Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Medici said:

Ikke Sarpsborg! Der kan man trene på seg støtte pupper og...

Ja, det er jo sant.... 🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordreSving skrev (På 13.10.2023 den 20.46):

For nye lesere så var det altså slik at kommentaren fra en følger «om lår som møtes er maskulint» fra blogginnlegget om Oscar-kjoler en av de der LKE ble avslørt for å skrive under falskt navn

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-caroline-berg-eriksen/?do=findComment&comment=19791968

Det er altså «Marte» som skriver dette som svar til en følger som forteller om problematisk forhold til egne store lår😱

Det er når man blar seg tilbake at man blir påminnet hvilken sjokkerende historikk de har. Og i 2023 er de verre enn noensinne. 

Feilsitering

Endret av Mrs Bella
Feilsitering
  • Liker 35
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (4 timer siden):

Ikke rart hun ble så sliten i beina av å gå fjelltur da... for hvem vil vel ha en kropp som fungerer? 🤔 timeglassfigur og thigh-gap er åpenbart viktigere...

Ja Gud forby at lårene treffer hverandre.... Dette blir bare verre og verre, og de viser med dette nok en gang sitt forvrengte syn på kropp. Som om trening handler om å konstruere en kropp eller å passe inn i  en viss kroppstype/mal. For sårbare mennesker kan dette treffe, de ønsker jo å oppnå et uoppnåelig kroppsideal som de har bestemt seg for å passe inn av ulike årsaker som handler om selvfølelse, og eget forvrengt syn på egenverdi i samfunnet, MAO psykisk syke mennesker som sliter med eget selvbilde, eller som har det vondt av ulike årsaker. Her kan også lett påvirkelige mennesker trekkes inn, dog tror jeg ikke CBE tiltrekker seg den yngste garde grunnet egen alder, men hun bør ikke ufarliggjøres av den grunn, hun er farlig og hun ligger der ute for hvem som helst til å fange opp. Trening er helse og velvære, det netfit.no/CBE/LKE holder på med er alt annet enn det. Hva er dette for noe? Netfit.no fremstår som svært useriøst og med et betydelig kroppsfokus som jeg vil kalle usunt. Håper færrest mulig biter på, men dessverre tror jeg mennesker med komplekser og ovennevnte kan finne på å kjøpe dette og det er jo den type mennesker de er ute etter. I tillegg driver CBE.no en konto som i stor grad fremmer et sykelig kroppsbilde med retusjerte bilder og filter hvorpå bilder og videoer vinkles på en mest mulig flatterende måte etter Eriksen- standard som innebærer å se tynn og mager ut fra topp til tå. Mennesker som er ute etter inspirasjon, høste kunnskap og positive motivasjonsfaktorer for å trene på en sunn måte biter neppe på. 

Endret av K_mb
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at denne type influensere har dårlig rykte på seg når de ikke gjør annet enn å blottlegge sine kunnskapsmangler og begrensninger, gang etter gang etter gang. Dessverre mistenker jeg at hele diskusjonen koker ned til disse begrensningene, for jeg har vanskelig for å tro at noen som faktisk vet hva helhetlig menneskesyn og helsebringende verdier og holdninger er kan fronte det stikk motsatte.

Caroline lager i dag en video spekket med filter på ansiktet, der hun sauser inn fremsnakk av «sterk og atletisk» og mindfullness om hverandre. Det er logiske brister i full blomst, som alltid, som nettopp vitner om dette fraværet av kunnskap.

Bedriften er i front for noen av de trangeste rammer som er å oppdrive hva angår helsebringende livskvalitet. Menneskets verdi reduseres til disseksjon av hver enkelt kroppsdel på mikronivå, holismens absolutte motsats. Det er jo ikke til å tro, med mindre man altså forstår det som ren dårskap.

Konsekvensene av de trange rammene (kroppspresset) er at barn, unge og voksne utvikler lav selvfølelse og selvtillit, negativt kroppsbilde, depresjon, angst, identitetsvansker og spiseforstyrrelser, for å nevne noen av flere risikofaktorer.

Nå er ikke influensere alene om ansvaret for forbedringsindustrien, men jeg hadde satt pris på om de holdt litt mer kjeft inntil kunnskapen satt.

• Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde sett på meg på den måten hun ser på seg selv i speilet (tlf)..... ja..... 🤩 Er det virkelig mulig for en "voksen" dame? Er jo så tydelig at det hun ønsker å se er seg selv. Hadde hun ønsket å kommunisere hadde hun løftet blikket... 😒

image.png.d8dcd3c314d7591c32c02ab4ff1ad69d.png

Endret av CityCityBangBang
  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen dame som pynter seg og  tripper frem og tilbake og leker modell i ulike kjoler og andre klær mens hun filmer det… ooooff, det er kleint!🙈 «seeee på meeeg i denne kjolen!» «seeee på meeeg i denne drakten!» «seeee på håret mitt da dere!» «kan dere bare seee på meeeeg?!?» 

Jeg blir sittende og  bare 😳 til hele greia. 

I går sa jeg at de har et godt utgangspunkt. Flere var uenige med meg. Poenget mitt var at de har etablerte plattformer med en del følgere. Snur de skuta, oppfører seg mer voksent og reflektert kunne hun engasjert sovende følgere og fått fler nye følgere. Men de siste dagers «leking av modell» og «holistiske» treningsopplegg…jeg har ikke ord. Det er jo åpenbart at de ikke greier å gjøre noe annet enn dette tomme platte innholdet. Hvilke voksne mennesker holder på sånn? Ikke dn gang mye yngre influensere enn henne er jo så grunne og shallow. Det er litt vondt å være vitne til egentlig.

• Liker 31
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Kanutrine said:

En voksen dame som pynter seg og  tripper frem og tilbake og leker modell i ulike kjoler og andre klær mens hun filmer det… ooooff, det er kleint!🙈 «seeee på meeeg i denne kjolen!» «seeee på meeeg i denne drakten!» «seeee på håret mitt da dere!» «kan dere bare seee på meeeeg?!?» 

Jeg blir sittende og  bare 😳 til hele greia. 

I går sa jeg at de har et godt utgangspunkt. Flere var uenige med meg. Poenget mitt var at de har etablerte plattformer med en del følgere. Snur de skuta, oppfører seg mer voksent og reflektert kunne hun engasjert sovende følgere og fått fler nye følgere. Men de siste dagers «leking av modell» og «holistiske» treningsopplegg…jeg har ikke ord. Det er jo åpenbart at de ikke greier å gjøre noe annet enn dette tomme platte innholdet. Hvilke voksne mennesker holder på sånn? Ikke dn gang mye yngre influensere enn henne er jo så grunne og shallow. Det er litt vondt å være vitne til egentlig.

I'm a Barbie girl, in the Barbie world
Life in plastic, it's fantastic
You can brush my hair, undress me everywhere
Imagination, life is your creation

Tekst fra Aqua Barbie Girl

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (4 minutter siden):

Hvis noen hadde sett på meg på den måten hun ser på seg selv i speilet (tlf)..... ja..... 🤩 Er det virkelig mulig for en "voksen" dame? Er jo så tydelig at det hun ønsker å se er seg selv. Hadde hun ønsket å kommunisere hadde hun løftet blikket... 😒

Åpenbart at hun har jobbet for sterkere skuldre for den der timeglassfiguren. Voldsomt fornøyd selv! Det er greit det, men at en slik overdrevet fokus på seg selv uten å se ut av ditt eget bilde en gang, det gir jo mottaker null. Hun lever av engasjement men vil egentlig bare at alle andre også skal syns hun er fin. Hun vil åpenbart ikke se forskjellen på skrytebilder (se på MEG da dere, er jeg ikke fantastisk flott?) og poster som henvender seg til leseren, skaper engasjement og en interaksjon.

Og nei, spørsmål om du er finest med jakken lukket eller åpnet er ikke samhandling og skaping av engasjement😅

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (12 minutter siden):

Så redigert at det ikke er litt likt henne en gang. Herregud, nå må de slutte.

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (15 minutter siden):

Hvilke voksne mennesker holder på sånn? Ikke dn gang mye yngre influensere enn henne er jo så grunne og shallow. Det er litt vondt å være vitne til egentlig.

Det er et fordummende landskap å befinne seg i over tid, men bare om man er særdeles lat og bedagelig anlagt, eller rett og slett mangler evner. Det siste har jeg ikke helt trua på, jeg tror det er latskapen og ignoransen som stopper dem. De fleste i dag søker kunnskap og fornyelse, grunnet generelt høye krav til omstilling og utvikling i et samfunn med høyt tempo.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (23 minutter siden):

Her er hun nok en gang så full av filtre at hun er helt ugjenkjennelig. Lurer på hva hun tenker når hun publiserer noe slikt? Kan hun ikke stå for den hun er når hun synes hun er så fantastisk ? Anbefaler heller ikke kveldsøkt rett før leggetid. Det er ikke rart hun sliter med søvnen. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg med den kjolen: 🤭 Hva er dette? Siste reklame var for hotell i Kristiansand 17.august. Og de tror tripping i rosa sommerkjole er interessant for annonsører? 😳

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Surikatt said:

Her er hun nok en gang så full av filtre at hun er helt ugjenkjennelig. Lurer på hva hun tenker når hun publiserer noe slikt? Kan hun ikke stå for den hun er når hun synes hun er så fantastisk ? Anbefaler heller ikke kveldsøkt rett før leggetid. Det er ikke rart hun sliter med søvnen. 

Og man kan jo spørre seg hvor mye tid som går med til posering og "å finne den perfekte vinkelen" på bildet kontra det å virkelig trene. 🙄

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Siste innlegg med den kjolen: 🤭 Hva er dette? Siste reklame var for hotell i Kristiansand 17.august. Og de tror tripping i rosa sommerkjole er interessant for annonsører? 😳

Rosa sukkerspinn...absolutt ikke noe jeg forbinder med noe jorda som yoga, mindfullness og holisme, ei heller med godt voksne mennesker. Tenker på tivoli og sirkus, og skoleball på ungdomsskolen.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Rosa sukkerspinn...absolutt ikke noe jeg forbinder med noe jorda som yoga, mindfullness og holisme, ei heller med godt voksne mennesker. Tenker på tivoli og sirkus, og skoleball på ungdomsskolen.

Ja, CBE drømmer tilbake til vgs-tida. Og det inntrykket som befester seg hos de som ser er umoden, filtrert, stiv og uten sjarm. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (16 minutter siden):

Tja... det er jo bare merket reklame. Det er veldig mye annen umerket reklame der hele tiden...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Tja... det er jo bare merket reklame. Det er veldig mye annen umerket reklame der hele tiden...

De fleste influencere vil vel ha annonser? Å bo billig på hotell rundt om kan de ikke leve av. Ja, det er tydelig noe umerkede samarbeid her, feks med Vestlia, men de 70-100 000 de kunne skuffe inn pr reklameinnlegg før, ser man lite til nå. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man trener og løper så mye, men fortsatt må trekke inn magen på bilder. Ja, da får de ikke selv til det de ønsker 😄

Og slutt og løp som Phoebe i friends samtidig som det ser ut som hun har fått diaré og må på do, eller allerde har driti på seg.

Endret av Korsihalsen
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det filteret hun bruker på eget ansikt der hun driver umerket reklame for Netfit.no og Sterk og atletisk der, det er så forferdelig, det endrer ansiktet hennes til å bli så stivt, nesten som en alienmaske, hvor ansiktets proporsjoner er helt fordreide og ulike strukturer går over i hverandre, f.eks. ingen skille mellom hud og hår, det bare sklir unaturlig sammen.

Og så fant hun kanskje ut at det ikke var helt slik hun ville presentere seg likevel, så da måtte hun finne et nytt filter for kveldens umerkede reklamen for ICIW, hvor hun ser på seg selv som Narcissus så på egen speilbilde i vannet - bare nå er speilbildet byttet ut med selfie-modus på mobilkameraet.

Og dette fra moren som i januar 2016 skrev at hun holdt det hun lovet og at hun aldri skulle redigere eget utseende, fordi hun elsket barna for mye til å ville at de skulle vokse opp med en mor som hadde behov for å endre på eget utseende. Spol frem og mor har implantater, fillers, tar botox og i tillegg redigerer alle bilder og/eller bruker filter for å endre egen kropp og ansikt til det ugjenkjennelige.

• Liker 23
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså de disse poseringsbildene, det er jo så stivt, unaturlig og uten et smil at det ser ut som om hun er tvunget til å gjøre det…

Må også si at den redigeringen som er gjort i de bildene gjør at hun ser mye eldre og mer herjet ut. Ikke akkurat flatterende.

Ekte og naturlig er så mye penere.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...