Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sophia_08 skrev (2 timer siden):

Må ikke dette merkes som reklame...?

Neida, bare en helt tilfeldig yogamatte, dette..🙄

Screenshot_20230208_205214_Instagram.jpg

Dette er bevisst brudd på reklameloven!

Caroline, som bare "elsker" sin yogamatte med logoen og navnet til kursarrangøren som betaler henne for å annonsere for kurset hun tar - hun "elsker" tydeligvis ikke matten godt nok til at hun vil bruke den hjemme:

https://www.picuki.com/media/3032404887508890841

For hjemme er hun mer glad i å bruke en liten matte som går bedre til interiørfargene ellers...

Den reklamen jeg ser hun la ut for et døgn siden, den er jo også umerket reklame av det treningstøyet hun tidligere har reklamert for. Og så lenge det har nytte for oppdragsgiver, så skal det fortsatt merkes med reklame - selv om CBE og LKE synes den loven også er dum... I tillegg er reklamen ren thinspo ved at CBE nok en gang manisk strammer magemusklene og trekker inn magen, har satt poseringsbenet frem, holder jakken slik at hun gir inntrykk av at det knapt er sener i hendene hennes. Og bekkenet er selvfølgelig tiltet fremover for å gi inntrykk av smalere hofter. Og kun ene siden av ansiktet vises - for å kikke bort fra kamera, bort fra potensielle kunder. For et trist og tragisk skue! https://www.picuki.com/media/3033109993959210715

Nå bryter de markedsføringsloven omtrent daglig på ene eller andre måten!

• Liker 24
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spanky skrev (6 timer siden):

Sikkert opptatt med å svare alle som har meldt seg på. Har ikke tid til å svare potensielle kunder på Netfit da 🤔

😂😂😂🤪

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som vurderer å bruke Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen eller deres bedriftskanaler for å annonsere sine produkter:

Husk at oppdragsgiver også er ansvarlig for at markedsføringsloven blir fulgt. Ved å velge disse, som bryter markedføringssloven regelmessig, så kan det bli et dyrt valg som i tillegg gir mer negativ oppmerksomhet og boikott av produkt enn hva trolig er ønsket.

Endret av Frisk Frosk
korrigering av ordfeil markedloven skulle være markedsføringsloven
  • Liker 22
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Frisk Frosk skrev (43 minutter siden):

Til alle som vurderer å bruke Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen eller deres bedriftskanaler for å annonsere sine produkter:

Husk at oppdragsgiver også er ansvarlig for at markedsføringsloven blir fulgt. Ved å velge disse, som bryter markedsloven regelmessig, så kan det bli et dyrt valg som i tillegg gir mer negativ oppmerksomhet og boikott av produkt enn hva trolig er ønsket.

Sant så sant !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (57 minutter siden):

Jeg har drevet med yoga siden jeg var 15, for (ugh!) 20 år siden. Litt i perioder, og ulike typer, jeg vil absolutt ikke si jeg er noen proff, og jeg ville ment jeg er årevis fra å bli yogalærer. Men dette CBE legger frem provoserer meg intenst. Hun har et slags motsatt imposter syndrome! Det virker som om de begge mener de alltid kan ting best, selv med NULL erfaring.
Disse yogaposeringene, for det er jo bare posering det er, er latterlige, men også veldig skadelige, da de viser elendig belastning på ryggen. Man kan fort skade seg i yoga, derfor man MÅ ha gode instruktører.
OG SKO(!) og bitteliten tullematte fra en løpeprodusent, altså, har hun ikke fått med seg NOEN TING?
Gratis tips til alle: Følge Yoga with Adriene på youtube. helt gratis og fra en kompetent og trivelig person.
Det de holder på med nå er idrettsmessig kvakksalveri, måtte de ikke få mange med på dette.

Hey, 35-åring her og! Og selv jeg som kan telle antall yogatimer jeg har vært på i mitt liv på to hender ser at det der er feil - men det blir så mye mer «tyngde» bak utsagnet når noen med faktisk og lang  yogaerfaring uttaler seg, så takk! :D Omvendt impostor syndrome (a.k.a. Dunning-Kruger-effekten) var også en meget bra beskrivelse av dette sirkuset.

Den matta så også latterlig liten ut, ja - skal den ikke egentlig være lang nok til at både hender og føtter får plass på den?

Endret av Rubella
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rubella skrev (9 timer siden):

Så hennes nyeste insta-post og stussa veldig over hva hun prøvde formidle her:

CFED951B-A513-4F99-ADC0-BEFEE18BC3CC.thumb.jpeg.9a314a76e484d512b0889c85a9bc1122.jpeg

Ser i kommentarfeltet at dette visstnok skulle forestille en høy planke:

0EADECC6-25F5-4BCC-9878-F93236140891.thumb.jpeg.a91f09be95d2f49caf4f40cc6cb3e00c.jpeg

Måtte google dette da jeg ikke har sett noe lignende i yoga før, og da kom disse resultatene opp:

8A81349C-66E4-429B-95D0-A4ECDEEA0248.thumb.png.a4786f820a676e6a0bd1c23e1bce3662.png

Selv mitt utrente øye ser jo at hun utfører denne øvelsen helt feil! Ser hun det virkelig ikke selv, eller trumfer framheving av rumpeballer alt, selv når hun skal prøve å framstå som en profesjonell yogainstruktør?

edit: ser nå at jeg var litt late to the party, men men! 😅

Godt hun egentlig ikke viste yogaøvelsen, men bare "bilder fra i går" som hun skrev når noen spurte. 

Og godt det ser ut til at følgerne er mest opptatt av hvor teppet er fra. Når det gjelder øvelser, så tror jeg det er bedre å oppsøke andre kontoer som utfører de rett. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (5 timer siden):

Hey, 35-åring her og! Og selv jeg som kan telle antall yogatimer jeg har vært på i mitt liv på to hender ser at det der er feil - men det blir så mye mer «tyngde» bak utsagnet når noen med faktisk og lang  yogaerfaring uttaler seg, så takk! :D Omvendt impostor syndrome (a.k.a. Dunning-Kruger-effekten) var også en meget bra beskrivelse av dette sirkuset.

Den matta så også latterlig liten ut, ja - skal den ikke egentlig være lang nok til at både hender og føtter får plass på den?

Det skal være plass til hele kroppen på yogamatta, ja. Både sånn at man kan ligge strak ut med hode og bein i lengden og bred nok til at kroppen får plass i ca skulder -og hoftebredde. Sånn ca og det er så klart individuelt med ulike typer kropper, men øvelsene/posisjonene skal kunne gjøres innenfor matta. Da får hender og bein bedre feste sånn at man ikke sklir, det er mykere å ligge på og en kan brette matta hvis en trenger polstring under kneet f.eks. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (10 timer siden):

Dette er selvfølgelig ikke lovlig, som frivillig organiasasjon blir man automatisk registrert på https://frivillig.no , men det er kun fordi man der skal kunne melde seg som frivillig i den aktuelle organisasjonen/laget/whatever. Dette får man ikke gjort for The Shala på frivillig.no, så jeg regner med at dette er svindel og fanteri. De er også pliktet til å henvise til frivillighet på sin hjemmeside. Tenker dette er advokat-mat for samtlige etater. 

De kan kjøpe inn mye dyrt utstyr og få tilbakebetalt moms. Hvis jeg ikke har misforstått frivillig organiasasjon. 

Her er det bare å sende en mail til Brønnøysundregistrene og få lagt inn en sak.

Det kan gjøres her: https://www.brreg.no/kontaktskjema/

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg stusset da jeg så at CBE på story var på vei til yogatime på Sats. Hvorfor går hun ikke på timer der hun studerer til yogainstruktør? Vel, det er fordi The Shala ikke er et fysisk yogastudio, men en virksomhet som bare tilbyr online og samlingsbasert yogautdanning, og tilgang til online timer noen ganger i uka.  Studioet er startet sammen med hennes mann, Alexander Fauske som jobber med markedsføring og sosiale media: https://no.linkedin.com/in/alexander-fauske-5240a844

Kimhye er en erfaren danser, sikkert kjempeflink, og har tidligere drevet dansestudio.Men det er ikke lett å finne spor av yogaerfaring i fortiden. Gry Sinding, en businesstrener og mentor presenterer Kimhye i 2021 slik:

• Kimhye startet Norges første streetdance skole allerede i 2006

• Hatt eget danseprogram på The Voice TV

• Gitt ut album
  • Medvirket i programmer som Robinson ekspedisjonen, Norske Talenter, PULS og Senkveld

• Solgt til 4x Platina gjennom deltagelse i X-Faktor sammen med gruppen 2Elements

• Er utdannet LBH Coach, Tankefeltterapeut og nå også som Latteryoga instruktør

Til våren åpner Kimhye The Studio Fitness and Lifestyle som blir et trenings og livsstilsenter i Oslo. Hun har også startet Kraft Forlag som et resultat av alle menneskene med sterke og inspirerende historier som hun har møtt på veien. Sjekk ut mer info om Kimhye på henneshjemmeside , The Studio,  Kraftsenteret, Socialwifi          https://www.grysinding.no/blog/38-kimhye-iversen-en-ikke-helt-vanlig-dame

Linkene fra teksten over virker ikke, men:

Kraftsenteret ser ut til å være https://kraftsenteret.net/, som selger «Terapi – Krystaller – Mineraler – Smykker – Gaveartikler», og avviklet driften i fjor. Kraftsenteret er drevet av en annen person, men tilbyr kurs i tankefeltterapi. Det spørs om Kimhye har gått kurs her for å bli tankefeltterapeut.

Socialwifi ser ut til å være et selskap som selger targetet reklame på sosiale media: https://socialwifi.com/ Kanskje hun har jobbet her?

Kraft forlag er registrert i Brønnøysund, men det er ingen spor på internett etter aktivitet i selskapet,

Danseprogram på the Voice, albumutgivelse, platekontrakt og solgt til 4x platina med X-factor er ikke mulig å verifiserere – media forteller at 2Elements, som ble sammensatt for X-factor, røk ut i første program.

Ingen yoga utover nettopp tatt et latteryogakurs i 2021 altså. CVen minner egentlig veldig om CBE sine meritter – det startes opp og blåses opp litt i hytt og pine.

Kimhye har imidlertid en blogg, Spiritual Rebel, from mantra to meditation https://kimhye.com/ Her reklamerer hun for sin egen podcast av samme navn, og som består av en episode fra nettopp 2021. Du kan også laste ned hennes «The 4D Method manifestation tool”

På bloggen presenterer hun også sine selskaper:

The Shala Yoga & Mindfulness – samlingsbasert eller nettbasert yogainstruktørutdanning og yogatimer

The Playroom – poledance – «en lekeplass for deg som vil utforske Pole verden eller lære deg spennende dansestiler med heels». Driften ble avviklet i 2022.

Live online training - en død link beskrevet som «På vår online plattform får du inspirerende trening innen de fleste stilene vi tilbyr på våre ulike studio. Et stort utvalg timer med flere av Norges beste instruktører!»

The Studio – gruppetimer i dans, åpnet 2021, nedlagt i 2022

SKY7 - tilbyr online RYS200 yogakurs som i tillegg til instruktørutdanningen tilbyr deg å komme igang med ditt eget yogastudio når du er ferdig med kurset med følgende innhold 1) The business of Yoga 2)How to market yourself 3)Creating your own brand 4) Basics of social media 5)Get your 5 first clients in 2 weeks (or less) 6) Effective (and beautiful looking) ready-made website template

https://sky7.app/courses/hatha-yin-yoga-teacher-training-200h/

Kimhye skulle altså starte the Studio fitness og dansestudio og et poledancestudio i 2021 og nevnte ikke engang yogastudio eller instruktørkurs. Hun kastet seg om, startet med yoga og begynte å tilby online timer/kurs da pandemien startet og plan 1 ble ugjennomførbar. Handlekraftig!

Både instruktørkursene og gruppetimene til the Shala kan nå fås til sterkt nedsatt pris. Gruppetimer/ferdig innspilte timer på nett er nå redusert fra 4548,- til 990,- for et helt år. Hele 2023 altså. Prisen inkluderer også et nybegynnerkurs i yoga med opprinnelig verdi 2490,- og introkurs i meditasjon til en verdi for 1790,-. Du får altså produkter for 8828,- til 990 kroner. Som andre også har påpekt er de tre yogainstruktørkursene også nedsatt, om enn ikke like mye. Det ser ut som om pandemien er over også for the Shala.

Instruktørkurs er også svært økonomisk lukrative, da studentene betaler en stor engangssum, tilsvarende 7 års medlemsskap på gruppetimer hos the Shala (!). Samtidig slipper de løpende utgifter til lokaler og ansatte og begrenser egen arbeidsinnsats til noen samlingshelger istedet for å gi flere timer i uka i 7 år. Når man i tillegg reklamerer med at alle består er dette kommersiell yoga i sin reneste form.

Kimhye minner veldig om CBE på enkelte områder. Men hun skal ha for at hun har klart å starte et online yogasenter da pandemien startet. Hun har hatt nok god hjelp av sin medgrunnlegger og mann til å lage gode og funksjonelle sider på relativt kort tid. Her har nok CBE og Netfit mye å lære av Kimhye. Men om hun må gå på SATS for å få fysisk instruksjon under yogautdanningen er ikke dette veien å gå om hun skal finne veien inn i seg selv, finne ro og redusere tankespinn og panikkangst. Dette var langt mer uheldig enn jeg trodde.

Kom igjen CBE, du skal få frikort fra meg til å bryte denne. Finn deg et godt yogastudio istedet, med gode, erfarne instruktører og god personlig instruksjon. Nesten så jeg tenker CBE også har blitt litt lurt her.

EDIT:

Sorry, ble litt uoversiktlig - formateringen fungerer ikke helt som den skal.

Update: måtte kvalitetssikre noe av infoen, brukte ikke veldig mye tid på det over.

The Studio fitness og lifestyle har eksistert tidligere enn oppgitt av Gry Sinding. De har en instakonto hvor oppstart oppgis til 2016. Det kan være en nyoppstart det blir snakket om, eller en flytting til nye lokaler?  Det var i alle fall et fitnesstudio med gruppetimer, poledance og yoga. Kimhye har holdt yogatimer i tillegg til danse, trenings- og poledancetimer i the Studio. Lucas Casanova, instruktør på the Shala, var også yogainstruktør i the Studio. Det er altså noe mer yogahistorie her enn først beskrevet. I programmet er yin og hatha yoga oppført mellom timer som Twerk, pole and exotic heels, MTV commercials og Heels commercial. Ikke ditt typiske yogastudio altså. The Shala ser ut til å ha oppstått som en forlengelse i behovet for online trening under nedstenging:

https://www.facebook.com/thestudio.no/photos/pb.100063584858219.-2207520000./1932110890269547/?type=3

Og så oppdaget noen at det er mer penger i instruktørutdanning enn i gruppetimer.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^... god påminnelse om at all reklame ikke er nødvendigvis god reklame.

Ingen som kjenner noen riktige yoga folk, høre hva de synes om theshala oslo...?

Fant instagramThe Shala Yoga & Mindfulness (@theshala_academy) • Foton och videor på Instagram

Noen har spurt om hvilke forkunnskaper som behøves, ingen svar, bare ett hjerte. Søtt.

Facebook, hele to (2) har gitt 5 stjerner: The Shala Yoga & Mindfulness | Facebook

Ingen oppdatering siden september! På google har de hele 3 stjerner.

Og når jeg ser etter hvor de holder til. Fornebu Hovedgård, så virker det som at de bare leier lokaler ved behov, og rett ned i gata finns et ordentlig yogastudio, med nettside, adresse og alt.

Nå har jeg ikke helt snurr på alle instruktørene, men kan ikke se noe av de på Oslo Yoga festival sin side: Lærere på festivalen | Oslo Yogafestival (yogafestivalen.no)

(ps. jeg er hjemme med sykt barn på dag 5, så kjeder meg utrolig, er ikke heeelt gal, sånn egentlig! 🤣)

Endret av vinterskog
  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er besøks- og postadresse for både AS og The Shala (som er identiske for begge) ikke til Fornebu Hovedgård, så stemmer nok at lokaler leies kun for helgesamlinger.

Registrerer også at informasjon har blitt fjernet fra nettsiden, men fortsatt kommer opp ved Google-søk, som "Vi holder til i idylliske omgivelser ved Fornebu Hovedgård" og "Vårt studio på Fornebu Hovedgård", samt fortsatt opplyser om adresse på Fornebu Hovedgård som om det bare er å stikke innom.

Vet ikke helt hva jeg skal tro om dette, bortsett fra å styre unna og velge noen med lang erfaring og egen fysisk praksis på bostedet.

• Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (15 timer siden):

Det er et register for de organisasjonene som har registrert seg der. Ingen automatikk overhodet. "Min" organisasjon står for eksempel ikke der. ;)

Hvis du ikke tilbyr frivillige oppdrag i din bedrift, så nei - da er du ikke registrert i et slik register. Tror du misforsto hva jeg mente ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (På 7.2.2023 den 20.40):

‘Fantastiske deg’? Av noen bilder med stumpen i været?

Ser en som spør hva vitsen med posten er, spørs hvor lenge den får stå😅

653BF1F2-6CF5-4F60-BE1D-072E88DE45F9.png

Jeg skjønner ikke dette. Å svare ordentlig på kritiske/litt mer «dype» spørsmål vil jo øke seriøsiteten til influenceren og forbedre omdømmet til virksomheten. Er det ikke det de vil? Hvorfor vil CBE at kommentarfeltet hennes skal se ut som kommentarfeltet til en 12-åring? Dama er jo i øvre del av 30-års alderen! 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kraftwerk said:

Hvis du ikke tilbyr frivillige oppdrag i din bedrift, så nei - da er du ikke registrert i et slik register. Tror du misforsto hva jeg mente ☺️

Misforstår? Det er du som ikke forstår hva frivillig.no er. Det er ikke et komplett register over frivillige organisasjoner som tilbyr frivillige oppdrag. Det er ingen automatikk. En frivillig organisasjon blir bare registrert der hvis organisasjonen selv registrerer seg der. Jeg er aktiv i en frivillig organisasjon og vi står ikke der, fordi vi ikke har registrert oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (2 timer siden):

Jeg stusset da jeg så at CBE på story var på vei til yogatime på Sats. Hvorfor går hun ikke på timer der hun studerer til yogainstruktør? Vel, det er fordi The Shala ikke er et fysisk yogastudio, men en virksomhet som bare tilbyr online og samlingsbasert yogautdanning, og tilgang til online timer noen ganger i uka.  Studioet er startet sammen med hennes mann, Alexander Fauske som jobber med markedsføring og sosiale media: https://no.linkedin.com/in/alexander-fauske-5240a844

Kimhye er en erfaren danser, sikkert kjempeflink, og har tidligere drevet dansestudio.Men det er ikke lett å finne spor av yogaerfaring i fortiden. Gry Sinding, en businesstrener og mentor presenterer Kimhye i 2021 slik:

• Kimhye startet Norges første streetdance skole allerede i 2006

• Hatt eget danseprogram på The Voice TV

• Gitt ut album
  • Medvirket i programmer som Robinson ekspedisjonen, Norske Talenter, PULS og Senkveld

• Solgt til 4x Platina gjennom deltagelse i X-Faktor sammen med gruppen 2Elements

• Er utdannet LBH Coach, Tankefeltterapeut og nå også som Latteryoga instruktør

Til våren åpner Kimhye The Studio Fitness and Lifestyle som blir et trenings og livsstilsenter i Oslo. Hun har også startet Kraft Forlag som et resultat av alle menneskene med sterke og inspirerende historier som hun har møtt på veien. Sjekk ut mer info om Kimhye på henneshjemmeside , The Studio,  Kraftsenteret, Socialwifi          https://www.grysinding.no/blog/38-kimhye-iversen-en-ikke-helt-vanlig-dame

Linkene fra teksten over virker ikke, men:

Kraftsenteret ser ut til å være https://kraftsenteret.net/, som selger «Terapi – Krystaller – Mineraler – Smykker – Gaveartikler», og avviklet driften i fjor. Kraftsenteret er drevet av en annen person, men tilbyr kurs i tankefeltterapi. Det spørs om Kimhye har gått kurs her for å bli tankefeltterapeut.

Socialwifi ser ut til å være et selskap som selger targetet reklame på sosiale media: https://socialwifi.com/ Kanskje hun har jobbet her?

Kraft forlag er registrert i Brønnøysund, men det er ingen spor på internett etter aktivitet i selskapet,

Danseprogram på the Voice, albumutgivelse, platekontrakt og solgt til 4x platina med X-factor er ikke mulig å verifiserere – media forteller at 2Elements, som ble sammensatt for X-factor, røk ut i første program.

Ingen yoga utover nettopp tatt et latteryogakurs i 2021 altså. CVen minner egentlig veldig om CBE sine meritter – det startes opp og blåses opp litt i hytt og pine.

Kimhye har imidlertid en blogg, Spiritual Rebel, from mantra to meditation https://kimhye.com/ Her reklamerer hun for sin egen podcast av samme navn, og som består av en episode fra nettopp 2021. Du kan også laste ned hennes «The 4D Method manifestation tool”

På bloggen presenterer hun også sine selskaper:

The Shala Yoga & Mindfulness – samlingsbasert eller nettbasert yogainstruktørutdanning og yogatimer

The Playroom – poledance – «en lekeplass for deg som vil utforske Pole verden eller lære deg spennende dansestiler med heels». Driften ble avviklet i 2022.

Live online training - en død link beskrevet som «På vår online plattform får du inspirerende trening innen de fleste stilene vi tilbyr på våre ulike studio. Et stort utvalg timer med flere av Norges beste instruktører!»

The Studio – gruppetimer i dans, åpnet 2021, nedlagt i 2022

SKY7 - tilbyr online RYS200 yogakurs som i tillegg til instruktørutdanningen tilbyr deg å komme igang med ditt eget yogastudio når du er ferdig med kurset med følgende innhold 1) The business of Yoga 2)How to market yourself 3)Creating your own brand 4) Basics of social media 5)Get your 5 first clients in 2 weeks (or less) 6) Effective (and beautiful looking) ready-made website template

https://sky7.app/courses/hatha-yin-yoga-teacher-training-200h/

Kimhye skulle altså starte the Studio fitness og dansestudio og et poledancestudio i 2021 og nevnte ikke engang yogastudio eller instruktørkurs. Hun kastet seg om, startet med yoga og begynte å tilby online timer/kurs da pandemien startet og plan 1 ble ugjennomførbar. Handlekraftig!

Både instruktørkursene og gruppetimene til the Shala kan nå fås til sterkt nedsatt pris. Gruppetimer/ferdig innspilte timer på nett er nå redusert fra 4548,- til 990,- for et helt år. Hele 2023 altså. Prisen inkluderer også et nybegynnerkurs i yoga med opprinnelig verdi 2490,- og introkurs i meditasjon til en verdi for 1790,-. Du får altså produkter for 8828,- til 990 kroner. Som andre også har påpekt er de tre yogainstruktørkursene også nedsatt, om enn ikke like mye. Det ser ut som om pandemien er over også for the Shala.

Instruktørkurs er også svært økonomisk lukrative, da studentene betaler en stor engangssum, tilsvarende 7 års medlemsskap på gruppetimer hos the Shala (!). Samtidig slipper de løpende utgifter til lokaler og ansatte og begrenser egen arbeidsinnsats til noen samlingshelger istedet for å gi flere timer i uka i 7 år. Når man i tillegg reklamerer med at alle består er dette kommersiell yoga i sin reneste form.

Kimhye minner veldig om CBE på enkelte områder. Men hun skal ha for at hun har klart å starte et online yogasenter da pandemien startet. Hun har hatt nok god hjelp av sin medgrunnlegger og mann til å lage gode og funksjonelle sider på relativt kort tid. Her har nok CBE og Netfit mye å lære av Kimhye. Men om hun må gå på SATS for å få fysisk instruksjon under yogautdanningen er ikke dette veien å gå om hun skal finne veien inn i seg selv, finne ro og redusere tankespinn og panikkangst. Dette var langt mer uheldig enn jeg trodde.

Kom igjen CBE, du skal få frikort fra meg til å bryte denne. Finn deg et godt yogastudio istedet, med gode, erfarne instruktører og god personlig instruksjon. Nesten så jeg tenker CBE også har blitt litt lurt her.

EDIT:

Sorry, ble litt uoversiktlig - formateringen fungerer ikke helt som den skal.

Jeg visste ikke at Kimhye drev med yoga, eller tilbyr hun bare instruktør-kurs via selvstendige næringsdrivende/ansatte? Forstår ikke helt, er det henne som er læreren til disse yoga-studentene - eller driver hun bare konseptet? Hva i alle dager er et latter-yogakurs 😅

Denne oppsummeringen minner med bare om en person, som prøver hardt å "make it", men hvor det tydeligvis ikke fungerer. Nå vet ikke jeg om Kimhye gjør de samme feilene om igjen, og om igjen - men hun hadde nok tjent og gjort det bedre, hvis hun hadde satset på et anerkjent yoga-studio hvor man kan fysisk komme til klasser og timer. Hvor hun derfra også kunne tilbudt yoga-instruktørkurs. Fornebu Herregård er et flott sted, og lokale forøvrig - så hun kunne tiltrukket seg en god del kunder, men jeg kan ikke si noe om hvordan businessen går så det blir spekulativt av meg. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest NordreSving

Wow, @Snøsøta, dette var imponerende graving. 

Det eneste jeg er uenig med deg i er at CBE muligens har blitt lurt. Dette er jo slik SoMe fungere. Det er jo ikke første gang at CBE fremstiller noe som gull, når det er gråstein. Noe som jo er selve businessideen når du lever av å iscenesette deg selv på SoMe. 

Det beste eksempelet er jo disse damene som drev TailorHeaven. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/06/21/the-dress-from-tailorheaven/

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/14/lansering-mammakolleksjon/

Det var ikke måte på hvor proffe de ble fremstilt i CBE sine kanaler og som naiv konsument av fluffet som ble presentert så gikk i alle fall jeg fem på. Meeen så sjekket man hjemmesiden deres, og skjønte at dette i beste fall var gründere som brukte CBE sin glans for å vokse ut av kjellerlokalene.

Det var ikke gull, det som glimret det heller. Mammakolleksjonen til CBE var av elendig kvalitet skulle det vise seg. Kopieringen av Missoni sitt mønster bekreftet mangelen på etikk. Å lure følgere på den måten er veldig lite OK.

Alle husker vel også Balion, som brukte nøyaktig samme metode. De gikk kjapt konkurs. 

Nesten hva som helst kan presenteres som solid og suksess i SoMe, og det er jo et felt CBE behersker til fulle. Her redigeres virkeligheten med både bilder og ord. I takt med manglende samarbeid med velrennomerte annonsører, så er det dette man må ty til. På samme måte som CBE også selv iscenesetter seg på de fleste områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 time siden):

Wow, @Snøsøta, dette var imponerende graving. 

Det eneste jeg er uenig med deg i er at CBE muligens har blitt lurt. Dette er jo slik SoMe fungere. Det er jo ikke første gang at CBE fremstiller noe som gull, når det er gråstein. Noe som jo er selve businessideen når du lever av å iscenesette deg selv på SoMe. 

Det beste eksempelet er jo disse damene som drev TailorHeaven. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/14/lansering-mammakolleksjon/

Det var ikke måte på hvor proffe de ble fremstilt i CBE sine kanaler og som naiv konsument av fluffet som ble presentert så gikk i alle fall jeg fem på. Meeen så sjekket man hjemmesiden deres, og skjønte at dette i beste fall var gründere som brukte CBE sin glans for å vokse ut av kjellerlokalene.

Det var ikke gull, det som glimret det heller. Mammakolleksjonen til CBE var av elendig kvalitet skulle det vise seg. Kopieringen av Missoni sitt mønster bekreftet mangelen på etikk. Å lure følgere på den måten er veldig lite OK.

Alle husker vel også Balion, som brukte nøyaktig samme metode. De gikk kjapt konkurs. 

Nesten hva som helst kan presenteres som solid og suksess i SoMe, og det er jo et felt CBE behersker til fulle. Her redigeres virkeligheten med både bilder og ord. I takt med manglende samarbeid med velrennomerte annonsører, så er det dette man må ty til. På samme måte som CBE også selv iscenesetter seg på de fleste områder. 

Enig, takk til @Snøsøta !!

tror du cbe kan ha blitt lurt? Hun bør jo skjønne hvordan dette fungerer med all hennes historie. Jeg tenker hun er desperat etter å tjene penger og driter i alt som er moral og etikk, også kan hun jo alltids komme i etter kant å si at jeg er unnskyldning! Dette viste jeg ingenting om..

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...