Torden Skrevet 23. mai 2021 #42861 Del Skrevet 23. mai 2021 Ingvild H G skrev (3 timer siden): Svetten er nå en ting,, men å ligge på golvet å vri seg med tunga ute og slørete blikk...🙊 Pute-alarm 😱😱 Og en undres på hva budskapet er ment å være, på en kommersiell kanal som dette. Skrevende og dinglende med beina. Storyen roper; «kom og ta meg». 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 23. mai 2021 #42862 Del Skrevet 23. mai 2021 Torden skrev (42 minutter siden): Skrevende og dinglende med beina. Storyen roper; «kom og ta meg». Kunne sendt denne direkte til LKE, Harry og puteflaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 23. mai 2021 #42863 Del Skrevet 23. mai 2021 Klink skrev (2 timer siden): Ifølge tråden er det ikke så mange som leser bloggen hennes og hun får få likes på innlegg så går nok bra. Verre med visse andre influensere. Dette endrer seg etter hva man ønsker å kritisere. Ønsker man å kritisere hvor mye hun kan påvirke, så prates det om hvor mange stakkars unge jenter som blir påvirket av henne. Ønsker man å få frem hvor akterutseilt og lite relevant hun er, så prater man om hvordan statistikken går ned, hvordan mote og interiør er helt ute og kjøre og at hun ikke på noen måte kan være forbilde for noenting som helst. Det viktigste er at CBE blir kritisert, også snur man kappen etter vinden ang. hva man kritiserer henne for. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 23. mai 2021 Populært innlegg #42864 Del Skrevet 23. mai 2021 Nudeldama skrev (19 minutter siden): Dette endrer seg etter hva man ønsker å kritisere. Ønsker man å kritisere hvor mye hun kan påvirke, så prates det om hvor mange stakkars unge jenter som blir påvirket av henne. Ønsker man å få frem hvor akterutseilt og lite relevant hun er, så prater man om hvordan statistikken går ned, hvordan mote og interiør er helt ute og kjøre og at hun ikke på noen måte kan være forbilde for noenting som helst. Det viktigste er at CBE blir kritisert, også snur man kappen etter vinden ang. hva man kritiserer henne for. Noen tror visst at en og samme person skriver alle innlegg i tråden. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 24. mai 2021 #42865 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Nudeldama skrev (6 timer siden): Dette endrer seg etter hva man ønsker å kritisere. Ønsker man å kritisere hvor mye hun kan påvirke, så prates det om hvor mange stakkars unge jenter som blir påvirket av henne. Ønsker man å få frem hvor akterutseilt og lite relevant hun er, så prater man om hvordan statistikken går ned, hvordan mote og interiør er helt ute og kjøre og at hun ikke på noen måte kan være forbilde for noenting som helst. Det viktigste er at CBE blir kritisert, også snur man kappen etter vinden ang. hva man kritiserer henne for. Det ene utelukker ikke det andre. Det er jo sant at hun har hatt en nedadgående kurve, fra tiden da hun hadde 90.000 daglige lesere, og tronet øverst på blogglisten. Samtidig er det også sant at hun fortsatt har en anselig mengde lesere, selv skriver hun at det ligger mellom 10 og 15 tusen. Mye av aktiviteten foregår på Instagram der 300.000 mennesket potensielt sett blir eksponert for det hun legger ut. Så det er fullt mulig å både være akterutseilt og likevel ha påvirkning. Det er fortsatt en kjerne av ihuga fans som nesegrus beundrer alt hun gjør og som deler de verdiene som gjennomsyrer bloggen. Heldigvis faller flere og flere fra og jeg ser ikke bort fra at tråden her har bidratt til det. Om hun påvirker 10.000 eller 100.000 negativt det er jo ikke det avgjørende. Endret 24. mai 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42866 Del Skrevet 24. mai 2021 Stjernekikkeren skrev (9 timer siden): Og hva er dette, da? Er det rødvin i et glass? Er det alkohol? Samme hva det er så ser det ut som rødvin i et glass, det bekrefter jo en annen bruker her, at vedkommende fikk lyst på rødvin av dette bildet. Hvem la ut dette bildet? Privatpersonen Caroline Berg Eriksen eller ble det lagt ut på firmakontoen? Det har vært og er et stort problem at bloggere og influensere legger ut bilder og filmer på sine sosiale media der alkohol nytes. Alkohol settes i sammenheng med kos og hygge, det er alltid satt i en positiv sammenheng og legges frem på en attraktiv måte. Selv om det ikke er å bryte alkoholloven så er det tett oppunder. "Forbudet mot å reklamere for alkohol er et av de viktigste virkemidlene for å holde alkoholkonsumet nede. Forbudet er der av hensyn til de som sliter med alkohol. Informasjon om alkoholholdige drikker skal oppsøkes av forbruker. Alkoholeksponeringen som gjøres av influensere, utfordrer dette regelverket." https://www.dagbladet.no/meninger/alvorlig-alkohol-eksponering-fra-influensere/73269149 Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 24. mai 2021 Populært innlegg #42867 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (32 minutter siden): Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 Hvorfor skal alkohol vises flere ganger i uken? Hvordan harmonerer det med den sunne livsstilen med null kjøtt, lite sukker og mengder med trening? Er det et forsøk på å fremstå voksen og sofistikert? 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. mai 2021 #42868 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (33 minutter siden): Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 24. mai 2021 Populært innlegg #42869 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Klink skrev (58 minutter siden): Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 Jeg følger en hel del bedriftseiere på Instagram, som er beslektet med mitt eget yrke. Vi jobber i en bransje med utstrakt, direkte kundekontakt, der kunde og yrkesutøver svært ofte etablerer en tilnærmet personlig relasjon. Ikke minst er det stort tillitsforhold mellom kunden og den profesjonelle part, likt for yrker som frisør, hudpleier, tatovør, massasjeterapeuter, osv. Er man god i jobben sin i disse yrkene, er man flink til å myke opp linjene mellom privat og jobb, det gjør selve jobben hyggeligere og det er gunstig fordi kunden er mer tilbøyelig til å komme tilbake til deg for nye behandlinger. Det kan ligne litt på symbiosen mellom influensere og publikum, det blir et slags venneforhold. Uansett: ingen av de jeg følger (som er flinke og seriøse) har vinglass i feeden sin like ofte som CBE. De kan dele kjæledyr, en kaffekopp, et feriebilde i dann og vann, på bedriftskontoen sin. Men alkohol har ingen plass der. Som kunde har jeg rett og slett ikke lyst til å se at frisøren min drikker vin flere ganger i uka. Det handler ikke om at jeg ville mistenkt henne for å være alkoholiker. Det handler om at utstrakt bruk av alkohol (hyppighet, ikke nødvendigvis mengde) svekker tilliten min til hennes vurderingsevne. Det ville opplevdes som et rusk i forgasseren i vår relasjon. De fleste bedriftseiere skjønner dette, og avstår derfor fra å dele både flatfyll og disse "dekadente pausene i hverdagen" som CBE tilsynelatende alltid fyller med alkohol. La meg også si at jeg ofte koser meg med et glass vin, på en tirsdag eller til lunsj på en fridag, og har et svært avslappet forhold til alkohol som sådan. I samtale med CBE om dette, ville vi antagelig vært enige i mye. Men altså ikke når det kommer til hva som deles på bedriftskontoen. Endret 24. mai 2021 av FruJohansen La til en setning 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42870 Del Skrevet 24. mai 2021 FruJohansen skrev (2 minutter siden): Jeg følger en hel del bedriftseiere på Instagram, som er beslektet med mitt eget yrke. Vi jobber i en bransje med utstrakt, direkte kundekontakt, der kunde og yrkesutøver svært ofte etablerer en tilnærmet personlig relasjon. Ikke minst er det stort tillitsforhold mellom kunden og den profesjonelle part, likt for yrker som frisør, hudpleier, tatovør, massasjeterapeuter, osv. Er man god i jobben sin i disse yrkene, er man flink til å myke opp linjene mellom privat og jobb, det gjør selve jobben hyggeligere og det er gunstig fordi kunden er mer tilbøyelig til å komme tilbake til deg for nye behandlinger. Uansett: ingen av de jeg følger (som er flinke og seriøse) har vinglass i feeden sin like ofte som CBE. De kan dele kjæledyr, en kaffekopp, et feriebilde i dann og vann, på bedriftskontoen sin. Men alkohol har ingen plass der. Som kunde har jeg rett og slett ikke lyst til å se at frisøren min drikker vin flere ganger i uka. Det handler ikke om at jeg ville mistenkt henne for å være alkoholiker. Det handler om at utstrakt bruk av alkohol (hyppighet, ikke nødvendigvis mengde) svekker tilliten min til hennes vurderingsevne. Det ville opplevdes som et rusk i forgasseren i vår relasjon. De fleste bedriftseiere skjønner dette, og avstår derfor fra å dele både flatfyll og disse "dekadente pausene i hverdagen" som CBE tilsynelatende alltid fyller med alkohol. La meg også si at jeg ofte koser meg med et glass vin, på en tirsdag eller til lunsj på en fridag, og har et svært avslappet forhold til alkohol som sådan. I samtale med CBE om dette, ville vi antagelig vært enige i mye. Men altså ikke når det kommer til hva som deles på bedriftskontoen. Nei dette er jeg enig i. Bortsett fra at cbe bare reklamerer for crap. Hun skal ikke klippe håret mitt eller sminke meg. Hun skal bare påvirke meg til å kjøpe ting, om hun gjør dette med et glass vin innabords eller ikke utgjør liten forskjell. Hun blander reklame med privatlivet sitt for å virke mer troverdig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42871 Del Skrevet 24. mai 2021 Lurer fremdeles på hvordan bildet med rødvinsglasset får noen til å få dårlig selvtillit og dårlig selvbilde? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42872 Del Skrevet 24. mai 2021 Hallepalle2 skrev (27 minutter siden): Hvorfor skal alkohol vises flere ganger i uken? Hvordan harmonerer det med den sunne livsstilen med null kjøtt, lite sukker og mengder med trening? Er det et forsøk på å fremstå voksen og sofistikert? Tror det bare er forsøk på å vise at hun koser seg hun også. Og at vin ser fint ut på bilde kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 24. mai 2021 #42873 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (2 minutter siden): Lurer fremdeles på hvordan bildet med rødvinsglasset får noen til å få dårlig selvtillit og dårlig selvbilde? Det er nok ikke det bildet isolert, men de tusener av kroppsfikserte bilder av seg selv hun pusher spesielt på Instagram. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 24. mai 2021 #42874 Del Skrevet 24. mai 2021 Nudeldama skrev (9 timer siden): Dette endrer seg etter hva man ønsker å kritisere. Ønsker man å kritisere hvor mye hun kan påvirke, så prates det om hvor mange stakkars unge jenter som blir påvirket av henne. Ønsker man å få frem hvor akterutseilt og lite relevant hun er, så prater man om hvordan statistikken går ned, hvordan mote og interiør er helt ute og kjøre og at hun ikke på noen måte kan være forbilde for noenting som helst. Det viktigste er at CBE blir kritisert, også snur man kappen etter vinden ang. hva man kritiserer henne for. Dette er en tråd på et forum hvor fokus er kritisk blikk på influencerkanalene til CBE.no. Jeg forstår derfor egentlig ikke helt dere som blir så oppgitt over at "alt" kritiseres her? Det er jo klart det ser massivt ut med kritikk når man er i en kritikertråd med mange ulike kritikere! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 24. mai 2021 #42875 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (Akkurat nå): Nei dette er jeg enig i. Bortsett fra at cbe bare reklamerer for crap. Hun skal ikke klippe håret mitt eller sminke meg. Hun skal bare påvirke meg til å kjøpe ting, om hun gjør dette med et glass vin innabords eller ikke utgjør liten forskjell. Hun blander reklame med privatlivet sitt for å virke mer troverdig. Men syns du ikke at det å være troverdig henger sammen med god vurderingsevne? CBE er like avhengig av å framstå profesjonell i sin jobb, som enhver behandler i enhver bransje. For henne handler det også om relasjonen til de _faktiske_ kundene hennes, annonsørene. Jeg ville ikke kjøpt annonseplass i en kanal som presenterer en portefølje der alkohol tar mye plass- uansett hvor "delikat og dekadent" alkoholen er presentert. Det er for meg, utrolig merkelig at bedriftslederne ikke ser hvordan dette tar seg ut utenfra. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Baelfire Skrevet 24. mai 2021 Populært innlegg #42876 Del Skrevet 24. mai 2021 3 minutter siden, Klink said: Lurer fremdeles på hvordan bildet med rødvinsglasset får noen til å få dårlig selvtillit og dårlig selvbilde? Fordi det ikke er vinen som er i fokus, men den innsugde magen. Akkurat som på tacobildet, og stort sett alt som legges ut. Det påvirker. Og man er rimelig naiv hvis man tror at magen ikke vises med hensikt. Hva hensikten til bedriften er skal jeg ikke spekulere i,men at det ER en hensikt kan vel ikke betviles, slik som den hele tiden er i fokus. Så mye forskning som det er på reklame og hvordan man påvirkes (bare å Google) så blir det rett og slett for dumt å skulle uskyldiggjøre det. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 24. mai 2021 Populært innlegg #42877 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (1 time siden): Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 Det du skisserer hadde heller ikke satt alkohol i en negativ sammenheng, men en livsfarlig positiv en, som i at alkohol snudde en fæl dag til dårlig. Når alkohol blir satt i sammenheng med kos, hygge, glede, og for eksempel trøst, så har den en sentral rolle i det som skjer, en hovedrolle faktisk. Det er ikke første gang CBE har gjort dette, det er ikke lenge siden hun postet påskebilder fra hytta der hun holder opp en glinsende flaske øl i sola. I sin oppfattelse tenkte hun sikkert "hah, nå skal jeg vise gjengen på kvinneguiden" uten å tenke på hva slags signaler det sender til alle andre. For meg virker det som hun har et ekstra hat/elsk til dette forumet, hun sier hun ikke leser her, men det er en konstant sirkel av at det skrives noe her, og etter en stund dukker det opp noe om det på bilder eller tekst hos henne. CBE har fått seg konto på tiktok som i stor grad er en arena for barn og unge, da må hun tenke seg om flere ganger hva slags innhold hun legger ut. Vil hun poste filmer av at hun vrir seg på gulvet, svett og i utfordrende positur, og senere så med det som ser ut som et glass vin, så burde hun lete etter fans og følgere på steder hvor gjennomsnittlig alder er høyere enn tidlig tenår. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 24. mai 2021 #42878 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Klink skrev (1 time siden): Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 Reklameforbudets hovedformål er å hindre påvirkning som fører til økt etterspørsel av alkoholholdig drikk. Et godt eksempel på dette: Klink skrev (11 timer siden): Jeg lurer på hva med akkurat det bilde som gjør at det får andre til å føle seg dårlig? Det er vel relevant for tråden. Jeg spør fordi jeg er interessert. Jeg fikk bare litt lyst på rødvin av det bilde jeg. I tillegg har forbudet til formål å opprettholde forståelse i befolkningen for at alkoholholdige drikkevarer skiller seg fra andre handelsvarer og at det er behov for særskilt regulering som begrenser alkoholforbruket i Norge. Hentet fra: https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame Hva angår CBEs offentlige påvirkningskanaler, så er formålet til bedriften definert slik på proff.no: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer, investere i andre virksomheter, utvikling av applikasjoner og annet som naturlig faller sammen med dette. Nå er jo influenserbransjen velkjent for å anvende de smutthull og gråsoner som finnes, og velger å legge seg gråtende i fosterstilling ved kritikk. "Jeg er bare ei jente som prøver å finne min vei her i livet", sa den 26 år gamle forretningskvinnen Sophie Elise senest i fjor: https://www.facebook.com/266015417079276/posts/1530430027304469/ Den massive påvirkningskraften tar influensere som CBE og SE kun ansvar for når fakturaen skal skrives, og når de får ros. Aldri ellers. Jeg mener at alle influenserkanaler, som CBE sine, bør holdes fri for alkohol. Vi kan jo se at CBE påvirket for eksempel deg @Klink til å få lyst på alkohol. Endret 24. mai 2021 av Ultiva 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 24. mai 2021 #42879 Del Skrevet 24. mai 2021 Klink skrev (1 time siden): Skulle hun satt alkohol i en negativ sammenheng? I dag er en fæl dag jeg trøster meg med et glass vin? 🙈 Hva i all verden har det med saken å gjøre? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. mai 2021 #42880 Del Skrevet 24. mai 2021 pøbelsara skrev (9 minutter siden): Hva i all verden har det med saken å gjøre? Noen skrev at alkohol alltid settes i en positiv sammenheng. Orker ikke bla tilbake for å finne innlegget. Skal alkohol avbildes mener jeg at det er mye bedre at det er i sammenheng med glede og å kose seg enn at det er noe negativt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå