Medici Skrevet 23. november 2021 #53121 Skrevet 23. november 2021 (endret) Det virker også som hun ikke forstår forskjellen på en lokalavis og en åpen blogg/Instagram/whatever... Om noen bor på skjult adresse så er de vanligvis flyttet et stykke unna sin opprinnelse og det skal litt flaks til at noen tilfeldigvis finner bilde av et barn i en random avis på en annen kant av landet. Noe helt annet er det når slike bilder deles på åpne sosiale medier som hvem som helst kan se. Særlig på en konto som er kjent for å dele bilder av barn. Endret 23. november 2021 av Medici 43
Populært innlegg Inocybe Skrevet 23. november 2021 Populært innlegg #53122 Skrevet 23. november 2021 snute skrev (10 minutter siden): https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/ Men har hun rett? Fant ikke noe om det her. Helt utrolig ufin måte å svare på uansett! Nei hun har misforstått og burde lese dette grundig OG ta det inn over seg for hun bommer på nesten alle punkter. Obs det er flere sider å lese gjennom. https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/ Som privatperson (hvilket CBE.no ikke er) kan man dele avstandsbilder av andres barn fra for eksempel 17. maitog uten samtykke fra foreldre men også dette frarådes sterkt av Datatilsynet. Sted og anledning kan også regnes som personopplysning når det knyttes til bilde av barnet så her er CBE på ekstremt tynn is. Igjen. 54
Populært innlegg Villroses hage Skrevet 23. november 2021 Populært innlegg #53123 Skrevet 23. november 2021 (endret) Til dette med publisering av andres barn på åpne påvirkerkanaler: For meg er det så enkelt, at jeg ikke ville akseptere at bilder av mine barn ble utnyttet til å lage innhold i og dermed generere inntekt til påvirkerfirmaer som driver med a) umerket reklame b) reklame forkledd som "redaksjonell omtale" c) brudd på alkoholloven d) brudd på FNs barnekonvensjon e) daglig påvirkning med det jeg oppfatter som ekstremt usunt kroppspress f) en helt ureflektert holdning til konsekvenser av åpen publisering til hele verden av innholdsblandingen på kanalene Dette i motsetning til publisering i lokalaviser og lignende, som må forholde seg til det nevnte, og følge både lover og "vær varsom"-plakaten. Endret 23. november 2021 av Villroses hage Tyrkflei 72
Heisann1234 Skrevet 23. november 2021 #53124 Skrevet 23. november 2021 Sool skrev (30 minutter siden): Dette var da en merkelig måte å stå på. Tror hun følgerne virkelig biter på dette? At alt er naturlig. Hun gjør jo hva som helst for å bli sett i best mulig posisjon om det så koster at det ser utrolig tilgjort ut. Det ser helt robotaktig ut å jeg syns synd på dama. Hun har noen indre demoner hun må jobbe med. Hun har en fin figur, og trenger absolutt ikke alle disse bisarre vinklene for å se bra ut. Jeg har aldri sett noen stå slik på treningssenteret 😂 Det er patetisk. 19
Gjest Solaire Skrevet 23. november 2021 #53125 Skrevet 23. november 2021 Sool skrev (31 minutter siden): Dette var da en merkelig måte å stå på. Tror hun følgerne virkelig biter på dette? At alt er naturlig. Hun gjør jo hva som helst for å bli sett i best mulig posisjon om det så koster at det ser utrolig tilgjort ut. Det ser helt robotaktig ut å jeg syns synd på dama. Hun har noen indre demoner hun må jobbe med. Hun har en fin figur, og trenger absolutt ikke alle disse bisarre vinklene for å se bra ut. Skoene hennes ser ut som digre båter. Dana Mercer har en mengde poster om dette; hvor usikre kvinner som vil se slankere ut, vinkler kroppen mye lenger bort fra kameraet enn føttene sine - og dermed ender opp med skostørrelse 45.
Gjest Solaire Skrevet 23. november 2021 #53126 Skrevet 23. november 2021 (endret) Villroses hage skrev (9 minutter siden): Til dette med publisering av andres barn på åpne påvirkerkanaler: For meg er det så enkelt, at jeg ikke ville akseptere at bilder av mine barn ble utnyttet til å lage innhold i og dermed generere inntekt til påvirkerfirmaer som driver med a) umerket reklame b) reklame forkledd som "redaksjonell omtale" c) brudd på alkoholloven d) brudd på FNs barnekonvensjon e) daglig påvirkning med det jeg oppfatter som ekstremt usunt kroppspress f) en helt ureflektert holdning til konsekvenser av åpen publisering til hele verden av innholdsblandingen på kanalene Dette i motsetning til publisering i lokalaviser og lignende, som må forholde seg til det nevnte, og følge både lover og "vær varsom"-plakaten. Signerer denne. Om barna mine havner i lokalavisen; til nød ok om det er greie bilder og en sak vi støtter. Men om de publiseres på kanalen til en rosablogger som viser frem rumpa si og puppene sine på jevnlig basis? Pardon my french, men ikke faen. Jeg har valgt å legge listen MYE høyere for mine egne barn, tusen takk. Endret 23. november 2021 av Solaire
Isola2 Skrevet 23. november 2021 #53127 Skrevet 23. november 2021 tranedatter skrev (43 minutter siden): CBE har fått noen flere følgere under lørdag, søndag og mandag, etter dette nye programmet. Men bare han som røk ut fikk færrest nye følgere. Da skal det sies at CBE har hatt en jevn nedgang i flere måneder/år. Noen som vet hvordan publikum stemte underveis? LKE la vel igjen noen tusenlapper i stemmer.. 17
Breakeven Skrevet 23. november 2021 #53128 Skrevet 23. november 2021 Ja, man kan vel diskutere om det er "lov" å publisere bilder av andres barn, men jeg føler det også handler mer om respekt for andres privatliv i tillegg. Feks så syns jeg det er normal folkeskikk å spørre venner/familie om det er greit at man legger dem ut på FB/IG- det skulle bare mangle at man tok samme hensyn ift. andre sine barn! Ville aldri falt meg inn å engang poste videoer/bilder av mine venners barn på nettet på den måten. Hvorfor kunne hun ikke bare beholdt de videone for seg selv? 40
Pust Skrevet 23. november 2021 #53129 Skrevet 23. november 2021 Noen klipp herfra: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/vurder-innholdet-i-bildene/ «Dersom du derimot representerer en virksomhet, har du plikt til å gjøre dette på en god, sikker og lovlig måte. Du må da forholde deg til personvernregelverket når kanaler eller verktøy skal velges, og informasjon om barn behandles.» «Det kan være uheldig når barna benyttes i kommersielle sammenhenger, der privatliv og reklame blandes. Problematisk blir det også når barn blir brukt til å fronte politiske holdninger som helt klart er de voksne sine. Barna blir stående som passive medspillere uten rett til å si hva de mener. Det er derfor viktig for foresatte å vurdere slike tilfeller ekstra nøye.» 38
Aricia Skrevet 23. november 2021 #53130 Skrevet 23. november 2021 Pust skrev (6 minutter siden): Noen klipp herfra: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/vurder-innholdet-i-bildene/ «Dersom du derimot representerer en virksomhet, har du plikt til å gjøre dette på en god, sikker og lovlig måte. Du må da forholde deg til personvernregelverket når kanaler eller verktøy skal velges, og informasjon om barn behandles.» «Det kan være uheldig når barna benyttes i kommersielle sammenhenger, der privatliv og reklame blandes. Problematisk blir det også når barn blir brukt til å fronte politiske holdninger som helt klart er de voksne sine. Barna blir stående som passive medspillere uten rett til å si hva de mener. Det er derfor viktig for foresatte å vurdere slike tilfeller ekstra nøye.» Gode sitater! Når CBE svarer sarkastisk i kommentarfeltet sitt med å sammenlikne det hun gjør med at aviser publiserer bilder av barn, så glemmer hun beleilig i farten av dagspressen er underlagt Vær Varsom-plakaten, som har egne punkter som omhandler særlige forsiktighets- og aktsomhetsregler i saker der barn omtales: https://www.bufdir.no/Barnevern/Fagstotte/Gode_rad_om_mediekontakt/Var_varsom_plakaten/ 42
Snødronninga Skrevet 23. november 2021 #53131 Skrevet 23. november 2021 Trolltunga skrev (2 timer siden): Det var responsen jeg fikk da jeg spurte på dm om hun hadde fått tillatelse til å dele videoer og bilder av andre sine barn. Send samtalen til arrangøren av forestilligen. 24
SKE87 Skrevet 23. november 2021 #53132 Skrevet 23. november 2021 Nylig oppstått forkjølelse, i disse dager... Fruen er rett i studio likevel… elsker smittevernengasjementet! 30
Luckie Skrevet 23. november 2021 #53134 Skrevet 23. november 2021 FruRosa skrev (9 minutter siden): Forkjøla fordi hun sang på lørdag🙄 Super immunforsvar den skreppa der. 25
Pust Skrevet 23. november 2021 #53135 Skrevet 23. november 2021 Vi er vel forkjølet alle sammen, vi som har barn eller barnebarn i barnehage og skole. RS-viruset og andre Rhinovirus bryr seg fint lite om man jobber ute eller hjemme. God bedring til Caroline! Sikkert kjipt å bli dårlig nå, og kjipt å være smittebærer. 9
blåbærpai Skrevet 23. november 2021 #53136 Skrevet 23. november 2021 Trenger hun stemme til å synge når det er playback da? 21
allie Skrevet 23. november 2021 #53137 Skrevet 23. november 2021 (endret) Hun sier på bloggen at hun sang live, men det gjorde ikke alle andre. Endret 23. november 2021 av allie Rettet opp en feil 5
Gjest CecilieX Skrevet 23. november 2021 #53138 Skrevet 23. november 2021 (endret) Jeg sang live, de andre derimot..... Tar det aldri slutt dette voldsomme behovet for å fremheve seg selv? Hun hadde ikke trengt å si noe om de andre. Det føyer seg inn i rekken av det uendelige fokuset på perfeksjon. Endret 23. november 2021 av CecilieX
Minnie Mus Skrevet 23. november 2021 #53139 Skrevet 23. november 2021 Er det noe rart at CBE er dårlig likt, med den ignorant, ufine og frekke oppførselen sin? Hun bare turer frem, uten å ta hensyn til andre. Det er meg, meg og atter meg. CBE og mannen viser gang på gang at de eier null sympati og respekt for andre mennesker eller dyr. Snakk om å ha dratiloppførsel. Fysj for noen mennesker. 44
Klink Skrevet 23. november 2021 #53140 Skrevet 23. november 2021 Minnie Mus skrev (15 minutter siden): Er det noe rart at CBE er dårlig likt, med den ignorant, ufine og frekke oppførselen sin? Hun bare turer frem, uten å ta hensyn til andre. Det er meg, meg og atter meg. CBE og mannen viser gang på gang at de eier null sympati og respekt for andre mennesker eller dyr. Snakk om å ha dratiloppførsel. Fysj for noen mennesker. Er hun så dårlig likt utenom kvinneguiden da? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå