NordreSving Skrevet 2. november 2022 #70301 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (3 timer siden): Det er et skattemessig triks. De får 2.4 millioner inn og siden de blogger om livene sine kostnadsfører de sikkert ferier, andre reiser, frisør, diverse klær og pynt osv på firmaet. Men så tar de ut lite i lønn og betaler lite i skatt. De trenger jo ikke ta ut mye i lønn når de kan bruke firmaet til å betale for ting i hverdagen, fordi alt er jobb. Isabel Raad tok ut 899 k i lønn i 2021. Men, hun hadde kostnader på firmaet på over 1,2 millioner. Mange av feriene hennes går på firmaet, fordi hun blogger om det. Så hun har mye mer å rutte med enn 899k. 15 år som influenser er veldig bra å ha på cven. Det er mange stillinger som etterspør den typen erfaringen i en verden hvor digital markedsføring bare blir større og større. Og uansett hva man måtte mene om CBE sin blogg, så er det godt gjort å ha greid å leve av å blogge i 15 år. Carrie_S skrev (2 timer siden): Jeg tror, som sagt, at noe av problemet ( i tillegg til endel av kontroversene) er at de ikke har et tydelig brand. Når jeg feks tenker på Funkygine, så vet jeg hva som inngår i hennes merkevare. CBE er litt av hvert - litt barn, litt hus, litt trening, litt klær, litt mat osv, men hun skiller seg ikke nevneverdig ut på noe av det. Der hvor hun tidligere drev et slags livsstilsmagasin på bloggen på nett, går trenden i dag mot aktører som definerer seg mer innenfor en nisje. Annonsørene betaler heller såkalte mikroinfluensere. De har lavere følgertall enn mange av de store bloggerne, men de treffer til gjengjeld bedre hos sitt kjernepublikum og kan vise til høyere engasjement. Jeg ser det også på de jeg følger. Hvis jeg f.eks ønsker inspirasjon om et vegansk eller vegetarisk kosthold, så følger jeg en konto som driver kun med det. Jeg føler ikke feks SE, som blogger om det i tillegg til alt annet. Og hvis jeg vil ha kakeinspirasjon, så følger jeg en konto som driver utelukkende med det og ikke en konto som blogger om kaker i tillegg til middags- og frokosttips. Hvis man skal tjene godt over tid, må man bygge en sterk og tydelig merkevare som også skiller seg fra andre merkevarer. Noen har nevnt tidligere i denne tråden at CBE er god på pynting og dekorasjon. Det kunne kanskje vært en nisje. Jeg forstår at de er engasjert i trening, men der finnes det allerede så mange andre og dyktigere profiler. Det samme innenfor klær og mote. Personlig blir jeg bare forvirret av deres merkevare. Det blir litt selvmotsigende det du skriver. For du skriver jo at hun pr nå ikke gjør en særlig god jobb. Da hun var Norges største blogger hadde hun åpenbart real-erfaring som kunne være interessant for andre å få innsikt i, men nå har de jo ramlet fullstendig av lasset. SoMe-kompetansen deres er utdatert og det verste er at de ikke har greid å forvalte det suverene utgangspunktet de hadde. Allerede for flere år siden ble det vist til at mikroinfluencere var det nye store, nettopp fordi annonsører når målgruppen. Men CBE fortsatte sin «følg livet mitt» - strategi og greide ikke å lese markedet. Så jeg er uenig i at de totalt sett ville kunne ha særlig mye å bidra med i dagens marked. Den bekreftes feks i forhold til LKE sine konti, som står og stamper med lave følgertall og lavt engasjement. Hvis de var kompetente ville de jo kunne brukt kompetansen til vekst. Det bekrefted også av endelikten til LKE sitt første forsøk med suntvett bloggen, som heller ikke ble noen suksess. Sist men ikke minst så har jo spin-off satsingene på nettbutikk og treningsportalen Netfit heller ikke bekreftet noen kompetanse i forhold til forretningsdrift på SoMe. 32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 2. november 2022 #70302 Del Skrevet 2. november 2022 Felis skrev (4 timer siden): Nå virker det som om LKE prøver å stå på egne ben, ved å livnære seg som PT. Har ikke helt trua, da både han og fruen er fryktelig dårlig reklame for den forretningsideen. Det eneste yrket jeg kan tenke meg at de er aktuelle som, er innholdsprsodusenter. 15 år som influencerne tror jeg er attraktivt på CV'en. De vet hvordan nettet fungerer og LKE har en fotoutdannelse (?). Men det er ikke spesielt godt betalt og da må de kjøpe isen sin selv. Dessuten vet jeg ikke hvordan noen av dem vil fungere i en 8 til 16-jobb. Det ville vært en omstilling, og omstilling er de fryktelig dårlige på. De tviholder jo på det samme opplegget, selv om følgertallet går ned og oppdragene går i vasken. Klarer ikke å se for meg de som innholdsprodusenter da de ikke klarer dette i egne media. De produserer ikke noe som er engasjerende. Om de skal jobbe under en arbeidsgiver som legger føring for hva som skal gjøres, og på hvilken måte, så er jeg nysgjerrig på hvordan de, som alltid vet best, hadde løst dette. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 2. november 2022 #70303 Del Skrevet 2. november 2022 7 minutter siden, NordreSving said: Det blir litt selvmotsigende det du skriver. For du skriver jo at hun pr nå ikke gjør en særlig god jobb. Da hun var Norges største blogger hadde hun åpenbart real-erfaring som kunne være interessant for andre å få innsikt i, men nå har de jo ramlet fullstendig av lasset. SoMe-kompetansen deres er utdatert og det verste er at de ikke har greid å forvalte det suverene utgangspunktet de hadde. Allerede for flere år siden ble det vist til at mikroinfluencere var det nye store, nettopp fordi annonsører når målgruppen. Men CBE fortsatte sin «følg livet mitt» - strategi og greide ikke å lese markedet. Så jeg er uenig i at de totalt sett ville kunne ha særlig mye å bidra med i dagens marked. Den bekreftes feks i forhold til LKE sine konti, som står og stamper med lave følgertall og lavt engasjement. Hvis de var kompetente ville de jo kunne brukt kompetansen til vekst. Det bekrefted også av endelikten til LKE sitt første forsøk med suntvett bloggen, som heller ikke ble noen suksess. Sist men ikke minst så har jo spin-off satsingene på nettbutikk og treningsportalen Netfit heller ikke bekreftet noen kompetanse i forhold til forretningsdrift på SoMe. Når man har jobbet med blogging og sosiale medier i 15 år er man attraktiv for ulike jobber. De sitter på mye kunnskap selv om de ikke har en god nok merkevare selv. Det er flere eksempler på mindre bloggere enn CBE som har fått jobb på bakgrunn av bloggerfaringen. Jeg kjenner flere eks-bloggere (ingen veldig kjente) og bloggerfaringen deres har alltid blitt fremhevet som et stort pluss når de har vært på jobbintervjuer. Så der er vi uenige. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 2. november 2022 #70304 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (5 timer siden): Det er mange stillinger som etterspør den typen erfaringen i en verden hvor digital markedsføring bare blir større og større. Carrie_S skrev (1 time siden): Når man har jobbet med blogging og sosiale medier i 15 år er man attraktiv for ulike jobber. De sitter på mye kunnskap selv om de ikke har en god nok merkevare selv. Det er flere eksempler på mindre bloggere enn CBE som har fått jobb på bakgrunn av bloggerfaringen. Jeg kjenner flere eks-bloggere (ingen veldig kjente) og bloggerfaringen deres har alltid blitt fremhevet som et stort pluss når de har vært på jobbintervjuer. Så der er vi uenige. Du kommer med mange skråsikre påstander, men følger lite opp med eksempler som underbygger det du skriver. 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 2. november 2022 #70305 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) 26 minutter siden, NordreSving said: Du kommer med mange skråsikre påstander, men følger lite opp med eksempler som underbygger det du skriver. Jeg er sikker fordi det er min erfaring gjennom flere år. Du får velge å tro på meg eller ikke. Jeg kommer ikke til å skrive verken arbeidsplass eller navn på personer, da jeg foretrekker å være anonym her inne. Med tanke på dagens avsløringer på Instagram og Discord synes jeg det er best. Endret 2. november 2022 av Carrie_S 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. november 2022 #70306 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) 13 år, ikke 15. Berg Eriksen startet bloggen i slutten av mai 2009. Endret 2. november 2022 av Revenge o'Cavatina 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 2. november 2022 #70307 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (9 minutter siden): Jeg kommer ikke til å skrive verken arbeidsplass eller navn på personer, da jeg foretrekker å være anonym her inne. Med tanke på dagens avsløringer på Instagram og Discord synes jeg det er best. Det er nok tryggest ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 2. november 2022 #70308 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Carrie_S skrev (27 minutter siden): Jeg er sikker fordi det er min erfaring gjennom flere år. Du får velge å tro på meg eller ikke. Jeg kommer ikke til å skrive verken arbeidsplass eller navn på personer, da jeg foretrekker å være anonym her inne. Med tanke på dagens avsløringer på Instagram og Discord synes jeg det er best. Avsløringer? Hvor leser dere dette? Ikke hos CBE eller LKE? Endret 2. november 2022 av Rastebenk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. november 2022 #70309 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (27 minutter siden): Jeg er sikker fordi det er min erfaring gjennom flere år. Du får velge å tro på meg eller ikke. Jeg kommer ikke til å skrive verken arbeidsplass eller navn på personer, da jeg foretrekker å være anonym her inne. Med tanke på dagens avsløringer på Instagram og Discord synes jeg det er best. ? til det siste. Hva har skjedd? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louiah Skrevet 2. november 2022 #70310 Del Skrevet 2. november 2022 Se på frujohansen sine reels på Instagram. Han er ikke navngitt, men det handler om han 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. november 2022 #70311 Del Skrevet 2. november 2022 Ligger en reels der? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 2. november 2022 #70312 Del Skrevet 2. november 2022 Det hevdes han har søkt opp en av de som kommenterte på Beckmanns. Dratt hjem til denne personen, ripet opp bilen. Det ble anmeldt, har vært rettsforhandling og en tilståelsesdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 2. november 2022 #70313 Del Skrevet 2. november 2022 Bulsara skrev (2 minutter siden): Det hevdes han har søkt opp en av de som kommenterte på Beckmanns. Dratt hjem til denne personen, ripet opp bilen. Det ble anmeldt, har vært rettsforhandling og en tilståelsesdom 😱 Å herregud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Orly Skrevet 2. november 2022 Populært innlegg #70314 Del Skrevet 2. november 2022 Han er fullstendig gal om dette stemmer. Skummel mann , kan ikke fatte og begripe at en voksen mann oppfører seg sånn 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. november 2022 #70315 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Bulsara skrev (16 minutter siden): Det hevdes han har søkt opp en av de som kommenterte på Beckmanns. Dratt hjem til denne personen, ripet opp bilen. Det ble anmeldt, har vært rettsforhandling og en tilståelsesdom Hææ? 😨 Er du virkelig seriøs nå? Hvordan vet du dette? Fyren er jo klin gærn, ingen som gjør sånt. Edit: Jeg så videoen på IGen til #frujohansen nå, og må si jeg er målløs. Har ikke IG-konto selv, så får ikke sett så mye, men at ikke disse personene er mer ydmyke ovenfor forbrukere og andre mennesker er et underlig fenomen. Dette bekrefter bare det jeg har trodd om han veldig lenge nå, og det sier mye om de. Endret 2. november 2022 av kraftwerk 35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 2. november 2022 #70316 Del Skrevet 2. november 2022 Bulsara skrev (17 minutter siden): Det hevdes han har søkt opp en av de som kommenterte på Beckmanns. Dratt hjem til denne personen, ripet opp bilen. Det ble anmeldt, har vært rettsforhandling og en tilståelsesdom Det er faktisk verre enn som så. Legger ved lenke til @FruJohansen, så dette ikke slettes som spekulasjoner. Hun skriver at hun har trøbbel med Instagram, så resten av historien kommer etterhvert. https://www.instagram.com/p/CkdVShUqPCN/ 31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. november 2022 #70317 Del Skrevet 2. november 2022 kraftwerk skrev (6 minutter siden): Hææ? 😨 Er du virkelig seriøs nå? Hvordan vet du dette? Fyren er jo klin gærn, ingen som gjør sånt. Edit: Jeg så videoen på IGen til #frujohansen nå, og må si jeg er målløs. Har ikke IG-konto selv, så får ikke sett så mye, men at ikke disse personene er mer ydmyke ovenfor forbrukere og andre mennesker er et underlig fenomen. Dette bekrefter bare det jeg har trodd om han veldig lenge nå, og det sier mye om de. Venter spent på resten er jo bare en del på ig hennes 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg kraftwerk Skrevet 2. november 2022 Populært innlegg #70318 Del Skrevet 2. november 2022 Klink skrev (2 minutter siden): Venter spent på resten er jo bare en del på ig hennes Da får jeg sikkert sett andre del senere og 😊. Syntes det er trist at mediene ikke setter søkelys på akkurat ting som dette, det er svært kritikkverdig - og bekrefter mye av ting som har blitt sagt om han her inne. Jeg vet Kristin Gjelsvik har hatt en del innlegg om CBE og hennes ansvarsfraskrivelse. Kunne virkelig ønske noen litt mer kjente og profilerte, begynte å snakke om denne saken offentlig. Kjenner dog jeg blir engstelig, tenk å faktisk bli så sint og barnslig, at man ødelegger store verdier hos en totalt fremmed - som uttaler sin frie mening. Også går CBE ut i mediene og ynker seg som et lite barn, når hun Er vel vitende om at mannen hennes driver med skremselspropaganda. 59 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 2. november 2022 Populært innlegg #70319 Del Skrevet 2. november 2022 Tenk å være godt voksen, jage etter forfattere av saklige, kritiske kommentarer og herpe verdier mens ektefellen sutrer i media om netthets. Jeg tror jeg vet hvem som mest fortjener det berømte uttrykket "psykobitch" nå. 84 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 2. november 2022 #70320 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Hvorfor ble jeg ikke overrasket? Fyren er ikke i vater. Endret 2. november 2022 av Lill :) 38 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå