Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Maayaaa skrev (11 timer siden):

Så enig! Når man ser hva de klarer å gjøre ut av det de har, så føles mitt lille liv ekstremt meningsfylt og givende. Så hun influerer, men på feil måte.

Tenk så fælt når det eneste du higer etter er å være perfekt, og folk faktisk misliker det du holder på med. For et forferdelig liv. Og enda verre når man tenker på at de har absolutt alt det de trenger for å fylle livet sitt med noe annet enn... fjas.

Ikke minst det faktum at det de produserer har ingen verdi. Whatsoever! Dårlig er reklamene til og med. Meningsløsheten (hvis det er et ord) hadde spist meg helt opp. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (24 minutter siden):

De driver firmaet sammen, så at de deler på arbeidsoppgavene synes jeg ikke er så rart. Vi må huske på at Caroline Berg Eriksen er en fiktiv figur, lagd i annonsørenes ånd og formet i Photoshop (og filter/kosmetiske inngrep og poseringer). Hun er som en barbiedukke, som de kan pynte og kle på til enhver anledning. På midtsommer har hun midtsommerkostyme, på festival har hun festivalkostyme, på julaften går det i galla og i "Syden" går det i ingen kostyme alls. 

Så lenge det er en fiktiv figur, er det også vanskelig for dem å holde styr på hva Caroline Berg Eriksen mener og sier, fra dag til dag. Det er ikke løgn, slik de ser det, det er bare en ny lek. Gårsdagens lek er glemt idet samarbeidsavtalen de hadde da var over. 

Bak den fiktive Caroline Berg Eriksen står en helt normal mann og kvinne, som er glade i penger og fattige på moral. Derfor setter de to høyst reelle barn til å jobbe i bedriften, som Caroline Berg Eriksens matchende døtre. I likhet med bikkja og huset, er de accessoirer som pyntes i tråd med siste betalte samarbeid. Og det betaler så godt, at eierne av Treasures ikke har tenkt å la de slippe med det første.

Jeg er delvis enig med deg, jeg er usikker på om de faktisk klarer å skille mellom jobb og privatliv. Jeg tviler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (26 minutter siden):

Jeg er delvis enig med deg, jeg er usikker på om de faktisk klarer å skille mellom jobb og privatliv. Jeg tviler på det.

Nei, det klarer de ikke. I likhet med alle andre sliter de stort med å skille privatpersonen Caroline fra Caroline Berg Eriksen. Derfor blir de alvorlig fornærmet når bedriften får kritikk. De har rett og slett gått i sin egen felle. Noe som er naturlig, når de bruker eget hus, egne barn og eget liv som kulisser for fantasipersonen Caroline Berg Eriksen.

At de blir konfrontert med at gårdsdagens trenlngsmerke, som var det beste de hun noen gang har hatt, ikke er det beste like vel (fordi oppdraget er fullført og ny annonsør kommer inn), er de nok rustet for å tåle. Det er business, ingenting annet. Men at tingene rundt disse reklameoppdragene blir kommentert, svir mer enn de tåler. Derfor lyver de, endrer historien, angriper og til dels stalker folk, når bruk av barn, brudd på smittevern, manglende redningsvest, hjelm og hundebånd osv kommer opp. For jeg tror de mener at det er privat. De skjønner ikke selv at det er allment eie idet det publiseres for sine 312K følgere, samt alle andre som gidder å se.

Endret av Felis
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (13 timer siden):

Du glemte å ta med herren også, for han har nok også en stor del av "skylda" for at alt dette skjer :)

Ja, han er jo et kapittel for seg selv. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man mener man ikke er med på å lage kroppspress og legger ut dette i løpet av 24 timer.. https://imgur.com/a/lJMyIdo

tydelig at dama i sarp i alle fall er kroppsfiksert.. og særdeles opptatt av å se på deg selv. Kvalmende. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (18 minutter siden):

Når man mener man ikke er med på å lage kroppspress og legger ut dette i løpet av 24 timer.. https://imgur.com/a/lJMyIdo

tydelig at dama i sarp i alle fall er kroppsfiksert.. og særdeles opptatt av å se på deg selv. Kvalmende. 

Jeg syns ikke dette er kvalmende. Helt typisk fra den kanten, og rett og slett latterlig av en 34-åring å tro at målgruppa ikke ser at det går i filter og ekstreme poseringer for å fremstå som noe hun ikke er. Bare juks og fanteri.

Det som er sørgelig er at for sårbare personer er den gjennomførte filter- og poseringsbruken lett å overse når budskapet som hellhet kan leses som ren og skjær thinspo. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

femme_pilot skrev (55 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7KzzJ3/25-under-25-5-klassingar-skal-ikkje-vite-dette

Veldig godt skrevet. CBE burde tenke litt over hva hun formidler. 

Treasures AS har allerede avskrevet seg fra dette ansvaret. De som selv har forsørgeransvar for mindreårige som er på vei inn i en sårbar alder, kunne ikke bry seg mindre. I deres hoder  er jo dette «teater» og «lek». De er ikke i stand til å reflektere over de andre dimensjonene som påvirker  måten de gjør jobben  sin på. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (3 timer siden):

Svettefest på flaske

212144F2-A78F-4902-9471-7EDF9155C314.jpeg

Der har det gått en god del vann, ser ut som. 🍑🙈💗

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christiane_W skrev (4 minutter siden):

Det nyeste blogginnlegget, med tittelen "blondekjole i vårsolen", minner meg om noe jeg skrev i dagboka mi som tenåring.

Innlegget er illustrert med bilder av CBE iført en tynn blondekjole med sort skinnjakke over og cowboyboots på beina. Litt bohem møter biker/cowboy der altså. Hun hadde visst fått melding fra Espen Hilton da han så henne i skinnjakka hun har hatt siden 2014 og i følge ham kan den visst snart merkes "vintage". Den er overraskende varm, så CBE frøs ikke til tross for tynn kjole og bare ben.

Vidre forteller CBE at hun startet dagen med noen deilige intervaller, det ble inne for det var ny sesong av Handmaids Tale på HBO. Jobbmøte i Oslo har hun også vært på, og hun har spist sushi med jentene sine. Blomstershopping har det også blitt tid for og CBE lærte noe nytt; stemor tåler litt kulde. Hun kjøpte mye stemor, for de skal ha besøk i helgen og da må det være vårstemning i hagen.

Jeg skjønner ikke hvem dette er interessant eller spennende for. Det treffer neppe høyt utdannede kvinner i godt betalte lederjobber i alle fall. 

Enig i kommentar ang. språk og innhold. Hun kunne bare kutta teksten helt ut og ikke skrevet noe som helst og kommet MYE bedre utav det, for å si det sånn. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
NewStart87 skrev (57 minutter siden):

Hun driver ikke med kroppsfokus nei. Hva er målet med bilde? Hva vil hun formidle?

C2C57DA8-88DA-4758-A1FA-278367C548FA.jpeg

Hun vil formidle at hun egentlig skal løpe ute, men hun er så deilig at hun bare måtte stoppe ved speilet for å glane seg i hjel på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lille_Krokodille skrev (11 minutter siden):

Hun vil formidle at hun egentlig skal løpe ute, men hun er så deilig at hun bare måtte stoppe ved speilet for å glane seg i hjel på seg selv.

Jeg må så le. Hvorfor legge ut et sånt bilde av seg selv? Hvorfor skal vi se henne på soverommet i bh og tights? Med 👀👀👀👀 

jeg er enig. Kan ikke bety noe annet enn se, se, se på meg da! Du må gjøre store øyne, for se hvor deilig jeg er.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (1 time siden):

Hun driver ikke med kroppsfokus nei. Hva er målet med bilde? Hva vil hun formidle?

C2C57DA8-88DA-4758-A1FA-278367C548FA.jpeg

Lille_Krokodille skrev (49 minutter siden):

123Frustrert skrev (36 minutter siden):

Jeg må så le. Hvorfor legge ut et sånt bilde av seg selv? Hvorfor skal vi se henne på soverommet i bh og tights? Med 👀👀👀👀 

jeg er enig. Kan ikke bety noe annet enn se, se, se på meg da! Du må gjøre store øyne, for se hvor deilig jeg er.

Jeg følger overhodet ikke CBE.no på IG, og nå har jeg akkurat sett en story på profilen hennes for første gang, for å få bekreftet det jeg tenkte:

Det er som dere ser en liten pil nederst til høyre i story-bildet, som antyder at "svaret" på alle øynene kommer i neste bilde, slik det jo er vanlig i IG-stories. Og i neste bilde kommer bilde av den nye sesongen av serien hennes på HBO, som hun altså kan se på når hun løper inne. Derfor løp hun ikke ute (iflg narrativet i storien), og derfor postet hun alle øynene som ikke kan vente på å se på TV.

Det får være måte på å oppkonstruere et poeng for nok en gang å få anledning til å poste et innlegg om hvor høyt man forakter CBEs konstante blikk på seg selv.  Se i hvert fall storien ferdig, i det minste, før dere konstruerer en annen konklusjon selv. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro på..her skriver de at å sette mølla på 1% for å få mest mulig «som ute» er helt feil, med en🤬 bak teksten. For et par uker siden fikk de et spm om akkurat det samme; hva stille mølla på i stigning når man skal sammenligne ute og inne. Da svarte de at «det ser ut til at 1% stigning tilsvarer det å løpe ute». 
Kan man i det hele tatt stole på noe av det de skriver?

90BC01C9-C3E7-4059-8629-10AF96BAC32B.png

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...