Nebel86 Skrevet 17. september 2019 #8821 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) 3 hours ago, Surikatt said: Det store spørsmålet er: hadde du likt at moren din spredte bilder av deg på Internett helt siden du ble født? Om jeg vokste opp nå og under disse omstendighetene, hadde ikke hatt noe i mot at nøytrale, påkledde, fine bilder av meg som liten lå ute på en blogg (slik som CBE sin) i voksen alder da det nå er en helt annen tid med sosiale medier og internett. Det er heller ikke snakk om å spre bilder i den forstand du ønsker at folk får assiasjoner til (igjen var det det å få det til å høres mest mulig ille ut for å overdramatisere det hele) Den dagen en bruker kommer inn i tråden som kun kritiserer barneeksponeringen og ikke tidligere har kommet med flåsete sleivspark om barnas foreldre, den dagen skal jeg tro på at det faktisk er barnas ve og vel vedkommende er bekymret for. Merkelig nok har det enda ikke skjedd som jeg har fått med meg. Og ja, jeg også husker kommentaren om "drittkjerring" etter en hel rant som også inneholdt ord som prostitusjon. Samme bruker har også kalt en annen blogger for skløtte. Dersom det er mot reglene å nevne dette om det har blitt slettet, så er det vel heller ikke lov å nevne det LK skrev om nesevise drittkjerring (eller noe i den duren) eller at en bruker mente at h*n ble kalt for møkkakjerring i kommentarfelt da førstnevntes kommentar ble slettet og sistnevnte aldri ble dokumentert. Bare slik at man er enig om reglene her mener jeg 😏 Endret 17. september 2019 av Nebel86 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8822 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Slettet (brudd på opphavsrett). Endret 17. september 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 17. september 2019 #8823 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) @Nebel86 Her ligger dokumentasjon på Lars-Kristian Eriksen sin "Psykobitch" og "nesevise møkkakjerring" kommentar: https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ Endret 17. september 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 17. september 2019 #8824 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) 22 minutter siden, Glemtbrukernavnet said: Her ligger dokumentasjon på Lars-Kristian Eriksen sin "Psykobitch og nesevise møkkakjerring": https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ I stand corrected, på den biten hvertfall. Forøvrig enig i at det ikke er noens "fuckings business", men hadde vært lurt å ikke bite på det agnet kanskje. Endret 17. september 2019 av Nebel86 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 17. september 2019 #8825 Del Skrevet 17. september 2019 Hvorfor lar dere dere bli dratt inn i diskusjonen til de som konsekvent avviser all kritikk og som så tydelig jobber for å forsure debatten og stenge tråden? Noen ser ingen feil med bloggen cbe og de vil aldri skifte mening uansett hvor gode argument de får. Min oppfordring er å ikke gi de oppmerksomhet. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8826 Del Skrevet 17. september 2019 3 minutter siden, Halle-Palle skrev: Hvorfor lar dere dere bli dratt inn i diskusjonen til de som konsekvent avviser all kritikk og som så tydelig jobber for å forsure debatten og stenge tråden? Noen ser ingen feil med bloggen cbe og de vil aldri skifte mening uansett hvor gode argument de får. Min oppfordring er å ikke gi de oppmerksomhet. Det er ikke greit for tråden at de ikke kommer med fakta eller vrir på den heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 17. september 2019 #8827 Del Skrevet 17. september 2019 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Det er ikke greit for tråden at de ikke kommer med fakta eller vrir på den heller. Enig i det, men hvis de ikke klarer å provosere så gidder de ikke henge her ikke heller, tror jeg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 17. september 2019 #8828 Del Skrevet 17. september 2019 1 time siden, Lana01 skrev: Ja denne linken gir et mer riktig bilde, da det er tatt over et lengre tidspunkt, Ser at det er flere som deler langt mer en CBE. Men er premisset ditt om at CBE eksponerer barn oftere på instastory om sommeren enn ellers på året korrekt? Jeg har ikke statistikk å henvise til men min fornemmelse er at CBE eksponerer mye hele året og generelt mest (og mest utleverende) på instastory. Så jeg tror stikkprøven er ganske representativ. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 17. september 2019 #8829 Del Skrevet 17. september 2019 Hvem er det som forsurer tråden, ikke kommer med/vrir på fakta og forsøker å få den stengt egentlig? Synes flesteparten av de som reagerer opptrer saklig og har mange gode poeng. Dette er et offentlig forum, og ikke en liten lukket gruppe, og da må man bare tåle at det er andre som er uenige med mye av det som skrives og hevdes, og ikke minst hva enkelte bloggere må gå gjennom av håpløs og målrettet kritikk over flere år. Og det at man ikke klarer å ta til seg kritikk går tydeligvis begge veier... Samme med det å fortsette i samme spor eller aldri skifte mening uansett hvor gode argumenter man får. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 17. september 2019 Populært innlegg #8830 Del Skrevet 17. september 2019 Jeg har fremdeles til gode å se et eneste godt argument FOR at små barn skal få blandt annet rommet sitt, bursdagen sin, lekene sine, maten sin, klærne sine og seg selv eksponert hver eneste dag i en reklameblogg drevet av mamma og pappa. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8831 Del Skrevet 17. september 2019 16 minutter siden, loffen skrev: Jeg har fremdeles til gode å se et eneste godt argument FOR at små barn skal få blandt annet rommet sitt, bursdagen sin, lekene sine, maten sin, klærne sine og seg selv eksponert hver eneste dag i en reklameblogg drevet av mamma og pappa. Argument: «kan godt diskutere det, men på generelt grunnlag, jmfr bloggerbarntråden.» Handling :»skrives ingenting i bloggerbarntråden, men driver med metakritikk og brukerdebatt i CBE tråden». Lite konstruktiv og hakk i plata mentalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. september 2019 #8832 Del Skrevet 17. september 2019 32 minutter siden, Nebel86 skrev: Hvem er det som forsurer tråden, ikke kommer med/vrir på fakta og forsøker å få den stengt egentlig? Synes flesteparten av de som reagerer opptrer saklig og har mange gode poeng. Dette er et offentlig forum, og ikke en liten lukket gruppe, og da må man bare tåle at det er andre som er uenige med mye av det som skrives og hevdes, og ikke minst hva enkelte bloggere må gå gjennom av håpløs og målrettet kritikk over flere år. Og det at man ikke klarer å ta til seg kritikk går tydeligvis begge veier... Samme med det å fortsette i samme spor eller aldri skifte mening uansett hvor gode argumenter man får. Har ikke sett ett eneste argument som underbygger påstanden «det er ikke skadelig for barn å bli eksponert for hunderetusener av fremmede over flere år». Gjerne repeter hvis det har vært publisert her! Ellers fint at du mener kritikken er målrettet, det betyr jo at kritikken treffer der den skal. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 17. september 2019 Forfatter #8833 Del Skrevet 17. september 2019 1 time siden, Nebel86 skrev: Hvem er det som forsurer tråden, ikke kommer med/vrir på fakta og forsøker å få den stengt egentlig? Synes flesteparten av de som reagerer opptrer saklig og har mange gode poeng. Dette er et offentlig forum, og ikke en liten lukket gruppe, og da må man bare tåle at det er andre som er uenige med mye av det som skrives og hevdes, og ikke minst hva enkelte bloggere må gå gjennom av håpløs og målrettet kritikk over flere år. Og det at man ikke klarer å ta til seg kritikk går tydeligvis begge veier... Samme med det å fortsette i samme spor eller aldri skifte mening uansett hvor gode argumenter man får. jeg har til dags dato ikke sett ett eneste godt argument for eksponering av barn på kommersiell blogg. Jeg noterer meg at noen ikke er enige, og at noen ville tålt det selv. Men det er ikke argumenter. Det er bare synsing. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 17. september 2019 #8834 Del Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, Lana01 skrev: Ja det er bra. .som sagt har jeg ikke noe imot at det etiske rundt dette diskuteres, men da under bloggerbarna. Det er det jeg føler rundt dette. og jeg ser nok ikke så svart /hvit på det som mange her inne., da jeg er mer opptatt av hva som deles. Men denne gangen tok du nå diskusjonen her i tråden da. Hvis du først påpeker statistiske svakheter, og så får nyanseringer fra motdebattanter, så er det kanskje greit å fortsette med poenget du selv først tok opp, og respondere på svaret noen gir deg på det, i stedet for å avfeie med at du så plutselig igjen ikke vil diskuterere tematikken her. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 17. september 2019 #8835 Del Skrevet 17. september 2019 7 timer siden, virkelig skrev: Og blir en voksen person så satt ut og føler seg mindreverdig når en leser bloggen så må en faktisk ta ansvar for sitt eget liv og la være oppsøke det som trigger så veldig når det kommer til kropp, familie, økonomi , polert glansbilde etc. Jeg forstår at det er skrekkelig vanskelig for deg å forstå at kanskje ikke alle er like sterke mentalt og godt utrustet for livet som deg? Og har det noen gang slått deg at man trenger hverken å følge på blogg eller insta for å få dette i fleisen via aviser, facebook osv? Det er så mye jeg har lyst til å si nå, men forumreglene stopper meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 17. september 2019 #8836 Del Skrevet 17. september 2019 2 minutter siden, Aricia skrev: Men denne gangen tok du nå diskusjonen her i tråden da. Hvis du først påpeker statistiske svakheter, og så får nyanseringer fra motdebattanter, så er det kanskje greit å fortsette med poenget du selv først tok opp, og respondere på svaret noen gir deg på det, i stedet for å avfeie med at du så plutselig igjen ikke vil diskuterere tematikken her. Takk. 👏 Noe annet - fra https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ "Det er verdt å merke seg at deling av bilder og tekst skal være direkte til barnas beste. Det er altså kun hvis man er sikker på at delingen av bilde og tekst vil være til barnas beste, at man kan gjøre det. «Barnas beste prinsippet» gjelder uansett om bildene er delikate eller flotte, og om teksten der og da kan fremstå som uskyldig." Jeg etterlyser derfor på hvilken måte mener dere som bagatelliserer bruk av barn hos Caroline Berg Eriksen at det er til barns beste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 17. september 2019 #8837 Del Skrevet 17. september 2019 1 time siden, Nebel86 skrev: Hvem er det som forsurer tråden, ikke kommer med/vrir på fakta og forsøker å få den stengt egentlig? Synes flesteparten av de som reagerer opptrer saklig og har mange gode poeng. Dette er et offentlig forum, og ikke en liten lukket gruppe, og da må man bare tåle at det er andre som er uenige med mye av det som skrives og hevdes, og ikke minst hva enkelte bloggere må gå gjennom av håpløs og målrettet kritikk over flere år. Og det at man ikke klarer å ta til seg kritikk går tydeligvis begge veier... Samme med det å fortsette i samme spor eller aldri skifte mening uansett hvor gode argumenter man får. Hvilke gode argumenter er det man får egentlig? Jeg har nemlig ikke sett ett eneste i de årene jeg har fulgt disse trådene, bare den evige fiktive og spekulative psykologiseringen av motdebattanter, som man tillegger de mest nedrige og personlige motiver for å delta i debatten, uansett hvor renhårig og saklig den måtte være. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 17. september 2019 #8838 Del Skrevet 17. september 2019 3 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Dokumentasjon? Du har en tendens til å komme med påstander uten å dokumentere de, samtidig som du er rask til å kalle andre løgnere når de ikke hoster opp dokumentasjon fort nok. Det kommer aldri noen dokumentasjon fra den kanten. Det bare slenges ut påstander og blir en konfrontert er «det sikkert sletta av moderator så en ikke finner det igjen»... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fibonacci Skrevet 17. september 2019 Populært innlegg #8839 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Jeg er en av dem som tidligere leste CBEs blogg litt for ukritisk, men som i løpet av de siste årene har fått øynene opp for de mange kritikkverdige forholdene ved denne bloggvirksomheten. Og denne tråden (og dens forgjengere) har bidratt sterkt til at jeg har blitt mye mer bevisst på ting som skjult reklame, dårlig/manglende reklamemerking, bruk av barn i bloggøyemed, massivt kroppspress og uholdbart høyt forbruk. Og en ganske enestående motvilje mot å høre på råd eller konstruktiv kritikk. I begynnelsen leste jeg bloggen mest for å få tips til gode oppskrifter, men også for dens til tider høye underholdningsverdi. Jeg leste den mer og mer med skråblikk samtidig som jeg også fikk litt vondt i magen av alt dette pene barn-perfekt hjem-alltid nysminket og striglet-hysteriet. Hvordan CBE er privat vet jeg ikke, jeg kjenner henne ikke. Men bloggen gir meg en uggen følelse av og til, spesielt når jeg leser kommentarer fra mennesker som helt tydelig ser opp til CBE og lar det skinne gjennom at de føler seg utilstrekkelige i forhold. For vi lar oss alle påvirke. Selvfølgelig gjør vi det, bevisst eller ubevisst. Ellers ville influencer-bransjen ha lidd en stille død for lengst. Jeg har perioder der jeg holder meg unna bloggen fordi det blir for mye fasade, da leser jeg heller andre ting. Men jeg følger også med med et halvt øye, fordi jeg håper bittelitt at ting skal endre seg. At bloggeierne skal følge opp det miljøengasjementet de hevdet at de hadde i forbindelse med strandryddeaksjonen i vår. At de skal gjenta en slik tur som sykkelferien i Dovre i sommer, for det var faktisk interessant og godt innhold. Men så er det tilbake til bursdagsbonanza, barneeksponering og lettkledde bilder. Så hvorfor kutter jeg ikke ut bloggen helt? Kanskje fordi CBEs blogg er en bedrift som kunne gjort mye bra, men som velger å bruke sin påvirkningskraft til å få folk til å forbruke mer, bidra til kroppspress og fronte en overfladisk livsstil som i 2019 virker ganske utdatert. Og selv om det finnes andre bloggere som eksponerer barna sine like mye eller mer, er det like fullt etisk betenkelig å dra dem inn i bloggvirksomheten på den måten det gjøres hos CBE. De er også eksponert i fullt monn på TV-serien Bloggerne. Og de har ingen forutsetninger for å kunne samtykke til det. Så jeg vil takke dere som har skrevet kritisk, saklig og velformulert her inne i mange år og bidratt til å bevisstgjøre og opplyse folk som kanskje ikke har tenkt så nøye over disse problemstillingene før. Og Asti (du er savnet!). At det også skrives sleivete og flåsete og nedsettende om bloggeier som person, synes jeg er uheldig. Og det er mye unødvendig kritikk, ingen tvil om det. Men kjernen i kritikken - som framkommer tydelig hvis man leser over tid og også kikker på Astis blogg - står fast. Mediekritikk er faktisk viktig, også det som gjelder de nye mediene som har grodd fram de siste årene, som content marketing og sosiale medier. Endret 18. september 2019 av La Traviata feil i tegnsetting 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 17. september 2019 #8840 Del Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, Nebel86 skrev: Om jeg vokste opp nå og under disse omstendighetene, hadde ikke hatt noe i mot at nøytrale, påkledde, fine bilder av meg som liten lå ute på en blogg (slik som CBE sin) i voksen alder da det nå er en helt annen tid med sosiale medier og internett. Det er heller ikke snakk om å spre bilder i den forstand du ønsker at folk får assiasjoner til (igjen var det det å få det til å høres mest mulig ille ut for å overdramatisere det hele) Den dagen en bruker kommer inn i tråden som kun kritiserer barneeksponeringen og ikke tidligere har kommet med flåsete sleivspark om barnas foreldre, den dagen skal jeg tro på at det faktisk er barnas ve og vel vedkommende er bekymret for. Merkelig nok har det enda ikke skjedd som jeg har fått med meg. Og ja, jeg også husker kommentaren om "drittkjerring" etter en hel rant som også inneholdt ord som prostitusjon. Samme bruker har også kalt en annen blogger for skløtte. Dersom det er mot reglene å nevne dette om det har blitt slettet, så er det vel heller ikke lov å nevne det LK skrev om nesevise drittkjerring (eller noe i den duren) eller at en bruker mente at h*n ble kalt for møkkakjerring i kommentarfelt da førstnevntes kommentar ble slettet og sistnevnte aldri ble dokumentert. Bare slik at man er enig om reglene her mener jeg 😏 Det er kun døtrene til CBE som kan mene noe om eksponeringen av dem. Hva du tror at du kunne tenkt dersom foreldrene dine gjorde det samme er irrelevant. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå