Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er både kjærlighet og eksponering som ikke er bra. 

Hjemmet er kjempefint , men alle har jo hver din smak? 

Det kan se ut som cbe og mannen trives sammen? 

Noen vil tydeligvis vite det ? Så lenge bildene er av seg selv uansett hvor lettkledd eller sexy  og oppmerksomhetssøkende hun måtte være, er det helt ok. Hvordan bloggen blir framstilt er en annen ting og hvordan noen syns det er spennende forstår jeg ikke..., men hadde barn blitt tatt bort er det hennes valg hvordan hun vil bloggen skal være! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (På 27.12.2020 den 15.52):

Mor har sin egen stil. Har ikke sett noen som har det slik på rommet som hun poster av inspirasjonsbilder. Minner meg mer om et hotellrom eller slik hun tror det er hos kongefamilien. To like senger med en krakk hver i fotenden, hodegavler og kroner på veggen. 

Ekspander  

Det ser jo akkurat ut som det Blondinbella gjorde for sine 2 unger i det huset hun bodde i m eksmannen (etter at han flytta.) Sa at ungene hennes uansett sov sammen- laget ett felles soverom m sånne senger og ett annet til lekerom.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden generer følgere og klikk til CBE. Regner med de er svært takknemlige for at det aldri blir uinteressant å diskutere bedriften. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ønske alle i tråden, og CBE, en riktig god romjul og håper alle har noe bedre å ta seg til enn å krangle med troll og rakke ned på andre mennesker nå i denne tiden. ❤️

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Della skrev (På 27.12.2020 den 17.06):

Også i Sverige debatteres influenseres bruk av barn som content og inntjeningsmiddel. Nå har pappaen til et av Sveriges mest eksponerte barn offentlig sagt ifra hva han mener om eksponeringen som mammaen driver med. 

https://nyheter24.se/bloggbevakning/

Ekspander  

Så bra!

På tide at noen sier fra i Norge også. Men så lenge begge foreldrene er med på å selge barndommen til barna er det vel lite håp om å få fokus på det. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
  Hundehvisker skrev (På 27.12.2020 den 16.25):

Gå inn på bloggen henes og se

Masse reiser

Masse penger

Masse kjærlighet til barna

Masse egentid

Kjempefint hjem

Ikke redd for å legge ut bilder av seg selv sovende

Ekspander  

- og det mest innholdsløse livet en kan tenke seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Della skrev (På 27.12.2020 den 17.06):

Også i Sverige debatteres influenseres bruk av barn som content og inntjeningsmiddel. Nå har pappaen til et av Sveriges mest eksponerte barn offentlig sagt ifra hva han mener om eksponeringen som mammaen driver med. 

https://nyheter24.se/bloggbevakning/

Ekspander  

Det er klart at denne grenseoverskridende atferden diskuteres ikke bare i Norge. Måten disse navlebeskuende, kroppsfikserte, mangel på sensitivitet i omgang med egne barns privatliv og rett til å skape sin egen digitale identitet velger  å bruke egne barn som rekvisitter i et firma som selger annonseplasser. Bør og skal diskuteres. At folk ikke skjønner hvor uetisk dette er av bedrifter er uforståelig. Uten salg av barndom ville mange av disse uetiske bedriftene ha måttet avviklet dette levebrødet, og heller valgt en jobb hvor barna slapp å sitte på utstilling av økonomiske årsaker. Jeg mener at annonsører som velger å bruker disse bedriftene er like uetiske og umoralske som de som velger å selge annonseplassene. At man som forelder velger et slikt levebrød er helt forkastelig og  viser at man er totalt blottet for innsikt og kunnskap. Og til dere som velger å gå inn i en diskusjon med  noen som åpenbart ikke aner hva som diskuteres og avsporer, det et 100 prosent forutsigbart at det skjer hver gang man diskutere de uetiske sidene ved denne bedriften. Være seg innkjøp av bursdagskake på Treasures AS sin regning, eller andre ugreie saker som er knyttet opp mot dette firma. Så vennligst ikke svar for å ikke bidra til brukerdebatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Revenge o'Cavatina
ville se hvor lenge brukerdebatten fikk stå. Og det var altfor lenge.
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overfladiske verdier, helt i tråd med hva som frontes på CBE/ Treasures AS sine reklame kanaler. Helvete hadde fryst til is, før jeg hadde utlevert det mest dyrebare jeg har (barna mine) til en slik verden og til slike «følgere», «fans», «stalkere» eller creepy folk som viser seg frem både her og på deres sosiale kanaler. Noe mer fattig kan man virkelig ikke bli.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare ignorere og rapportere brukere som tydelig kommer inn i tråden med en agenda i stedet for å bite på agnet, så unngår man at tråden atter en gang blir stengt?

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns flere her burde tenke på at det finnes en mellomting. 
Hun kan være en god mor og vise kjærlighet til barna sine selv om hun failer på en... som eksempel. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Arktis skrev (På 27.12.2020 den 16.59):

Denne tråden generer følgere og klikk til CBE. Regner med de er svært takknemlige for at det aldri blir uinteressant å diskutere bedriften. 

Ekspander  

Denne tråden fikk meg til å slutte å følge cbe. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (På 27.12.2020 den 16.39):

Jeg er opptatt av etikken hos kommersielle some-aktører. Hvordan de følger eller ikke følger regler og lovverk om markedsføring, og hvordan barns rettigheter brytes når de brukes som innhold i foreldrenes kommersielle some-kanaler.

jeg gir beng  i hva slags sofa hun har eller hva slags smykker og gardiner hun har. Jeg deltar i debatten om sosiale medier, om innhold, påvirkning, brudd på lovverket om markedsføring og ikke manglende forvaltning av barns rettigheter. 

Ekspander  

Du gikk imot din egen anbefaling om ikke å bite på 😅 Skjønner det godt altså for man blir trigget til å svare..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...