Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CecilieX skrev (3 minutter siden):

Influencere påvirker i kraft av å nå ut til et stort antall mennesker. Følgerne ser opp til dem og kopierer. Influencerne påvirker også hverandre. Det handlet blant annet om kropp og utseende og hva som blir idealet. 

CBE har fått ærespris på Vixen og var i lang tid den de fleste andre influencere skulte til i kraft av at hun hadde suksess i form av mange følgere. Nå er blogg ut, men fortsatt har hun 300.000 følgere på Instagram. Jeg er enig i din vurdering om at hun ikke lenger er ledende, men hun har fortsatt en stor mengde følgere som hun påvirker, ofte negativt. Sentralt i debatten er temaene om kroppspress og eksponering, noe som i høy grad angår samfunnet. Vi bruker enormt med tid på SoMe og det vi ser der former oss. Hver enkelt utgjør jo det som totalt sett gjør et samfunn. 

Jeg vet hva en influenser er.

Nå er det vel ikke sånn at Vixen representerer samfunnet og folket for øvrig. Vil ikke si at en Vixen-pris fra 2.5 år tilbake sier noe om hvem som er relevant i dag. I tillegg ble CBE valgt av en liten gjeng hvor hun hadde én av juriemedlemmene i nær omgangskrets. Lukter svidd.

Hun har mange følgere, men når man ser hvor mange som har sett videoene hun legger ut forstår man hvor få som faktisk får med seg det hun driver med.

Vi bruker mye tid på SoMe, men jeg mistenker at de i denne tråden er blant CBE sine mest aktive følgere. I så fall kan det tenkes at de som er kritiske til CBE kanskje er de som påvirkes mest av det hun legger ut.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjerne bruke padding i treningsthigtsen for min del, men når man fronter en treningsapp med egen kropp som levende reklame bør man være ærlig, altså. 

Man får ikke den "innsvingen" under rumpeballen når man sitter i dyp knebøy som det der. 

(bildet er skjermdump fra instastory, derfor ingen lenke) 

Screenshot_20210629_134340.jpg

Endret av Malum
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (22 minutter siden):

Fullvaksinert, når hun er i begynnelsen av tredveåra? Har de kommet så langt i Sarpsborg?

De begynte sikkert med samfunnskritiske i den aldersgruppen 😂😂😅

Er enig i at det er rart hun er fullvaksinert .. kanskje hun bare har fått første dose. De har jo en tendens til å overdrive.. og rart de ikke la ut første dose. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (1 time siden):

Nei, gjør folk det? Det har jeg aldri sett. Viser frem fellesarealet sitt synes jeg de betegner det som fellesareal, de snurrer ikke rundt i hagen i en flagrete kjole og skal vise hagen sin liksom.. synes folk stort sett benevner ting riktig, hage som utdannelse. De er de færreste jeg kjenner som også bruker yrkestittel før de faktisk har fått godkjent eksamen.. slik som lke gjorde med PT utdannelsen sin.. 

Jeg tror ikke du forstår helt hva jeg mener. Feks har mange rekkehus en avgrenset hage utenfor sin bolig som de disponerer, den kan til og med være inngjerdet, men det er ofte egentlig fellesareal selv om de brukes privat. Eller de som bor på festetomter ellers, de vil jo også kalle det hagen sin og vise dem fram  når det kun er dem som benytter den og det er deres private selv om de ikke eier grunnen. Uansett, så synes jeg det ikke er noe å ta dem på, de bor på et veldig ettertraktet sted der tomtene er slik pga historiske forhold, ikke fordi de liksom har sneket seg til en større hage på noen måte eller later som at selve parken er deres hage e.l. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (27 minutter siden):

To måter å være fullvaksinert på; man har fått to doser eller man har hatt korona og fått en dose (som da holder)…

Høres veldig usannsynlig ut at hun har fått to doser (med mindre hun har underliggende sykdom). I midten av mai drev Sarpsborg kommune og vaksinerte de i gruppen 55-64 år i følge Facebooksiden deres. Så det virker sannsynlig at det er alternativ 2…

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitten68 skrev (1 minutt siden):

Høres veldig usannsynlig ut at hun har fått to doser (med mindre hun har underliggende sykdom). I midten av mai drev Sarpsborg kommune og vaksinerte de i gruppen 55-64 år i følge Facebooksiden deres. Så det virker sannsynlig at det er alternativ 2…

Mye spekulasjon her nå syns jeg. Jeg har fått innkalling til 1. dose (idag faktisk) selv om det står at i min kommune skal dem ikke begynne med min aldersgruppe før uke 28. Min mann får neste uke, samme aldersgruppe. Så det kan godt tenkes at hun fikk 2. dose nå (hun er jo og en aldersgruppe yngre som får tidligere), uten at man behøver å spekulere mer i dette. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua postet på instastory at hun hadde nesten 8 km i rooooolig tempo i dag...... neida, hun leser jo ikke her inne, så det så 😂  Og så er det den iskaffen da, om og om igjen..... hver eneste dag. Er det meningen å tjene penger på dette innholdsløse og tomme opplegget?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (21 minutter siden):

Mye spekulasjon her nå syns jeg. Jeg har fått innkalling til 1. dose (idag faktisk) selv om det står at i min kommune skal dem ikke begynne med min aldersgruppe før uke 28. Min mann får neste uke, samme aldersgruppe. Så det kan godt tenkes at hun fikk 2. dose nå (hun er jo og en aldersgruppe yngre som får tidligere), uten at man behøver å spekulere mer i dette. 

Generelt er det ikke rart det lett blir spekulasjoner om sykdom når influencerparet i den grad selv velger å legge til rette for disse spekulasjonene. For eksempel er influensaen med den noe uvanlige bivirkningen større pupper noe jeg skjønner leserne lurer på :fnise:.

De er på _ingen_ måte påkrevet å dele helseinformasjon, men det hadde vært bedre å unnlate å dele i det hele tatt i stedet for å prøve å dirigere historiefortellingen på et vis som bare ikke henger sammen. Med mindre selvfølgelig de ønsker folk skal spekulere - de har jo lite engasjement og alle klikk teller tross alt likt.  
Å fortelle de er så syke så syke under pandemi, men konsekvent unnlate å svare på ja/nei-spørsmålet om de har testet seg vil selvfølgelig også lede til spekulasjoner. La vær å del hvis de ikke vil folk skal lese det de skriver tenker jeg. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (1 minutt siden):

Generelt er det ikke rart det lett blir spekulasjoner om sykdom når influencerparet i den grad selv velger å legge til rette for disse spekulasjonene. For eksempel er influensaen med den noe uvanlige bivirkningen større pupper noe jeg skjønner leserne lurer på :fnise:.

De er på _ingen_ måte påkrevet å dele helseinformasjon, men det hadde vært bedre å unnlate å dele i det hele tatt i stedet for å prøve å dirigere historiefortellingen på et vis som bare ikke henger sammen. Med mindre selvfølgelig de ønsker folk skal spekulere - de har jo lite engasjement og alle klikk teller tross alt likt.  
Å fortelle de er så syke så syke under pandemi, men konsekvent unnlate å svare på ja/nei-spørsmålet om de har testet seg vil selvfølgelig også lede til spekulasjoner. La vær å del hvis de ikke vil folk skal lese det de skriver tenker jeg. 

Det er jeg veldig enig med deg i, men når det gjelder spekulasjoner, mente jeg mest med hensyn til regler her inne på forumet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

To måter å være fullvaksinert på; man har fått to doser eller man har hatt korona og fått en dose (som da holder).

Det må holde med en i dette tilfellet - ellers har det skjedd noe rart i køen. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Inocybe said:

Ja sant, hvorfor dele ting offentlig, hvis dem ikke vil ha noe oppmerksomhet rundt det dem deler. Virker som det å dele ting som provoserer er den siste muligheten dem har til å tjene penger, sett bort fra barna som inntektskilde. Uten KG og barna, hadde frua og mannen ikke vært noe, tror jeg. Ingen i min omgangskrets vet hvem disse folk er engang. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (9 minutter siden):

Det er jeg veldig enig med deg i, men når det gjelder spekulasjoner, mente jeg mest med hensyn til regler her inne på forumet :)

Nei selvfølgelig skal man være varsom hva gjelder diskusjon om helseopplysninger :)   
Det de selv legger ut kan diskuteres. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
jhi123 skrev (1 time siden):

Jeg vet hva en influenser er.

Nå er det vel ikke sånn at Vixen representerer samfunnet og folket for øvrig. Vil ikke si at en Vixen-pris fra 2.5 år tilbake sier noe om hvem som er relevant i dag. I tillegg ble CBE valgt av en liten gjeng hvor hun hadde én av juriemedlemmene i nær omgangskrets. Lukter svidd.

Hun har mange følgere, men når man ser hvor mange som har sett videoene hun legger ut forstår man hvor få som faktisk får med seg det hun driver med.

Vi bruker mye tid på SoMe, men jeg mistenker at de i denne tråden er blant CBE sine mest aktive følgere. I så fall kan det tenkes at de som er kritiske til CBE kanskje er de som påvirkes mest av det hun legger ut.

Det må du gjerne mistenke. Mistanke er et stykke unna fellende bevis eller fasit. En forutsetning for å påvirkes er jo at man ser opp til og ønsker å være som vedkommende. Når man er kritisk til noen inntreffer ikke den effekten, snarere tvert i mot. 

Engasjementsraten er lav, det stemmer, så vi får håpe de stadig påvirker færre og færre med thinspoen de bedriver om dagen. Flere og flere får øynene opp for hvordan SoMe påvirker, godt hjulpet av bevisstgjøring blant annet av det som skrives i denne tråden. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (1 minutt siden):

Nei selvfølgelig skal man være varsom hva gjelder diskusjon om helseopplysninger :)   
Det de selv legger ut kan diskuteres. 

Men går det ikke i mot regelen:  Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene.  når det spekuleres i om hun har hatt corona eller ikke?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX
Minnie Mus skrev (4 minutter siden):

Ja sant, hvorfor dele ting offentlig, hvis dem ikke vil ha noe oppmerksomhet rundt det dem deler. Virker som det å dele ting som provoserer er den siste muligheten dem har til å tjene penger, sett bort fra barna som inntektskilde. Uten KG og barna, hadde frua og mannen ikke vært noe, tror jeg. Ingen i min omgangskrets vet hvem disse folk er engang. 

Jeg tror knappest det er KG som kan ta æren for det. På et tidspunkt hadde de 100.000 lesere, ble brukt i nasjonale reklamekampanjer, gav ut kokebok og deltok i flere TV-produksjoner. Oppslag i media var det mange av. Den yngre generasjonen vet nok dog ikke hvem hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (2 minutter siden):

Men går det ikke i mot regelen:  Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene.  når det spekuleres i om hun har hatt corona eller ikke?

Den eventuelle spekuleringen i dette har de jo selv lagt opp til ved å dele utvalgt informasjon på bedriftskanalene sine og er i så fall en villet handling med et ønsket resultat. Hadde det ikke blitt delt der, ville ingen spekulert i det og det ønskede engasjementet ville uteblitt.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (Akkurat nå):

Den eventuelle spekuleringen i dette har de jo selv lagt opp til ved å dele utvalgt informasjon på bedriftskanalene sine og er i så fall en villet handling med et ønsket resultat. Hadde det ikke blitt delt der, ville ingen spekulert i det og det ønskede engasjementet ville uteblitt.

takk for oppklaring :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (1 time siden):

De begynte sikkert med samfunnskritiske i den aldersgruppen 😂😂😅

Er enig i at det er rart hun er fullvaksinert .. kanskje hun bare har fått første dose. De har jo en tendens til å overdrive.. og rart de ikke la ut første dose. 

Har man hatt Covid-19 er det tilstrekkelig med en dose for å bli fullvaksinert... Sarpsborg har nettopp begynt på aldersgruppen til CBE

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...