Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
46 minutter siden, Revenge o'Cavatina said:

De har nok kjøpt sin egen svadagenerator som den ferdigutdannet journalisten fra 2009 har brukt flittig når det kommer til storytelling rundt Netfit.

Ja, jeg er helt "imponert" over hvordan de klarer å hause opp Netfit. Et luftslott helt uten kunder som de klarer å late som om hevder seg i toppen av Valencia HM osv. Alt er bare kreativ ordføring og smarte deals med andre kontoer, ingenting er faktisk innhold og kunder. Det er de åpenbart ikke gode på. Det de har lært segi løpet av alle disse åra er åpenbart å trikse og fikse på nett. De er eksperter på bilderedigering, falske kommentarer, blokkering, finne debattmotstanderes biler, umerket reklame og å fremstille seg som mer suksessfulle enn de er. Det er jo ikke egentlig rart at det er denne kompetansen de har tenkt å drifte Netfit med. Men folk er ikke like lettlurte nå og tilbudet er enormt der ute. Dette kommer aldri til å gå i pluss i lengden. Jeg tror egentlig heller ikke det er meningen at Netfit skal funke som en jobb for dem. Det var mer ment som en knagg for å få inn mer reklamekroner, det er det som er jobben deres, aldri i verden om de der gidder å være PT'er for andre enn seg selv. Det demonstrerer de jo hver bidige dag.

• Liker 32
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvalstad45 skrev (56 minutter siden):

Ja, jeg er helt "imponert" over hvordan de klarer å hause opp Netfit. Et luftslott helt uten kunder som de klarer å late som om hevder seg i toppen av Valencia HM osv. Alt er bare kreativ ordføring og smarte deals med andre kontoer, ingenting er faktisk innhold og kunder. Det er de åpenbart ikke gode på. Det de har lært segi løpet av alle disse åra er åpenbart å trikse og fikse på nett. De er eksperter på bilderedigering, falske kommentarer, blokkering, finne debattmotstanderes biler, umerket reklame og å fremstille seg som mer suksessfulle enn de er. Det er jo ikke egentlig rart at det er denne kompetansen de har tenkt å drifte Netfit med. Men folk er ikke like lettlurte nå og tilbudet er enormt der ute. Dette kommer aldri til å gå i pluss i lengden. Jeg tror egentlig heller ikke det er meningen at Netfit skal funke som en jobb for dem. Det var mer ment som en knagg for å få inn mer reklamekroner, det er det som er jobben deres, aldri i verden om de der gidder å være PT'er for andre enn seg selv. Det demonstrerer de jo hver bidige dag.

Dette!!👏
Netfit var og er aldri noe mer en en reklamekanal og en kanal for å skryte av fruens kropp. Ikke noe profesjonell treningsressurs. Å trene noen og by på kunnskap om trening er ikke poenget, poenget er å tjene penger og bli sett. Trist. 

• Liker 24
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (På 25.10.2023 den 14.16):

Da er det ekstra hyggelig at vi har sånne som deg, som bidrar med saklig kritikk og løfter diskusjonen til et høyt nivå. Hva skulle vi gjort uten! 😄👏

.

Endret av Diosa
Skrevet
Diosa skrev (54 minutter siden):

Det er jo litt koselig da 😆 En gjeng damer som diskuterer kaker 🥰 Hadde lett diskutert det over bil. 

Det er lite bil hos CBE.no

• Liker 5
Skrevet
Laia skrev (4 timer siden):

Ganske fascinerende hvor oppsatt Netfit er å skrive om denne fantastiske gjengen på en så tåkelagt måte at få detaljer/fakta kan forståes ordentlig. For meg virker det som det er bevisst formulert på denne måten for at Netfit reisen skal kunne fremstå mye mer suksessfull en den i realiteten var. Og samtidig som at tekstene er forfattet slik at de ikke kan «tas» på at noe er feil.

De skriver f.eks. at 80% av «de som reiste sammen med oss» satte personlige rekorder og «flere» brukte treningsprogrammene deres frem mot løpet.

Hva menes f.eks. med «de som reiste med oss»? (andre tilfeldige løpere fra Norge på samme fly som også var på vei til samme halvmaraton?). Og av disse 80% som setter PR høres jo ut som et høyt tall men hvor mange personer er det egentlig snakk om og var de egentlig bare på samme fly, som nevnt?). Hva er egentlig det eksakte antallet som brukte treningsprogrammene til Netfit?

Ingenting av dette kommer egentlig tydelig frem. Og med en historikk av løgner, juks og lemfeldig forhold til sannheter kan de ikke vente annet enn at dette selvskrytet mottas med en sunn skepsis.

Om Forbrukertilsynet gjør jobben sin kan de absolutt tas for villedende reklame for seg selv...

Krysser fingrene for at noen allerede er på akkurat den jobben hos FT nå!

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Diosa skrev (1 time siden):

Diskuterer vi kaker? 🥴 Dette ER virkelig kvinneguiden 😆

Kaker kan man godt diskutere på en seriøs måte, også i denne tråden.

Selv gir jeg blaffen i kakevalget. Det jeg reagerer på er at firmaeier og mor CBE to dager på rad velger å utnytte egne barn med barnearbeid forkledd som hyggelig familiestund. Førdagen ble familiens middag garantert avskrevet på firma, og i går ble det kakene som skulle tas med til skolen til barna.

Kaketypen er helt uinteressant. Men det at disse barna utnyttes kommersielt, må drive med ubetalt barnearbeid - og har blitt utnyttet og fratatt sine individe rettigheter for privatliv hele sitt liv, det er også disse kakene og sirkuset rundt dessverre et godt bilde på.

Men dette er det lett å overse når tråden sporer av i hva som er norske tradisjoner og ikke. Å diskutere kakene i kontekst av barnearbeid, utnyttelse av barnas privatliv, barneeksponering det bør og skal diskuteres.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet

I Maskorama-tråden spekuleres det i om CBE er i ett av kostymene. 
Hun ble jo nevnt i fjor som en mulig kandidat. 

Kanskje det var dette hun var borte på i de tre ukene? Altså prøving og måling av kostyme?

• Liker 3
Skrevet
Batteri skrev (4 minutter siden):

Kanskje det var dette hun var borte på i de tre ukene? Altså prøving og måling av kostyme?

Hadde vært artig hvis hun hadde vært kledd ut som Trollfrue.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Batteri skrev (28 minutter siden):

Hvorfor viste da hennes Strava at hun jogget i Portør?

• Liker 11
Skrevet
29 minutter siden, Korsihalsen said:

Hadde vært artig hvis hun hadde vært kledd ut som Trollfrue.

:skratte:

• Liker 4
Skrevet (endret)
FruRosa skrev (1 time siden):

Hvorfor viste da hennes Strava at hun jogget i Portør?

Godt poeng, ikke aner jeg 😄

Kanskje hun har lånt bort klokka? 

Endret av Batteri
  • Liker 1
Skrevet
Diosa skrev (4 timer siden):

Diskuterer vi kaker? 🥴 Dette ER virkelig kvinneguiden 😆

Jeg tror kanskje du ikke fikk med deg poenget …?

• Liker 14
Skrevet
Diosa skrev (4 timer siden):

Det er jo litt koselig da 😆 En gjeng damer som diskuterer kaker 🥰 Hadde lett diskutert det over bil. 

Det er mye e n k l e r e å delta i en diskusjon om man f ø r s t setter seg inn i problemstillingen. Kakespørsmålet er en detalj i en større sammenheng der eksponering og blottstilling av ikke-samtykkekompetente er tema. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Batteri skrev (3 timer siden):

Maskorama i Portør?

Skrevet
Felis skrev (21 timer siden):

Det er mulig diskusjonen om pavlovas opphav ikke er så viktig, eller relevant, men hvordan Caroline takler kritikken er den samme som alltid. Henge ut følgerne med navn og profilbilde er kjent taktikk fra den kanten, og tyder på at noen traff en nerve...

