Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lin11
Isild skrev (1 minutt siden):

Dere som har TikTok, blir det mest brukt av "Generasjon Z" som det heter seg? (13 -23 år) Hvis det stemmer så forstår jeg ikke hva CBE gjør der. Virkelig ikke. 

Jeg har ikke TT selv, men har hørt 3 ting: - 1) At de ble nominert til Gullbarbie, 2) En trend med å måle midje med headset, 3) At det er forferdelige kommentarfelt. 

Hva gjør et influencer-ektepar på 30-40 der? 

De er desperate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 minutter siden):

Dere som har TikTok, blir det mest brukt av "Generasjon Z" som det heter seg? (13 -23 år) Hvis det stemmer så forstår jeg ikke hva CBE gjør der. Virkelig ikke. 

Jeg har ikke TT selv, men har hørt 3 ting: - 1) At de ble nominert til Gullbarbie, 2) En trend med å måle midje med headset, 3) At det er forferdelige kommentarfelt. 

TikTok har også et innebygget og helt ekstremt  redigering-/filterprogram.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 minutter siden):

De oppfører seg som aldersgruppen 13-23 i sosiale medier. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (På 22.5.2021 den 9.51):

Jeg synes at det i utgangspunktet er greit st rosabloggere ikke har så mange meninger om politikk, men CBE gjorde det helt klart hva hun mener om konflikten i Gaza med sitt svar! «Israel må jo få forsvare seg» er svar nok!

Mistet den siste lille respekten jeg hadde for henne etter den syke kommentaren!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokkereim skrev (2 timer siden):

Men hun er ingen "person", om man setter det litt på spissen så nyter hun alkohol på jobb. Og forresten, du ble fristet til å ta et glass vin av bildet? !

Ja altså hvis det bilde skulle gjøre noe med meg var det , det. Så god reklame for å slappe av med et glass vin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (31 minutter siden):

TikTok har også et innebygget og helt ekstremt  redigering-/filterprogram.

Det er til å grine av! 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baelfire skrev (3 timer siden):

Så du ser at kropp tar mye plass i den kanalen... da burde det også være mulig å forstå hvorfor folk også blir påvirket av at kroppen er i konstant fokus, uansett hva slags tilbehør som er med på bildet, om det er vinglass eller hund eller hva det måtte være. Og dermed burde det også være unødvendig å komme med kommentarer på at man ikke forstår hvorfor noen får dårlig samvittighet av å se sånt. Når folk blir påvirket at slike fremvisninger så er det vel stortsett i negativ forstand, ergo dårlig samvittighet/selvfølelse. Noe bedriften gjerne liker å kalle misunnelse, enten fordi de ikke har større selvinnsikt, eller fordi de ønsker det sånn. Eventuelt at de ønsker det nettopp fordi de ikke klarer/vil ikke å forstå, fordi de lever i en boble hvor de kan dyrke egen bedrift som den eneste ene med riktige- og perfekte svar på alt. Om de har større selvinnsikt enn dette, så er ihvertfall ikke dette noe de klarer å formidle. Ut fra svar på bedriftens kontoer, som til tider selv ber lesere ha bedre selvinnsikt, så virker det ikke som de vet hva dette betyr. Dette til tross for at bedriften selv har henvist til betydning av selvinnsikt.

Nå ble akkurat det bilde der brukt som et eksempel på hvorfor noen føler seg dårlige. Det syns jeg var rart. Bare en mage og et vinglass. Sier vel litt om min egen mage da fokuset mitt var på vinen 😅

Ja kropp, det vil egentlig si bilde av fruen i diverse klær og trening.  Er vel stort sett det som blir dokumentert. Pluss litt hund og diverse turer de er på.  Er vel bloggen oppsummert. 

Stjernekikkeren skrev (3 timer siden):

Det var meg, det at alkohol settes i positiv sammenheng var basert på utdrag fra den artikkelen som beskrev hvordan det tar oppunder alkoholloven. Det er ikke ment i positiv sammenheng som i bra eller dårlig, men at alkoholen alltid har en rolle i at ting blir positivt, det blir fremhevet som en faktor i saken. Om alkoholen hadde hatt en negativ rolle så hadde den ikke blitt så satt fokus på selv om resten av bildet indikerer at set blir servert alkohol. Feks ute på byen setting, i bar, festival eller samling, anonyme glass det kan være hva som helst i.

Når CBE tar bilde av magen sin og er vinglass, tar vekk vinglasset så er det ingen indikasjon på at det er alkohol i nærheten, det hadde bare vært et bilde av magen hennes. 

Er jo åpenbart enig i at vinglasset hadde størst fokus. Uten det hadde bildet bare vært rart og uten mening. 
Da forstår jeg positiv/ negativ. Takk for oppklaring.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (11 minutter siden):

Ja altså hvis det bilde skulle gjøre noe med meg var det , det. Så god reklame for å slappe av med et glass vin. 

Jada. Vi har skjønt det nå! Hjelpe oss!

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultiva skrev (3 timer siden):

En hvilken som helst privatperson når ikke frem til 311 000 følgere på Instagram. Med makt kommer ansvar, og influensere må ansvarliggjøres når de påvirker negativt, uten at de kan dra misunnelseskortet eller legge seg i fosterstilling.

https://www.dagsavisen.no/debatt/2020/04/20/influensere-ma-ansvarliggjores/

Nei, men man påvirkes av de man er rundt daglig også. 
Cbe kan man selv velge å holde seg unna. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Klink said:

Nei, men man påvirkes av de man er rundt daglig også. 
Cbe kan man selv velge å holde seg unna. 

Den bedriften er én av altfor mange som eksisterer og påvirker i helt feil retning. Noen kjemper hardt mot slik påvirkning, både i privatliv og gjennom kritikk av bedrifter. Andre finner unnskyldninger, som for eks "man [kan] selv velge å holde seg unna". Får inntrykk av at flere holder seg unna. Det har vært nevnt her inne også at folk ikke orker å se fordi det trigger for eks spiseforstyrrelser. 

Og ja, man påvirkes også at de man er rundt daglig. Det i seg selv burde være tankevekkende mtp barna til lederne i Treasures (?) AS.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katten89 skrev (1 time siden):

Å herregud for et dumt spørsmål .Du klarer da vel å ha et sekund empati og skjønne at mange føler seg dårlig med kroppen sin når de ser et bilde hvor noen viser en ekstremt flat og definert mage?? Da kan man føle at sin egen mage ikke er fin og at man ikke oppnår samfunnets idealer. DERFOR. TRenger du det mer inn med t-skje?? 

Jo.. men vi er så mange der ute med forskjellige kropper. Lange bein, korte bein, flat mage, definert mage, lange, kortete, skeive tenner, rette tenner og så videre. Jeg er fullt klar over at cbe sikkert viser holdninger om at man skal være tynn og trene en hel haug uten å spise . Og at det kan være skummelt for en med spiseforstyrrelser. 
Men å se bilde av en kropp som rett og slett bare er annerledes enn sin egen kan vel nesten ikke være problematisk. Hvorfor skal overvektige hylles, mens tynne må gjemme seg? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (3 timer siden):

Mistet den siste lille respekten jeg hadde for henne etter den syke kommentaren!

Hvor har hun skrevet dette? At Israel må få lov til å forvare seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Klink said:

Jo.. men vi er så mange der ute med forskjellige kropper. Lange bein, korte bein, flat mage, definert mage, lange, kortete, skeive tenner, rette tenner og så videre. Jeg er fullt klar over at cbe sikkert viser holdninger om at man skal være tynn og trene en hel haug uten å spise . Og at det kan være skummelt for en med spiseforstyrrelser. 
Men å se bilde av en kropp som rett og slett bare er annerledes enn sin egen kan vel nesten ikke være problematisk. Hvorfor skal overvektige hylles, mens tynne må gjemme seg? 

Det er som er problematisk er hvordan denne bedriften fremviser, fokuserer på- og promoterer thinsp. Og man vet jo hva slags holdning mannen i firmaet har, i tillegg til kvinnen som trener manisk og spiser lite (utfra hvordan bedriften selv utleverer det gjennom sine kanaler), så ja, da er det grunn til å både være kritisk og si det er problematisk uten at man hyller en spesifikk kroppsform. Ut fra hvordan denne bedriften velger å fokusere på kropp, som er godt dokumentert gjennom bedriftens egne kanaler, så kan ikke dette sammenlignes med å se hvermansen som er naturlig tynne. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...