Populært innlegg Ultiva Skrevet 27. desember 2020 Populært innlegg #33361 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Hundehvisker skrev (På 27.12.2020 den 16.25): Gå inn på bloggen henes og se Masse reiser Masse penger Masse kjærlighet til barna Masse egentid Kjempefint hjem Ikke redd for å legge ut bilder av seg selv sovende Ekspander Vet du hvem jeg beundrer? 🙂 Jenny Skavlan. Hun er en meget vakker, ung og smart dame som klarer å selge undertøy uten å spille på billighet, objektivisering og sex. Jenny er en driftig dame som klarer å få barn uten å blottlegge dem og bruke dem i reklamesalg på internett. Jenny er et fantastisk forbilde som oppfordrer til gjenbruk av klær, sko og interiør - en uhyre viktig stemme for å dempe f eks CBEs fronting av overforbruk og hypermaterialisme. Jenny er en intelligent og ressurssterk kvinne som peker på barns rett til privatliv og på materialismens baksider. Mannen hennes, Thomas Finger'n Gullestad, bruker tid på å være en svært anerkjent musiker og skuespiller, mens CBEs mann bruker tid på å sutre over at alkoholreklameloven er tåpelig og på å retusjere bilder av kona og barna sine. Jenny er åpenbart kreativ og leken siden hun fleiper masse og er morsom og uhøytidelig på sosiale medier. Ikke noe skjønnhetsfilter, innsugd mage eller skyggelagte magemuskler. DET er et fantastisk forbilde, det! 💖 Endret 27. desember 2020 av Ultiva 88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. desember 2020 #33362 Del Skrevet 27. desember 2020 Det er både kjærlighet og eksponering som ikke er bra. Hjemmet er kjempefint , men alle har jo hver din smak? Det kan se ut som cbe og mannen trives sammen? Noen vil tydeligvis vite det ? Så lenge bildene er av seg selv uansett hvor lettkledd eller sexy og oppmerksomhetssøkende hun måtte være, er det helt ok. Hvordan bloggen blir framstilt er en annen ting og hvordan noen syns det er spennende forstår jeg ikke..., men hadde barn blitt tatt bort er det hennes valg hvordan hun vil bloggen skal være! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tistelblad Skrevet 27. desember 2020 #33363 Del Skrevet 27. desember 2020 Mrs Robinson skrev (På 27.12.2020 den 16.16): Stemmer det. Ekspander #AndhikaMuksin 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 27. desember 2020 #33364 Del Skrevet 27. desember 2020 Surikatt skrev (På 27.12.2020 den 15.52): Mor har sin egen stil. Har ikke sett noen som har det slik på rommet som hun poster av inspirasjonsbilder. Minner meg mer om et hotellrom eller slik hun tror det er hos kongefamilien. To like senger med en krakk hver i fotenden, hodegavler og kroner på veggen. Ekspander Det ser jo akkurat ut som det Blondinbella gjorde for sine 2 unger i det huset hun bodde i m eksmannen (etter at han flytta.) Sa at ungene hennes uansett sov sammen- laget ett felles soverom m sånne senger og ett annet til lekerom. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 27. desember 2020 #33365 Del Skrevet 27. desember 2020 Denne tråden generer følgere og klikk til CBE. Regner med de er svært takknemlige for at det aldri blir uinteressant å diskutere bedriften. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Della Skrevet 27. desember 2020 #33366 Del Skrevet 27. desember 2020 Også i Sverige debatteres influenseres bruk av barn som content og inntjeningsmiddel. Nå har pappaen til et av Sveriges mest eksponerte barn offentlig sagt ifra hva han mener om eksponeringen som mammaen driver med. https://nyheter24.se/bloggbevakning/ 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frøken Scott Skrevet 27. desember 2020 Populært innlegg #33367 Del Skrevet 27. desember 2020 Hundehvisker skrev (På 27.12.2020 den 16.25): Gå inn på bloggen henes og se Masse reiser Masse penger Masse kjærlighet til barna Masse egentid Kjempefint hjem Ikke redd for å legge ut bilder av seg selv sovende Ekspander Du glemte mye her, synes jeg. Specsavers har nok januarsalg 😏 Selger privatlivet og barndommen til neste generasjon for klikk, likes, og penger. Kjøpt kropp. Kjøpt hår. Kjøpte negler. Kjøpte øyevipper. Kjøpte lepper. Ei rumpe som faktisk kommer og går. Må photoshoppes for å oppnå utseendet hun ønsker seg, men ikke har. En mann som ikke klarer å være fornøyd med hennes naturlige utseende, så han redigerer det. År etter år. Kretsmester i juks og jug på bloggen. Ingen respekt for lover, regler, og normer. Manglende evne til gjennomføring av det meste. Mangler kunnskap om enkle treningsøvelser, men vil lansere treningsapp. Et absurd oppmerksomhetsbehov. Driter i smitteverntiltak under en verdensomspennende pandemi. Osv. ************** Personlig kjenner jeg at det finnes ikke nok penger i verden til å kjøpe hverken familiens, eller min egen integritet, eller vårt privatliv. Dette livet deres som portretteres på sosiale medier er en kald og kynisk skrekkvisjon for min del. Hjerteskjærende eksponering og utlevering, ingen grenser for hva som er akseptabelt å dele, og en narsissisme man ikke ser så ofte. Jeg er så inderlig glad for at ingen fremmede inviteres inn i mine barns soverom, eller i vår seng. Jeg er tilfreds og trygg på eget utseende - helt uten plast, silikon, filler, Botox, restylane, og Photoshop. Jeg kan gå i selskap, eller tilstelninger i en kjole det er greit å spise i. Og maten på bordet, reiser, innredning, gaver, jul, og bursdagskaker betales av de voksne i vår familie. Lykke til med å finne noe på denne lista over som er misunnelsesverdig. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 27. desember 2020 #33368 Del Skrevet 27. desember 2020 Og så går folk fem på og svarer troll igjen, som igjen fører til at tråden blir stengt...... 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 27. desember 2020 #33369 Del Skrevet 27. desember 2020 Jeg vil ønske alle i tråden, og CBE, en riktig god romjul og håper alle har noe bedre å ta seg til enn å krangle med troll og rakke ned på andre mennesker nå i denne tiden. ❤️ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 27. desember 2020 #33370 Del Skrevet 27. desember 2020 Della skrev (På 27.12.2020 den 17.06): Også i Sverige debatteres influenseres bruk av barn som content og inntjeningsmiddel. Nå har pappaen til et av Sveriges mest eksponerte barn offentlig sagt ifra hva han mener om eksponeringen som mammaen driver med. https://nyheter24.se/bloggbevakning/ Ekspander Så bra! På tide at noen sier fra i Norge også. Men så lenge begge foreldrene er med på å selge barndommen til barna er det vel lite håp om å få fokus på det. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twistdott Skrevet 27. desember 2020 #33371 Del Skrevet 27. desember 2020 Hundehvisker skrev (På 27.12.2020 den 16.25): Gå inn på bloggen henes og se Masse reiser Masse penger Masse kjærlighet til barna Masse egentid Kjempefint hjem Ikke redd for å legge ut bilder av seg selv sovende Ekspander - og det mest innholdsløse livet en kan tenke seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 27. desember 2020 #33372 Del Skrevet 27. desember 2020 Della skrev (På 27.12.2020 den 17.06): Også i Sverige debatteres influenseres bruk av barn som content og inntjeningsmiddel. Nå har pappaen til et av Sveriges mest eksponerte barn offentlig sagt ifra hva han mener om eksponeringen som mammaen driver med. https://nyheter24.se/bloggbevakning/ Ekspander Det er klart at denne grenseoverskridende atferden diskuteres ikke bare i Norge. Måten disse navlebeskuende, kroppsfikserte, mangel på sensitivitet i omgang med egne barns privatliv og rett til å skape sin egen digitale identitet velger å bruke egne barn som rekvisitter i et firma som selger annonseplasser. Bør og skal diskuteres. At folk ikke skjønner hvor uetisk dette er av bedrifter er uforståelig. Uten salg av barndom ville mange av disse uetiske bedriftene ha måttet avviklet dette levebrødet, og heller valgt en jobb hvor barna slapp å sitte på utstilling av økonomiske årsaker. Jeg mener at annonsører som velger å bruker disse bedriftene er like uetiske og umoralske som de som velger å selge annonseplassene. At man som forelder velger et slikt levebrød er helt forkastelig og viser at man er totalt blottet for innsikt og kunnskap. Og til dere som velger å gå inn i en diskusjon med noen som åpenbart ikke aner hva som diskuteres og avsporer, det et 100 prosent forutsigbart at det skjer hver gang man diskutere de uetiske sidene ved denne bedriften. Være seg innkjøp av bursdagskake på Treasures AS sin regning, eller andre ugreie saker som er knyttet opp mot dette firma. Så vennligst ikke svar for å ikke bidra til brukerdebatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 27. desember 2020 #33373 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) . Endret 28. desember 2020 av Revenge o'Cavatina ville se hvor lenge brukerdebatten fikk stå. Og det var altfor lenge. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 27. desember 2020 #33374 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Overfladiske verdier, helt i tråd med hva som frontes på CBE/ Treasures AS sine reklame kanaler. Helvete hadde fryst til is, før jeg hadde utlevert det mest dyrebare jeg har (barna mine) til en slik verden og til slike «følgere», «fans», «stalkere» eller creepy folk som viser seg frem både her og på deres sosiale kanaler. Noe mer fattig kan man virkelig ikke bli. Endret 27. desember 2020 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. desember 2020 #33375 Del Skrevet 27. desember 2020 Kan dere ikke bare ignorere og rapportere brukere som tydelig kommer inn i tråden med en agenda i stedet for å bite på agnet, så unngår man at tråden atter en gang blir stengt? 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. desember 2020 #33376 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Jeg syns flere her burde tenke på at det finnes en mellomting. Hun kan være en god mor og vise kjærlighet til barna sine selv om hun failer på en... som eksempel. Endret 27. desember 2020 av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. desember 2020 #33377 Del Skrevet 27. desember 2020 Minner om rapporteringsknappen ! Og ignoreringsmulighetene... 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 27. desember 2020 #33378 Del Skrevet 27. desember 2020 Arktis skrev (På 27.12.2020 den 16.59): Denne tråden generer følgere og klikk til CBE. Regner med de er svært takknemlige for at det aldri blir uinteressant å diskutere bedriften. Ekspander Denne tråden fikk meg til å slutte å følge cbe. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 27. desember 2020 #33379 Del Skrevet 27. desember 2020 Isild skrev (På 27.12.2020 den 20.02): Minner om rapporteringsknappen ! Og ignoreringsmulighetene... Ekspander Bruker den 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 27. desember 2020 #33380 Del Skrevet 27. desember 2020 pøbelsara skrev (På 27.12.2020 den 16.39): Jeg er opptatt av etikken hos kommersielle some-aktører. Hvordan de følger eller ikke følger regler og lovverk om markedsføring, og hvordan barns rettigheter brytes når de brukes som innhold i foreldrenes kommersielle some-kanaler. jeg gir beng i hva slags sofa hun har eller hva slags smykker og gardiner hun har. Jeg deltar i debatten om sosiale medier, om innhold, påvirkning, brudd på lovverket om markedsføring og ikke manglende forvaltning av barns rettigheter. Ekspander Du gikk imot din egen anbefaling om ikke å bite på 😅 Skjønner det godt altså for man blir trigget til å svare.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå