Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Det jeg sto igjen med etter å ha sett "yoga"-videoen var fronting av blondinehår, rumpe og øvrig underliv i en veldig tynn og veldig trang liten drakt 😳 Hadde VIRKELIG ikke brukt 15 000 kroner for en uke med det der 😅 (og det ønsker tydeligvis ikke så mange andre heller, men lykke til videre med billettsalget 😅).

• Liker 41
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, reiseglad said:

«-som jeg vil utvikle og bli bedre på», skriver hun. Hun skriver også «gleder meg til å dele dette med alle som skal være med på treningsreisen…»

Dette kan jo tolkes på flere måter. Både at hun innrømmer at hun trenger å utvikle seg og bli bedre, men også at hun vil dele opplevelsen, kanskje ikke nødvendigvis at det er slik at hun er yogainstruktør på timene selv, men vil være der sammen med deltakerne. Aner ikke om der er andre som deltar også, som instruktør altså? 
Nå prøver jeg bare å forstå henne, aner egentlig ikke om det er hun som faktisk er ansvarlig for timene, eller andre?

Hva mener hun egentlig med den nest siste setningen i yoga-innlegget? Har de samme holdning til yoga som de har til forskningsresultater, dvs. at det er fritt frem å bruke det etter eget forgodtbefinnende? Så hvis CBE ønsker og trenger at yoga skal være f.eks. en ny måte hun kan eksponere kroppen på så elsker hun det?

Endret av lenebu
Editerte bort skjermbildet fra siteringen
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trelawney skrev (10 timer siden):

Hun må jo gjerne gjøre yoga som hun selv vil - men det er laaangt fra dette til å være kvalifisert til å undervise andre. Hun viser enkelte posisjoner («asanas»), men ikke overgangene. For meg ser dette derfor kun ut som posering, ikke praksis. Iscenesettelsen av dette, på en fjellknaus med spektakulær utsikt - filmet av drone (!) gjør det til nok en rolle. Rollen som spirituell yogini, i balanse med seg selv. Som rollen som pariser, med loff og basker, og rollen som midtsommerdrøm med blomstrete kjole og krans. Jeg kjøper det ikke ett sekund. 

Synes det er supert at Caroline trener yoga, altså. Har praktisert selv i over ti år, og vet det er trening - ikke posering og zen, nødvendigvis. Hun virker utrolig nølende i utøvelsen av posisjonene hun viser og uten overgangene mellom framstår det mer som et modelloppdrag enn en faktisk økt. 

Hun er jo nybegynner rett og slett og trenger erfaring og innlevelse for å kunne nærme seg å være lærer. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (8 timer siden):

Og den hun skal ligge på magen og dra seg mykt opp i en strekk gjør hun bare halveis, rart og helt stivt. Håper Henrik Troy tar en parodi på denne her. Hun bør være flau som legger slik ut, fordi det er så dårlig. 

Tragisk og flaut…rett og slett 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiniBaguette skrev (21 minutter siden):

yoganybegynner tilsynelatende uten særlig kunnskap og evner innen yoga, blir solgt inn som instruktør

Minner sterkt om Dunning-Kruger-effekt, har sett det hos egne studenter og medstudenter. «Dette er en form for kognitiv skjevhet (bias i tenkning) som oppstår fordi lite kunnskap/lave ferdigheter ledsages av en sviktende selvvurdering som gjør at folk oppfatter seg selv som dyktigere enn de er. Lav kompetanse ledsages altså av en sviktende ferdighet i å innse egen inkompetanse.» https://snl.no/Dunning-Kruger-effekten

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at nivået på yogaen ikke er så viktig, det er vel mer det å kunne ha en «plausibel årsak» til å kunne posere i lite tøy og dermed vise frem kroppen på andre måter enn CBE kan ellers. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust skrev (1 time siden):

Minner sterkt om Dunning-Kruger-effekt, har sett det hos egne studenter og medstudenter. «Dette er en form for kognitiv skjevhet (bias i tenkning) som oppstår fordi lite kunnskap/lave ferdigheter ledsages av en sviktende selvvurdering som gjør at folk oppfatter seg selv som dyktigere enn de er. Lav kompetanse ledsages altså av en sviktende ferdighet i å innse egen inkompetanse.» https://snl.no/Dunning-Kruger-effekten

Jeg tenkte akkurat på det samme. Det er jo forsåvidt en fin fase å være i, der i begynnelsen hvor man tror man kan mye. Etterpå, når man lærer mer, går det jo egentlig bare nedover😅 Men fra spøk til alvor; som seriøs tilbyder burde de være klar over denne effekten.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ikke mange påmeldte. Hva gjør de hvis kun to stk f.eks har meldt seg på? Avlyser? Blir ‘syke’?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (31 minutter siden):

F2DB881C-4A6B-43EA-B1F9-65F131F4A06A.thumb.jpeg.8988b6733bf14b0ffa8b8192a9715caf.jpegUnder 300K følgere…stenger kontoen og spoink -der spratt følgertallet til værs over natta! Sjekk det følgerhoppet! (Instanavigation)

Bare synd for bedriften at det er engasjement og ikke antall følgere som trekker annonsører. Ref innlegg i Fædrelandsvennen 23. juli vedr familien Nyhus:

I fjor omsatte selskapet Monica Nyhus AS for fem millioner kroner, som er en økning fra 3,8 millioner kroner året før (2021). På Instagram når hun ut til over 146.000 følgere.

Selskapet leverte i fjor et resultat før skatt på 1,9 millioner kroner, mot 1,7 millioner kroner året før (2021).

– Blir ikke lykkelig av penger

Til sammenligning omsatte influenserparet Caroline og Lars-Kristian Berg Eriksen for 1,7 millioner kroner i 2022, mot 2,5 millioner året før. De når ut til drøyt 400.000 følgere på den samme sosiale medier-plattformen.

https://www.fvn.no/nyheter/okonomi/i/l3W5XL/omsatte-for-over-fem-millioner-hadde-aldri-droemt-om-dette-for-noen-aar-siden

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hvalstad45 skrev (2 timer siden):

Jeg er snart 40, har drevet med yoga av og på siden jeg var femten, da yoga fortsatt var skikkelig uhipt og svært alternativt. Jeg har vært med på noen helgekurs osv, og jeg kunne ALDRI ha sagt at jeg var instruktør! Jeg har en enorm respekt for de som virkelig kan dette, de jeg har hatt, har alle vært flere ganger hos lærere i India, de har studert i måneder i strekk der og kan alt om yoga. Hvordan i alle dager kan hun tenke at hun er kvalifisert etter ett totalt useriøst kurs, og, ikke minst, det er noe av den første befatningen hun har med yoga overhodet!
Det er ikke sånn at hun hadde mitt utgangspunkt og så gikk på dette kurset heller, hun hadde NULL utgangspunkt og står for sånn ca 100% det motsatte av yogaverdier. Og så skal hun plutselig være proff nok til å lede andre, arrogansen er himmelropende.
Se på f.eks, kontoer som Yoga med Adrienne på YT, slikt kan aldri CBE få til, hun kan jo ikke en gang se direkte i kameraet, for hun har så oppheng på å vise den ene siden av ansiktet. Jeg blir helt satt ut av hvor useriøse de er.

Det er vel bare å si det som det er. De som velger å dra på treningsreise med Caroline & Co drar ikke dit fordi de er lidenskapelig opptatt av trening, om det er yoga eller annet. Jeg vil tro  at de som kjøper en slik tur synes det er stas å si  at de skal på ferie med CBE og jeg vil tro at det er "elefanten i Netfit-rommet", det tror jeg de også er klar over, selv om det kanskje ikke sies høyt. Du har tydeligvis en genuin interesse for yoga, jeg tror de fleste som skal drive med yoga på denne turen kunne ikke brydd seg mindre. Dette høres slemt ut, men jeg har litt på følelsen av at mange av de påmeldte innerst inne gleder seg mest til trutmunn selfies med selveste Caroline.

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Della skrev (15 minutter siden):

I fjor omsatte selskapet Monica Nyhus AS for fem millioner kroner, som er en økning fra 3,8 millioner kroner året før (2021).

Og det aller beste? De har sluttet å eksponere barna, og kan vise til økning.

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kepaløk said:

Og det aller beste? De har sluttet å eksponere barna, og kan vise til økning.

Tenkte akkurat det samme. 😉 CBE og LKE: Se og lær!

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KikiEco skrev (15 minutter siden):

Det er vel bare å si det som det er. De som velger å dra på treningsreise med Caroline & Co drar ikke dit fordi de er lidenskapelig opptatt av trening, om det er yoga eller annet. Jeg vil tro  at de som kjøper en slik tur synes det er stas å si  at de skal på ferie med CBE og jeg vil tro at det er "elefanten i Netfit-rommet", det tror jeg de også er klar over, selv om det kanskje ikke sies høyt. Du har tydeligvis en genuin interesse for yoga, jeg tror de fleste som skal drive med yoga på denne turen kunne ikke brydd seg mindre. Dette høres slemt ut, men jeg har litt på følelsen av at mange av de påmeldte innerst inne gleder seg mest til trutmunn selfies med selveste Caroline.

Jeg tenker litt det samme som deg. Dessuten: om man vurderer en slik tur uten å være særlig bevandret i influenser-verdenen, og har null peiling på hvem CBE er, så vil man jo google. En kjapp tur innom Instagram vil fortelle folk med et minimum av yoga-ergaring at dette ikke er en reise de skal bruke penger på.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...