Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg ikke husker feil har det blitt noen samarbeid/kolleksjoner på CBE etterhvert. Sko, vesker, hårspenner, undertøy etc. Men hvor har det blitt av produktene? Håper jeg hadde vært så stolt over "mine" produkter at jeg hadde ønsket å bruke de lenge etter samarbeidsperioden var over. Men plutselig var det slutt på å bruke hårspennene, skoene kan jeg ikke huske å ha sett på flere år, veskene kanskje en sjelden gang? 

Er de helt uinteressante etter avtalens utløp? Er ikke det litt trist? Stoltheten varer så lenge pengene rekker? 

• Liker 26
Skrevet
Akkurat nå, Roadrunner skrev:

Om jeg ikke husker feil har det blitt noen samarbeid/kolleksjoner på CBE etterhvert. Sko, vesker, hårspenner, undertøy etc. Men hvor har det blitt av produktene? Håper jeg hadde vært så stolt over "mine" produkter at jeg hadde ønsket å bruke de lenge etter samarbeidsperioden var over. Men plutselig var det slutt på å bruke hårspennene, skoene kan jeg ikke huske å ha sett på flere år, veskene kanskje en sjelden gang? 

Er de helt uinteressante etter avtalens utløp? Er ikke det litt trist? Stoltheten varer så lenge pengene rekker? 

Grunnen til at du ikke ser til noen av kolleksjonen hennes er nok fordi hun ikke er god nok til å promotere sitt navn eller varene. Du ser nå bare hvor sløv hun er når det gjelder noe med henne selv. Men med en gang det har ett annet merke som hennes navn ikke står på, så er det ukesvis med gratis reklame å promotering i hytt å gevær.

Er bare å ta Freia som en gylden eksemplarisk eksempel på det.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, MaleficentAurora skrev:

Grunnen til at du ikke ser til noen av kolleksjonen hennes er nok fordi hun ikke er god nok til å promotere sitt navn eller varene. Du ser nå bare hvor sløv hun er når det gjelder noe med henne selv. Men med en gang det har ett annet merke som hennes navn ikke står på, så er det ukesvis med gratis reklame å promotering i hytt å gevær.

Det er nettopp det som fascinerer meg. Ny kolleksjon med MyMuse kom som julekvelden på kjerringa, og vi har knapt hørt et ord. Mens hos SE hauses det opp, med nedtelling på IG-story, mye forhåndsprat og stor glede. Hos CBE savnef jeg den genuine stoltheten og gleden, og ikke minst skikkelig (og godt merket) markedsføring. 

Freia er et godt eksempel på gratis reklame, det samme er Hotel Continental...

• Liker 14
Skrevet
På 21.10.2020 den 17.54, neon_sun skrev:

Nei, altså, vi er 2 voksne og 2 barn på 2 og 4 år og vi spiser lett 4 fileter med laks. Og da er vi ikke veldig storspiste heller. 

iflg CBE er dette  nok til en som spiser mer enn de fleste + tre som spiser helt normalt:

"Lars-Kristian spiser mer enn de fleste (aldri møtt noen som spiser så mye som han), og vi andre spiser helt normalt, og dette var nok 🙂 Husk at sausen er mektig, og at hvor mye mat det faktisk er handler om mer enn hva øyet ser 🙂"

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/10/21/kremet-laksepanne-2/#comments

Her må nok noen justere virkelighetsforståelsen sin, og jeg er ikke enig med CBE om hvem det er...

• Liker 33
Skrevet
2 minutter siden, Roadrunner skrev:

Det er nettopp det som fascinerer meg. Ny kolleksjon med MyMuse kom som julekvelden på kjerringa, og vi har knapt hørt et ord. Mens hos SE hauses det opp, med nedtelling på IG-story, mye forhåndsprat og stor glede. Hos CBE savnef jeg den genuine stoltheten og gleden, og ikke minst skikkelig (og godt merket) markedsføring. 

Freia er et godt eksempel på gratis reklame, det samme er Hotel Continental...

Riktig.

For 1 dag så la Isabella Raad ut en smakebit på hva hennes nye prosjekt er. Og samme dag så annonserte hun at hun skulle gi ut sin første kolleksjon med Nelly som hun har vært samarbeidspartner mef over flere år. Så dette var en prosjekt som mange har ventet på men likevel ble positivt overrasket til. 

Jeg har lagt merke til det samme som du sier at andre influencere er flinkere til promotere for seg. Noe jeg også ha skrevet om i mine tidligere kommentarer.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, MissLucy skrev:

iflg CBE er dette  nok til en som spiser mer enn de fleste + tre som spiser helt normalt:

"Lars-Kristian spiser mer enn de fleste (aldri møtt noen som spiser så mye som han), og vi andre spiser helt normalt, og dette var nok 🙂 Husk at sausen er mektig, og at hvor mye mat det faktisk er handler om mer enn hva øyet ser 🙂"

Her må nok noen justere virkelighetsforståelsen sin, og jeg er ikke enig med CBE om hvem det er...

Forstår jeg dette riktig? Mener hun at en laksefilet, saus og noen asparges er et fullverdig måltid for barna? 

• Liker 14
Skrevet (endret)
20 minutter siden, MissLucy skrev:

Jeg tror så gjerne det med LKE. Men det at hun spiser som normalt er en sannhet med modifikasjoner. Alt hun har lagt ut av sine restauranter og cafe besøker så er det svært minimalt med mat på fatet.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Tannbein skrev:

Jeg tenker at mye kritikk kommer fordi CBE påberoper seg å være et sunt forbilde med sunne verdier, som har tipp topp reklamemerking. Jeg er helt enig i at f eks 20 år gamle Paradise hotel-deltakere viser enda mer rumpe og pupper enn henne, men de er hvert fall ærlige om at de driter seg ut og at de ikke er særlig gode forbilder. Det er CBE som legger seg på ryggen, suger inn magen, dytter frem ribbeina og samtidig mener at hun har kjernesunn påvirkningskraft, DET er et kjempeproblem!! Mange influensere merker sikkert enda dårligere enn CBE, men CBE og LKE er nå likevel de som er krystallklare på at hun holder seg innenfor regelverket, på tross av regelmessige bevis på det motsatte. Sophie Elise viser nok enda mer seksuelle bilder enn CBE, men hun legger hvert fall ikke ut instastory med flashing av hele rumpa i en liten blondetanga tett etterfulgt av bilder av de små barna sine, samtidig som hun skriver at hun er "100 % sikker på at hun og mannen er de beste forbildene barna deres kan ha". Det er jo slike ting som får folk flest til å tenke at her er det skikkelig, skikkelig mørkt.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Skrevet
42 minutter siden, MissLucy skrev:

Dette her er bare trist og merkelig. Nå har jeg ikke sett nøyaktig på denne oppskriften, bare på bildet, men det første som slo meg var de to stakkarslige filetene. Forøvrig så er jeg midt i vektnedgang, men finner likevel plass i et lite kaloribudsjett til å spise 1 laksefilet til middag med min manns fløtesaus til (og til og med litt pasta 😱) . Dette gir så dårlige vibber at jeg blir helt dårlig. Som tidligere anorektiker kjenner jeg at dette her (og bloggen generelt), burde kommet med et stort triggervarsel. Jeg er glad jeg er trygg på meg selv nå og ikke lar meg påvirke, men det er det jammen ikke alle som er. 

• Liker 44
Skrevet
53 minutter siden, DianaV skrev:

Forstår jeg dette riktig? Mener hun at en laksefilet, saus og noen asparges er et fullverdig måltid for barna? 

kommentaren hennes går vel helst på mengden, og ikke sammensetningen. Det hun da hevder er at 500 g laks med saus og grønnsaker, men uten ris/quinoa/pasta/potet e.l., er nok til tre som spiser helt normalt og en storspiser....

• Liker 13
Skrevet

De pakkene med laks har porsjonstykker på cirka 125 gram, her i huset spiser mannen to slike og tenåringene og jeg spiser stort sett en hver, kanskje 1,5. Vi har mye mer grønnsaker til, da. MYE mer. Aldri i livet om en «storspiser» blir mett av to (?) slike stykker (det oppgis 500 g og det er jo mindre enn i en 4-pakke) uten skikkelig tilbehør. Det er udiskutabelt, saus eller ikke. Mulig CBE mener at mannen er en storspiser, spørs jo hvem hun sammenligner med. 

• Liker 41
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Sløv tror jeg ikke er årsaken, altså. Kanskje hun ikke liker produktene så godt og bruker dem kun når de kan kjøpes? Hun har vel alle veskene med navnet sitt på og utslitte er de vel neppe, men det er jo ingen vits å vise dem frem dersom det ikke er noe å tjene på det. 

• Liker 11
Skrevet

Hadde vært nok til meg, men med 2-3 poteter eller pasta til..

• Liker 4
Skrevet

Kan noen forklare meg denne idiotiske måten å merke reklame på? Det ene innlegget er merket som reklame, det andre er ikke. 

871C8B5E-6965-425E-8E60-BC15F436A1CD.jpeg

C6815413-C80E-4028-B266-7B17FFDFE834.jpeg

Skrevet

De mener vel at treningstøyet ikke er i fokus på det ene bildet? 😆

• Liker 32
Skrevet (endret)

ser at Ingen av bildene på netfit.no er merket reklame selv om cbe har på seg treningsklær fra samarbeidspartner. Da tolker de det vel sånn da at det er cbe som har et samarbeid og ikke netfit.. eller? For noen uærlige folk. Her må jo forbrukerombudet på banen.

Endret av 123Frustrert
  • Liker 27
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
12 minutter siden, 123Frustrert skrev:

ser at Ingen av bildene på netfit.no er merket reklame selv om cbe har på seg treningsklær fra samarbeidspartner. Da tolker de det vel sånn da at det er cbe som har et samarbeid og ikke netfit.. eller? For noen uærlige folk. Her må jo forbrukerombudet på banen.

Tror helt ærlig forbrukerombudet driter i det. Synd, men sant. Hadde de vært villige til å gjøre noe med all uærligheten i influensabransjen så hadde det vanket bøter for lenge siden...

Skrevet
15 timer siden, MissLucy skrev:

Det der hang jeg meg litt opp i også. En pakke laks med fire biter = 500 gram

Min 8-åring spiser to laksebiter med en potet og grønsaker til. Hun kan ikke ha møtt mange som spiser mye, for om hun spiser en bit og jentene en halv hver, så er det igjen to biter til mannen. Ikke unormalt for en mann som trener aktivt akkurat. Heller litt lite mat. 

Hele denne middagen er på 2000 - 2500 kalorier. Ikke enormt mye kalorier for en familie på fire.

• Liker 21
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (På 23.10.2020 den 9.43):

8. september i år skrev hun på bloggen og insta: "Reklame BALion + Netfit. Både jeg og Netfit har fått ny samarbeidspartner – BALion". Her bekrefter hun altså at både hun og Netfit har samarbeid med BALion.

Reklame og skal merkes.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 33
Skrevet
På 19.10.2020 den 20.03, Fjompenn skrev:

Skulle jeg ha betalt for en treningsapp ville jeg selvfølgelig foretrukket at bildene hadde vært polert og perfekt. Da får man hvertfall et godt resultat av det man betaler for tenker jeg. Bedre at de bruker litt mer tid og får alt perfekt, enn at det skal bli masse klager på dårlig kvalitet når det først kommer. Tror nok også det tar mer tid enn de fleste tror når det kommer til redigering og programmering når man skal lage app, enn det folk kanskje tror. 

Du tror de utvikler en app selv? Det gjør de ikke, til det trengs fagfolk. Min sønn er blant annet apputvikler, og hvis han hadde brukt så lang tid på å utvikle en app som det har tatt å utvikle Netfit, hadde han ikke hatt et eneste oppdrag lenger. 

• Liker 47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...