Gjest lillesnøfnugg Skrevet 16. november 2019 #11221 Del Skrevet 16. november 2019 Hvis Caroline Berg Eriksen privatpersonen bak Bloggen CBE har et så stort nettverk pga bloggingen. Hvordan har det seg at hun ALDRI er relevant i noen av «motemagasinene» eller media forøvrig? Hun er faktiske helt bakpå i denne bransjen i forhold til mange andre bloggere. Og hvis nå dette nettverket skulle gjøre at hun kun kunne få en «lukrativ jobb», hvorfor gjør hun ikke det istedenfor å leve av å pushe ræl eller bruke barna sine i reklamekanalen sin? De fleste foreldre ville ha valgt det fremfor å eksponere barna sine for penger. Noe sier meg at det ikke bare er hønene på KG som oppfatter dette bloggekteparet som arrogante og lite likanes. LKE herjinger i kommentarfeltet og andre «skandaler» gjør at de faktisk har et problem med imaget sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 16. november 2019 #11222 Del Skrevet 16. november 2019 37 minutter siden, Jonas Bie skrev: Jeg hadde lett gjenkjent den eldste på gata, kun etter å ha sett instastory med ujevne mellomrom. Det samme gjelder et par andre bloggeres barn. Og det skremmer og forstyrrer meg litt. Så forstår ikke hvorfor det ikke skremmer foreldrene. Hvis feil person gjennkjenner og blir fiksert på et barn, så kan det faktisk bety "verdens undergang". Eventuelt - det kan oppstå svært vanskelige eller ubehagelige situasjoner: https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/09/14-gjesteinnlegg/ Det samme gjelder for meg, det gjelder begge de to små. Og det kun ved å se på Instagram og -story med ujevne mellomrom. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 16. november 2019 #11223 Del Skrevet 16. november 2019 3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Hvis Caroline Berg Eriksen privatpersonen bak Bloggen CBE har et så stort nettverk pga bloggingen. Hvordan har det seg at hun ALDRI er relevant i noen av «motemagasinene» eller media forøvrig? Hun er faktiske helt bakpå i denne bransjen i forhold til mange andre bloggere. Og hvis nå dette nettverket skulle gjøre at hun kun kunne få en «lukrativ jobb», hvorfor gjør hun ikke det istedenfor å leve av å pushe ræl eller bruke barna sine i reklamekanalen sin? De fleste foreldre ville ha valgt det fremfor å eksponere barna sine for penger. Noe sier meg at det ikke bare er hønene på KG som oppfatter dette bloggekteparet som arrogante og lite likanes. LKE herjinger i kommentarfeltet og andre «skandaler» gjør at de faktisk har et problem med imaget sitt. Hva slags andre jobber ville disse bak firmaet egnet seg til, og kunne utført? Tenker da fulle stillinger med god inntjening. 😊 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 16. november 2019 #11224 Del Skrevet 16. november 2019 Mulig grunnen til at flere tar opp dette med at det hadde vært artig å se CBE i en annen rolle (spesielt på sykehjem) er fordi hun fremstår som et menneske som ikke klarer å tilpasse seg den virkelige verden. Hun lever i en boble hvor forbruk, miljøsvineri, sløseri, filter, lys og skygge, delikate settinger gjelder.... et liv som vises frem på sosiale medier. Ingenting av det er ekte. Folk kaller det en jobb. Langt fra en viktig jobb spør du meg. Denne form for jobb trenger vi overhodet ikke. Iscenesatt og dollet opp. Jeg tror at grunnen til at de aller fleste som vet hvem hun her tenker sitt fordi det ser så falskt ut. Det hadde vært så nydelig å se henne være litt mer dollet ned. Mer vanlig og normal. Se henne i vanlig settinger uten gapesmil og sløvet blikk osv. Jeg husker den gangen hun viste rotet sitt i kjelleren deres. Da kjente jeg "åh, hun ER normal!!" og det var så fint å se noe man kan kjenne seg igjen i. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 16. november 2019 #11225 Del Skrevet 16. november 2019 9 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Hvis Caroline Berg Eriksen privatpersonen bak Bloggen CBE har et så stort nettverk pga bloggingen. Hvordan har det seg at hun ALDRI er relevant i noen av «motemagasinene» eller media forøvrig? Hun er faktiske helt bakpå i denne bransjen i forhold til mange andre bloggere. Og hvis nå dette nettverket skulle gjøre at hun kun kunne få en «lukrativ jobb», hvorfor gjør hun ikke det istedenfor å leve av å pushe ræl eller bruke barna sine i reklamekanalen sin? De fleste foreldre ville ha valgt det fremfor å eksponere barna sine for penger. Noe sier meg at det ikke bare er hønene på KG som oppfatter dette bloggekteparet som arrogante og lite likanes. LKE herjinger i kommentarfeltet og andre «skandaler» gjør at de faktisk har et problem med imaget sitt. Den dagen de slutter å blogge. Da kan de jo lage flere sko og vesker med navnet hennes på da. Men ja, litt rart at de aldri blir invitert til å bidra med noe "ekte"... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 16. november 2019 #11226 Del Skrevet 16. november 2019 (endret) 12 minutter siden, Justlooking skrev: Hva slags andre jobber ville disse bak firmaet egnet seg til, og kunne utført? Tenker da fulle stillinger med god inntjening. 😊 Det er nettopp det som er poenget, hvorfor skal de bytte beite når de i prinsippet kan leve lukrativt ved å selge både familie og ræl? Og eneste man må gjøre er å prioritere eget utseende og være navlebeskuende? Så lenge annonsørene kjøper reklameplass hos dette bloggekteparet så er nok en ny og «lukrativ» les «normal jobb hvor det kreves og forventes mye av deg, utelukket. Endret 16. november 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 16. november 2019 #11227 Del Skrevet 16. november 2019 Å si at hun ikke bruker barna i reklame, er bare pisspreik. I siste innlegg reklamerer frua for et dukkehus til 3000 kr, hun hadde neppe gjort det hvis hun ikke hadde hatt barn. Det kommer nok endel bilder på blogg/insta etterhvert, der vi får se jentene leke med dukkehuset. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 16. november 2019 #11228 Del Skrevet 16. november 2019 3 timer siden, Lin10 skrev: Hva er poenget. Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a. Da kunne hun heller ikke hatt lange negler. Men, hun har ikke valgt det yrket. Hun liker å ha lange negler, bruke sminke og pynte seg. Skulle likt å sett noen av dere her inne ta over jobbe hennes og gjøre det på en slik måte hun utøver sitt yrke. Kvalitet i alle ledd. Det er det ingen av dere som hadde greid sånn uten videre. Men, når det gjelder CBE så skal man prøve å latterligjøre henne og påstå at hun ikke hadde greid det og det. Hun har selv fortalt at hun fikk gode karakterer på videregående og kunne helt sikkert klart en annen utdannelse, men det er ikke det hun ønsker. Hun elsker jobben sin, tjener millioner og driver sitt eget firma. Det kan ikke blir bedre enn det. En ting jeg er sikker på og som antakeligvis er tungt å høre for flesteparten her inne, at når bloggvirksomheten en dag tar slutt, så har hun ved sitt merkenavn, erfaringen som blogger og alle kontaktene hun har, kan få seg en annen attraktiv jobb som passer henne helt utmerket. En positiv sjel som behandler folk med respekt og som er hardt arbeidende, får det til. Til ettertanke for noen og enhver. Så er det flott at hun bryr seg om andre og nå skal hjelpe vanskeligstilte i julen. Hvis hun har sagt det så er det jo helt sikkert sant, for hun har jo aldri vært litt romslig med sannheten? Jeg tror ellers at hun selvsagt hadde klart å få seg en helsefagarbeiderutdannelse, det er ikke veldig vanskelig, men det er nok ca helt nederst på ønskelisten hennes. En hverdag hvor man ikke kan ha lange negler eller særlig sminke samt ha håret oppsatt hadde nok ikke passet etter så mange år i (sitt eget) rampelys. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggis Skrevet 16. november 2019 #11229 Del Skrevet 16. november 2019 På 13.2.2019 den 11.21, filifjonka skrev: Jeg glemte selvfølgelig frisørbesøk. Selv var jeg hos min faste frisør på mandag, men publiserte det ikke på SoMe, hvem har interesse av det liksom, men så betalte jeg det jo også selv. Var ikke mannen din med en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Orly Skrevet 16. november 2019 Populært innlegg #11230 Del Skrevet 16. november 2019 2 timer siden, Lin10 skrev: Du burde ha mindre fokus på barnekonvensjonen og større fokus på at de som foreldre gjør det de mener er det beste for de. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden. Jeg håper virkelig ikke du er seriøs nå. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 16. november 2019 #11231 Del Skrevet 16. november 2019 (endret) 56 minutter siden, Minnie Mus skrev: Å si at hun ikke bruker barna i reklame, er bare pisspreik. I siste innlegg reklamerer frua for et dukkehus til 3000 kr, hun hadde neppe gjort det hvis hun ikke hadde hatt barn. Det kommer nok endel bilder på blogg/insta etterhvert, der vi får se jentene leke med dukkehuset. Hun bruker barna i reklame. Ofte. Dukkehuset er nevnt. De brukes også i reklamen for Fotoknudsen, der det ene produktet bærer barnas navn (sånn i tilfelle alle ikke har fått med seg hva de heter). I reklame for Kremmerhuset får jentene stjerner i øynene, i Halloweeninnlegg med reklame for mors "egne" hårspenner er de med. De brukes-om ikke hver dag - så uhyggelig ofte! Da gjerne på en indirekte måte, de deltar uten at de vet det i reklame for både det ene og det andre. Til og med i lovprising av produktene i goodieboxen er de indirekte med (oss småbarnsforeldre, situasjoner kan oppstå i løpet av natten). Hva er forskjellen på bloggeren som bruker bilder av sin grøtspisende baby som reklame for babygrøt, og CBE som fletter barna inn i ulike reklameinnlegg, kanskje uten bilder (de kommer uansett på instastory)? Den eneste forskjellen er at bloggeren med grøten er ærlig i det hun gjør, uansett hva man måtte mene om det. Hun bruker barnet sitt i reklame. Mens CBE "bruker det faktum at hun har barn". I mine øyne er det de gjør akkurat det samme. Forkastelig begge deler, men jeg foretrekker likevel den ærlige utgaven, framfor den patetisk snikende måten dette paret bruker barna sine på. Endret 16. november 2019 av Jonas Bie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 16. november 2019 #11232 Del Skrevet 16. november 2019 (endret) 4 timer siden, Lin10 skrev: Hva er poenget. Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a. Da kunne hun heller ikke hatt lange negler. Men, hun har ikke valgt det yrket. Hun liker å ha lange negler, bruke sminke og pynte seg. Skulle likt å sett noen av dere her inne ta over jobbe hennes og gjøre det på en slik måte hun utøver sitt yrke. Kvalitet i alle ledd. Det er det ingen av dere som hadde greid sånn uten videre. Men, når det gjelder CBE så skal man prøve å latterligjøre henne og påstå at hun ikke hadde greid det og det. Hun har selv fortalt at hun fikk gode karakterer på videregående og kunne helt sikkert klart en annen utdannelse, men det er ikke det hun ønsker. Hun elsker jobben sin, tjener millioner og driver sitt eget firma. Det kan ikke blir bedre enn det. En ting jeg er sikker på og som antakeligvis er tungt å høre for flesteparten her inne, at når bloggvirksomheten en dag tar slutt, så har hun ved sitt merkenavn, erfaringen som blogger og alle kontaktene hun har, kan få seg en annen attraktiv jobb som passer henne helt utmerket. En positiv sjel som behandler folk med respekt og som er hardt arbeidende, får det til. Til ettertanke for noen og enhver. Så er det flott at hun bryr seg om andre og nå skal hjelpe vanskeligstilte i julen. Dummeste jeg har lest her inne. 😂 Det er antageligvis mange her inne som kunne blogget om livet sitt uten å eksponere barn, lyve om alt mulig, være ufine i kommentarfelt samt fortsatt klart å holde «kvalitet i alle ledd«. Latterlige spekulasjoner fra din side. Det nesegruse forsvaret av en tvilsom blogg-geskjeft begynner å bli patetisk. I alle fall all den tid du undervurderer folk her inne som i langt større grad innehar yrker som er mye mer samfunnsnyttige enn bloggen til CBE som kun omhandler hennes eget liv. Hvordan kan jeg spekulere i jobbene til folk her inne, sier du? Jo, for det første er det ikke så mange kjente bloggere at alle kan være samlet i én og samme tråd. For det andre er det så mange som fremstår langt mer reflekterte i måten de ordlegger seg på her inne. Et annet punkt: mener du virkelig @Lin10, at CBE og LKE behandler folk med respekt? Også de som kommer med saklig kritikk eller er uenige med frua? Endret 16. november 2019 av Aquarius04 La til 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 16. november 2019 #11233 Del Skrevet 16. november 2019 (endret) 1 time siden, Halle-Palle skrev: Hvis hun har sagt det så er det jo helt sikkert sant, for hun har jo aldri vært litt romslig med sannheten? Jeg tror ellers at hun selvsagt hadde klart å få seg en helsefagarbeiderutdannelse, det er ikke veldig vanskelig, men det er nok ca helt nederst på ønskelisten hennes. En hverdag hvor man ikke kan ha lange negler eller særlig sminke samt ha håret oppsatt hadde nok ikke passet etter så mange år i (sitt eget) rampelys. En jobb der hun ikke har 100% fokus på seg selv ville nok være problematisk. For det andre så er jeg helt enig med @miamiamia om at slike «jobber» som CBE har, som kun består i å beundre seg selv på nett, slike «jobber» trenger man ikke. Bidra heller til samfunnet! Endret 16. november 2019 av Aquarius04 La til 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 16. november 2019 #11234 Del Skrevet 16. november 2019 Ser at hun reklamerer for et dukkehus. Har de ikke allerede et stort dukkehus fra tidligere reklame? Trenger virkelig barna hvert sitt hus til tusenvis av kroner? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 16. november 2019 #11235 Del Skrevet 16. november 2019 5 timer siden, Lin10 skrev: Hva er poenget. Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a. Da kunne hun heller ikke hatt lange negler. Men, hun har ikke valgt det yrket. Hun liker å ha lange negler, bruke sminke og pynte seg. Skulle likt å sett noen av dere her inne ta over jobbe hennes og gjøre det på en slik måte hun utøver sitt yrke. Kvalitet i alle ledd. Det er det ingen av dere som hadde greid sånn uten videre. Men, når det gjelder CBE så skal man prøve å latterligjøre henne og påstå at hun ikke hadde greid det og det. Hun har selv fortalt at hun fikk gode karakterer på videregående og kunne helt sikkert klart en annen utdannelse, men det er ikke det hun ønsker. Hun elsker jobben sin, tjener millioner og driver sitt eget firma. Det kan ikke blir bedre enn det. En ting jeg er sikker på og som antakeligvis er tungt å høre for flesteparten her inne, at når bloggvirksomheten en dag tar slutt, så har hun ved sitt merkenavn, erfaringen som blogger og alle kontaktene hun har, kan få seg en annen attraktiv jobb som passer henne helt utmerket. En positiv sjel som behandler folk med respekt og som er hardt arbeidende, får det til. Til ettertanke for noen og enhver. Så er det flott at hun bryr seg om andre og nå skal hjelpe vanskeligstilte i julen. Nei, takk Gud er det få som klarer å leve et så tanketomt liv som cbe.no Jeg heier på Aune!! 👏👏 Ingen med respekt for andre snakker om å sende kuler gjennom hodet deres eller lignende. Ingen med respekt for barna sine utleverer dem heller ikke på den måten som gjøre på cbe.no. At hun kan få en jobb som passer seg er jeg helt sikker på, utenat jeg helt kan skjønne hva det skal være.. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Malum Skrevet 16. november 2019 Populært innlegg #11236 Del Skrevet 16. november 2019 3 timer siden, Lin10 skrev: Du burde ha mindre fokus på barnekonvensjonen og større fokus på at de som foreldre gjør det de mener er det beste for de. Dette er noe av det drøyeste jeg har lest her inne noensinne, tror jeg. Har du tenkt igjennom hva du skriver her, eller?? 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 16. november 2019 #11237 Del Skrevet 16. november 2019 40 minutter siden, Halle-Palle skrev: Ser at hun reklamerer for et dukkehus. Har de ikke allerede et stort dukkehus fra tidligere reklame? Trenger virkelig barna hvert sitt hus til tusenvis av kroner? Det lurte jeg på og 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. november 2019 #11238 Del Skrevet 16. november 2019 Det er jo ikke snakk om hva unger trenger eller ikke, men at Treasures drar inn penger på reklame. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 16. november 2019 #11239 Del Skrevet 16. november 2019 4 timer siden, Lin10 skrev: Du burde ha mindre fokus på barnekonvensjonen og større fokus på at de som foreldre gjør det de mener er det beste for de. Så... Så lenge foreldrene gjør det de mener er best for barna sine, så skal det gå over barnekonvensjonen og loven? Så lenge de gjør det de MENER er best? Og sånn mener du verden skal fungere, som om barn ikke er prisgitt andre og utsatt nok fra før av. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. november 2019 #11240 Del Skrevet 16. november 2019 5 timer siden, Lin10 skrev: Hva er poenget. Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a. Da kunne hun heller ikke hatt lange negler. Men, hun har ikke valgt det yrket. Hun liker å ha lange negler, bruke sminke og pynte seg. Skulle likt å sett noen av dere her inne ta over jobbe hennes og gjøre det på en slik måte hun utøver sitt yrke. Kvalitet i alle ledd. Det er det ingen av dere som hadde greid sånn uten videre. Men, når det gjelder CBE så skal man prøve å latterligjøre henne og påstå at hun ikke hadde greid det og det. Hun har selv fortalt at hun fikk gode karakterer på videregående og kunne helt sikkert klart en annen utdannelse, men det er ikke det hun ønsker. Hun elsker jobben sin, tjener millioner og driver sitt eget firma. Det kan ikke blir bedre enn det. En ting jeg er sikker på og som antakeligvis er tungt å høre for flesteparten her inne, at når bloggvirksomheten en dag tar slutt, så har hun ved sitt merkenavn, erfaringen som blogger og alle kontaktene hun har, kan få seg en annen attraktiv jobb som passer henne helt utmerket. En positiv sjel som behandler folk med respekt og som er hardt arbeidende, får det til. Til ettertanke for noen og enhver. Så er det flott at hun bryr seg om andre og nå skal hjelpe vanskeligstilte i julen. Det er en sannhet med modifikasjoner, siden Treasures betalte ut 1,4 i lønn i 2018, dvs samlet til CBE og LKE. De tok ikke ut utbytte, så dette er det de tjente gjennom firmaet. https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå