kraftwerk Skrevet 1. november 2022 #70281 Del Skrevet 1. november 2022 Pust skrev (20 minutter siden): For å slippe den evige diskusjonen om økonomien til Treasures AS, her er de offentlige tallene https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Driftsresultat, driftsresultat, driftsRESULTAT Uavhengig om bedriften har tatt ut lønn før dette regnestykke, så ser det ut som at bedriftens inntekt har sunket som Titanic på kort tid. Hadde jeg hatt en inntekter på 4.5 mill og stupt ned til 2 mill på ett år - vel, det hadde jeg merket godt. Og ser ikke ut som at det blir noe særlig bedre heller. Lurer på hva bedriftens eier/ledere kommer til å gjøre den dagen, bedriften ikke tar inn 1 mill engang. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 1. november 2022 #70282 Del Skrevet 1. november 2022 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Det sier ingenting om hva man tar ut i lønn feks. Jeg tok ut nesten tre mill i lønn i fjor, hadde jeg ikke gjort det, hadde resultatet vært tilsvarende høyere. Joda, hvis du ser på regnskapet, så har de tatt ut 750 000 i lønn. Det er en inntekt på 375 000 på begge to, før skatt. Og en omsetning på 2,4 mill fordelt på 2 fulltidsansatte er ikke mye å rope hurra for! Når man sammenligner med andre influencere, er det direkte trist. Til sammenligning omsatte Funkygine for nesten 8 mill, Isabel Raad 6,6 mill, Sara Emilie 4,4 mill og vi har vel alle fått med oss at Sophie Elise tjener 390 000 i uka... Felles for alle disse er at de driver alene, summen må ikke deles på to. Heldigvis har de en god buffer, og slik som foreningene går, så kommer de til å trenge det. Og så håper jeg at utestående fordringer faktisk er utestående fordringer, ikke tullefakturaer ala den @FruJohansen fikk, eller utestående fakturaer hos samarbeidspartneren som gikk konk. for i så fall ser det virkelig grimt ut! 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. november 2022 #70283 Del Skrevet 1. november 2022 Pust skrev (7 minutter siden): Tallene ligger jo der, altså hva som er tatt ut i lønn, honorarer, etc. Man kan også skru opp «resultatet» ved å fakturere ved årsslutt. Ja, men resultatet trenger ikke å indikere noe som helst. Er nøkkeltallene som gjelder. Haha, nå holdt jeg til å med på å skrive under med navnet mitt 😅 Kom litt i jobbmodus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. november 2022 #70284 Del Skrevet 1. november 2022 Felis skrev (4 minutter siden): Joda, hvis du ser på regnskapet, så har de tatt ut 750 000 i lønn. Det er en inntekt på 375 000 på begge to, før skatt. Og en omsetning på 2,4 mill fordelt på 2 fulltidsansatte er ikke mye å rope hurra for! Når man sammenligner med andre influencere, er det direkte trist. Til sammenligning omsatte Funkygine for nesten 8 mill, Isabel Raad 6,6 mill, Sara Emilie 4,4 mill og vi har vel alle fått med oss at Sophie Elise tjener 390 000 i uka... Felles for alle disse er at de driver alene, summen må ikke deles på to. Heldigvis har de en god buffer, og slik som foreningene går, så kommer de til å trenge det. Og så håper jeg at utestående fordringer faktisk er utestående fordringer, ikke tullefakturaer ala den @FruJohansen fikk, eller utestående fakturaer hos samarbeidspartneren som gikk konk. for i så fall ser det virkelig grimt ut! Helt enig, er ikke mye å rope hurra for. Det er lite de gjør som er verdt å rope hurra for også. Synkende skute, vil jeg si. Lurer på hva de lever av om noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 1. november 2022 #70285 Del Skrevet 1. november 2022 44 minutter siden, Dævendøtte said: Helt enig, er ikke mye å rope hurra for. Det er lite de gjør som er verdt å rope hurra for også. Synkende skute, vil jeg si. Lurer på hva de lever av om noen år. Sammenliknet med mange andre toppbloggere er det ikke mye. Men om hver har inntekter på 1,2 mill er jo det godt over snitt på hva vanlige folk tjener. Man klarer seg fint på det! Jeg tror heller ikke de har et produkt som er holdbart over tid, da de ikke har et tydelig brand. De har ikke satset på en nisje (som trening) hvor de kan konkurrere med andre, men gjør litt av alt. Kanskje hadde de hatt en nisje på innredning og hus, men der finnes det også mange andre som er gode og har bygget seg opp lenge. Jeg tenker at de begge sitter på mye verdifull erfaring når det gjelder digital markedsføring, og det er mange jobber som etterspør den typen kompetanse. De vil nok ikke lide noen nød. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 1. november 2022 #70286 Del Skrevet 1. november 2022 Carrie_S skrev (1 minutt siden): Sammenliknet med mange andre toppbloggere er det ikke mye. Men om hver har inntekter på 1,2 mill er jo det godt over snitt på hva vanlige folk tjener. Man klarer seg fint på det! Jeg tror heller ikke de har et produkt som er holdbart over tid, da de ikke har et tydelig brand. De har ikke satset på en nisje (som trening) hvor de kan konkurrere med andre, men gjør litt av alt. Kanskje hadde de hatt en nisje på innredning og hus, men der finnes det også mange andre som er gode og har bygget seg opp lenge. Jeg tenker at de begge sitter på mye verdifull erfaring når det gjelder digital markedsføring, og det er mange jobber som etterspør den typen kompetanse. De vil nok ikke lide noen nød. De har ikke inntekt på 1,2, de har inntekt på 375 000. Omsetning er noe helt annet, det er enkelt forklart alle pengene som går gjennom firmaet. Av denne summen skal alle utgifter på firmaet betales. Firmaet har enorme utgifter i forhold til omsetning, sannsynligvis fordi de kjører mye av husholdningsutgifter på firmaet. Spiser de en is, og legger ut bilde av dette, så betaler firmaet isen. Det samme med lunsjer, middager og bursdagskake til barnet. Sånn sett kan man si at de har mer inntekt enn de 375K, men de tømmer firmaet for penger. De har ikke kunnet ta ut utbytte siden 2017. 28 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 1. november 2022 #70287 Del Skrevet 1. november 2022 47 minutter siden, Felis said: De har ikke inntekt på 1,2, de har inntekt på 375 000. Omsetning er noe helt annet, det er enkelt forklart alle pengene som går gjennom firmaet. Av denne summen skal alle utgifter på firmaet betales. Firmaet har enorme utgifter i forhold til omsetning, sannsynligvis fordi de kjører mye av husholdningsutgifter på firmaet. Spiser de en is, og legger ut bilde av dette, så betaler firmaet isen. Det samme med lunsjer, middager og bursdagskake til barnet. Sånn sett kan man si at de har mer inntekt enn de 375K, men de tømmer firmaet for penger. De har ikke kunnet ta ut utbytte siden 2017. Driftsinntektene er på 2,4 mill. Det var det vi diskuterte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 1. november 2022 Populært innlegg #70288 Del Skrevet 1. november 2022 Carrie_S skrev (5 minutter siden): Driftsinntektene er på 2,4 mill. Det var det vi diskuterte. Men det er jo ikke lønnen deres, det skal dekke alle utgiftene til firmaet. Og når alle andre utgifter er betalt, er det igjen 375 000 til lønn (til hver av dem). Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå? 50 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 2. november 2022 #70289 Del Skrevet 2. november 2022 Frk.Fjas skrev (På 30.10.2022 den 12.45): 😂😂😂 du glemte noe viktig: heldige kaffekoppen 😍 Hei, at du påpeker denne glemselen syns jeg er veldig sårende og slemt og jeg tipper du bare er misunnelig. Jeg er oppvokst med kaffekopper så dette vet jeg faktisk. hilsen Åge, barista. 36 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. november 2022 #70290 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (11 timer siden): Sammenliknet med mange andre toppbloggere er det ikke mye. Men om hver har inntekter på 1,2 mill er jo det godt over snitt på hva vanlige folk tjener. Man klarer seg fint på det! Jeg tror heller ikke de har et produkt som er holdbart over tid, da de ikke har et tydelig brand. De har ikke satset på en nisje (som trening) hvor de kan konkurrere med andre, men gjør litt av alt. Kanskje hadde de hatt en nisje på innredning og hus, men der finnes det også mange andre som er gode og har bygget seg opp lenge. Jeg tenker at de begge sitter på mye verdifull erfaring når det gjelder digital markedsføring, og det er mange jobber som etterspør den typen kompetanse. De vil nok ikke lide noen nød. De tjener jo ikke 1,2 mill hver. Det er summen firmaet omsetter for! Om jeg går ut i fra driftsinntekter i mitt firma, så tjener jeg 50 millioner. Det hadde vært fett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 2. november 2022 #70291 Del Skrevet 2. november 2022 Felis skrev (12 timer siden): Men det er jo ikke lønnen deres, det skal dekke alle utgiftene til firmaet. Og når alle andre utgifter er betalt, er det igjen 375 000 til lønn (til hver av dem). Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå? Det er bra du presiserer, jeg har null peiling på sånt. Så har alltid tenkt at de tjener bra med penger. Er ikke dette helt sykt egentlig? Det er jo ingenting. En kan jo spørre seg hvorfor de fortsetter. Men når begge mangler utdanning så er det kanskje forståelig at de fortsetter likevel.. hadde vært meget stressa om jeg nærmer meg 40-års og ikke hadde noen utdanning. Jeg vet ikke hvor mye det har å si å kunne skrive 15 år som influencer på CV’en, når en ikke innehar noen spesiell kompetanse, eller markedsverdi, som f.eks Funkygine med trening, eller de som er skikkelig gode til å skrive. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 2. november 2022 #70292 Del Skrevet 2. november 2022 BuffyTheVampire skrev (7 minutter siden): Det er bra du presiserer, jeg har null peiling på sånt. Så har alltid tenkt at de tjener bra med penger. Er ikke dette helt sykt egentlig? Det er jo ingenting. En kan jo spørre seg hvorfor de fortsetter. Men når begge mangler utdanning så er det kanskje forståelig at de fortsetter likevel.. hadde vært meget stressa om jeg nærmer meg 40-års og ikke hadde noen utdanning. Jeg vet ikke hvor mye det har å si å kunne skrive 15 år som influencer på CV’en, når en ikke innehar noen spesiell kompetanse, eller markedsverdi, som f.eks Funkygine med trening, eller de som er skikkelig gode til å skrive. Nå virker det som om LKE prøver å stå på egne ben, ved å livnære seg som PT. Har ikke helt trua, da både han og fruen er fryktelig dårlig reklame for den forretningsideen. Det eneste yrket jeg kan tenke meg at de er aktuelle som, er innholdsprsodusenter. 15 år som influencerne tror jeg er attraktivt på CV'en. De vet hvordan nettet fungerer og LKE har en fotoutdannelse (?). Men det er ikke spesielt godt betalt og da må de kjøpe isen sin selv. Dessuten vet jeg ikke hvordan noen av dem vil fungere i en 8 til 16-jobb. Det ville vært en omstilling, og omstilling er de fryktelig dårlige på. De tviholder jo på det samme opplegget, selv om følgertallet går ned og oppdragene går i vasken. 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 2. november 2022 #70293 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) 13 hours ago, Felis said: Men det er jo ikke lønnen deres, det skal dekke alle utgiftene til firmaet. Og når alle andre utgifter er betalt, er det igjen 375 000 til lønn (til hver av dem). Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå? Det er jeg klar over. Men det er av disse inntektene de bruker når de kostnadsfører ting på firmaet. Det som en blogger tar ut i lønn viser ikke hva de reellt har brukt av penger og hvor god råd de har. De har 2,4 mill de kan bruke til kostnader til hus og hjem som de viser frem på bloggen. Å ta ut en lav lønn gjør at de slipper å betale så mye i skatt, men det er ikke et reellt tall på hva de faktisk har brukt på seg selv. Endret 2. november 2022 av Carrie_S 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 2. november 2022 #70294 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) 20 minutter siden, BuffyTheVampire said: Det er bra du presiserer, jeg har null peiling på sånt. Så har alltid tenkt at de tjener bra med penger. Er ikke dette helt sykt egentlig? Det er jo ingenting. En kan jo spørre seg hvorfor de fortsetter. Men når begge mangler utdanning så er det kanskje forståelig at de fortsetter likevel.. hadde vært meget stressa om jeg nærmer meg 40-års og ikke hadde noen utdanning. Jeg vet ikke hvor mye det har å si å kunne skrive 15 år som influencer på CV’en, når en ikke innehar noen spesiell kompetanse, eller markedsverdi, som f.eks Funkygine med trening, eller de som er skikkelig gode til å skrive. Det er et skattemessig triks. De får 2.4 millioner inn og siden de blogger om livene sine kostnadsfører de sikkert ferier, andre reiser, frisør, diverse klær og pynt osv på firmaet. Men så tar de ut lite i lønn og betaler lite i skatt. De trenger jo ikke ta ut mye i lønn når de kan bruke firmaet til å betale for ting i hverdagen, fordi alt er jobb. Isabel Raad tok ut 899 k i lønn i 2021. Men, hun hadde kostnader på firmaet på over 1,2 millioner. Mange av feriene hennes går på firmaet, fordi hun blogger om det. Så hun har mye mer å rutte med enn 899k. 15 år som influenser er veldig bra å ha på cven. Det er mange stillinger som etterspør den typen erfaringen i en verden hvor digital markedsføring bare blir større og større. Og uansett hva man måtte mene om CBE sin blogg, så er det godt gjort å ha greid å leve av å blogge i 15 år. Endret 2. november 2022 av Carrie_S 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 2. november 2022 #70295 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (19 minutter siden): Det er et skattemessig triks. De får 2.4 millioner inn og siden de blogger om livene sine kostnadsfører de sikkert ferier, andre reiser, frisør, diverse klær og pynt osv på firmaet. Men så tar de ut lite i lønn og betaler lite i skatt. De trenger jo ikke ta ut mye i lønn når de kan bruke firmaet til å betale for ting i hverdagen, fordi alt er jobb. Isabel Raad tok ut 899 k i lønn i 2021. Men, hun hadde kostnader på firmaet på over 1,2 millioner. Mange av feriene hennes går på firmaet, fordi hun blogger om det. Så hun har mye mer å rutte med enn 899k. 15 år som influenser er veldig bra å ha på cven. Det er mange stillinger som etterspør den typen erfaringen i en verden hvor digital markedsføring bare blir større og større. Og uansett hva man måtte mene om CBE sin blogg, så er det godt gjort å ha greid å leve av å blogge i 15 år. Det er jeg enig i. Det er godt gjort å ha vært i bransjen så lenge. Det som er veldig synd, er at de ikke er bedre på å utvikle seg i takt med samfunnet. De hadde ubegrenset med muligheter. Men gang på gang ødelegger de for seg selv. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 2. november 2022 #70296 Del Skrevet 2. november 2022 1 hour ago, Pippio said: Det er jeg enig i. Det er godt gjort å ha vært i bransjen så lenge. Det som er veldig synd, er at de ikke er bedre på å utvikle seg i takt med samfunnet. De hadde ubegrenset med muligheter. Men gang på gang ødelegger de for seg selv. Jeg tror, som sagt, at noe av problemet ( i tillegg til endel av kontroversene) er at de ikke har et tydelig brand. Når jeg feks tenker på Funkygine, så vet jeg hva som inngår i hennes merkevare. CBE er litt av hvert - litt barn, litt hus, litt trening, litt klær, litt mat osv, men hun skiller seg ikke nevneverdig ut på noe av det. Der hvor hun tidligere drev et slags livsstilsmagasin på bloggen på nett, går trenden i dag mot aktører som definerer seg mer innenfor en nisje. Annonsørene betaler heller såkalte mikroinfluensere. De har lavere følgertall enn mange av de store bloggerne, men de treffer til gjengjeld bedre hos sitt kjernepublikum og kan vise til høyere engasjement. Jeg ser det også på de jeg følger. Hvis jeg f.eks ønsker inspirasjon om et vegansk eller vegetarisk kosthold, så følger jeg en konto som driver kun med det. Jeg føler ikke feks SE, som blogger om det i tillegg til alt annet. Og hvis jeg vil ha kakeinspirasjon, så følger jeg en konto som driver utelukkende med det og ikke en konto som blogger om kaker i tillegg til middags- og frokosttips. Hvis man skal tjene godt over tid, må man bygge en sterk og tydelig merkevare som også skiller seg fra andre merkevarer. Noen har nevnt tidligere i denne tråden at CBE er god på pynting og dekorasjon. Det kunne kanskje vært en nisje. Jeg forstår at de er engasjert i trening, men der finnes det allerede så mange andre og dyktigere profiler. Det samme innenfor klær og mote. Personlig blir jeg bare forvirret av deres merkevare. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 2. november 2022 #70297 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (2 timer siden): Det er et skattemessig triks. De får 2.4 millioner inn og siden de blogger om livene sine kostnadsfører de sikkert ferier, andre reiser, frisør, diverse klær og pynt osv på firmaet. Men så tar de ut lite i lønn og betaler lite i skatt. De trenger jo ikke ta ut mye i lønn når de kan bruke firmaet til å betale for ting i hverdagen, fordi alt er jobb. Isabel Raad tok ut 899 k i lønn i 2021. Men, hun hadde kostnader på firmaet på over 1,2 millioner. Mange av feriene hennes går på firmaet, fordi hun blogger om det. Så hun har mye mer å rutte med enn 899k. 15 år som influenser er veldig bra å ha på cven. Det er mange stillinger som etterspør den typen erfaringen i en verden hvor digital markedsføring bare blir større og større. Og uansett hva man måtte mene om CBE sin blogg, så er det godt gjort å ha greid å leve av å blogge i 15 år. Det er verdt å merke seg at de får ikke inn 2,4 mill - de fakturerer 2,4 mill. De har ekstremt store kundefordringer, noe som tyder på at kundene deres ikke betaler. 23 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 2. november 2022 Populært innlegg #70298 Del Skrevet 2. november 2022 Carrie_S skrev (6 minutter siden): Hvis man skal tjene godt over tid, må man bygge en sterk og tydelig merkevare som også skiller seg fra andre merkevarer. Noen har nevnt tidligere i denne tråden at CBE er god på pynting og dekorasjon. Det kunne kanskje vært en nisje. Jeg forstår at de er engasjert i trening, men der finnes det allerede så mange andre og dyktigere profiler. Det samme innenfor klær og mote. Personlig blir jeg bare forvirret av deres merkevare. Til tider gjør hun en helt grei jobb med pynting og dekorasjon. Da tenker jeg på borddekking og f.eks pynting til Halloween. Når man ser på hjemmet som en helhet, er det en veldig kald og upersonlig stil hjemme hos Eriksens. Spesielt stua uten TV er helt krise. Alt er i svart/hvitt og nesten blottet for gjenstander. Enkelt kan være stilig, men det mangler noe som gir varme og personlighet. Noe som gjør at man faktisk ser det bor mennesker der. Jeg vet ikke om hun er sånn nå, men før så måtte hun alltid ha pynten symmetrisk. Tror ikke en interiørdesigner ville gjort det på samme måte. I vinduene er det nesten ingen gjenstander eller pynt, husker det kun sto tomme blomsterpotter der for en god stund siden. Bokhyllene i TV-stua er tomme, om det ikke er forandret på. Men det er likevel det rommet i hele huset som har en anelse personlighet. Alt de har på veggene er svart/hvitt bilder av dem selv, descenioplakater og et svært svart/hvitt bilde av enkel kunst i ene stua. Alt i alt synes jeg de har vært ganske dårlige på å innrede den vakre villaen, så jeg tviler på om interiør og design hadde vært veien å gå for Caroline. 45 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmor Skrevet 2. november 2022 #70299 Del Skrevet 2. november 2022 Ser mange her mener de ville vært attraktive i forbindelse med digital markedsføring blant annet, men det er jo nettopp mangelen på god markedsføring som gjør at de rimelig snart må se seg etter ny jobb.. 38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 2. november 2022 #70300 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Hun har jo ganske mange følgerne og får sikkert minst 30-40 tusen for ett annonseinnlegg. Hun har jo ikke så mange annonser i forhold til mange andre, men med 4-5 per mnd blir det jo en del penger allikevel. Jeg tror de klarer seg greit, kanskje har de gjort noen gode investeringer også. Det jeg syns er rart er at de ikke ønsker å jobbe mer, og med noe mer nyttig. Særlig mannen, han hadde slitt uten henne. Endret 2. november 2022 av snute 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå