Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Neste gang bør hun øve litt mer før hun skal ha en passiar med noen på scenen. Det gjør nesten vondt å se hvor usikker hun er, Marna strevde som en helt for å få det til å virke naturlig og uanstrengt. Og å stå og nistirre på manuskortene (som sikkert heter noe annet) sier heller ikke at det er en selvsikker person som står på scenen. Til å leve av å vise seg frem virker hun svært utilpass med akkurat det. 

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Neste gang bør hun øve litt mer før hun skal ha en passiar med noen på scenen. Det gjør nesten vondt å se hvor usikker hun er, Marna strevde som en helt for å få det til å virke naturlig og uanstrengt. Og å stå og nistirre på manuskortene (som sikkert heter noe annet) sier heller ikke at det er en selvsikker person som står på scenen. Til å leve av å vise seg frem virker hun svært utilpass med akkurat det. 

Er vel derfor hun er mest bekvem med å posere hjemme i huset eller på et toalett. Uten en lyd 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusern3 skrev (1 minutt siden):

Er vel derfor hun er mest bekvem med å posere hjemme i huset eller på et toalett. Uten en lyd 

Og uten live publikum som ser henne uten alle de merkelige poseringen hennes

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å reposte bursdagshilsener? Se hvor mange venner jeg har? 

Ingen jeg kjenner gjør det. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er viktig å diskutere influensere og bruk av barn og reklame. Når dere her diskuterer reposting av bursdagshilsener og mye annet helt uvesentlig, så blir dere ikke tatt på alvor. Da mister dere helt troverdighet som går på at det er saklig kritikk og viktig kritikk. Det er alt for mye oppgulp her, og selv om noen med jevne mellomrom påpeker det og vil ha diskusjonen på akseptabelt og saklig nivå igjen, så ignoreres det av mange her. Det er derfor dere ikke blir tatt på alvor og hvorfor noen tenker at dere er slarvekjeringer som er misfornøyde med dere selv og derav misunnelige. Det hjelper ingenting at noen er seriøse her når så mange kommer med helt usaklige innspill og latterliggjøring. 

Hvem er det som bryr seg om hun begynner med Yoga eller reposter bursdagshilsener? At hun alltid skjuler høyre side av ansiktet og bruker de klærne hun gjør? Det er vel ingen vettuge folk som er opptatt av å kritisere sånt?

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (35 minutter siden):

Hva er greia med å reposte bursdagshilsener? Se hvor mange venner jeg har? 

Ingen jeg kjenner gjør det. 

Dette er arbeid, må vite. Å skape innhold på reklamekanalen sin. Leit når man ikke har mer å formidle til verden enn å reposte sine egne bursdagshilsener + stadige thinspo-selfies tatt på offentlige toaletter.

Det var forresten skikkelig positivt å se alle på gårsdagens Vixen som frontet miljø og gjenbruk!! 🤩🥳 Hadde faktisk ikke trodd at så mange ønsket å fronte en så viktig sak så det var veldig forfriskende. Jeg har lagt til et par stk på IG som jeg har tenkt å følge videre pga positivt engasjement for miljø og gjenbruk 🤗

Har ennå til gode å se bilde av CBE fra Vixen-kvelden i et annet medium enn i hennes egen reklamekanal. Men sikkert godt for henne å slippe panikkangst på natten over å få publisert bilder av hvordan hun egentlig ser ut, altså blidere, yngre og normalt slank og trent i kroppen. Hun er jo så fin med sitt hjerteformede ansikt, det er skammelig at hun filtrerer og poserer seg nærmest ugjenkjennelig med mini-midje, sprettende oppover-rumpe, oval ansiktsform og porselensglatt hud. Virkelig ikke noe bra forbilde, hverken for følgere eller for egne døtre.

LKE drar henne voldsomt ned med handlingene og uttalelsene sine (alt fra "Beyoncé er 20 kilo for feit" i 2009 til å forfølge og skrape opp bilen til en kvinne i 2022), og det er skikkelig leit. Borte er alt av DIY og oppskriftsonsdag. Hvor mange kvinner ønsker egentlig å beskue andre kvinners unger, silikonpupper og rumpeputer i en salig mix?

500-1500 likes på de fleste IG-bildene sier jo sitt.......

Endret av Rastebenk
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det er viktig å diskutere influensere og bruk av barn og reklame. Når dere her diskuterer reposting av bursdagshilsener og mye annet helt uvesentlig, så blir dere ikke tatt på alvor. Da mister dere helt troverdighet som går på at det er saklig kritikk og viktig kritikk. Det er alt for mye oppgulp her, og selv om noen med jevne mellomrom påpeker det og vil ha diskusjonen på akseptabelt og saklig nivå igjen, så ignoreres det av mange her. Det er derfor dere ikke blir tatt på alvor og hvorfor noen tenker at dere er slarvekjeringer som er misfornøyde med dere selv og derav misunnelige. Det hjelper ingenting at noen er seriøse her når så mange kommer med helt usaklige innspill og latterliggjøring. 

Hvem er det som bryr seg om hun begynner med Yoga eller reposter bursdagshilsener? At hun alltid skjuler høyre side av ansiktet og bruker de klærne hun gjør? Det er vel ingen vettuge folk som er opptatt av å kritisere sånt?

Du lagde en ny bruker for å fortelle dette. Okei. Rapportert for brukerdebatt, så anbefaler jeg deg å rapportere innlegg du mener er over streken - så får moderator se om det faktisk er slik.

God helg ☺️

Endret av kraftwerk
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (18 minutter siden):

Jeg syns det er viktig å diskutere influensere og bruk av barn og reklame. Når dere her diskuterer reporting av bursdagshilsener og mye annet helt uvesentlig, så blir dere ikke tatt på alvor. Da mister dere helt troverdighet som går på at det er saklig kritikk og viktig kritikk. Det er alt for mye oppgulp her, og selv om noen med jevne mellomrom påpeker det og vil ha diskusjonen på akseptabelt og saklig nivå igjen, så ignoreres det av mange her. Det er derfor dere ikke blir tatt på alvor og hvorfor noen tenker at dere er slarvekjeringer som er misfornøyde med dere selv og derav misunnelige. Det hjelper ingenting at noen er seriøse her når så mange kommer med helt usaklige innspill og latterliggjøring. 

Hvem er det som bryr seg om hun begynner med Yoga eller reporter bursdagshilsener? At hun alltid skjuler høyre side av ansiktet og bruker de klærne hun gjør? Det er vel ingen vettuge folk som er opptatt av å kritisere sånt?

Jeg syns også det er uheldig når det blir side opp og side ned med korte sladreinnlegg som bare er kopier av hverandre, og som passer best i en privat chat. Klart at det setter ned kvaliteten. Men det bør være lov å påpeke at hun skjuler høyre siden av ansiktet sitt, at hun har så lite å formidle i kanalen sin at hun reposter egne bursdagshilsener og at klærne hun reklamerer for neppe brukes av andre enn 20-åringer på ferie på Ibiza. 

https://www.instagram.com/reel/Ch-KldGDMRq/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Screenshot_20230128_120918_Instagram.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Jeg syns også det er uheldig når det blir side opp og side ned med korte sladreinnlegg som bare er kopier av hverandre, og som passer best i en privat chat. Klart at det setter ned kvaliteten. Men det bør være lov å påpeke at hun skjuler høyre siden av ansiktet sitt, at hun har så lite å formidle i kanalen sin at hun reposter egne bursdagshilsener og at klærne hun reklamerer for neppe brukes av andre enn 20-åringer på ferie på Ibiza. 

Som sagt syns jeg kritikk kan være på sin plass når det gjelder influensere, og spesielt når det kommer til å dele om barn. Jeg syns også at det de formidler som kan utsette andre for press er viktig å sette lys på. Helst flomlys! Men nei, det er ikke viktig i mit syn å latterliggjøre hverken klær eller noe annet. Hvis diskusjonen skal være seriøs så er det viktig å skjønne hva som nettopp er viktig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
servitrise&suppe skrev (11 minutter siden):

Først av alt lurer jeg på hvorfor du trekker frem et eksempel og derfra konkluderer med «dere». Vi er ulike brukere her som har ulike meninger og å trampe inn i tråden for å dra alle over en kam med utgangspunkt i et eksempel og den generelle «mye annet uvesentlig» tilfører ikke debatten særlig mye annet enn temperatur. Vil du oppnå refleksjon eller endring er ikke det en spesielt god metode. 

Noe av det som dras fram kunne du med fordel sagt i mot (og da på temaet, ikke brukere), men jeg synes ikke eksempelet ditt er av den typen. For det er et godt spørsmål: Hvorfor reposte hilsninger. Det er jo en greie. På samme vis som en kan spørre seg hvorfor en influencermor poster kjærlighetserklæringer til en to-åring som selvfølgelig ikke kan lese. Det handlet jo om å poste det slik at følgerne kan se det, og hva skal de med dette. Når jeg gratulerer noen med bursdag så er det jo fordi vedkommende skal lese det, ikke resten av verden. Så hva tror du slike repostinger handler om? På en kanal der en lever av oppfatningen følgerne har av deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

servitrise&suppe skrev (10 minutter siden):

Som sagt syns jeg kritikk kan være på sin plass når det gjelder influensere, og spesielt når det kommer til å dele om barn. Jeg syns også at det de formidler som kan utsette andre for press er viktig å sette lys på. Helst flomlys! Men nei, det er ikke viktig i mit syn å latterliggjøre hverken klær eller noe annet. Hvis diskusjonen skal være seriøs så er det viktig å skjønne hva som nettopp er viktig. 

Nå er det jo slik at man ikke kan påta seg ansvar for mer enn det man skriver selv. Du vil jo f eks neppe påta deg ansvaret for, eller ta på deg å forsvare, mine innlegg? Jeg kan derfor heller ikke forsvare andres innlegg som jeg ikke er enige i, selv om jeg innimellom blir oppgitt.

Jeg er heller ikke enig med deg i at utlevering av barna er det eneste som virkelig er kritikkverdig. Vi ser jo faktisk ei dame på tv som er 1-2 klesstørrelser større enn hva hun poserer og redigerer seg selv til i sine egne kanaler, og dette er med på å skape et svært usunt kroppspress. Kvinner i 30-årene er også lett påvirkelige, ellers hadde det tross alt ikke eksistert reklame rettet mot denne gruppen (men det finnes, noe så inni hampen også)..

Det må også kunne gå an å påpeke at mye av klærne hun reklamerer for ikke er aktuelle for målgruppen hennes, da de færreste tenåringer følger henne i det hele tatt. Kanalen hennes er jo en reklamekanal hvor hun tar seg godt betalt fra annonsører for å fronte produktene deres. Hvor mye sitter egentlig annonsører igjen med, når hun henvender seg til et publikum hun ikke har? Dette gjelder både aldersgruppe og ikke minst det faktum at følgertallet hennes er feil. 300 000 følgere hadde tross alt gitt langt flere likes enn 1000 per innlegg.

Endret av Rastebenk
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 minutter siden):

Først av alt lurer jeg på hvorfor du trekker frem et eksempel og derfra konkluderer med «dere». Vi er ulike brukere her som har ulike meninger og å trampe inn i tråden for å dra alle over en kam med utgangspunkt i et eksempel og den generelle «mye annet uvesentlig» tilfører ikke debatten særlig mye annet enn temperatur. Vil du oppnå refleksjon eller endring er ikke det en spesielt god metode. 

Noe av det som dras fram kunne du med fordel sagt i mot (og da på temaet, ikke brukere), men jeg synes ikke eksempelet ditt er av den typen. For det er et godt spørsmål: Hvorfor reposte hilsninger. Det er jo en greie. På samme vis som en kan spørre seg hvorfor en influencermor poster kjærlighetserklæringer til en to-åring som selvfølgelig ikke kan lese. Det handlet jo om å poste det slik at følgerne kan se det, og hva skal de med dette. Når jeg gratulerer noen med bursdag så er det jo fordi vedkommende skal lese det, ikke resten av verden. Så hva tror du slike repostinger handler om? På en kanal der en lever av oppfatningen følgerne har av deg? 

Tramper inn i tråden? Jeg så navnet dukket opp og gikk inn i tråden og leste, og var ikke klar over at jeg måtte be om tillatelse til å skrive her. Jeg trodde det var åpent for alle å gjøre det? Jeg tok ikke alle over en kam, for jeg skrev at noen er seriøse her og vil ha diskusjonen på saklig nivå. Det var to som svarte meg, så derfor ble det til *dere. Ikke for noe annet.

Jeg er opptatt av influenserbransjen da jeg syns de får mye makt til å påvirke. Måten de gjør det på med blant annet utseendepress og ikke minst operasjoner er viktig å snakke om. Hvem de påvirker og i hvilken grad. Jeg tenker at Caroline har et suspekt kroppsfokus hvor det ikke ser ut som at helse står i fokus. jeg er også skeptisk til så mye deling av barn i kanalen hennes! At hun skjuler venstre side og bruker sånne og slike klær interesserer meg midt bak. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (4 minutter siden):

Tramper inn i tråden? Jeg så navnet dukket opp og gikk inn i tråden og leste, og var ikke klar over at jeg måtte be om tillatelse til å skrive her. Jeg trodde det var åpent for alle å gjøre det? Jeg tok ikke alle over en kam, for jeg skrev at noen er seriøse her og vil ha diskusjonen på saklig nivå. Det var to som svarte meg, så derfor ble det til *dere. Ikke for noe annet.

Jeg er opptatt av influenserbransjen da jeg syns de får mye makt til å påvirke. Måten de gjør det på med blant annet utseendepress og ikke minst operasjoner er viktig å snakke om. Hvem de påvirker og i hvilken grad. Jeg tenker at Caroline har et suspekt kroppsfokus hvor det ikke ser ut som at helse står i fokus. jeg er også skeptisk til så mye deling av barn i kanalen hennes! At hun skjuler venstre side og bruker sånne og slike klær interesserer meg midt bak. 

Det er jo supert med engasjement mot barneeksponering og usunt kroppsfokus 🙌 Og velkommen skal du være, hvert fall av meg (kan jo ikke snakke for flere enn meg selv) 😊 Tror mange bare er sjukt trøtte av å bli forbundet med usaklige og ukritiske innlegg ved bruk av det generiske ordet "dere". Det er flere her som snakker positivt om CBE uten å bli sablet ned, men det er fordi de gjør det ved å forholde seg til sak og ikke ved å angripe andre brukere i tråden.

Endret av Rastebenk
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Crash skrev (2 minutter siden):

Oh no.... :rødme:

Orket ca 5 sekunder, såååå tilgjort, den ene verre enn den andre. Fikkk skikkelig vondt av begge, men det var cbe som fikk meg til å skru av etter første replikk fra henne. Modig, det skal hun ha! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (19 minutter siden):

Heldigvis trenger vi ikke din godkjenning på hva vi skal poste og diskutere. Ser du brudd på forumreglene kan du rapportere det, ellers står vi alle kun ansvarlig for det vi selv skriver. 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
servitrise&suppe skrev (14 minutter siden):

Frasen du brukte var 

«Når dere her diskuterer reposting av bursdagshilsener og mye annet helt uvesentlig,»

Du brukte altså ordet «dere» FØR noen svarte deg og forklaringen din om at bruken av «dere» handlet om at to svarte deg er jo dermed ikke sann. 

Problemet med skriftlig debatt er jo at alle kan gå tilbake og lese hva du skrev og at du ikke får endret siteringene av dine egne innlegg. 

Skal du delta i en diskusjon får du stå for det du skrive, ikke lulle deg inn i hvite løgner og tro at du slipper unna med det. 

Jeg savner svar på spørsmålet mitt og det som er temaet som du reagerer på; Hvorfor tror du at CBE reposter bursdagshilsninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...