Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror hun må lese seg opp på hva passiv-aggressiv egentlig er for noe ...

Bonus: Da vil hun bli bedre kjent med seg selv 🙂

• Liker 43
  • Nyttig 6
Skrevet

For øvrig er jeg ekstremt skuffet over Apollo, som jeg har benyttet meg mye av. Det blir det slutt på nå. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, Era Vulgaris said:

Jeg begynner å lure på om hun er mindre begavet. 

Ja, den tanken er ikke fremmed.  Om ikke annet er sikkert: Hun lever i et ekkokammer, og det har hemmet hennes personlige modning.

• Liker 22
Skrevet
Sovinello skrev (51 minutter siden):

Nå er jeg altså så provosert at jeg velger å legge ut med mitt brukernavn her, selv om dere da finner meg enkelt på Instagram. 

Jeg er altså personen som kommenterte dette hos Caroline. 
Caroline sendte meg dog en DM isteden, som dere kan lese på bildene her. 
Jeg vil gjenta - HUN sendte meg en DM etter hun slettet kommentaren min på eget bilde - hvor jeg kommenterte noe i gata av "hvorfor stole på ekspertene som Unicef og redd barna når det kommer til deling av bilder?"

Altså. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si en gang. 
Det er virkelig... bare... ja. 
Nei. Jeg er tom for ord. 

(Og når dere nå kan se min profil, med skarve 600 følgere - så er dere selvfølgelig velkomne til å gi meg kriitkk for eksponering av eget barn, om dere mener det er på sin plass. 
For øvrig er jeg nå blokket - om ikke profilen plutselig har blitt privat igjen da...)
IMG-2909.jpg

IMG-2910.jpg

IMG-2911.jpg

IMG-2913.jpg

IMG-2914.jpg

Denne strategien.. hvem har rådet daglig leder til å ødelegge eget omdømme på denne måten? Det er sosial kansellering av seg selv og eget virke.

• Liker 24
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (5 minutter siden):

Denne strategien.. hvem har rådet daglig leder til å ødelegge eget omdømme på denne måten? Det er sosial kansellering av seg selv og eget virke.

De forstår ikke selv hvordan dette framstår utad fordi det eneste som er viktig for dem er fokus på seg selv. Og ros, skryt, flammer og hjerter i kommentarfeltet. 

• Liker 24
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

De forstår ikke selv hvordan dette framstår utad fordi det eneste som er viktig for dem er fokus på seg selv. Og ros, skryt, flammer og hjerter i kommentarfeltet. 

Får sende litt hjerter og 🍑🍑

• Liker 5
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Får sende litt hjerter og 🍑🍑

Det er jo på nivå med 14-åringer. «Fina» «Nei, DU er finest» knis fnis

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Det er jo på nivå med 14-åringer. «Fina» «Nei, DU er finest» knis fnis

Ja, og virkelig det kom tydelig frem i skjermdumpen av meldingsutvekslingen.. Hjelpes, at det går an.

• Liker 15
Skrevet

Det å være snill og heie på andre damer gjelder visst bare en vei. "Vi" skal være snille og heie fram influenserne, mens de kan være så ufine de bare vil.

• Liker 45
  • Nyttig 1
Gjest Vanedis
Skrevet

Jeg er på en måte overrasket over hvor lavt refleksjonsnivået er i siste podkast. Da har jeg ikke hatt så høye tanker tidligere, men dette var verre enn jeg trodde. Samtidig forklarer det for min del hvorfor de ikke tar til seg rettmessig og saklig kritikk (som kunne hjulpet dem). Jeg tenker at vi får bare fortsette å påpeke kritikkverdige forhold,  så får de møte det slik de hittil har gjort.  Vi ser jo alle hvor det bærer hen. 

Skrevet

Nå nærmer det seg et punkt hvor noen bør trå til og skjerme influenseren mot seg seg selv. Den podkasten (takk @Felis❤️) avslører en influenser som ikke er i stand til å skille mellom fantasi og virkelighet, og de PM-ene til @Sovinelloer både passivt-aggressive og nedlatende, samtidig som de vitner om en rørende stor grad av ignoranse og et særdeles barnlig syn på hva som er den reelle problemstillingen i for eksempel eksponering av barn.

• Liker 39
  • Nyttig 7
Skrevet
MacBeth skrev (44 minutter siden):

Caroline mener at dersom man ikke liker noe man leser, eller ikke liker noe som andre gjør, så er det bare å scrolle forbi.  Jeg har ikke ord for hvor dumt dette høres ut. 