Jeg vedder på at hun trodde det var ei norsk kake. Hun tror tross alt at alle som blir tatt med keisersnitt er født to uker for tidlig. Og at 1. mai er arbeidernes frihetsdag, fordi de må sove ut etter de heftige festene natta før (og ingen driver med paroler og tog, for det har hun aldri sett, enda hun bor i sentrum av Sarpsborg). Og at flaggregler er valgfritt. Og at man kan plukke blomster i parken. Og at bilder av barn på internett ikke er så farlig, så lenge bildene er delikate... 

Bilde fra instastory, kan ikke lenkes til..

.Skjermbilde2023-10-24kl_22_03_32.thumb.png.a81a9e8751dd6daef91f3ccb12712503.png

FruJohansen skrev (20 timer siden):

"Informasjonen, som mange har delt med meg, er ikke nødvendig 😅" = "Jeg visste dette selvfølgelig fra før, du føyer deg inn i rekken av fjols som kaster bort min og din tid ved å informere meg om ting jeg helt åpenbart kan"

"Jeg ser at flere syns det er rart at jeg valgte å lage Pavlova 😄 Dette handlet ikke om å representere norsk mattradisjon, men om å formidle noe om hva som er norsk for deg. Vi spiser alltid Pavlova på 17 mai, det er en sterk tradisjon for oss som følger med nasjonaldagen, derfor har jeg laget det hvert år til denne anledningen også 😊"

Hva skulle folk egentlig ha spurt om for å få klarhet i dette? "Nøyaktig hva er ordlyden i oppgaven, siden du laget Pavlova?" 

Er for øvrig enig i at selve kakevalget er langt ute i ytterkanten av hva som trenger å kritiseres. Kommunikasjon med følgerene derimot... @Felis

Tbf hun snakket om pavlova i podden sin i mai da det nærmet seg 17.mai og anerkjente der at den ikke opprinnelig er norsk og hvem den er oppkalt etter så hun har faktisk adressert dette tidligere. Helt enig i at hun ikke trengte å utlevere profilen til en av de som kommenterte, men heller adressert det i en post som ikke inkluderte infoen til verken barna eller vedkommende som sendte meldingen, men jeg kan forstå at hun blir resignert over at folk skal gjøre kakevalget til en big deal. Det er flust med pavlovaoppskrifter rundt 17. mai i de fleste nettaviser, så skal folk plutselig late som de ikke vet det. Det er ikke noe å henge seg opp i. Håper hun sender fredagstaco neste år så folk kan klikke over det også.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Sursøtsaus skrev (16 minutter siden):

Tbf hun snakket om pavlova i podden sin i mai da det nærmet seg 17.mai og anerkjente der at den ikke opprinnelig er norsk og hvem den er oppkalt etter så hun har faktisk adressert dette tidligere. Helt enig i at hun ikke trengte å utlevere profilen til en av de som kommenterte, men heller adressert det i en post som ikke inkluderte infoen til verken barna eller vedkommende som sendte meldingen, men jeg kan forstå at hun blir resignert over at folk skal gjøre kakevalget til en big deal. Det er flust med pavlovaoppskrifter rundt 17. mai i de fleste nettaviser, så skal folk plutselig late som de ikke vet det. Det er ikke noe å henge seg opp i. Håper hun sender fredagstaco neste år så folk kan klikke over det også.

Egentlig litt essensielt å forstå at den meldingen fra en privatperson kan ha vært fra en person som aldri før har vært innom kontoen, ikke kjenner til «pavlova-historikken» til CBE.no og derfor oppfatter innlegget annerledes enn det CBE har tenkt (?) at innlegget skal kommunisere. Kommunikasjon er vel nøkkelordet. Man kan ikke anta at folk skjønner all kontekst og har fulgt med. Eksponeringen av unger var verre enn to skarve pavlovaer og ikke veldig mange hadde giddet bry seg med å sende en slik melding. Samtidig kunne CBE godt ha hevet seg over det, hun kom ikke spesielt gunstig ut av å ikke tåle «kritikk» av en filleting. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Pust inn og pust ut sier Caroline på denne mørke videoen på netfit sin IG-konto, mens hun suger inn magen alt hun kan og holder pusten 🤡

IMG_5688.jpeg

https://www.instagram.com/netfit.no/?hl=nb

Endret av BellaSwan
La ved lenke.
  • Liker 46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...