Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Snøsøta
Skrevet
1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev:

Jeg har ingen formening om engasjementsraten. En debatt der det insinueres i at hun har kjøpt følgere vil jeg ikke delta i. Det er veldig ugreit

Jeg svarer på dine kommentarer om at cbe.no ikke har mistet popularitet ved å vise til antall følgere på Instagram. Du startet diskusjonen om popularitet. Du kan ikke velge bort noen forklaringsmodeller. Igjen, hvorfor er det så alvorlig? Kommentaren min er på generelt nivå og retter ingen påstand mot influenceren. 

Det er et velkjent fenomen at mange influencere har kjøpt følgere. Instagram har også hatt initiativ for å stoppe fenomenet. Det eksisterer. Ett av kjennetegnene er høyt antall følgere og svært lav engasjementsrate. 

Jeg har ikke noe grunnlag for å si at CBE.no har gjort det, men skulle gjerne sett en oversikt over bår hun fikk dem. Har de kommet jevnt over tid? Kom de under spesifikke kontroverser? Da ville vi kanskje skjønt mer om hvorfor engasjementet er så lavt. Hadde vel vært interessant for bloggeren sjøl ville jeg tro?

Skrevet
25 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Dette er en alvorlig påstand du kommer med, men det vet du sikkert. 

det er da ikke alvorlig å peke på et forhold som er en klar indikasjon på kjøpte følgere. Du får det til å høres ut som de blir anklaget for en forbrytelse.

• Liker 24
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

Til dere som viser til antall følgere på Instagram. Fra  https://blogg.valen-utvik.no/synes-du-det-er-vanskelig-å-få-engasjement-på-instagram

"... Her er det kvalitet over kvantitet som teller. Det er mye viktigere å ha en høy engasjement-rate på kontoen, dvs. hvor mye engasjement får du relativt til hvor mange følgere du har, enn å ha mange følgere og lavt engasjement...."

Når Caroline Berg Eriksen ligger på rundt 1% engasjement-rate bør det bekymre både Treasures AS og potensielle annonsører. Spesielt når f.eks. Funkygine ligger på rundt 7% til sammenligning, https://socialblade.com/instagram/user/funkygine .

Endret av Lavande
Gjest Snøsøta
Skrevet

Her, litt dokumentasjon på kjøp og salg av følgere og likes på Instagram:

https://www.nytid.no/juks-og-bedrag-pa-instagram/

Anna Rasmussen har blitt mistenkt for det samme og forklarte den lave engasjementsraten med at hun var mer populær før og at følgerne ikke hadde aktive kontoer lengre:

https://www.vg.no/rampelys/i/8mxpEW/anna-rasmussen-slettet-instagram-med-254000-foelgere-kjennes-godt

Bloggomtoppbloggere har er innlegg om andre norske bloggere med lav engasjementrate som har kjøpt følgere: https://bloggomtoppbloggere.com/2017/10/17/juksemakere/

Bare sånn for å dokumentere at det er et helt legitimt, eksisterende tema 😅

Gjest Lavande
Skrevet (endret)
1 time siden, Snøsøta skrev:

Går det an å få ut en graf over antall instafølgere siden starten? Som viser når alle disse begynte å følge instakontoen? Gjerne mindre enheter enn år, pr mnd om det er mulig?

Fra https://sjekkpulsen.no/2020/03/se-hvem-som-har-kjopt-folgere-pa-instagram/

"WayBackMachine viser deg utsnitt av hvordan en Instagramkonto så ut for en tid tilbake...."

"...Der vil du i mange tilfeller få et skjermbilde av hvordan Instagramkontoen så ut for ett, to eller tre år siden, og du ser da antall følgere etc. den gangen..."

Lenke: http://web.archive.org/

SjekkPulsen nevner også  at man kan sjekke «Historical data – Legacy», inne på Socialblade. 😊

Lenke: https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/legacy

Skjermbilder derfra:

Screenshot_20200514-164319_Chrome.thumb.jpg.6deb3d380cb064dd4036560bb9d6d880.jpg

Når åpnet Caroline Berg Eriksen opp Instagramkontoen sin?

Oppdatert: April 2012 - https://www.instagram.com/p/JOksBagscO/?igshid=1algqv8724xrr . Dvs det ser ikke ut som man får opp informasjon om antall følgere helt tilbake til da.

Endret av Lavande
Skrevet

Det er ikke en alvorlig påstand å si at antall følgere har holdt seg stabilt siden den gangen. Det er heller ikke en alvorlig påstand at engasjementrate er en bedre måleenhet på å engasjerer sine følgere. 

Skulle jeg betalt en influencer for å fronte et produkt ville jeg heller ha betalt samme sum til en med 50k følgere og 5-10k likes enn til en med 300k følgere og 1k likes. 

• Liker 25
Skrevet (endret)
3 timer siden, pøbelsara skrev:

Du kan jo sjekke innlegget om fastelavnsboller fra i år. Da skrev jeg også et helt saklig innlegg om håndhygiene og generell folkehelse som aldri ble publisert, Du nektet å tro på meg, så da postet jeg en imgur av innlegget jeg hadde skrevet. Dette var i februar. :)

Jeg måtte lese dette kommentarfeltet nå, det er jo en hel absurd opplevelse. De som ikke synes CBE svarer nesevist og frekt og fåkker opp heiagjenget sitt kan ta seg en fastelavnsbolle. 

På svar til en som oppfordrer henne til å være et godt forbilde og ha korte negler og strikk i håret greier altså CBE å svare at man ikke nødvendigvis er et godt forbilde om man har et overdrevet og unødvendig forhold til hygiene. Jøss. Bare jøss.                     Hun tar videre helt av ned gjennom kommentarfeltet og utviser skikkelig hersketeknikk med å dra inn hårnett og hansker. 
Det skulle tatt seg ut om en hvilken som helst annen bedrift som selger noe hadde svart kundene sine slik. 

Og mens jeg holder på, så beviser bare svarene til  CBE både i dette innlegget og i innlegget om sjokoladepavlova (og overpisket krem) at det nytter ikke med bare gode bilder når man skal selge, en viss kvalitet  og kunnskap i innholdet er en stor fordel. 

Endret av Dark Star
  • Liker 41
Gjest Snøsøta
Skrevet
24 minutter siden, Lavande skrev:

Fra https://sjekkpulsen.no/2020/03/se-hvem-som-har-kjopt-folgere-pa-instagram/

"WayBackMachine viser deg utsnitt av hvordan en Instagramkonto så ut for en tid tilbake...."

"...Der vil du i mange tilfeller få et skjermbilde av hvordan Instagramkontoen så ut for ett, to eller tre år siden, og du ser da antall følgere etc. den gangen..."

Lenke: http://web.archive.org/

SjekkPulsen nevner også  at man kan sjekke «Historical data – Legacy», inne på Socialblade. 😊

Lenke: https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/legacy

Skjermbilde derfra:

Screenshot_20200514-164319_Chrome.thumb.jpg.6deb3d380cb064dd4036560bb9d6d880.jpg

Når åpnet Caroline Berg Eriksen opp Instagramkontoen sin?

Oppdatert: April 2012 - https://www.instagram.com/p/JOksBagscO/?igshid=1algqv8724xrr . Dvs det ser ikke ut som man får opp informasjon om antall følgere helt tilbake til da.

Hm, det fins sikkert et sted. Er de to strekene hopp i antall følgere? Leste at Instagram jobber aktivt med å slette, så plutselige oppganger er fulgt av nedganger hvis økningen er ureglementert. 

Gjest Lavande
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Snøsøta skrev:

Hm, det fins sikkert et sted. Er de to strekene hopp i antall følgere? Leste at Instagram jobber aktivt med å slette, så plutselige oppganger er fulgt av nedganger hvis økningen er ureglementert. 

Første er nok drastisk fall (Fra 352 tusen til 335 tusen) i antall følgere etter avsløringene om løgnene vedr bilderedigeringen.

Screenshot_20200514-165658_Chrome.thumb.jpg.b213d17aa427a92022c59d56d0103733.jpg

Det andre hoppet var den 10. juli, og det gikk ned igjen med det samme.  

Screenshot_20200514-170431_Chrome.thumb.jpg.f399c3a91f211ddd3637ba59e2804c2d.jpg

Skjermbilder fra https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/legacy

De som kjøper antall følgere, likes og kommentarer gjør det ikke så åpenbart nå som tidligere. En vil derfor ikke nødvendigvis se det som plutselige "hopp" opp på antall følgere. 😊

Det er imidlertid riktig at Instagram følger med, og "opp og ned" på antall følgere kan være tegn på det du nevner.

Endret av Lavande
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Lavande skrev:

Første er nok drastisk fall (Fra 352 tusen til 335 tusen) i antall følgere etter avsløringene om løgnene vedr bilderedigeringen.

Screenshot_20200514-165658_Chrome.thumb.jpg.b213d17aa427a92022c59d56d0103733.jpg

Det andre hoppet var den 10. juli, og det gikk ned igjen med det samme.  

Screenshot_20200514-170431_Chrome.thumb.jpg.f399c3a91f211ddd3637ba59e2804c2d.jpg

Skjermbilder fra https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/legacy

De som kjøper antall følgere, likes og kommentarer gjør det ikke så åpenbart nå som tidligere. En vil derfor ikke nødvendigvis se det som plutselige "hopp" opp på antall følgere. 😊

Det er imidlertid riktig at Instagram følger med, og "opp og ned" på antall følgere kan være tegn på det du nevner.

Det er vel vanskelig å vurdere hvordan noen har fått følgere ut fra slike data. De proffe følgerkjøperne sper vel på sånn pø om pø :) 

Men at CBE.no har mange inaktive brukere er det vel ingen tvil om. Ser hun er populær blant mange unge arabiske gutter og lettkledte russiske jenter 😅 Det er vel indikasjon nr to på at antallet følgere ikke er et riktig mål på hvor mange reelle personer som følger bloggen eller hvor populær den er 😅

Endret av Snøsøta
Skrevet (endret)
12 hours ago, Ultiva said:

Man trenger ikke gå lenger enn til CBEs og LKEs "ny"satsing, Netfit, for å finne denne bedrevitende og kvasse tonen mot høflige tilbakemeldinger. Bare se hvordan de gjentatte ganger velger å svare Fitfocus' høflige tilbakemeldinger under dette innlegget. Det er tankevekkende at de velger å være åpenlyst spydige gjentatte ganger mot en såpass kjent og etablert treningsinfluencer som Fitfocus. Det vitner jo om manglende evner i nettverksbygging i segmentet de håper på å lykkes i.

Ingen klarte å finne et eneste blogg-innlegg som skal vise det som klages på hele tiden her inne, istedet kommer det eksempler fra flere år tilbake (som alltid) Og surprise! Alle disse var frekke i utgangspunktet. Så går jeg inn og leser på Instagram og surprise igjen, "Fitfocus" oppfører seg som en nedlatende bitch med 🤨😂🤣 over hele linja for å vise hvor teit hun synes opplegget deres er... Men vedkommende får ikke noen klager på at hun er uprofosjenell og oppfører seg bedritent for å trekke "Netfit" navnet deres ned i søla. Hvorfor ikke? Fordi hun ikke er Caroline og mannen selvsagt. Selv om Caroline eller mannen ikke svarte på samme måte, så var det de som var frekke. Om man ikke ser det så er man temmelig blind og enspora. Det er jo klart de vil forsvare seg, og kan ikke se at de var mer ufine. Barnslig debatt ja, men det var ikke Caroline eller mannen som startet dette, som vanlig.

6 hours ago, pøbelsara said:

Du kan jo sjekke innlegget om fastelavnsboller fra i år. Da skrev jeg også et helt saklig innlegg om håndhygiene og generell folkehelse som aldri ble publisert, Du nektet å tro på meg, så da postet jeg en imgur av innlegget jeg hadde skrevet. Dette var i februar. :)

Ah! Du tenker på alle de velmente kommentarene som bare snilt ville råde dem til å ha på nett og hansker for å lage mat i sitt eget hjem? Der folk uten invitasjon bare måtte takke nei til å spise hos henne? Som bare måtte advare voksne folk om hvor uhygienisk og ekkelt det er? Nei, dette var bare nok ett eksempel på at folk bare måtte lage kvalme og som fortjent fikk tilsvar. Man så lang vei at dette ikke er de faste leserne som leser bloggen fordi de vil ha inspirasjon, og det er vel rett dersom du var i kommentarfeltet også, Pøbelsara. Om dere mener dette er god oppførsel så bør dere kanskje gå på kurs i oppdragelse/folkeskikk og nettvett. Legger ved linken også: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/23/fastelavn/comment-page-1/#comments

Endret av Luvinesta
  • Liker 11
Skrevet

Når det gjeld trening, matlaging, baking, interiør, mote etc så er ikke CBE den blogger/influcener jeg tipser til mine venninner. For meg så er hun en så feil blogger å influcener at jeg lar andre få skinne på kjøkkenet til mine venninner. De har selv også tatt avstand fra henne pga over eksponering av de små og alt for mye fokus på sylslank kropp å plettfritt utseendet etc.

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, Luvinesta skrev:

Ingen klarte å finne et eneste blogg-innlegg som skal vise det som klages på hele tiden her inne, istedet kommer det eksempler fra flere år tilbake (som alltid) Og surprise! Alle disse var frekke i utgangspunktet. Så går jeg inn og leser på Instagram og surprise igjen, "Fitfocus" oppfører seg som en nedlatende bitch med 🤨😂🤣 over hele linja for å vise hvor teit hun synes opplegget deres er... Men vedkommende får ikke noen klager på at hun er uprofosjenell og oppfører seg bedritent for å trekke "Netfit" navnet deres ned i søla. Hvorfor ikke? Fordi hun ikke er Caroline og mannen selvsagt. Selv om Caroline eller mannen ikke svarte på samme måte, så var det de som var frekke. Om man ikke ser det så er man temmelig blind og enspora. Det er jo klart de vil forsvare seg, og kan ikke se at de var mer ufine. Barnslig debatt ja, men det var ikke Caroline eller mannen som startet dette, som vanlig.

Ah! Du tenker på alle de velmente kommentarene som bare snilt ville råde dem til å ha på nett og hansker for å lage mat i sitt eget hjem? Der folk uten invitasjon bare måtte takke nei til å spise hos henne? Som bare måtte advare voksne folk om hvor uhygienisk og ekkelt det er? Nei, dette var bare nok ett eksempel på at folk bare måtte lage kvalme og som fortjent fikk tilsvar. Man så lang vei at dette ikke er de faste leserne som leser bloggen fordi de vil ha inspirasjon, og det er vel rett dersom du var i kommentarfeltet også, Pøbelsara. Om dere mener dette er god oppførsel så bør dere kanskje gå på kurs i oppdragelse/folkeskikk og nettvett. Legger ved linken også: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/23/fastelavn/comment-page-1/#comments

Og du burde kanskje rett og slett ta et lite lesekurs?  Leseren skrev hårstrikk , Cbe raljerte i vei og hevdet at denne leseren hadde forlangt hårnett og hansker som hadde ligger i sprit over natten. 

jeg vet utmerket godt hva jeg skrev i mitt innlegg i den debatten. Det var saklig om håndhygiene som et viktig folkehelsetiltak. Jeg har aldri skrevet usaklige innlegg til henne, så slike spekulasjoner kan du bare droppe.  Forøvrig er jeg en fast leser. Jeg har selvsagt ikke rett til å få mine innlegg i kommentarfeltet Publisert, men jeg vil ha meg frabedt spekulasjoner om at de ikke publiseres fordi jeg er usaklig eller ufin. 

• Liker 46
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Luvinesta skrev:

Når man leser kommentarene fra kritikerne som fanden leser bibelen blir selv den uskyldigste tilbakemelding til hat og ønske om å dra personen CBE ned i søla. Det er mer enn nok av eksempler på st saklige kommentarer blir vridd, vrengt og skutt ned i kommentarfeltet. Hundene blir sluppet løs på den som våger å si et skjevt ord. Men så lenge man leser alt som ikke er «vakre du» som hat så kommer vi ingen vei her. 

Endret av Snøsøta
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Luvinesta skrev:

Nedlatende bitch skriver du? Mener du at det er det du får ut av kommentarene fra "Fitfocus", at hun er en nedlatende bitch????

Det er veldig følsomt beskrevet.. 

Fitfocus brukte også ❤️🙌🏻🤷🏼‍♀️😊👌🏻 i kommentarene sine, men dette overså du visst fullstendig @Luvinesta

Endret av Marioposa
  • Liker 34
Skrevet
På 25.2.2020 den 17.04, pøbelsara skrev:

Ja vel - da vet vi det. 

Du synes man kan hevde at "det ikke er rart barn mobber" som tilsvar på at man mener det er viktig med håndhygiene og strikk i håret. Good for you. 

Jeg skrev dette til henne i går - det ble ikke publisert: Som tilsvar på en kommentar hun skrev om at folk som ikke ville spise mat som var tilberedt av folk med løst hår og kunstige negler, nok  måtte spise hjemme. 

Og altså - det er ikke hysterisk å være opptatt av håndhygiene. Det er grunnleggende allmennkunnskap som opprettholder folkehelsen - jeg er faktisk ganske sjokkert over at du mener det er hysterisk å være opptatt av slik. Når du bygger om matlaging må jo folk få lov til å kommentere det - og for det andre er det jo greit at du som påvirker/influencer prøver å stå for holdninger som er innafor generelle hygieneanbefalinger. Å hevde at det er hysterisk  med fokus på håndhygiene når man lager mat, er ikke imponerende akkurat. Ordrett.

Jeg kan dokumentere både at hun sa det folk som ikke ville ha mat tilberedt av folk med løst hår og kunstige negler og at jeg har postet denne kommentaren i bloggens kommentarfelt. 

Dette skrev jeg i bloggen hennes, som et tilsvar på at hun mente det var mer skadelig å være hysterisk opptatt av hygiene enn å slumse litt

på kjøkkenet

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...