Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Klink skrev:

Er det ikke et bra tiltak og bruke influencerrollen sin til å reklamere for redd barna eller omvendt julenisse? Drit nå i hva hun personlig gjør, men bedre dette enn mye annet. Da kan man vel gå ut fra at andre blir påvirket eller inspirert til å gjøre det samme? Hva betyr det at hun tjener penger på innlegget eller at hun har baktanker med omvendt julenissegreiene. Drit nå i det hva er problemet. Endelig litt "bra" reklame fra en blogger 👍😊

Og ikke er det bilder av barna hennes i innlegget om redd barna heller. 👍

Du snur saken på hodet. Selvfølgelig er det bra at Caroline bruker posisjonen sin til å fremme gode formål. (Bortsett fra at det hadde vært ennå bedre om hun spanderte et innlegg på Redd Barna uten å få betalt for det).

Det er jo ikke det vi diskuterer i det hele tatt.

Det vi diskuterer er Redd Barnas valg av CBE som markedsføringskanal. Det er det mye å si om, og det gjør vi.

Endret av MissLucy
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Pås skrev:

Vi andre støtter Redd Barna ved å overføre penger, CBE mottar betaling for å støtte Redd Barna, stor forskjell synes jeg! Helt greit at jobben hennes er å selge annonser, men når man driver veldedighet synes jeg det er hinsides å få penger for det!

Veldig bra at hun selger slike annonser også. Og ikke bare reklamering for drit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har fått svar fra Redd Barna.

Jeg undret meg over bruken av CBE (som eksponerer barn) opp mot Redd Barna sitt engasjement for barns rettigheter. 

Svaret er som følger: 

«Takk for at du engasjerer deg i barns rettigheter!

Julen 2019 har Redd Barna valgt å bruke en rekke influencere som kanal for å spre budskapet om vår juledugnad, med mål om å varme 100.000 barn før jul. Blant disse er Caroline Berg Eriksen, som tidligere år har bidratt med engasjement og innsamlinger til Redd Barna på eget initiativ. Sammen med oss brenner hun for sakens kjerne - varm et barn, og hun ønsket å dele kampanjen på sine flater.

Vi ønsker å være så effektive som mulig med midlene våre, og denne julen har vi testet ut samarbeid med influencere for å nå en bredere målgruppe med vårt julebudskap. Vi har gjort en avtale med et byrå og ikke med hver enkelt influencer. På grunn av det viktige budskapet i kampanjen har vi kunnet gjennomføre aktiviteten til lavere kostnader enn normalt.

Vårt mål er å gi varme og trygghet til så mange barn som mulig denne julen og vi er takknemlige for alle som bidrar til dette, både privatpersoner, kjente ansikter og bedrifter.

Takk for tilbakemeldingen din, og ha en god dag videre!»

Vennlig hilsen/kind regards,

Xxx| Redd Barna | Giverkonsulent

Storgata 38, 0182 Oslo, Norwaywww.reddbarna.no

Telephone number: Giverservice 22990900

Email:

Det er altså brukt et byrå, og det er betalt penger. Igjen er det slik at CBE ikke gjør noe gratis, hun tar seg betalt også fra veldedige organisasjoner. Merk også at Redd Barna ikke svarer på spørsmålet mitt rundt etikken i å bruker en influencer som bryter barnekonvensjonen på daglig basis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Klink skrev:

Er det ikke et bra tiltak og bruke influencerrollen sin til å reklamere for redd barna eller omvendt julenisse? Drit nå i hva hun personlig gjør, men bedre dette enn mye annet. Da kan man vel gå ut fra at andre blir påvirket eller inspirert til å gjøre det samme? Hva betyr det at hun tjener penger på innlegget eller at hun har baktanker med omvendt julenissegreiene. Drit nå i det, hva er problemet? Skal en først drive med annonser og reklame vil jeg se mer av dette! Endelig litt "bra" reklame fra en blogger 👍😊

Og ikke er det bilder av barna hennes i innlegget om redd barna heller. 👍

Nei det er ikke barna hennes.. denne gangen.. det er henne selv.. i ei varm god stue, med fine klær og sminke, ett kjæledyr og ett flott hus.. oh the irony!! 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren den Redd Barna reklamen tar kaka. Der sitter «dronningen» foran sin hvite sponsa kakkelovn med hunden i fanget, og så tror de høyt utdanna leserne hennes at hun reklamerer for Redd Barna av godhet, samtidig som de som vanlig er opptatt av hvor topper, bukser og klokker kommer fra - og snart kommer det at hun er vakker. Hun må aldri skylde på grådigheten til sunnmøringen sin, for hun er like grådig som han.

Jeg grøsser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
9 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Hvorfor svarer ikke Caroline Berg Eriksen på spørsmål om "Redd Barna innlegget"  er betalt reklameoppdrag?

Klokkemerke klarer hun fint å svare på -  https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/01/varm-et-barn-til-jul/#comment-964766

20191202_170622.thumb.jpg.e8a623fcbf8cbb25f40b305902c29da7.jpg

Det bekrefter bare det vi vet fra før. Hun vet det ikke tar seg bra ut å ta seg betalt for den typen innlegg, derfor besvarer hun det ikke. Velkjent strategi for å unngå å få kritikk, men Redd Barna bekrefter at det er betalt. 

Stikker dypt dette engasjementet hos dette paret som også sørger for å unngå verdiforringelse på egen bil i forbindelse med Omvendt julenisse. Slå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CecilieX skrev:

Det bekrefter bare det vi vet fra før. Hun vet det ikke tar seg bra ut å ta seg betalt for den typen innlegg, derfor besvarer hun det ikke. Velkjent strategi for å unngå å få kritikk, men Redd Barna bekrefter at det er betalt. 

Stikker dypt dette engasjementet hos dette paret som også sørger for å unngå verdiforringelse på egen bil i forbindelse med Omvendt julenisse. Slå den.

Hun får skryt for flott tiltak, men tier stille om at det er betalt oppdrag.  Litt som å ta æren for noe man ikke har gjort.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan dette vil fremstå,  men det eneste positive med dette er at siden carolinebergeriksen.no har satt standarden for lavmål på betalt veldedighetsreklame for juledugnaden til Redd Barna, kan de andre betalte bloggerne bare vise seg bedre, mer ekte og kreative når de nå setter igang. Nå har de fått nøklene til hvordan IKKE fronte veldedighet. Kanskje jeg til og med får rettet opp inntrykket mitt, selv om Redd Barna ukritisk har kjøpt en hel influencer-pakke til å fronte juledugnad for barn til tilbudspris.

Holder ikke pusten.

Endret av Revenge o'Cavatina
rettelser
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg har fått svar fra Redd Barna.

Jeg undret meg over bruken av CBE (som eksponerer barn) opp mot Redd Barna sitt engasjement for barns rettigheter. 

Svaret er som følger: 

«Takk for at du engasjerer deg i barns rettigheter!

Julen 2019 har Redd Barna valgt å bruke en rekke influencere som kanal for å spre budskapet om vår juledugnad, med mål om å varme 100.000 barn før jul. Blant disse er Caroline Berg Eriksen, som tidligere år har bidratt med engasjement og innsamlinger til Redd Barna på eget initiativ. Sammen med oss brenner hun for sakens kjerne - varm et barn, og hun ønsket å dele kampanjen på sine flater.

Vi ønsker å være så effektive som mulig med midlene våre, og denne julen har vi testet ut samarbeid med influencere for å nå en bredere målgruppe med vårt julebudskap. Vi har gjort en avtale med et byrå og ikke med hver enkelt influencer. På grunn av det viktige budskapet i kampanjen har vi kunnet gjennomføre aktiviteten til lavere kostnader enn normalt.

Vårt mål er å gi varme og trygghet til så mange barn som mulig denne julen og vi er takknemlige for alle som bidrar til dette, både privatpersoner, kjente ansikter og bedrifter.

Takk for tilbakemeldingen din, og ha en god dag videre!»

Vennlig hilsen/kind regards,

Xxx| Redd Barna | Giverkonsulent

Storgata 38, 0182 Oslo, Norwaywww.reddbarna.no

Telephone number: Giverservice 22990900

Email:

Det er altså brukt et byrå, og det er betalt penger. Igjen er det slik at CBE ikke gjør noe gratis, hun tar seg betalt også fra veldedige organisasjoner. Merk også at Redd Barna ikke svarer på spørsmålet mitt rundt etikken i å bruker en influencer som bryter barnekonvensjonen på daglig basis. 

Jeg fikk akkurat samme svar, jeg stilte også spørsmål til det etiske ved å benytte en influencer som daglig bryter barnekonvensjonen vs Redd Barna sine verdier. De svarte heller ikke meg på dette punktet. Synes også svaret er selvmotsigende, da det står at de ikke selv velger ut influencerne men samtidig sier at CBE selv har henvendt seg til dem å bedt om å få dele budskapet. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at jeg har fått svar i kommentarfeltet på bloggen. Men kanskje spørsmålene mine er litt for ubehagelige for frua, for svaret hennes blir krassere nå. Hun har mest sannsynlig skjønt at å holde en grei tone i eget kommentarfelt ifht Omvendt julenisse nok er lurt, slik at folk vil gi bidrag, men det stopper henne ikke fra å mene at jeg har vrangforestillinger og ønsker å tolke henne i verste mening. 
Navnet jeg bruker er forøvrig et pseudonym. 

Edit: Jeg vet med sikkerhet at det har blitt bekreftet med kommentar i kommentarfeltet til innlegget om Redd Barna av en som også har kontaktet dem, om at dette er et betalt oppdrag og den kommentaren gikk ikke gjennom sensuren til CBE. Hvorfor ikke, mon tro? Har hun ikke alt å vinne på åpenhet? 

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/30/forsmak-pa-arets-juleverksted/#comments

Endret av Aquarius04
Tilleggsopplysning
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvordan dere andre formulerte henvendelsen, men Redd Barna sender åpenbart ut et standardsvar uavhengig av innhold, det tyder på at det har vært mange henvendelser angående valg av samarbeidspartner. Nå mangler det bare at paret går i forsvar og forklarer Redd Barna om bermen av feite misunnelige Nav-ere på KG som kun vier livet sitt til å ødelegge for dem. Og så kan de overta kommentarfeltet til Redd Barna og hamle opp med haterne selv😂

Fra spøk til alvor, dette er det mest smakløse jeg har sett på lenge. Hun sitter der og høster ros og ære for sitt veldedige engasjement og samtidig snikreklamerer hun for andre produkter. Håper Redd Barna får et prisavslag, eller at de spleiser på regningen med de andre som får reklame i samme innlegg!

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
5 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg fikk akkurat samme svar, jeg stilte også spørsmål til det etiske ved å benytte en influencer som daglig bryter barnekonvensjonen vs Redd Barna sine verdier. De svarte heller ikke meg på dette punktet. Synes også svaret er selvmotsigende, da det står at de ikke selv velger ut influencerne men samtidig sier at CBE selv har henvendt seg til dem å bedt om å få dele budskapet. 

Jeg lurte på dette initiativet som de henviste til, men jeg tror de henviser til denne innsamlingen

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/12/18/barna-aleppo-grater-ikke-lenger/

Den kom i stand etter at hun ble heftig kritisert for å ikke engasjere seg i Syria-krisen, men fortsatte blogging som om ikke noe hadde skjedd. 

Legg forøvrig merke til overskriften på innlegget. Den sier mye. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at det irriterer meg litt at redd barna har brukt penger på influencere. Hvis jeg tolker dette rett så har de inngått en avtale med United Influencere og UI har sikkert deretter fordelt oppdragene på sine influencere. Ja, dette isolert sett er greit, men jeg håper da at Redd Barna har fått dette til en meget god spottpris/gi bort pris. UI kunne ha sagt at "vettu hva, vi spanderer den her på dere, vi tar kontakt med våre og hører hva vi får til uten kost for dere". Men når redd barna har fysisk betalt for dette, så må de også kunne stille krav til innlegg og utformelse. Hva i alle dager gir dette innlegget de bortsett fra bilder av Caroline? Hvor er bildene av barna, av logoen? Av nettbutikken, anbefalingene til "veldedige julegaver" osv?

Hvilke andre influencere er med på dette?

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Registrerer at jeg har fått svar i kommentarfeltet på bloggen. Men kanskje spørsmålene mine er litt for ubehagelige for frua, for svaret hennes blir krassere nå. Hun har mest sannsynlig skjønt at å holde en grei tone i eget kommentarfelt ifht Omvendt julenisse nok er lurt, slik at folk vil gi bidrag, men det stopper henne ikke fra å mene at jeg har vrangforestillinger og ønsker å tolke henne i verste mening. 
Navnet jeg bruker er forøvrig et pseudonym. 
.......

La merke til at hun viser to ganger til at du har vrangforestillinger - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/30/forsmak-pa-arets-juleverksted/#comment-964881 (fjernet tekst pga opphavsretten):

20191202_174442.thumb.jpg.92dabe41228420a699d5db9f71b34acc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...