Dersom alle skulle stukket hode i sanden hver gang man ser noe man ikke liker, hadde vi fremdeles hatt slaver og kvinner hadde ikke hatt stemmerett. Det hadde ikke vært noen arbeiderbevegelse eller arbeidsrettigheter, kvinner hadde ikke hatt lov til å jobbe, vi hadde ikke hatt demokrati!! 

Jeg har ikke ord...

For å være litt flåsete, så er det sånne utsagn som får meg til å lure på om virkelig alle kvinner burde hatt stemmerett.

:murvegg:

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

@Sovinello

Veldig bra og tøft gjort!

Takk for at du deler hvordan hun virkelig er!

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
Pust skrev (9 minutter siden):

Nå nærmer det seg et punkt hvor noen bør trå til og skjerme influenseren mot seg seg selv. Den podkasten (takk @Felis❤️) avslører en influenser som ikke er i stand til å skille mellom fantasi og virkelighet, og de PM-ene til @Sovinelloer både passivt-aggressive og nedlatende, samtidig som de vitner om en rørende stor grad av ignoranse og et særdeles barnlig syn på hva som er den reelle problemstillingen i for eksempel eksponering av barn.

Umodent er virkelig overskriften her. De minner meg om et lite barn som har sjokolade rundt hele munnen, men hardnakket påstår at hen ikke har spist sjokolade.

De er skremmende ureflekterte og helt ute av stand til å se seg selv utenfra eller i stand til å ta ansvar for egne handlinger som man forventer av godt voksne mennesker. 

Trist hele greia… Og sammenligningen med ABD og VP før alt raknet virker reelt her. 

• Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet

Ekteparet må ha en grandiost selvbilde som turer frem på den måten i ly av mørkets frembrudd.. eller på DM.

Å beskylde andre for netthets og hat, når de selv er proppfull ev hersketeknikker, skremmende og trakaserende atferd er som man ikke tror det er sant det man ser. 

• Liker 39
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
1 hour ago, Felis said:

@Sovinello jeg tror jeg elsker deg litt! Glimrende svart, håper du har garasje til bilen din, eventuelt kaskoforsikring. Jeg må bare føye meg til resten her, reaksjonen til Caroline er sjokkerende barnslig og passiv aggressiv. I fare for å gjenta meg selv i det uendelige: Ser hun det ikke selv?

Virkelig @Sovinello - Tøft!!!! 🙌

Og @Felis - Tusen takk for referatet fra pod'en. Fornøyelig. 😀

Og hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg adresserer folk korrekt så det blir rosa og fint så setter jeg pris på det. 🥰

Endret av CityCityBangBang
Tillegg
  • Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Dette med å sause saklige innlegg sammen med alt annet i denne tråden er noe jeg har skrevet om flere ganger. Dette anses av flere, inkludert CBE, som en usaklig sladre- og hetsetråd. Ja, den inneholder også saklige og gode innlegg, men de drukner i alt annet. Det ser vi også nå av hva CBE skriver.

Man kan mene hva man vil om akkurat det, men det er likevel det man sitter igien med og som jeg har advart om flere ganger. Hvis man ønsker å virkelig bli tatt seriøst, så bør man bruke andre medier enn denne tråden.

Det var et innlegg tidligere her i dag som druknet i alt annet som jeg syntes var veldig bra. Som tok opp dette med at hvis noen i tråden gikk for langt og ble usaklige, så var det CBE/LKE sin feil (dvs omstendigheter og andre sin feil).  Men hvis CBE eller LKE gjorde noe feil, så gikk det på deres personlighet og kunne aldri skyldes på omstendighetene eller noe rundt.

Jeg tror ikke folk i denne tråden helt forstår hva det vil si og få noe som dette mot seg hver dag. Jeg forstår det heller ikke - heldigiis. Men jeg forstår det nok til at jeg faktisk fullt ut har sympati med CBE her, selv om det ikke betyr at jeg støtter henne i alt hun gjør og legger ut. 

Man havner litt i en boble om man skriver i denne "yes,man"-tråden litt for lenge. Jeg tror det er sunt for alle å noen ganger ta et steg tilbake og se ting fra et litt annet perspektiv. Få et litt mer nyansert bilde enn at CBE/LKE er bare fæle og alltid tar feil og at denne tråden og kritikken alltid har rett.

Endret av Nudeldama
  • Liker 5
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...