks i kjøleskapet. Det føyer seg inn i rekken av merkverdige uttalelser fra treningsuniverset - eller "treningsuniverset" Netfit - og ikke minst, inn i rekken av merkelige og bedrevitende kommentarer fra herr styreleder i influencerkonsernet treasures. Forøvrig synes jeg det er nitrist at barna fortsatt eksponeres i some på tross av mange års inngående advarsler og stadig mer kunnskap om både mangelen på kontroll av delt innhold, og potensielle skadevirkninger for dem som har mye informasjon om seg på internett som de ikke har kontroll over. 36 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 27. oktober 2023 #89947 Del Skrevet 27. oktober 2023 hvalstad45 skrev (12 timer siden): Haha, so true! Hun har bare hengt seg opp i noen detaljer hun syns er "yogalike" og som kan kombineres med bilde av helspent mage. Føyer seg fint inn rekken av cowboyboots og skinnjakke på festival, blomsterkrans i håret på sankthans, beret i Frankrike og strikkegenser, skjørt og støvler på vei til fjellet. Og selvfølgelig solhatt på vei til syden på nattflyet. Bare for å nevne noe. 25 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. oktober 2023 #89948 Del Skrevet 27. oktober 2023 BellaSwan skrev (23 minutter siden): Føyer seg fint inn rekken av cowboyboots og skinnjakke på festival, blomsterkrans i håret på sankthans, beret i Frankrike og strikkegenser, skjørt og støvler på vei til fjellet. Og selvfølgelig solhatt på vei til syden på nattflyet. Bare for å nevne noe. Og de som fortsatt ikke har skjønt at vi ser en persona og en som illuderer menneskelig aktivitet for annonsepenger kan ta seg ei bolle. Skuespill tilpasset ulike settinger. Trist at unger også må delta i fremvisningene. 20 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 27. oktober 2023 #89949 Del Skrevet 27. oktober 2023 Er jo uansett så mørkt at ingen ser hva hun driver med.... 😏 Instanavigation.com CBE 46 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. oktober 2023 #89950 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) 376 likes på siste innlegg om «yoga». (I følge Inflact) Tydelig at dette ikke treffer målgruppa, hvem nå de kan tenkes å være. Endret 27. oktober 2023 av Kollontaj 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 27. oktober 2023 #89951 Del Skrevet 27. oktober 2023 CityCityBangBang skrev (2 timer siden): Er jo uansett så mørkt at ingen ser hva hun driver med.... 😏 Instanavigation.com CBE Er det yoga med Halloweenstemning som er greia, mørkt og dystert? Kommer ikke godt fram gjennom skjermen hva som skjer, men det er nok bare vi som har dårlig telefon og data. Ser sikkert bra ut på deres skjerm. 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 27. oktober 2023 #89952 Del Skrevet 27. oktober 2023 Snødronninga skrev (51 minutter siden): Er det yoga med Halloweenstemning som er greia, mørkt og dystert? Kommer ikke godt fram gjennom skjermen hva som skjer, men det er nok bare vi som har dårlig telefon og data. Ser sikkert bra ut på deres skjerm. Her må det kalibrering til. Som LKE tidligere har anbefalt. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 27. oktober 2023 #89953 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det er jo helt meningsløst å dele bilde/film som er så mørkt at ingen ser hva det er som skjer.. Hva vil de oppnå med det? Er jo helt umulig å se noe som helst. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 27. oktober 2023 #89954 Del Skrevet 27. oktober 2023 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 27. oktober 2023 #89955 Del Skrevet 27. oktober 2023 On 10/25/2023 at 9:42 PM, På besøk said: Jeg får vondt i skuldrene av å se den videoen. Hun puster ikke ned i magen en eneste gang. Halsen er i helspenn og magen sugd inn på alle klippene. Denne kommentaren står (ubesvart) under innlegget: Skjermdump Instanavigation.com netfit.no 27 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trelawney Skrevet 27. oktober 2023 #89956 Del Skrevet 27. oktober 2023 BellaSwan skrev (8 timer siden): Føyer seg fint inn rekken av cowboyboots og skinnjakke på festival, blomsterkrans i håret på sankthans, beret i Frankrike og strikkegenser, skjørt og støvler på vei til fjellet. Og selvfølgelig solhatt på vei til syden på nattflyet. Bare for å nevne noe. Viktigst av alt er å få tent den palo santoen! 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 27. oktober 2023 #89957 Del Skrevet 27. oktober 2023 2 hours ago, ~ Ada ~ said: De der får hun ikke mange av, ass, så skjønner den varmer! 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 27. oktober 2023 #89958 Del Skrevet 27. oktober 2023 Trelawney skrev (1 time siden): Og det var til den palo santoen som nevnt over, som ingen bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 27. oktober 2023 #89959 Del Skrevet 27. oktober 2023 Stargaze skrev (5 timer siden): Det er jo helt meningsløst å dele bilde/film som er så mørkt at ingen ser hva det er som skjer.. Hva vil de oppnå med det? Er jo helt umulig å se noe som helst. Så kan ingen påpeke at hun gjør øvelsene feil 😂 18 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 28. oktober 2023 #89960 Del Skrevet 28. oktober 2023 Marsh skrev (På 27.10.2023 den 7.56): Jeg bare påpekte at det ikke er galt å si at maten egentlig ikke er inni kroppen så lenge den er i magesekken, anatomisk sett er det riktig. Jeg er ikke klinisk ernæringsfysiolog, og har heller ikke mye kunnskap innen treningsfysiologi, så der skal jeg ikke prøve å komme med synsing om hva som er det beste iht trening. Jeg ville heller ikke ha spurt Netfit Og hvor ligger så magesekken? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå