Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Bypass skrev:

Hvem sier at de ikke har lov til å blande?

Er det ikke det bloggere lever av? Er det noen lov mot det? 

Det er ingen lov mot det. Du misforstår fullstendig - det som ikke er lov, er å hevde at det er slemt å kritisere FORDI det er et privat hjem. Fordi det IKKE er bare et privat hjem, det er (også) et kommersielt showroom.  Det jeg kritiserer, er at CBE - og andre influencere blander dette godt sammen, og hevder at all kritikk er slemt hat. Og for the record, så tror jeg at det ikke bare er lesere som ikke klarer å skille mellom det private og kommersielle, jeg tror influencerene selv også synes det er vanskelig å skille. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er ingen lov mot det. Du misforstår fullstendig - det som ikke er lov, er å hevde at det er slemt å kritisere FORDI det er et privat hjem. Fordi det IKKE er bare et privat hjem, det er (også) et kommersielt showroom.  Det jeg kritiserer, er at CBE - og andre influencere blander dette godt sammen, og hevder at all kritikk er slemt hat. Og for the record, så tror jeg at det ikke bare er lesere som ikke klarer å skille mellom det private og kommersielle, jeg tror influencerene selv også synes det er vanskelig å skille. 

Det er et skille der som er veldig vanskelig, men da igjen skal ikke lesere trå litt varsomt også? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klink skrev:

Det er et skille der som er veldig vanskelig, men da igjen skal ikke lesere trå litt varsomt også? 

Jeg mener at både CBE og ander influencere bruker det uklare skillet mellom hva som er det private hjemmet og hva som er showrommet for alt det er verdt - så nei, ikke egentlig. Jeg synes flere mennesker burde bil klar over at årsaken til at vi får se hjemmet til CBE, er at det er jobben hennes og at hun tjener penger på det.

Jeg mener selvsagt ikke at folk skal være ufine og slemme - men jeg mener at folk selvsagt skal kunne si sin ærlige mening når CBE har solgt et reklameinnlegg til en kunde. Det hun selger til kunden er relasjonen hun har til alle som klikker seg inn og kommenterer, som ikke kommenterer og som kjøper  eller ikke kjøper. Jeg mener at det er helt innafor at vi diskuterer og sier hva vi mer. Å være ufin synes jeg ikke er innafor uansett hva det gjelder.  

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Romsdal skrev:

Jeg har denne buksa i en annen farge. (Har bare EN bukse jeg da) Veldig fornøyd med den, men lurer litt på hva som er riktig størrelse.. Er det sånn den skal være?

2C7C2277-883F-4CB5-A077-C67082FEE152.png

Er det reklame for musespray eller? #musevisa #godjul

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er da ingen som har hevdet det du skriver her

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig at en del av dere kritikere ikke ser det selv.

Det er helt innafor å si man ikke liker stilen, men det er virkelig ikke greit å si man ikke liker fordi det er billig interiør. Enten liker man stilen eller så liker man den ikke, det bør være uavhengig av hva ting koster.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Orly skrev:

Det er helt innafor å si man ikke liker stilen, men det er virkelig ikke greit å si man ikke liker fordi det er billig interiør. Enten liker man stilen eller så liker man den ikke, det bør være uavhengig av hva ting koster.

Man har lov til å ha en mening uansett hva grunnen er.

Eller er du tilhenger av sensur?

Endret av Umylian
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Butternut said:

Er det reklame for musespray eller? #musevisa #godjul

Den dåsesprayen har en uheldig bivirkning ser det ut som 😂

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Orly skrev:

Det er da ingen som har hevdet det du skriver her

Eh, jo. 

4 timer siden, Bypass skrev:

Hvem sier at de ikke har lov til å blande?

Er det ikke det bloggere lever av? Er det noen lov mot det? 

Det er jo dette jeg svarer på - ingen har sagt at det ikke er LOV å blande - mange har sagt at det er selve oppskriften til denne type some-virksomhet.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Orly skrev:

Oki. Jeg mener at hvis grunnen til at man ikke liker noe er at det ser billig ut/har dårlig kvalitet - så er det lov å si det - akkurat som det er lov å si at man ikke liker noe fordi det gult/svart/rosa/matt/blankt eller hvahardu:

Og jeg ville selvsagt aldri sagt til venninnen min at jeg syntes interiøret hennes så kjipt ut. Men hvis noen prøvde å selge med interiørstæsj, kunne jeg glatt ha sagt at det ikke var min smak - og hvorfor. Jeg tar som en selvfølge at folk som selger ting, er proffe og tar imot de tilbakemeldingene kundene gir. Og at de ikke blir furtne for det.

Endret av pøbelsara
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har altså ikke lov til å ha en mening om reklamen som fremvises, uansett hva man har som grunn. Kun heiarop og ros godtas.

Kritikk og vurdering av reklamen i bloggen godtas kun om den er positiv.

Man kan ikke skrive at ekteparet bruker barna i reklame og dermed indirekte for å øke egen inntekt - selv om det skjer daglig.

Man kan ikke stille spørsmål ved hvorfor barnas liv og hjem utleveres på denne måten for å tjene penger.

Man har ikke lov til å diskutere det etiske aspektet rundt å utlevere barn uten deres samtykke - et reelt og legalt samtykke som da ikke vil finne sted før de når myndighetsalder. 

Hva har man lov til å kommentere? 

Endret av Umylian
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Romsdal skrev:

Jeg har denne buksa i en annen farge. (Har bare EN bukse jeg da) Veldig fornøyd med den, men lurer litt på hva som er riktig størrelse.. Er det sånn den skal være?

2C7C2277-883F-4CB5-A077-C67082FEE152.png

Haha, ser så latterlig ut😂 Nekter å tro at de ikke har sett det, er nok heller det at de helt tydelig kun lever etter "all PR er god PR".

En annen ting som tyder på at det er helt feil str, er at buksen ikke går over ankelen en gang (høyre ben). Kanskje ikke en overraskelse det heller; hun er jo tross alt en som tar antrekksbilder i "sandaler" midt på vinteren, mens hun klager over hvor kaldt det er😂

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
5 minutter siden, Umylian skrev:

Man har altså ikke lov til å ha en mening om reklamen som fremvises, uansett hva man har som grunn. Kun heiarop og ros godtas.

Man kan ikke skrive at ekteparet bruker barna i reklame og dermed indirekte for å øke egen inntekt - selv om det skjer daglig.

Man kan ikke stille spørsmål ved hvorfor barnas liv og hjem utleveres på denne måten for å tjene penger.

Man har ikke lov til å diskutere det etiske aspektet rundt å utlevere barn uten deres samtykke - et reelt og legalt samtykke som da ikke vil finne sted før de når myndighetsalder. 

Hva mener du egentlig? Lov til å kommentere?

Mener du her, eller på bloggen til CBE?

Her inne blir jo det du ramser opp kommentert og diskutert hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Hva mener du egentlig? Lov til å kommentere?

Mener du her, eller på bloggen til CBE?

Her inne blir jo det du ramser opp kommentert og diskutert hver eneste dag.

Jeg svarer på flere innlegg fra andre debattanter. Foreslår at du tar deg tid til å lese de siste sidene om du sliter med kontekst.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, Umylian skrev:

Det du ramser opp her er vel mer eller mindre det eneste denne tråden handler om?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameltoe var nok et bevisst valg for å få diskusjonen vekk fra det katastrofale Redd Barna innlegget. 

Men siden hun ikke trenger (eller bør) vise eller si hvilken størrelse hun bruker, hvorfor ikke bruke størrelse M som passer? Det ville gi annonsørene mer for pengene. Tilbederskaren tror nok uansett på at hun ikke har forandret seg og fortsatt bruker str XS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...