Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest tranedatter
5 minutter siden, skruf skrev:

(…..)

Et godt eksempel er den beige genseren fra Gina Tricot som det har blitt linket til tidligere i tråden; da jeg så bildene i innlegget på bloggen så syntes jeg genseren var skikkelig stygg pga sømmene på brystet gjorde at de kunne se ut som det var en innsydd bh i genseren, og jeg likte ikke sømmene. Da jeg derimot fulgte linken til genseren på Gina Tricot sin nettside så fikk jeg se genseren hvordan den egentlig ser ut i riktig størrelse, og genseren var jo ikke stygg i det hele tatt. Kunne lett ha kjøpt den sånn som den så ut der. 
Link til blogginnlegg med den omtalte genseren: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/24/motedag-oslo-og-kveldstrening/

Link til den omtalte genseren på Gina Tricot: https://www.ginatricot.com/no/klaer/topper/belinda-top-865927080

Ah det var en annen genser! La merke til den genseren hos cbe, og tenkte for en ufattelig stygg sak - men ser jo totalt annerledes ut på Gina Tricot sin modell.

Jeg tror cbe har brukt feil bh rett og slett. Hun har brukt en bh med sømmer og synlige spiler, mens genseren har tynt tøy og derfor ville en sømløs bh være finest under. Og en større størrelse ville gjort at den ikke sitter like thight rundt armene og krøller seg i armhulen.

….oh the irony når blogginlegget heter motedag….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, LittleMermaid skrev:

Det er vel heller din individuelle mening. Synes hun ser flott ut i de. Og nei, jeg synes absolutt ikke det er greit å skulle kritisere str og klær på folk. Sier jo mere om hva denne tråden egentlig handler om.. 

Tenk deg at du fikk kritikk for kroppen din og for klærne du gikk i uansett str. Ville folk flest synes det hadde vært ok? 

Jeg leser denne tråden nesten daglig og har ikke lest kritikk om kroppen til CBE ett eneste sted. Bare at hun ser sunnere og friskere ut nå enn for ti år siden, men at hun ofte bruker for trange klær. Pinetrange klær yter ingen rettferdighet hverken ovenfor kroppen hennes eller ovenfor alle klesannonsørene hennes. Undertøy synes gjennom plaggene, gylfene spriker og klærne fremstår for korte på armer og bein. Med tanke på alle klærne CBE reklamerer for, så er det da innafor å påpeke at hun bruker feil størrelse i mesteparten av dem. Jeg kan også få på meg en bukse i str 34/xs, men det betyr ikke at det er min størrelse bare fordi jeg klarer å kneppe igjen knappene. Dette burde hvert fall en moteinteressert reklameblogger ønske å vite om.

En blogg er helt avhengig av å skape engasjement og interesse, og det er naturlig at det diskuteres hvordan klærne sitter på den som reklamerer for dem. Ja, kanskje ikke alle klærne er reklame, men dette er faktisk umulig å vite for de som leser. Det skjer fremdeles at det glipper med reklamemerkingen, ei heller mener bedriften at det skal merkes dersom klærne ikke er direkte i fokus.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har full garderobe i flere eksemplarer fra et visst merke med på turen men det er ikke merket som reklame. Ei heller klærne til barna hvis merke hun har reklamert mye for før. Er det rart man blir skeptisk? Klærne er veldig i fokus. Det hun driver med er ikke greit. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, tranedatter skrev:

….oh the irony når blogginlegget heter motedag….

Møte.. mote.. møte.. mote.

Same.. same 😉

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

I kommentarfeltet spør ei hvorfor hun har samme jakke i grå, rosa og blå/grønn. Hun får til svar at det er fordi cbe liker å variere hvilke plagg hun har på seg..

#ignorant

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/02/den-vakre-hoste-med-alle-sin-farger/#comment-928376

Enorm variasjon! :skratte:

Hadde bare vært latterlig hvis ikke det samtidig var kvalm pushing av overforbruk og ødelagt klima. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

I kommentarfeltet spør ei hvorfor hun har samme jakke i grå, rosa og blå/grønn. Hun får til svar at det er fordi cbe liker å variere hvilke plagg hun har på seg..

#ignorant

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/02/den-vakre-hoste-med-alle-sin-farger/#comment-928376

Caroline har fått mye kritikk fordi hun pusher ræl og klær som ødelegger kloden. Forsvaret er at hun lever av å reklamere for disse klærne, derfor må hun vise forskjellige antrekk hele tiden. Slik jeg forstår det så er ingen av klærne på turen merket som reklame, ergo har kun kjøpt klærne selv, uten å få noe igjen for det. Konklusjonen min er at Caroline forurenser like mye privat som på jobb. 

Jeg hadde i det minste forventet at hun prøvde og ta litt vare på kloden når det ikke var tvingende nødvendig å forurense. Det tyder på at hun er fullstendig ignorant, eller hun bare driter i det. Spesiell holdning av en tobarnsmor!

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag. Ny tur. Og helt nye outfits på hele gjengen. Til og med noen av skoene. Ikke merket reklame. Men det kommer vel i etterkant, når hun har mottatt "veldig mange spørsmål om turklærne"? 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, LilleSnupp skrev:

#ignorant

Synes det er et godt svar. Er sikker på at leserne liker å se henne i ulike klesplagg. Jeg synes det er så flott at CBE kan gjøre akkurat det hun selv ønsker. Det er så lett å miste seg selv, når en blir utsatt for kritikk for det meste av det man gjør. Klær som ikke brukes mer, går til gjenbruk og til glede for andre. 

Ser forøvrig at brukere her inne tydeligvis har kommet inn på kommentarfeltet til CBE og lurt på både størrelse på klærne og antall klær hun bruker.., kan ikke tenke meg at CBE går i tøy som oppleves som små. En må bare godta at hun bruker x- small eller small. Kan ikke forstå fokuset på det, eller bry seg med det overhode. 

Anorakkene er forresten knallfine, har selv👍🏼

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lin10 skrev:

Synes det er et godt svar. Er sikker på at leserne liker å se henne i ulike klesplagg. Jeg synes det er så flott at CBE kan gjøre akkurat det hun selv ønsker. Det er så lett å miste seg selv, når en blir utsatt for kritikk for det meste av det man gjør. Klær som ikke brukes mer, går til gjenbruk og til glede for andre. 

Ser forøvrig at brukere her inne tydeligvis har kommet inn på kommentarfeltet til CBE og lurt på både størrelse på klærne og antall klær hun bruker.., kan ikke tenke meg at CBE går i tøy som oppleves som små. En må bare godta at hun bruker x- small eller small. Kan ikke forstå fokuset på det, eller bry seg med det overhode. 

Anorakkene er foresten knallfine, har selv👍🏼

så da driter vi i klimakrisen?

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derimot ganske sikker på at majoriteten av oss mener kles-/forbruket hennes er fullstendig utdatert, og ikke minst miljøfiendtlig.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissLucy skrev:

så da driter vi i klimakrisen?

Du får gjøre det du kan og vi andre også. CBE har vært åpen om at klær som ikke er slitt går til gjenbruk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Lin10 skrev:

Så dette vet du, at hun kjøper nye klær hele tiden. Synes jeg har sett både anorakkene og buksene før...typisk påstander som ikke har rot i virkeligheten. 

Har spurt deg om linker, ser du ikke har funnet noen. Antakelig har innlegget ditt dermed ingen rot i virkeligheten. 

7 minutter siden, Lin10 skrev:

Det hjelper ikke med gjenbruk når man i utgangspunktet har skaffet seg garderobe til 4-5 personer. Virkelig ikke. Klimautslippet har allerede skjedd. Det som hjelper er å kjøpe mindre og ha klær og sko lenge. 

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Du får gjøre det du kan og vi andre også. CBE har vært åpen om at klær som ikke er slitt går til gjenbruk. 

Se over. Svaret er ignorant. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lin10 skrev:

Poenget er jo at plaggene er helt like. Altså null variasjon og null tilføyd innspirasjon. Bare miljøsvineri. 

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Gjenbruk betyr uendelig lite i forhold til å la være å kjøpe plaggene i utgangspunktet. Ingen, heller ikke en influencer, trenger 3 like anorakker til privatbruk! CBE er nå dokumentert miljøsvin både som bedrift og privatperson. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Har spurt deg om linker, ser du ikke har funnet noen. Antakelig har innlegget ditt dermed ingen rot i virkeligheten. 

Det hjelper ikke med gjenbruk når man i utgangspunktet har skaffet seg garderobe til 4-5 personer. Virkelig ikke. Klimautslippet har allerede skjedd. Det som hjelper er å kjøpe mindre og ha klær og sko lenge. 

Se over. Svaret er ignorant. 

Jeg har sett både den rødaktige sist i september 2018 med bukse og det mintgrønne settet på vårparten, så du får Google og lete litt..

Variasjon i klærne når en er toppblogger er veldig vanlig, så hvis fokuset skal være på miljø, så anbefaler jeg deg å finne en blogger som fokusere kun  på det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Jeg har sett både den rødaktige sist i september 2018 med bukse og det mintgrønne settet på vårparten, så du får Google og lete litt..

Variasjon i klærne når en er toppblogger er veldig vanlig, så hvis fokuset skal være på miljø, så anbefaler jeg deg å finne en blogger som fokusere kun  på det. 

Det er vanlig debattskikk at den som kommer med en påstand, også underbygger den. Å be folk Google noe du påstår UTEN samtidig å dokumentere, er IKKE god debattskikk.

Så kom gjerne med linker. :jepp:

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lin10 skrev:

Gjenbruk løser ikke klimakrisen. Det er allerede for mange plagg som allerede er produsert.

https://www.nrk.no/kultur/forsker_-_-overforbruk-av-klaer-er-den-storste-miljoutfordringen-1.13175142

Her sier Ingun Grimstad Klepp, etnolog ved Statens institutt for forbruksforskning (SIFO):

"Den aller største utfordringen er at vi stadig øker mengden klær.Ifølge rapporten hennes «Klesforbruk i Norge» har nordmenn i gjennomsnitt 359 plagg i klesskapet, og hvert femte plagg blir aldri eller sjelden brukt."

Om gjenbruk sier den samme SIFO-forskeren:

"Miljønytten ved å gjenbruke klær eller resirkulere fibrene i klær er som en dråpe i havet sammenlignet med miljøkostnadene som oppstår når det hele tiden produseres altfor mange nye klær, hevder Klepp.

I tillegg utgjør klesfibrene bare en liten del av selve miljøbelastningen fra klær og da blir det misvisende å basere et bærekraftig plagg kun på resirkulerte fibre."

Kilde: https://www.forskningsdagene.no/artikler/gjenbruk-av-klr---en-drpe-i-havet!t-5203

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lin10 skrev:

så poenget ditt er at fordi vi har sett plaggene før, så har hun ikke kjøpt dem? Hun har ikke tre like anorakker i forskjellige farge fordi vi har sett dem før? Jeg håper virkelig du ser hvor absurd utsagnet ditt er.

For miljøets del er det nokså uinteressant om hun har kjøpt, fått eller stjålet dem. Problemet er at de er produsert og så anskaffet av 1 person.

Endret av MissLucy
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...