Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Pæddan said:

I Sarpsborg så settes siste førstedose nå til fredag. Så alle over 18 år har fått tilbudet i kommunen. 

Og de fleste av oss som kjenner til paret vet at det gikk korona på CIS hvor eldste barnet går, samt i klassen hennes. Paret hadde karantene i noen uker i vinter og trenger ikke være Mensamedlem for skjønne hvor landet ligger. Dermed er frua fullvaksinert nå en en vaksine.

Husker det var en diskusjon her inne om de var smittet, men hun svarte aldri på det. Bekreftet hun selv at hun var i karantene? Eller var det også noe hun ikke ville svare på, noen som husker? Så mye snakk som det var da overrasker det meg ikke at hun var smittet og bare trengte en dose. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det utslitte argumentet om at bare en kritisk KG-tråd er det som gir en influencer fortsatte klikk og oppmerksomhet er aller minst relevant for akkurat denne tråden, fordi den i motsetning til alle andre bloggertråder på Rampelyset i høy grad er generisk eller generell. 

Nettopp fordi tråden har vært fulgt av mange som ikke som følger CBE overhodet, men er interessert i influencer-problematikk og bare bruker CBE som case har diskusjonen her vært preget av de prinsipielle spørsmålene postene hennes reiser og eksemplifiserer. Det ble sånn etter redigerings- og kommentarfeltsskandalene tror jeg - da ble mange engasjert i tematikken pga pressedekningen (deriblant meg). (Og ja, jeg skriver "har vært" helt bevisst. Dessverre).

For alle som vil se en annen rendyrket innfallsvinkel kan jeg bare anbefale Helene Drage-tråden.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (38 minutter siden):

Selv om det står på insta at hun har 300 000 følgere, trenger det ikke å bety at hun PÅVIRKER alle disse menneskene vet du 😅 Mange av oss, inkludert meg selv, følger dama for underholdningens skyld, og blir iallefall ikke påvirket av det hun foretar seg 😉 Dessuten kan mange såkalte følgere være kjøpt og betalt, eller ikke eksisterende i det hele tatt.... Synes du ikke det er litt rart da, at hun har så mange følgere, men at det er så få som trykker like eller kommenterer innleggene hennes? At feks 2000 av 300 000 stk liker det hun legger ut? Men dette er vel som å snakke til en vegg, enkelte vil ikke forstå uansett.

Hmm men hvis hun ikke påvirker noen, hva er da problemet med det hun driver med? Siden tråden her nettopp er kritikk rettet mot det bedriften driver med? Fordi hun nettopp er influenser altså påvirker? Jeg er fullstendig klar over at det er mange som ikke egentlig følger henne, og har selv brukt som argument at hun ikke lenger er så stor og populær blogger som hun var før. Og at man gjerne overvurderer hvor stor påvirkningskraft hun har, men da blir man jo argumentert mot at hun har mange følgere og at hun så visst er en influenser med stor påvirkningskraft. 
 At hun legger ut at hun har tatt vaksine er utelukkende positivt i mine øyne. 

Endret av Klink
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Ja, det er positivt at hun deler at hun har vaksinert seg. Da påvirker hun positivt. Det står i skarp kontrast til hvordan hun har påvirket hva gjelder å dele hvordan hun har ignorert anbefalinger. 

Om hun hadde utelatt teksten, som gav grobunn for spørsmål og som folk ikke får til å henge på greip, hadde det vært uproblematisk. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (3 timer siden):

Mye spekulasjon her nå syns jeg. Jeg har fått innkalling til 1. dose (idag faktisk) selv om det står at i min kommune skal dem ikke begynne med min aldersgruppe før uke 28. Min mann får neste uke, samme aldersgruppe. Så det kan godt tenkes at hun fikk 2. dose nå (hun er jo og en aldersgruppe yngre som får tidligere), uten at man behøver å spekulere mer i dette. 

Her jeg bor skal det gå 12 uker mellom dose 1cog 2. Så er det sannsynlig at hun har fått to doser? Jeg tror ikke. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Ja, det er positivt at hun deler at hun har vaksinert seg. Da påvirker hun positivt. 

Om hun hadde utelatt teksten, som gav grobunn for spørsmål og som folk ikke får til å henge på greip. 

Det står at hun er fullvaksinert. Hva som gjør at hun er det, spiller det noen rolle? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Klink skrev (Akkurat nå):

Det står at hun er fullvaksinert. Hva som gjør at hun er det, spiller det noen rolle? 

Det er forklart tidligere i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (7 minutter siden):

Det er forklart tidligere i tråden. 

Jeg vet man drev å spekulerte i om hun har hatt corona og at hun ikke har vært noe flink til å følge coronaregler. Desto bedre at hun er fullvaksinert. Ser ingen som svarer på hvorfor det gjør noe om hun har hatt corona eller ikke. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (10 minutter siden):

Her jeg bor skal det gå 12 uker mellom dose 1cog 2. Så er det sannsynlig at hun har fått to doser? Jeg tror ikke. 

Her jeg bor er det 6 uker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (2 timer siden):

Intervallet mellom dose 1 og 2 er nedjustert fra 12 til 9 uker men vet om flere kommuner som fortsatt har nærmere 12 enn 9 uker mellom. https://www.fhi.no/nyheter/2021/justerer-doseintervall-for-koronavaksinasjon/
De vil uansett si at CBE fikk første dose rundt april. Veldig sikker på det ikke var noen sprøyteselfie da…

Det er 12 uker i Sarpsborg

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Klink skrev (2 minutter siden):

Jeg vet man drev å spekulerte i om hun har hatt corona og at hun ikke har vært noe flink til å følge coronaregler. Desto bedre at hun er fullvaksinert. Ser ingen som svarer på hvorfor det gjør noe om hun har hatt corona eller ikke. 

Jeg har forklart det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner både yngre og eldre, mer eller mindre risiko, som har eller ikke har fått vaksine, fullstendig ulogisk etter kriteriene. Så det at det kun er risikogruppe da og da som skulle ha fått vaksine, kan tas med en klype salt. Plutselig vaksineres tilfeldige fordi de har doser til overs den dagen. Hvertfall der jeg bor. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella_00
Aricia skrev (46 minutter siden):

Det utslitte argumentet om at bare en kritisk KG-tråd er det som gir en influencer fortsatte klikk og oppmerksomhet er aller minst relevant for akkurat denne tråden, fordi den i motsetning til alle andre bloggertråder på Rampelyset i høy grad er generisk eller generell. 

Nettopp fordi tråden har vært fulgt av mange som ikke som følger CBE overhodet, men er interessert i influencer-problematikk og bare bruker CBE som case har diskusjonen her vært preget av de prinsipielle spørsmålene postene hennes reiser og eksemplifiserer. Det ble sånn etter redigerings- og kommentarfeltsskandalene tror jeg - da ble mange engasjert i tematikken pga pressedekningen (deriblant meg). (Og ja, jeg skriver "har vært" helt bevisst. Dessverre).

For alle som vil se en annen rendyrket innfallsvinkel kan jeg bare anbefale Helene Drage-tråden.

Eller så er det åpenbart at noen påroper seg en innsikt og et samfunnsengasjement som koker ned til en form for dannelse av et ekkokammer. Som debatten ikke er tjent med her i CBE tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (1 time siden):

De holdt i alle fall ikke på med vaksinasjon av hennes aldersgruppe for 9 uker siden.

Til evt nye lesere: Bakgrunnen for at man lurer på om hun har hatt covid er at de har fått mye kritikk for hvordan de har forholdt seg til anbefalinger og smittevern. Det ville være typisk at de aldri ville innrømmet det om de hadde hatt Covid, fordi de samtidug ville måttet innrømme at kritikken var berettiget. 

Uups, beklager, ser flere har skrevet dette før meg. 

Hun kommer aldri til å innrømme at kritikken var berettiget. Det har ingenting å si om hun har vært syk eller ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Flott at hun er vaksinert. Spiller det noen rolle hvorfor? 
Spillef det noen rolle om hun har hatt corona, har en underliggende sykdom eller rett og slett fått begge vaksinene? 
Syns det er bra hun stiller som et godt eksempel og tar vaksinen jeg. 

Klink skrev (1 time siden):

Hun er jo en influenser som når fram til mange, sies det , så bra hun har tatt den og viser det. 
Det er i alle fall ikke negativt. Synd alt kan vries om til at alt er så forbanna negativt. 

Klink skrev (43 minutter siden):

Hmm men hvis hun ikke påvirker noen, hva er da problemet med det hun driver med? Siden tråden her nettopp er kritikk rettet mot det bedriften driver med? Fordi hun nettopp er influenser altså påvirker? Jeg er fullstendig klar over at det er mange som ikke egentlig følger henne, og har selv brukt som argument at hun ikke lenger er så stor og populær blogger som hun var før. Og at man gjerne overvurderer hvor stor påvirkningskraft hun har, men da blir man jo argumentert mot at hun har mange følgere og at hun så visst er en influenser med stor påvirkningskraft. 
 At hun legger ut at hun har tatt vaksine er utelukkende positivt i mine øyne. 

Har du noe som helst annet å komme med enn å hele tiden diskutere (og forsøke å styre) diskusjonen? Vi trenger verken din godkjennelse eller kritikk over hva vi velger å diskutere her. Er det noen som bryter forumreglene får du rapportere, hvis ikke får du rulle inn!

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Fjas skrev (21 timer siden):

i følge Strava 1 time og 5 min på 10 km. Ikke spesielt fort.. men viktig å gi inntrykk av det da 😂

Jeg tenker poenget er at hun må presisere at det er rooooolig, selv om det faktisk ikke er så rolig, men heller ikke superbra. Hun er vel redd for å fremstå som en dårlig løper om hun ikke presiserer at det var rolig for henne

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Har du noe som helst annet å komme med enn å hele tiden diskutere (og forsøke å styre) diskusjonen? Vi trenger verken din godkjennelse eller kritikk over hva vi velger å diskutere her. Er det noen som bryter forumreglene får du rapportere, hvis ikke får du rulle inn!

Styrer ikke diskusjonen ved å si min mening om det som diskuteres og ved å stille spørsmål ved det som skrevet? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker poenget er at hun må presisere at det er rooooolig, selv om det faktisk ikke er så rolig, men heller ikke superbra. Hun er vel redd for å fremstå som en dårlig løper om hun ikke presiserer at det var rolig for henne

Tenker jeg også. Ikke ofte hun legger ut tid og distanse på de heftige øktene hun ellers beskriver mens de rolige ofte publiseres i detalj og da med overskriften rooolig. Ikke ulikt den eleven i klassen som aldri kan si hen jobbet hardt for en middels karakter eller personen som fisker etter skryt men likevel konsekvent svarer "det var da ingenting" når det langt om lenge roses. Dette blir for gjennomskuelig og flaut å bivåne en voksen dame som ikke ønsker å eie det hun gjør men velger å devaluere innsatsen sin. 

Det hadde alt sammen vært helt likegyldig om ikke dette er gallionsfiguren til et (dyrt) treningskonsept. Etter mange år så er det fortsatt ikke mye å vise til. Hvorfor skulle noen gidde å ikke bare bruke penger men også tid, mye tid, flere ganger daglig innsats hele uken i åresvis, på å bli helt ok middelmådig mosjonist? 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarpsborg kommune sendte ut innkalling til vaksine til ganske mange tidligere i år som ikke skulle hatt det. Flere mellom 30 og 40 uten underliggende sykdommer er derfor allerede fullvaksinerte. Kjenner fler som fikk innkalling, noen takket ja, andre sa i fra om at de hadde fått innkalling pga en feil.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (59 minutter siden):

Ja, tror du har rett der! I tillegg tror jeg farten i videoen er høyere enn snittfarten på økten

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...