Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Nepped skrev (32 minutter siden):

Noen som har link til klipp utdelingen i går, evt vet ca hvor langt utti det var?

Rundt 58 min tror jeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Dette har folk skrevet igjen, igjen, igjen og igjen. Man kan ikke ta ansvar for hva andre skriver. Med mindre man er en moderator så kan man bare rapportere og håpe at usakligheter blir borte, men det er ikke opptil hver enkelt og være selvutnevnt moralpoliti som skal belære alle i tråden. Jeg tar kun ansvar for det jeg skriver og det samme regner jeg jo med at også du gjør 😊 Jeg syns du har mange gode poeng angående kroppshysteriet og barneeksponeringen til CBE. 

Da skal jeg la være å kritisere andre brukere her. Jeg skal kommentere saklig om temaet Caroline/ bedriften i denne tråden. Hvis jeg syns noe blir for dumt så kan jeg eller uttrykke det i mine kommentarer uten å kritisere enkeltbrukere. 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (9 minutter siden):

Da skal jeg la være å kritisere andre brukere her. Jeg skal kommentere saklig om temaet Caroline/ bedriften i denne tråden. Hvis jeg syns noe blir for dumt så kan jeg eller uttrykke det i mine kommentarer uten å kritisere enkeltbrukere. 

Enkelte kan nok bli en smule irriterte også. Man blir lei av potensielle metakritikere som polariserer og som kan få seriøse kritikere til å ende opp med å forsvare noe de i utgangspunktet faktisk ikke står for. For de usaklige forstummer når metakritikerne kommer, og det føles urettferdig og frustrerende for de saklige å forsvare tull som de uansett ikke er enige i. @FruJohansen har en helt ypperlig beskrivelse av stråmenn her:

https://www.instagram.com/reel/Cn0E-zuqJuQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Endret av Rastebenk
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Folk kan nok bli litt hissige også. Man blir lei av metakritikere som polariserer og som kan få seriøse kritikere til å ende opp med å forsvare noe de i utgangspunktet faktisk ikke står for. For de usaklige forstummer når metakritikerne kommer, og det føles urettferdig og frustrerende for de saklige å forsvare tull som de uansett ikke er enige i. @FruJohansen har en helt ypperlig beskrivelse av stråmenn her:

https://www.instagram.com/reel/Cn0E-zuqJuQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

 

Takk, men jeg har fått med meg det meste av det hun legger ut på Instagram. Hun er flink, men ikke alt jeg er enig med henne i. Uten at det betyr så mye da hun har mange fine bidrag.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (4 minutter siden):

Takk, men jeg har fått med meg det meste av det hun legger ut på Instagram. Hun er flink, men ikke alt jeg er enig med henne i. Uten at det betyr så mye da hun har mange fine bidrag.

Det er som sagt heller ikke opp til deg eller meg å diktere denne trådens innhold, det er opp til moderatorene. Men jeg hadde nok vært langt hissigere på sletteknappen enn hva moderatorene er ja 😂 Men sånn er det jo å være i opposisjon (bruker) og ikke i posisjon (moderator), på meg tynger jo ikke ansvaret for regelverket like hardt i fht å ville slette innlegg. Innlegg kan i mine øyne være både tullete og meningsløse, uten at de er regelbrudd.

Endret av Rastebenk
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (11 minutter siden):

Til den nye brukeren som kan forkortes til SS ;)

Hun mener at det å ta opp det at CBE ønsker å ta opp yoga ikke er noe å snakke om. Tvert imot, påstår jeg.

Jeg ventet veldig lenge med å engasjere meg i denne tråden, og grunnen til det var at jeg har trodd - eller håpet - at ekteparet Eriksen nå burde innse at de har utspilt sin rolle som såkalte påvirkere, og at de skulle finne seg noe nytt snart.

Når jeg har sett siste halvår at de istedenfor å fokusere like mye på CBEs merkelige poseringer med filter, heller begynner å fremstille seg som treningsspesialister og veldig aktivt forsøker å fremme Lars Kristian Eriksen som en seriøs coach med mye erfaring og høyt kunnskapsnivå, og at hun nå hopper på et 12 ukers kurs med tre undervisningshelger (+ en med eksamener som alle er forutbestemt å bestå uansett...), DA er det på høy tid å engasjere seg.

Det at jeg engasjerer meg i dette betyr ikke at jeg er mindre engasjert i barneeksponering.

Men årsaken til at jeg engasjerer meg, det er fordi det å formidle trening slik de legger opp til nå, uten noen form for samkommunikasjon eller hensyn til mottaker, det er potensielt skadelig. Det er mange som har kunnskap til å greie å formidle trening og øvelser på en trygg og god måte. LKE og CBE er ikke to av dem, noe de i lang tid har vist gjennom hennes kanaler, CBE.no, hennes instagram, Netfit.no og Netfit på IG, Lars Kristian Eriksens samme kanaler som coachEriksen og hans twitterkonto. De slenger ut masse tilsynelatende kunnskapsrike uttrykk og påstander, viser noen øvelser. Men altfor ofte så viser deres bruk av faguttrykk bare at de egentlig ikke har grunnleggende forståelse for det de slenger ut, og ut fra veldig mye av det de har vist av øvelser, så har de heller ikke evne eller kunnskap til å formidle dette på en trygg måte som hindrer plager eller skade hos mottaker. Fordi de tydeligvis ikke vet hvilke forbehold de må ta i de ulike øvelsene og med ulike påstander og fordi de ikke har kompetanse til å vise differensierte øvelser for ulike behov og gjøre forskjellene klar for mottaker.

Dette paret kaster seg nå inn i et nytt fagfelt, hvor de i beste fall har svært mangelfull kompetanse og erfaring. Det å posere foran kamera eller være utøver selv, det har lite med det å skulle gi kompetente og trygge råd til mottaker.

Jeg mener derfor det er avgjørende å få mest mulig fokus på det at de ikke har nok kompetanse til trygt å trene andre via nett - før deres ofte skadelige råd og slurvete bruk av påstander og øvelsevisning gir mottakere helseproblemer.

Nå har de herjet nettet i årevis med thinspo, proana, lovbrudd og barneeksponering. At de forhåpentligvis nå roer den forferdelige barneeksponeringen de har drevet med i årevis, det kan ikke bli brukt som argument for at man bare skal sitte og akseptere at disse to begynner å utgi seg som treningsguruer med mye kompetanse - når faktum er at de har lite eller ingen kompetanse, ikke har nok erfaring til å råde andre, og langt mindre til å gjøre det på generell basis via nett. Skal man gjøre det på en trygg måte krever det et fokus ingen av dem så langt i deres påvirkerutøvelse har vist.

Disse to har vist i årevis at de ikke bryr seg om mottakere av deres budskap, derfor må de nå stoppes når de forsøker å gå inn på enda en vei hvor de kan skade andre grupper enn de tidligere har skadet.

SS fungerer! Når det gjelder yoga så er det ihvertfall ikke så skadelig som den frenetiske treningen hun holder på med, og også skadepotensiale er mye mindre. Det som jo er det store problemet er at Caroline ikke på noen måte fremmer god helse ved trening og matinntak. Hun vil fokusere på flat mage og å ta deg ut i enhver situasjon. Hvis hun hadde roet ned med de påfallende poseringene med fokus på å se tynn ut, og hadde hun vist bilder av normale posjoner så ville jeg sett mer overbærende på mindre kunnskap angående trening. Jeg skjønner at kunnskap er viktig men det er mer motivet hennes jeg misliker veldig sterkt! Det er både smakløst og skummelt. Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun gjør det, for jeg har inntrykk av at hun er oppegående ellers. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (40 minutter siden):

SS fungerer! Når det gjelder yoga så er det ihvertfall ikke så skadelig som den frenetiske treningen hun holder på med, og også skadepotensiale er mye mindre. Det som jo er det store problemet er at Caroline ikke på noen måte fremmer god helse ved trening og matinntak. Hun vil fokusere på flat mage og å ta deg ut i enhver situasjon. Hvis hun hadde roet ned med de påfallende poseringene med fokus på å se tynn ut, og hadde hun vist bilder av normale posjoner så ville jeg sett mer overbærende på mindre kunnskap angående trening. Jeg skjønner at kunnskap er viktig men det er mer motivet hennes jeg misliker veldig sterkt! Det er både smakløst og skummelt. Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun gjør det, for jeg har inntrykk av at hun er oppegående ellers. 

Motivet hennes og mannens er utelukkende å tjene nok penger til å slippe å ta seg jobber hvor de faktisk måtte jobbe.

Jeg mener motivet deres er langt mindre viktig enn det at de ved sine stillinger stadig velger en rekke helseskadelige måter å fremstille seg selv. Og når de nå forsøker å utgi seg som fagpersoner, da må det stoppes. For tidligere har de ikke fokusert på det i den grad de nå gjør.

Og jo, om yoga fremstilles som en posering og lite annet og lite fokuse på mottaker, så kan det være like skadelig for enkeltpersoner som alt det andre helsefarlige CBE og LKE prestenterer, med ortorektisk trening, thinspo, endisig kosthold og altfor små porsjoner med mat, fortynnende poseringer, filter m.m. Helheten er skadelig. Og det å putte yoga inn i dette er bare nok et kynisk forsøk på å legitimere det de holder på med, som er lite annet enn poseringer de håper å tjene mye penger på.

Det de holder på med er farlig for andre, og nå forsøker de å ufarliggjøre det med yoga og "coach"-konto, noe som gjør alt mer farlig.

 

  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innlegg @Frisk Frosk Enig i resonnementet ditt, en tilsynelatende profesjonalisering av bedriften fra rosablogg til coaching i diverse, kan gi et ferniss av ekthet og seriøsitet, men jeg tror som deg at det bare er for inntjening. Noen vil gå på limpinnen, dessverre. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (6 minutter siden):

Motivet hennes og mannens er utelukkende å tjene nok penger til å slippe å ta seg jobber hvor de faktisk måtte jobbe.

Jeg mener motivet deres er langt mindre viktig enn det at de ved sine stillinger stadig velger en rekke helseskadelige måter å fremstille seg selv. Og når de nå forsøker å utgi seg som fagpersoner, da må det stoppes. For tidligere har de ikke fokusert på det i den grad de nå gjør.

Og jo, om yoga fremstilles som en posering og lite annet og lite fokuse på mottaker, så kan det være like skadelig for enkeltpersoner som alt det andre helsefarlige CBE og LKE prestenterer, med ortorektisk trening, thinspo, endisig kosthold og altfor små porsjoner med mat, fortynnende poseringer, filter m.m. Helheten er skadelig. Og det å putte yoga inn i dette er bare nok et kynisk forsøk på å legitimere det de holder på med, som er lite annet enn poseringer de håper å tjene mye penger på.

Det de holder på med er farlig for andre, og nå forsøker de å ufarliggjøre det med yoga og "coach"-konto, noe som gjør alt mer farlig. 

 

Jeg må bare beklage, men det skulle altså stå motivasjon, ikke motiv! Det er motivasjonen jeg undres og tenker mitt om. Grunnen til at jeg er så skeptisk og også mistenksom er av samme årsaker som du nevner angående trening og mat, og sånn hun formidler det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (20 minutter siden):

Godt innlegg @Frisk Frosk Enig i resonnementet ditt, en tilsynelatende profesjonalisering av bedriften fra rosablogg til coaching i diverse, kan gi et ferniss av ekthet og seriøsitet, men jeg tror som deg at det bare er for inntjening. Noen vil gå på limpinnen, dessverre. 

Ja, det er akkurat det de forsøker nå å tilsynelatende profesjonalisere bedriften. Men de er ikke profesjonelle fagpersoner innen noe som helst, og når de fremstiller seg som å ha stor faglig tyngde (slik Lars Kristian Eriksen spesielt forsøker å gi inntrykk av på sine konti), så er det bare nok en måte å forsøke å tjene penger på å bedra leseren - eller kjøperen av tjenestene, ved å få kjøpere til å tro at de får et produkt som er noe annet enn hva LKE eller CBE har kompetanse og erfaring til å tilby.

 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (2 minutter siden):

Jeg må bare beklage, men det skulle altså stå motivasjon, ikke motiv! Det er motivasjonen jeg undres og tenker mitt om. Grunnen til at jeg er så skeptisk og også mistenksom er av samme årsaker som du nevner angående trening og mat, og sånn hun formidler det.

Det med at hun plutselig skulle begynne med yoga virker veldig rart, og som du sier, det om det er motivasjon som er grunnen......jeg har mine tvil, verken fruen eller herren har vært særlig positive til yoga tidligere, så hvorfor plutselig begynne med det nå? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (21 minutter siden):

Jeg må bare beklage, men det skulle altså stå motivasjon, ikke motiv! Det er motivasjonen jeg undres og tenker mitt om. Grunnen til at jeg er så skeptisk og også mistenksom er av samme årsaker som du nevner angående trening og mat, og sånn hun formidler det.

Da er vi nok mer enige, ja :) Dessverre tror jeg motivasjonen hennes og hans kommer en del fra det motivet som er omtalt, og den andre delen fra et behov for å fremstå som noe hun og han faktisk ikke er. Hun er jo ikke i nærheten av det hun presenterer på sine kanaler - i virkeligheten er hun uendelig mye mer og mye flottere. Men hun har gått seg bort i en poseringsvirkelighet hun tilsynelatende ikke vet hva hun skal gjøre med. Og han, han ønsker å være topptrener og anerkjent fagperson, som også er rimelig milevidt fra hva han faktisk er. Han kan ikke forvente å bli tatt på alvor som fagperson når holdningene er at det er ok å måle sin tidligere spiseforstyrrede (iflg. henne selv) kone med fettklypemåler, eller å omtale naturlig skapte kvinner med lår som møtes som ekle.

Det at de presenterer slike holdninger er farlig og skremmende, helt enig i det.

Og derfor jeg reagerer så mye når de nå forsøker å "profesjonalisere" det de holder på med - for da blir det bare enda farligere.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

servitrise&suppe skrev (8 timer siden):

Jeg syns det er viktig å diskutere influensere og bruk av barn og reklame. Når dere her diskuterer reposting av bursdagshilsener og mye annet helt uvesentlig, så blir dere ikke tatt på alvor. Da mister dere helt troverdighet som går på at det er saklig kritikk og viktig kritikk. Det er alt for mye oppgulp her, og selv om noen med jevne mellomrom påpeker det og vil ha diskusjonen på akseptabelt og saklig nivå igjen, så ignoreres det av mange her. Det er derfor dere ikke blir tatt på alvor og hvorfor noen tenker at dere er slarvekjeringer som er misfornøyde med dere selv og derav misunnelige. Det hjelper ingenting at noen er seriøse her når så mange kommer med helt usaklige innspill og latterliggjøring. 

Hvem er det som bryr seg om hun begynner med Yoga eller reposter bursdagshilsener? At hun alltid skjuler høyre side av ansiktet og bruker de klærne hun gjør? Det er vel ingen vettuge folk som er opptatt av å kritisere sånt?

Du står helt fritt til å diskutere "influensere og bruk av barn og reklame" Værsågod.

Imidlertid velger du heller å fokusere på hva noen enkeltbrukere skriver, og bruker gjentatte ganger uttrykket "dere". Brukerne her inne er ikke en homogen masse, det er en lang rekke enkeltindivider.

Dette er ikke et forum for brukerdebatt, og du er ikke moderator, og ser du noe du tror bryter reglene så finnes det en rapporteringsknapp. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torden skrev (5 minutter siden):

Hun som vant prisen før denne kommentaren avslutter sin tale med at de skal ha en baby som beriker livene deres med glede ( eller noe sånt) og ikke penger. ( Mange timer siden jeg så det så husker ikke ordrett).

Ett aldri så lite spark til bl.a. CBE!

Yes, fikk med meg det også, men tviler på at de som fikk et lite spark der skjønte det 😛

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NordreSving skrev (23 timer siden):

Noterer meg følgende:
- VG sin minmote har bilder av mange men foreløpig ikke av CBE

- ingen har valgt å få CBE til å promotere kjole

- mange av influencerne bruker anledningen til å komme med et budskap, ikke CBE. 

Ting tyder på at hun ikke finnes relevant av verken media eller annonsører. Ikke promoterer hun relevante saker heller. 

Tro hva hun tenkte om hun som sa at ungene ikke skulle fylle opp bankkontoen....

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (18 minutter siden):

Tro hva hun tenkte om hun som sa at ungene ikke skulle fylle opp bankkontoen....

Hun har heldigvis moderert eksponeringen av barna i det siste. Hun skjønner når kritikken blir alvorlig og kommer fra rette personer, og hun tenker at det er et dumt valg å fortsette ettersom det ble satt sånt fokus på nå. Så er det å håpe at det varer.

Ellers vil jeg si at noe av det falske ved influenserbransjen er at absolutt alle tenker på å score poeng fordi alt handler om popularitet. Det er målet for dem alle sammen, og en sa at det var en hyggelig begivenhet fordi det var gøy å heie på hverandre. Det gjør de når det lønner seg. Å komme med kritikk og stikk fra scenen mot andre syns jeg ikke noe om i det hele tatt. Det er ikke rett anledning til å gi stikk til kollegaer i samme bransje. Hun kan gjøre det på andre arenaer, og ikke score poeng i en sånn anledning! Ikke første gangen det skjer heller. Bransjen er tvers igjennom falsk og spekulativ netopp fordi det er om å gjøre score poeng uansett, og nå når temaet eksponering av barn har fått sånt fokus så brukte hun akkurat det middelet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (33 minutter siden):

Å komme med kritikk og stikk fra scenen mot andre syns jeg ikke noe om i det hele tatt. Det er ikke rett anledning til å gi stikk til kollegaer i samme bransje. Hun kan gjøre det på andre arenaer, og ikke score poeng i en sånn anledning! Ikke første gangen det skjer heller. Bransjen er tvers igjennom falsk og spekulativ netopp fordi det er om å gjøre score poeng uansett, og nå når temaet eksponering av barn har fått sånt fokus så brukte hun akkurat det middelet. 

Jeg syns det var helt perfekt timing. Å si det akkurat som det er - rett opp i ansiktet på de verste synderne 🙌 Det er modig det! Fæbrik og Ada Martini gjorde jo nøyaktig det samme ved å sette stort fokus på hvordan miljøet kneler pga ultrafast fashion, som mange av de tilstedeværende influenserkollegaene deres (b la CBE) er ivrige frontfigurer for.

Endret av Rastebenk
  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (41 minutter siden):

Hun har heldigvis moderert eksponeringen av barna i det siste. Hun skjønner når kritikken blir alvorlig og kommer fra rette personer, og hun tenker at det er et dumt valg å fortsette ettersom det ble satt sånt fokus på nå. Så er det å håpe at det varer.

Ellers vil jeg si at noe av det falske ved influenserbransjen er at absolutt alle tenker på å score poeng fordi alt handler om popularitet. Det er målet for dem alle sammen, og en sa at det var en hyggelig begivenhet fordi det var gøy å heie på hverandre. Det gjør de når det lønner seg. Å komme med kritikk og stikk fra scenen mot andre syns jeg ikke noe om i det hele tatt. Det er ikke rett anledning til å gi stikk til kollegaer i samme bransje. Hun kan gjøre det på andre arenaer, og ikke score poeng i en sånn anledning! Ikke første gangen det skjer heller. Bransjen er tvers igjennom falsk og spekulativ netopp fordi det er om å gjøre score poeng uansett, og nå når temaet eksponering av barn har fått sånt fokus så brukte hun akkurat det middelet. 

Helt uenig. Selv om enkelte kan koste for egen dør mht andre problemstillinger enn de adresserer selv, er det verdifullt at de faktisk tør henge bjella på katta når katta er til stede. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...